FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Traian Basescu va parasi corabia? lui Andrei Florian
Text postat de ecsintescu virtual
Andrei,

Traian Basescu pare ca a luat apa. Crucisatorul politicii romanesti are prea multi sobolani in cala. Fratele sau este cel care a dat lovitura de gratie. Dupa scandalurile Ridzi, Udrea iata ca a venit randul lui Basescu. Mircea Basescu este traficant de arme. Va parasi Traian Basescu corabia?

Fireste, o sa ma intrebi ce legatura are aceasta postare cu literatura. Are ! si are si cu acest site. Europeea a mizat totul pe o singura idee: Libertatea de expresie.

Toate materialele au aparut pe blogul lui Sorin Rosca Stanescu. Au deplinul acord al autorului spre a fi publicate aici! Deci, nu pot fi acuzat de plagiat. Si inca ceva. Ii multumesc inca o data Domnului Corbu. Fara site-ul Europeea nu as fi descoperit niciodata forta mediului virtual. Lectura placuta!

Mircea Basescu este un personaj fabulos.. Viata la 40 de grade cu fratele presedintelui este o delectare. Dupa o sticla de wisky a dat ordin unui primar din Techirghiol sa-I amenajeze o ferma la coada lacului Techirghiol. Intre timp a modificat si ecosistemul lacului, monument UNESCO, si a rupt un dig pentru ca ferma lui sa fie land of choise.
Ti-am spus ca Basescu nu are nicio sansa!

( Toate documentele prezentate se gasesc si pe blogul lui Sorin Rosca Stanescu)

Inainte de a face demersuri pe langa autoritatile romane si a stabili o legatura intre Bakri Imad, actionar ROMAGRO CEREAL S.R.L. si terorism, INTERPOL Belgia a devenit atent la o informatie extrem de interesanta postata pe site-ul www.axisglobe.com la data de 30 mai 2005. In acest material, actionarul semnificativ Romcereal, societate condusa de colonel in rezerva Cornel Purcarea, care s-a asociat la inceputul acestui an cu Mircea Basescu, pentru descarcarea containelor cu continut militar, este taxat drept principal importator de arme si echipament militar al organizatiei teroriste UNITA din Angola, prin Kinshasa si finantator Hezbollah. Astfel, INTERPOL ajunge sa se intereseze de transferurile de bani de la ROMAGRO CEREAL SRL. Mai jos reproducem site-ul, insotit de traducerea articolului postat.

Acestea sunt informatii care, in luna ianuarie a acestui an, i-au parvenit chestorului de politie Mihai Stoica si nu este deloc exclus ca ancheta asupra transportului de armament catre Babeni si a reexportarii acestuia, condusa de colonelul Corciu, sa fi vizat si ea asemenea informatii.

Documente atasate:

1. link catre site – www.axisglobe.com/hezbollah4.htm

2. traducere din limba engleza in limba romana a site-ului. – Axis News romana

3. poza site-ului – Poza site – dimensiune maxima

4. poza site-ului – Poza site – dimensiune redusa



Si traducerea documentului aparut pe site:
Marele secret al politicii Rusiei in Orientul Mijlociu

Legaturi periculoase: “relatia amoroasa” ascunsa dintre Rusia si Hezbollah

Autor: Michel Elbaz, coordonator general AIA

30.05.05


Arme rusesti pentru “Eliberarea Ierusalimului”

Emisarii unitatatii speciale a Hezbollah ("Muntamat al-Jihad al-Islami" – MJI sau “Organizatia Islamica Jihad”) sunt activi in Rusia inca de la mijlocul anilor ’90. Avand resedinta la Moscova, Imad Hadj Hassan Salame conduce aceasta unitate speciala. Oamenii sai au facut parte din reteaua internationala Hezbollah pentru trafic de arme in Liban. Salame, coordonand aceste activitati in Rusia, a fost de asemenea responsabil de asistarea emisarilor MJI in Ucraina, Belorusia, Moldova, Kazakhstan si Georgia. Uneori, el a furnizat suport logistic colegilor sai din tarile Europei de Est, cum ar fi Bulgaria, Romania, Cehia si Slovacia. In schimb, Salame a fost sprijinit de anumiti dealeri de arme si diamante de origine libaneza, care lucrau in Africa si care aveau relatii stranse cu dealeri de arme rusi. Printre acestia se aflau Imad Kabir (cunoscut si sub numele de Imad Bakri), Talal ad-Din si Muhammad Darbakh. Ca figuri cheie in reteaua de contrabanda cu arme a Hezbollah in Africa Centrala si de Vest, cei trei au jucat un rol important in echiparea si finantarea organizatiei. Imad Bakri, spre exemplu, si-a inceput cariera ca negustor de diamante. In 1995, cu ajutorul serviciilor secrete iraniene, a reusit sa stabileasca relatii personale bune cu presedintele Zairului (Mobutu Sese Seko) si cu aliatul acestuia – liderul UNITA – miscarea rebela din Angola (Jonas Savimbi). In acelasi an, Bakri a inceput contrabanda, catre rebelii din Angola, cu mari cantitati de arme provenite din tarile care au facut parte din Pactul de la Varsovia. Partenerul sau cel mai important in aceasta afacere era un fost ofiter GRU, traficantul de arme Viktor Bout. Responsabilitatea sa era sa procure armele din statele CSI si din Europa de Est si sa le livreze, pe calea aerului, in Africa. Militantii angolezi plateau cu diamante pentru arme. Pietrele pretioase erau vandute negustorilor libanezi care traiau in Belgia si care cooperau cu MJI (Aziz Naser era capul retelei de dealeri de diamante din Belgia).

Profiturile imense i-au permis lui Bakri sa-si extinda activitatea in alte tari africane. In 1997, impreuna cu partenerul sau rus, a inceput sa vanda, pe langa armament usor, si armament greu, precum APC si sisteme de rachete sol-aer. Din fiecare afacere, Hazbollah primea partea sa din venituri. Mai tarziu, Bakri a inceput sa transfere Libanului, pe diferite cai, o parte din armamentul rusesc si din Europa de Est. Cel mai scurt drum era prin Armenia – armele ajungeau acolo cu avioane si plecau incarcate in autocamioane catre Liban, prin Iran si Siria. Cealata cale era mai incurcata. Armele erau trimise cu avionul din Europa catre unul din statele din Africa de Vest iar de acolo erau transportate prin porturile sudaneze, cu vase de negot, catre Liban. Serviciile secrete iraniene si MJI din Africa sprijineau transferurile de arme. Ali Akhbar Mohtashemi, fostul ambasador al Iranului la Damasc si Khartoum si unul dintre initiatorii Hezbollah, a jucat un rol important la inceputul furnizarilor de arme. In plus, ramura MJI de la Moscova era autorizata sa caute noi “surse de arme” in Rusia, pentru a fi cumparate pentru teroristii Shia si pentru serviciile secrete iraniene. Una din operatiunile cele mai curajoase a fost incercarea de a cumpara, in vara anului 1995, pentru infima suma de 600.000 USD, elemente de constructie de capete de proiectile atomice. Abu-Harif si Abu-Madjid – doi agenti MJI – au fost implicati in aceasta misiune, care includea traficul componentelor din uzina militara ruseasca din orasul Elektrostal, situat in apropierea Moscovei.


Consulul Onorific al Hezbollah

Ramura MJI ruseasca a fost responsabila si de furnizarea de asistenta pentru infrastructura Hazbollah in CSI si statele din Europa de Est. In functie de marimea geografica si de “resursele militare”, unul sau mai multi emisari ai organizatiei au fost trimisi sa locuiasca in unul din aceste state. Ei au lucrat sub acoperire, ca “comercianti” libanezi, iranieni sau francezi, conducand activitati legale de comert. In unele state, agentii Hezbollah s-au casatorit chiar cu localnice, pentru a primi cetatenia. Acest lucru i-a ajutat sa isi duca la capat rolul, acela de a furniza asistenta logistica si de a media contactele dintre dealerii locali, autoritati, etc. si trimisii Hezbollah care veneau ion tara pentru a cumpara echipament specific sau pentru alte motive.

Omul de afaceri libanez Mahmud Hamoud iese in evidenta printre astfel de agenti ce locuiesc in CSI. A venit in Romania in 1992 si, timp de cinci ani, a condus cu succes activitati de comert. Ajutat de contactele sale din lumea afacerilor, a devnit chiar consulul Libanului la Bucuresti. Datorita pozitiei sale oficiale si a averii sale, a dobandit accesul la cei mai inalti oficial, ofiteri de rang superior si, bineinteles, oameni de afaceri de top – nu numai in Romania, ci si in Moldova, pe care o vizita frecvent. De-a lungul anilor, au inceput sa apara la Bucuresti informatii despre misiunea sa secreta in numele organizatiei teroriste Shia. Serviciul de Informatii Roman, SRI, a initiat supravegherea, observand si acumuland informatii despre calatoriile si intalnirile acestuia. La inceputul anului 1997, a fost obligat sa paraseasca Bucurestiul pentru Chisinau. A devenit curand consulul Libanului in Moldova. Un an mai tarziu, presedintele il numeste reprezentantul oficial al Moldovei in unele state arabe. Hamoud devinde unicul mediator economic pentru cooperarea dintre aceasta republica ex-sovietica si lumea araba. La inceputul anului 2000, a primit cetatenie in Moldova. Un an mai tarziu, s-a casatorit cu Olesya Diakova – fiica fostului presedinte al Parlamentului. Din nou, la sfarsitul anului 2001, serviciile secrete moldovenesti au obtinut probe ale implicarii sale cu Hezbollah si ale activitatilor sale in regiune, in numele acestei organizatii. Acestea au dus la expulzarea lui Hamoud din Moldova, la putin timp dupa casatoria acestuia. Totusi, isi facuse deja treaba – in timpul sederii la Chisinau, celule sub acoperire ale Hezbollah au fost organizate in randurile studentilor arabi care studiau in oras. Universitatea ULIM era centrul acestei activitati. In 2001 (la putin timp dupa expulzare lui Hamoud), 2245 studenti, majoritatea din tari musulmane, studiau in Moldova (427 din Iordania, 569 din Siria, 107 din Sudan si 31 din zona palestiniana). Peste 600 dintre acestia erau implicati in activitatile diferitelor grupari islamice, in special Hezbollah.


Bazar in Pridnestrovie

La putin timp dupa ce Hamoud a ajuns in Moldova, relatiile comerciale erau stabilite intre agenti Shia si traficanti de arme din zona de conflict Pridnestrovie. In urma colapsului URSS, liderii rusi locali au declarat independenta republicii, dorind sa devina parte din Rusia. Moscova a ascuns sprijinul separatistilor in conlictul armat cu moldovenii. Cand razboiul a luat sfarsit, pozitia si influenta Rusiei asupra liderilor locali a continuat, ca si desfasurarea de forte din regiune. Ca rezultat al luptelor, intreaga infrastructura a Republicii Pridnestrovie a fost distrusa, cu exceptia industriei militare construite in era sovietica, aceasta ramanand principala sursa de profit pentru acest district separatist. O delegatie de rang inalt MJI a venit in Pridnestrovie in 1997, sub deghizarea de “comercianti libanezi”. Au vizitat uzina “Elektromash” din Tiraspol si fabrica “Pribor”, fiind insotiti de reprezentanti ai “Sherigg” – unica companie locala de arme, care apartine fiului lui Vladimir Smirnov – presedintele Pridnestrovie la acea data. Acesta a autorizat personal afacerea de vanzare de arme usoare, mitraliere, munitie, rachete anti-tanc si rachete portabile anti-aeriene catre trimisii Hezollah. Reteaua MJI a oferit suport logistic pentru transferul armamentului prin Bulgaria, Armenia si Abkhazia (o alta regiune separatista din Cauzaz, sprijita de Moscova).


Urma iraniana

Pe langa trasferurile de arme obtinute de agentii MJI in Rusia, a existat si o alta cale de a inarma Hezbollah cu arme rusesti – prin cooperarea militara dintre Moscova si Teheran. In mai multe cazuri, informatiile care confirma aceste transferuri au devenit cunoscute de media din Vest si au fost publicate ca parte a unui effort de a pune capat tranzactiilor. De exemplu, la 16 aprilie 1997, Bill Gertz a scris in “Washington Times”: “Russia vinde Iranului sisteme avansate de aparare aeriana , inclusiv ultima versiune a unei rachete portabile pe care Teheranul intentioneaza sa o furnizeze teroristilor Hezbollah. Astfel de tranzactii ar incalca un angajament facut Presedintelui Clinton de catre Presedintele rus Boris Eltin, in timpul summit-ului din 1994, de a bloca toate vanzarile de arme conventionale catre Iran. Discutiile despre vanzarea de rachete au avut loc in februarie si luna trecuta intre agenti ai serviciilor iraniene si vanzatori de arme rusi din Moscova, acestia oferint doua rachete seria S-300 (SA-10 si SA-12) la pret redus, a declarat un oficial al serviciilor de la Pentagon. Ziarul a aflat, de asmenea, ca aceasta afacere valore 180 milioane USD includea, pe langa 96 rachete Sa-10 si SA-12, si 500 lansatoare de rachete “Igla”, Iranul plainuid ca o parte din acestea sa revina Hezbollah.

Istoria s-a repetat trei ani si jumatate mai tarziu. Pe 24 octombrie 2000, surse americane au comunicat, “de ieri, 325 rachete rusesti sunt incarcate in trenuri de marfa si intr-un vas, pentru a fi transferate in Iran. Afacerea de cumparare a 700 rachete “Igla” si alte arme in caloare de 1,75 miliarde USD a fost semnata intre Moscova si Teheran cu trei saptamani in urma”. Afacerea a avut loc, in ciuda apelului personal al Presedintelui Clinton catre Presedintele Putin de a opri. Surse israeliene au comunicat ca o parte din incarcatura de rachete a ajuns in mainile Hezbollah. In ianuarie 2005, surse de securitate israeliene si-au exprimat nelinistea fata de o urmatoare afacere intre Rusia si Siria pentru a furniza rachete “Igla” in Damasc. Israelienii se tem ca rachetele cor fi transferate din Siria catre Hezbollah si ca pot chiar cadea in mainile organizatiilor teroriste palestiniene.

Instructorii rusi se intorc in Liban

In a doua jumatate a anilor ’90, agenti ai MJI au inceput sa recruteze fosti ofiteri rusi de elita pentru misiuni pregatitoare in bazele libaneze ale Hezbollah. Initial, au fost angajate mai multe duzini de fosti “consilieri militari” care au antrenat Armata siriana in Liban, in anii ’80. Ei s-au intors ca mercenar si i-au invata pe teroristii Hezbollah din Bekaa Valley cum sa instaleze mine, cum sa traga cu arma si sa obtina informatii secrete. Un interviu cu unul dintre acestia a fost publicat in ziarul rusesc "Evreyskii Mir" (Saint-Petersburg) in iunie 2000.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Si eu recunosc bca sunt analfabet in probleme de politica romaneasca datorita departari si lipsei de timp. Insa eu cred ca poti sa-ti dai seama de ce zace intr-un politician si din cateva comportari mai alesc cand aceste comportari nu sunt indelung studiate ci neprevazute cum a fost cel povestit de mine. O parere proasta am de Adrian Nastase si asta dintr-o povestire a unui amic de al meu care era ambasador intr-o tara vestica de importanta pe timpul guvernarii Constantinescu. Adrian Nastase vizitand acea tara l-a rugat sa-i aranjeze o intalnire cu ministrul de externe al acelei tari. Spre surprindera ambasadorului marele om politic roman abia de l-a lasat sa deschida gura pe amfitrion asa era de pasionat sa arate cat e el de destept ci a-toate-cunoscator. Dupa o juma' de ceas gazda s-a uitat la ceas si s-a ridicat scuzandu-se ca are o alta intalnire. Astfel de oameni care sunt cei mai destepti si le stiu pe toate nu ar trebui sa guverneze fiindca hotararile lor vor fi dictate de suprainteligenta lor si nu de ce vrea prostimea
Cu presedintele Constantinescu am dat o singura data mana cand vizitand coasta de vest a Statelor Unite a vizitat si comunitatea romaneasca din San Francisco. Atunci mi-am dat seama pentru prima data ce viata de caine ii este harazita unui presedinte: omul arata extrem de obosit, venea de la alte doua intalniri care avusesera loc pana la ora zece dimineata cand a venit la noi. In jumatatea de ora cat a sta la noi ne-a tinut o cuvantare de zece minute, in alte zece minute s-a pozat cu amatori de celebritati iar in ultile zece minute a incercat sa infulece ceva care se vedea clar ca nu-i prea tihnea. Deci dupa treizeci de minute a plecat fiindca avea o alta intalnire.
A doua zi am fost la conferinta lui de presa de la marea companie Hewliut Packard la care dusese tratative pentru semnarea unui acord de cooperare.
Nu a spus prosti, deci mi-a facut impresia unui om cu judecata, dar din tara am aflat ca Poporul Roman nu-l prea iubea ca politician. Secretul oricarui mare politician consta in a-i face pe cei de pe strada sa creada ca e de-al lor. Judecata asta nu e a mea ci a unui presedinte american detestat de presa si de supraintelectuali dar iubit de americanul de rand
care l-a reales presedinte atunci cand toate polurile spuneau ca nu are nici o sansa. E vorba de Hary Truman.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-26 22:54:31
         
 
  Ai perfecta dreptate, Dumitru. Inca si acum, Basescu este cel mai popular candidat la presedintie. Recunosc ca si eu l-am votat. In afara de el, ai fost si la o alta intalnire cu un alt candidat, in campania trecuta?

...
 
Postat de catre I BG la data de 2009-08-26 21:25:40
         
 
  Nu numai ca am mers la vot dar l-am si vazut pe marinar cand a venit la universitatea Stanford sa tina o conferinta. Inceputul acestei conferinte a fost de milioane. Presedintele dupa ce a intarziat o jumatate de ora din cauza traficului dintre San Francisco unde avusese o alta intalnire si oraselul Palo Alto unde se afla universitatea Stanford a inceput sa-si citeasca discursul in limba engleza. Dupa ce s-a inpotmolit la primele doua fraza, si-a pus discursul pe pupitru, a ridicat ochi spre sala si a spus, intr-o engleza acceptabila, cam urmatoarele:
- tin sa va anunt ca acest discurs a fost scris de
sfatuitorii mei care sunt oameni foarte inteligenti si bine platiti. Din pacate nu am avut timp sa-l citesc inainte de a incerca sa vi-l citesc dumneavoastra asa ca propun sa va spun cam ce stiu despre tema propusa (Tema era "Conflictele inghetate din bazinul Mari Negre") dupa care dumneavoastra puteti sa-mi puneti intrebari. Am citit de asemenea discursul lui din parlament pe tema raportului elaborat de comisia care a studiat faradelegile comunismului.
Un discurs foarte echilibrat care nu cerea nici rafuieli nici razbunari ci numai stabilirea adevarului pentru generatiile viitoare. Partizanii lui Iliescu si ai lui Vadim Tudor in frunte cu sefi lor spumegau de furie si pe buna dreptate: pentru ei adevarul era mai periculos decat otrava.
In concluzie, cu toate ca nu am ideie cum e vazut acum Traian Basescu de cei care l-au ales si daca acestia il vor realege, mie mi s-a parut a fi cel mai decent politician roman pe care l-am observat de-a lungul vietii. Pe acest politician pana si gafele pe care le comite il fac mai uman si mai apropiat de omul de rand.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-26 20:59:03
         
 
  scuze pentru "n"-ul in plus  
Postat de catre I BG la data de 2009-08-26 20:28:31
         
 
  Chiar asa, Dumnitru, stiu ca locuiesti in LA sau in California, oricum. Ai mers vreodata la vot pentru Romania de cand esti acolo?!

...
 
Postat de catre I BG la data de 2009-08-26 20:26:54
         
 
  Ecsi, tin sa te anunt ca si Bill Clinton a avut un frate care a facut parnaie pentru droguri,lucru care nu l-a impiedicat pe Bill sa fie reales presedinte dupa ce a iubit-o sincer pe Monika Levintsky. Parerea mea este ca nu trebuie sa-ti pui toate ouale in cosul lui Oprescu fiindca daca i-l turteste cineva si ramai fara de ele!? I-a exmplu de la mari diplomati care isi pun cate un ou in fiecare cuib ca nu se stie care gaina va cadea closca si-i va scoate puiul.  
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-08-26 18:56:16
         
 
  Domnule Traian, felicitari pentru militantismul dvs de stanga, expus cu talentul scriitoricesc ce va caracterizeaza!!
Vot si 2 stele!
Basescu, inspiratie pentru un poem!

Un bărbat dintre aceia ce-a umblat pe trei oceane
conducând vapoare roșii spre meleaguri bogătane
după ani și ani de muncă pe oglinzile de ape
s-a întors în sânul țării de la care să se-adape

Plictisit de hoinăreala ce l-a preumblat prin lume
a venit pe malul mării ca să ne lase postume
în care să povestească aventurile pe mare
si pe străzile din porturi marcate cu lampadare

Dintre faptele mărețe reținute la-ntâmplare
merită reamintită neavând o remușcare
cum a reușit în pielea unui lup viteaz de mare
să dea foc la șapte nave dintr-o singură mișcare

Stând așa cu trei șuvițe pe chelia sa lucioasă
i-a-ncolțit în vârful minții o idee-ngenioasă
să transforme țara toată într-o navă-mpărătească
pe care domnia sa cu onoare s-o cârmească

Tot urcând cu îndârjire spre a navei proră nouă
a vândut flotila țării pentru sute mii de ouă
ca prin astă faptă strâmbă să devină căpitanul
celei mai făloase nave din întreg aliotmanul

Ajutat de vântul sorții care i-a fost tot prielnic
a ajuns la cârma navei înscriindu-se-n pomelnic
de unde încearcă-ntruna s-o conducă toată viața
spre limanul fercirii unde e moartă speranța

Din păcate nu-si dă seamna că această navă încă
nu e pentru aventură să o dea din stâncă-n stâncă
iară pasagerii navei nu sunt vite din ogradă
să-l aclame totdeauna din paradă în paradă

 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-08-26 08:52:11
         
 
  EBA a fost in Liban. Singura!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-08-26 01:13:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE