FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Furtună pe asteroid / Oaia prietenului meu
Text postat de elia david



Mic nu putea să doarmă.
Un fulger, care îl sperie cumplit, tăie cerul în două.
Altfel nu se explică felul în care, de pe Pământ, ajunse cu viteza luminii exact pe planeta Micului prinț.

- Ai venit! spuse acesta deloc surprins.

- M-a adus ploaia! răspunse copilul, mirat de această întâlnire.
Mai mult decât de prima, când nimerise pe asteroid grație unei mese frânte și a unei ingenioase lovituri la cap.

Un tunet înfricoșător îi confirmă faptul că acum era, într-adevăr, într-o altfel de transă.

- Ți-e frică? îl întrebă calm Micul prinț, obișnuit cu absolut toate fenomenele meteorologice.

În mâna lui, o uriașă umbrelă albastră acoperea întreg asteroidul, ferindu-i pe cei doi, cuibăriți unul în altul, de picăturile complice ale ploii.

- Eu am comandat ploaia asta! spuse Micul prinț.

- Da?
Pentru că nu ai putut să-mi repari avionul?

- Să nu uităm că era șifonat!
În plus, decupasem din el litere pentru semafor...

- Da, îmi aduc aminte, grăi Mic, bucuros că memoria îi permite să se afle deopotrivă în trecut, în prezent și în viitor.

- Mulțumesc! mai zise prietenul său.

- De ce?

- Pentru că mi-ai trimis atâtea scrisori...

- Păi, nici nu le-ai citit! încercă puștiul să nu se lase înșelat.

- Nu le-am citit, pentru că nu am vrut să mă influențeze în relația mea cu planeta.
Dar te asigur că le-am trăit pe toate...

- Oh..., își exprimă atunci Mic sentimentul de mâhnire fericită, ce-l făcea să nu mai poată rosti alt cuvânt.

Un tremurat discret, ca de frig, îl cuprinse subit, motiv pentru care, plângând, se lăsă luat pe după umeri.

- Știi, tu ești singurul copil care a reușit să ajungă pe furtună până aici! îl alină Micul prinț și-i arătă, nu buzunarul secret, plin cu creioanele colorate de la Antoine, ci, pentru prima oară, însăși inima sa ascunsă sub mantou.

- Îmi pare așa de bine! rosti Mic, cu sare pe limbă.
Înțelegând acum de ce Micul prinț avea mereu o ținută atât de nobilă.

Numai sub tricoul lui bătea o inimă pătată de cerneală, pe care nici nu avea curajul să i-o arate...


***


Ca să nu fie mai prejos, îi arătă însă piatra pe care o păstra cu sfințenie într-un buzunar al pantalonilor, în speranța că într-o zi poate avea să îl întâlnească pe vreo cărare din Univers:

- Uite...

- Ce să văd?

- Uite piatra asta ca o inimă, este pentru tine!

- Nu e pentru mine! râse Micul prinț, dar poate fi pentru asteroidul meu...

Trandafirul, care nu primi încă nimic, se zgribuli tot la gândul că de acum va trebui să aibă grijă și de piatră.

Nu era destul că se îngrijea de oaie, să mai iasă din când în când din lădița ei, unde începuse să-i placă să stea și de unde arunca priviri indiferente la orice...

Acum doar, ce ieși, intrigată de strania apariție a unui pui de străin.

- Bună ziua! o salută Mic, recunoscând-o.

- ...

- Bună ziua! mai zise odată, cu glasul temurând, dacă văzu că oaia e supărată pe el și nu îi răspunde.

- Să nu plângi, prietene! îl îmbărbătă Micul prinț, știindu-l slab de înger.
Nu mai ține minte că tu m-ai ajutat să construiesc semaforul.
A uitat până și faptul ca din când în când are o poftă grozavă să mănânce anumite flori.

Pe Mic, însă, îl mișcă foarte mult indiferența ei.
Foarte mult.
Ar fi vrut să o știe altfel.
Cum era ea altădată, la aceeași vârstă...

De fapt, ar fi vrut ca el să fie acela ce o va trezi din letargie, fiindcă era, și o iubea pentru asta, oaia prietenului său.






Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Elia, daca ii trimiti Verei cartea prin mail o voi lua de la ea, asta pentru a nu te munci de doua ori. Multumesc frumos!  
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-07-18 20:26:58
         
 
  Multzam mult, Elia, n-am mail-ul tau, al meu e [email protected], ti l-am lasat si in cealalta postare a ta. Am o prietena la Bucuresti, daca ii vei trimite ei e perfect, poate reusesti sa faci o copie electronica....

Toate multumirile mele, amanunte in email, cand imi vei scrie.

Cu drag,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-18 15:42:30
         
 
  Vero si Luiza - o sa copiez eu cartea si va trimit cate un exemplar. Doar sa-mi trimiteti prin mail adresele voastre.  
Postat de catre elia david la data de 2009-07-18 08:28:20
         
 
  Luisa,

Foarte multzumesc. Am cautat-o si la Amazon.com, dar nu e in nici o limba. O sa vad si la biblioteca. Dar, daca Elia o are, ma gandeam sa o copiem....

off-topic: "Vera" ma striga numai o fosta colega de liceu, pe care am iubit-o la nebunie. M-a emotionat apelativul tau.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-16 02:29:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vera,
traducerea din franceza a fost facuta de Doina Ioanid. Cica a fost tradusa in 30 de limbi.

Greu de achizitionat, dar cine stie...
Daca se lasa gasita iti dau un semn.:)

 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-07-16 00:31:10
         
 
  Eu gasisem pe Internet ca aceasta carte e scrisa de Michel Opsommer, iar in Romania a aparut in 2004 in editura Cartier.

Am cautat si numele Jean Piere Davids si am gasit o fundatie Jean Pierre David's si am intzeles ca in Canada cartea a aparut ini aceasta fundatzie.

Infine, o carte din 2004 e greu de gasit...

Sigur ca m-ar fi ineteresat mult sa o citesc...

Daca o gasiti si ma puteti ajuta, se paote fotocopia, platesc eu cheltuielile de fotocopiere....

Merci,

Veronica
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-15 23:38:15
         
 
  Am gasit Editura! Carticica e scrisa de Jean-Pierre Davidts și face parte din Colectia Verde.
Multumesc, Elia!
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-07-15 23:34:19
         
 
  Da, Luiza. A aparut la editura Cartier, dar nu mai stiu in ce an.
 
Postat de catre elia david la data de 2009-07-15 23:06:12
         
 
  Elia, "Intoarcerea micului print" exista si in Ro?

* si V
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-07-15 22:36:13
         
 
  Multumesc, Vero.
Ideea continuarii, daca la ea te referi, nu e noua...
Chiar in Canada a avut mare succes, pare-se, "Intoarcerea micului print".
In ce ma priveste, nu stiu daca o s-o duc pana la sfarsit...
 
Postat de catre elia david la data de 2009-07-13 23:45:31
         
 
  Excelenta ideea, sunt geloasa pe ea!
* si vot

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-12 19:15:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE