FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mațe stricate
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


Crezul lui Monsieur Jourdain este că, dacă nu vorbește-n versuri, o face cu siguranță în proză. Nu departe de acest mod expeditiv de a gîndi este ideea că cine nu folosește în scris cuvinte obscene scrie deja eco-literatură. Jourdain este un simbol pentru cei care gîndesc într-o voioasă confuzie a valorilor. Dar, după cum se vede, se poate merge și mai departe inventînd termeni plini de trufie care trîmbițează stupidități sforăitoare.

Impresia este că totul se democratizează pînă la absurd, adică orice e accesibil oricui: a scrie și a vorbi este aproape același lucru. Literatura nu se mai scrie cu un anume talent (o aplicație), cu o vocație și cu un bun simț specifice ei, ci doar cu un pix sau o tastatură. Ea este doar firescul drept de exprimare al oricui. Orice e produs cu aceste mijloace este scriere și deci literatură. Expresie a dreptului la liberă exprimare.

Literatura este un drept constituțional și singurul care îl aplică fără rezerve este un site pionier în domeniu, Europeea. A-ți exercita dreptul la literatură e cum nu se poate mai simplu: îți faci un cont pe site-ul cu pricina și purcezi la scrieri. Ți se asigură o prezență veșnică și fără nicio cenzură.

Din moment ce între exprimarea scrisă și literatură este stabilită o echivalență, ar fi de-a dreptul neconstituțional ca unei persoane să i se desființeze cumva contul sau să i se restrîngă drepturile de publica tot ce dorește. Totul (fără cuvinte obscene însă) face parte din patrimoniu, iar valorile fiind prin definiție subiective, trebuie să rămînă posterității, singura care ar mai putea emite judecăți de valoare cît de cît legitime.

De curînd totuși, la o masă copioasă, la care mesenii nu erau cu toții convinși că a te ghiftui este cel mai grozav mod de a trăi și de a gîndi, cineva a amintit o vorbă care desfide meschinăria celui ce nu vrea să arunce nimic: decît bucate aruncate, mai bine mațe stricate.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Nu departe de acest mod expeditiv de a gîndi este ideea că cine nu folosește în scris cuvinte obscene scrie deja eco-literatură." Un sofism care trădează rea credință, venin și ar putea face trimitere nu la mațe stricate ci la circumvoluțiuni stricate adică netede.

Normalitatea înțelege și face diferența între libertatea de exprimare, ca valoare democratică și valoarea textuală care se validează ori se invalidează prin argumente, comentarii critice, eseuri, analize, puncte de vedere, etc. Recent mi-am exprimat opinia clar, precis și argumentat cu privire la valoarea unor așa zise poeme, scrise ecoliterar și în vers clasic. Însă reaua credință se manifestă și nu suportă argumente!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-08-22 18:19:31
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE