FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Daniel Bratu
În Iaºi zãpezile cad mãcinate, zburând, cerul e un înveliº de sitã, teii privesc prin ramuri sticloase precum colþii lupilor singuri. Poate cã îngheþul nu va veni, în sânge e asmuþire de foc, chiar ºi când discul galben îºi înfige þurþuri în spate, douãmiist ºi ceva.

La Clubul Bursei se fãcuse lumina fulgilor pe umãr cât paftaua cãpitanilor de vas, mesele pluteau în abur cenuºiu, pereþii paharului în care intrasem îmi rodeau tâmplele mirosind a cingãtoare.
- Bratule, dedalule, danule, s-a fãcut iarnã, de când aºtepþi aici, pe terasã?
- ªtoo? Tu eºti spyrtil? amazoarna? Hippornita? Harºtiemissa? Lasã masca de ace, zeiþã, pe masã, eu scot doi ºesari.
- Eu am un ºase ºi un cinci. Cerul ºi Pãmântul. Te-am bãtut... Heeei, vino înapoi, nã...tarotule, c`eº` copil...?


Când strigi Carmen, se adunã melodiile în gama de roºu, pânã spre brunul pãdurilor crescute în vãpãi de amurg, îþi ard în ochi sclipirile de fugã ale gleznelor cu urme ºterse de nervuri ºi saltul lor sub pietre albastre de râu fãrã mal, apoi vezi doar ca pe-o lacrimã cerul. Cerc magic, acesta se revarsã, îngheþând încã de la turnare.
- Ai patini, Ioane?
- Nu, doar patimi! Sau ce? Nu mai striga, nu sunt surd. Sã lunec, adicã, patine? Lunec ºi fãrã, numai cã la bordurã...trebuie sã mã priiiinziii...
- Te prind, lunecã liniºtit...
Hodoronc-tronc-buf. ...
- Hai, mãi, nu mai urla! Ete-na...Pagubã-n ciuperci...Credeam cã ºtii de glumã...


Dacã îºi lasã arcul în odihnã pe muºchii busolelor verzi, se scrie pierdut în filigran, cu fineþe electivã, seraficã, limpede, spiritualã. Rãzboaiele firii ºi dregãtori nemiloºi i-au sfãrâmat, însã, condeiul de ambrã pe mese de ciment ºi l-au ascuns sub paturi cu Procuºti suprapuºi.
De ceva vreme, vara se ascunde în munþi cu lap-top-ul fulgerând înspre Adam, iar iarna, între hibernãri, îºi face car ºi îºi bate cuie în degete, aºa, de distracþie, nimerind ºi câte o ureche din alai (pierderi&co sau prea-laterale).
- Cât s-a strâns de la ultima epigramã, Luchi?
- O mie una ace de brad, serenissimã Bella!
- Bine, ia-le tu, þi-ajunge de Crãciun, sã le lipeºti, sã-þi faci pom!
- Oh, mulþumesc...
- Þi-ajunge ºi de o perucã. Vezi, poate nu treci testul Cupãr!
- Eºti prea mãrinimoasã, zeiþã...
- Stai aºa, uitasem...Sã-i iei lui Florin un pahar de 10 litri cu lapte bãtut! ªi lui Genu o fleicã...Cum de unde? O-ntrebi pe Lory! ªºt, nimic de Anda...Anda-i sor`-mea, bãi!... Cum, nu-þi mai rãmân ace de perucã? Lasã, te reprimesc în alai ºi numai cu o ºuviþã norocoasã! Da, de ºinºilazero.
Aºaaa, acum atenþie! La stânga-mprejur cu cântec înainte maaarº!
Eeeo, itateeeooo...Jupp, pieptu` mai în faþã, lasã jupa, Calimero – coaja la mine, te rog, Dodule, probleme, mãi? De care?...Te spun lu` tactu`, sã ºtii. Da mata unde-ai plecat pãrinte, pe mãgaru` ala? Aaaa, noi am plecat...nu tãlicã....Bine, dacã nu vii acum, mãcar sã ne aºtepþi pânã la urmãtorul „stânga-mprejur”...ªi tu, ºi mãgarul...
Eeeo, itateeeo.....


Îngheþul Iaºului are fugã de vãpãi brune, cu ochi de ierburi aromind a varã în ascunziºul podului, acolo unde se coc stelele tãioase la colþ, acolo unde ierburile pe care scrie „otravã” se prefac in otavã de jar ºi-n siropuri de tuse, deopotrivã, acolo unde....
eeeo, i-ta-te-e-e-o

Cerul torþelor anume
A nãºit altã ninsoare,
Raiul ei clãdit din glume
Macinã-n vãpãi ºi doare,

E roi ascuþit de bice,
Nord cu amfore-n cascadã,
Braþ tãind în jar burice
Eroºilor ... sub zãpadã.

Lacrimã-i, pe rãni încinse,
Arde, curãþã, cu sare
Darul ei de-acum deplin se
Odihneºte-n fiecare

Naºtere, când ea revine zâmbitoare, mereu, de la
Ascunziºuri troienite. La mulþi ani, Carmen re(x)Bella!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stati, bre, iaca, na, hop! da' tare-i ghiata asta, nu spui cu ce parte am cazut, ca daca domn Corbu e prin apropiere si cum are urechiuse cam sensibiloase, ma amendeaza la nivela si nu vreau sa se ia cineva de nivela mea, na, ca m-am ridicat , hai sa va pup pe toti, ca ati vazut ca-s cam pupacioasa, iaca, tehnicu' s-o reparat si pot sa fac reverente cu drag in fata domniilor voastre, bre, da' m-ati emotionat rau!!!
Asa ca fug repede ca mi-au datlacramutele si ma intorc mai acusica sa va multumesc fiecaruia, asa cum stiu io! Sa nu care cumva sa plecati, ati auzit?:) Bre, da' tare-i ghiata asta, oare mi s-o fi zdruncinat ceva?! :))
 
Postat de catre ics ics la data de 2006-01-22 15:27:39
         
 
  Dani, Atropa e bine sanatoasa! Aseara a aruncat cu sageti spre un domn de bine, care culmea a rezistat si chiar a zambit. Sala a aplaudat-o si a reusit prin interpretari succesive sa interpreteze cateva din epigramele maestrilor de pe site-ul Europeea. Sincer nu mi-as fi dorit sa se mai opreasca!

Transmisia online s-a realizat cu mari dificultati mai ales datorita firmei de cablu Astral. La jumatatea cenaclului a inceput sa functioneze. Cu sonorul insa... Astralul are ceva incompatibil cu serverele noastre.

Asadar, salutari de la maestra Atropa!
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-22 15:11:26
         
 
  Dup cum am aflat i a dat de neles i Sorin, anterior, probleme tehnice au acionat nemilos asupra accesului la net al srbtoritei. De aceea, cuvintele ei au rmas cu motorul pornit dar, deocamdat, sub troiene de nghe i deprtri obiective.
V va rspunde, n curnd, desigur.

P.S. n fiecare suflet e deschis o galerie pentru prieteni i pe msur ce aceast galerie se umple, bogia ei ajunge n priviri. Avei ochi strlucitori, limpezi, privind spre tabloul imaginat de mine pentru Carmen, un portret dintre cele care, cndva, am nebunia necesar s cred c vor ajunge ntr-o carte, lng ale voastre.
Mulumesc celor care au apreciat textul aniversar i au gsit vreme de a-i exprima, generos, gndurile.
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-01-22 14:56:11
         
 
  La muli ani, sor-mea! Cred c mai trec pe aici cnd vei putea rspunde!:))) Pn atunci ai grij s fii fericit!

Daniel, frumos cadou! Mi, tu nu cumva vrei s-mi fii cumnat?!:)))
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2006-01-22 09:24:04
         
 
  Sa-ti fie viata frumoasa asa cum ti-e zambetul, Bella Dona! Tot ce-ti trebuie si tot ce visezi sa se implineasca usor si reeeepede!
Multi ani buni si fericiti, cu mult drag de tine, iti urez!

Daniel,
Calduroase felicitari pentru farmecul nespus al acestui cadou! Umor, delicatete, aroma de veste-poveste cu gust de ciocolata cu menta...
Drag!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-01-21 19:51:31
         
 
  Ehe! Atropa nu va poate raspunde. Deocamdata! Sache stie! Sache stie de ce!

Pss! Tineti-i pumnii!
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-21 12:48:48
         
 
  Astzi e ziua ta
Zi frumoas ca tine..

Numai c a fost ieri, iar eu nu am putut veni pe-aici..
Frumos cadou, cci doar e pentru Bella.
D-mi voie i mie, Carmen, s m alturi celor de mai jos (he, he, ultimii ajung primii)i s i urez din suflet un clduros
LA MULI ANI! Mult, mult fericire, i mult sntate!
Cu mult drag,
Licurici.
 
Postat de catre Lucia Popescu la data de 2006-01-21 08:30:41
         
 
  LA MULTI ANI, MICUTZO!
R.V
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-01-21 07:22:19
         
 
  La multi ani cpriorei sltnd sub cascade!
:)

 
Postat de catre Florin Rotaru la data de 2006-01-21 06:41:35
         
 
  La muli ani! iubit stea,
Aflu azi c-i ziua ta,
eu m bucur pentru tine,
i doresc zile senine,
flori nenumrate-n cas
i o via mult frumoas!
Cu drag,
Marinela
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2006-01-20 23:27:08
         
 
  Scurt, simplu i sincer: La muli ani Beladonna!  
Postat de catre Alin Adal la data de 2006-01-20 22:54:02
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Auzind ca-i rost de poza,
Vin si eu, aici, cu-o roza,
D'aia din razboiul care
Precum stiti chiar doua are,
Si cu acele din bradu,
Ce il tunse aicea, Bratu,
Sa-mi refac putin peruca,
Deasa ca la Dana Luca,
Sa nu mai lucesc la coaja,
Ca fug fetele de vraja,
Si, cu capu'asa tratat,
N-oi luci in aparat,
Si-oi trece testul Cooperul,
Agresiv ca rinocerul,
Mai dotat decat licornu,
15 vile-mi fac la Cornu,
Ca un frate bun, ariciul,
Mi-a lasat, asta-i deliciul,
O postata de padure,
Cumparata pe trei mure,
Stipuland in testament,
Sa fiu, mare, vigilent,
Sa intep pe-acei fartati,
Ridicati, usor umflati,
Sa ii port mereu legatul,
Ala sfant, cu intepatul,
Si nu doar cand e de poza,
Sa apar, la timp, cu-o roza,
In Mustang decapotabil,
Franand brusc, pe carosabil,
Ca-ntr-o cursa la Daytona,
Sa urez scurt, Belladona,
Sa traiesti cum, cat iti place,
Ani - cat bradu are ace!

LA MULTI ANI!

Frumos grait-a Daniel scriind aici.
 
Postat de catre xxxx xxxxx la data de 2006-01-20 20:59:10
         
 
  La multi ani, si numai fericire Carmen!

la cuvinte iscusit
ca profetul Daniel,
cum pot sa ma pun cu el
cand in joc e-un nur de dama
pentru pohta ce-am pohtit?!
(insa tot sper Carmenica
ras sa-ti pupe buzulica
cand te-atat cu-o epigrama)
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2006-01-20 19:32:25
         
 
  La Multi Ani! sntate i tot ce-i doreti s i se mplineasc!

Cu drag - Lory }{

 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-01-20 18:43:48
         
 
  Bine te-am regasit pe Europeea!

Ce mica e lumea, Carmen...

La Multi ani si din partea mea. Stii tu...Epi/Ala cu tzepii...
 
Postat de catre General Motors la data de 2006-01-20 18:15:50
         
 
  si eu vin cu vin de matraguna indulcit cu miere dealbine, pentru a o sarbatori pe Carmen. La multi ani cu epi grame si epi litri de umor si bunadispozitie  
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2006-01-20 17:40:11
         
 
  La multi ani.....
...si o pisica isi arata ostentativ verigheta...
frumoasa,inteligenta,acida...tanara...
cam ai de toate...
sa fii iubita...!!!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-01-20 17:18:29
         
 
  Carmen, la multi ani! Sa iti fie daruit tot ce exista mai frumos pe lumea asta!
Frumos scris Daniel. Privita astazi prin ochii tai, Carmen ne aduce zambetul pe buze, asa cum face ea mereu.

Adelina
 
Postat de catre Adelina Ionescu la data de 2006-01-20 16:58:54
         
 
  Image hosting by Photobucket

eu cu drag o dat' pe lun
beau un suc de mtrgun
s mi fie viaa toat
vesel i luminat!
Muli ani frumoi, cu oameni buni i ntmplri inedite! i s te re-vd sau vd mereu att de istea, nct te "rsfa" toi epigramitii de pe toate meridianele pmntului!

Daniel, pentru acest original eseu-scenet, care evideniaz nc o dat talentul tu literar, te felicit i i spun deschis: s vedem ntr-o zi sceneta jucat de voi la Pod Pogor!
Cnd trecei pe la Clubul Bursei, nchinai i pentru cei de departe. ;) Am aprins eu lumina.

Daniela
 
Postat de catre Daniela Luca la data de 2006-01-20 16:58:47
         
 
  La multi ani, Atropa! Sa ne traiesti si odata cu tine sa infloreasca umorul pe Europeea ca si ghioceii primavara, in padurea Baneasa! Sa fi sanatoasa, sa ai liniste si de inspiratie multa, multa, multa! Iar maine, bem-bem-bem! Era o bautura cu ursulet pe el si asa se numea.

Un an BUN!
sache&amelii
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-20 16:50:45
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE