FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MISCELANEEA
Text postat de Emanuel Cristescu
1. Am primit următorul e-mail.

„Domnule Cristescu,

Mai intai de toate, bună seara!

Va scriu in legatura cu site-ul dumneavoastră, mai exact, in legatura cu nivelul de acces. Mi-am creat cont pe Europeea in anul 2007, deci aproximativ de doi ani. In aceasta perioada, activitatea mea a fost fluctuanta. Am postat destule texte, am comentat cand am avut ceva de spus, iar in „momentul Dan Carlea”, atunci când baza de date a suportat acel incident, mi-am sters multe din texte, din motive cunoscute si de dumneavostra, si mi-am stopat activitatea. Asta pana acum o luna, [.....], când am revenit si doresc sa raman un user activ in continuare. Pentru aceasta, insa, este necesara o comunicare care sa nu sufere cum sufera acum. Pentru aceasta aș avea nevoie de un nivel de acces mai mare. Sunt la curent si de ACORD cu politica site-ului (conceptul de „ecoliteratura” mi se pare unul decent, ba chiar necesar, egalitatea userilor se manifesta mai mult decat in alte medii literare virtuale, valoarea textelor nu este judecata in momentul validarii textelor, ci abia apoi, prin prisma celorlalti useri, dreptul la exprimare libera este unul functional etc). De aceea, va rog, daca se poate, sa primesc un nivel care sa-mi permita postarea textelor si a comentariilor fara ca acestea sa necesite verificare in prealabil, si posibilitatea de a acorda voturi textelor citite. Va multumesc pentru timpul dumneavoastra! Va las un numar de telefon: [...].
Astept raspunsul dumneavoastra!

Cu stimă,”

Iată că exist㠄valori europeice” iată că sunt conștientizate și apreciate. Evident, cârcotașii vor pune, poate, la îndoială sinceritatea mesajului însă eu îl iau ca atare și cred că este cu adevărat sincer.

2. În măsura în care considerați util pentru site și pentru activitatea dumneavoastră literară, pot selecta și publica în Opinia Națională, săptămânal editat de Universitatea Spiru Haret București, creații valoroase, postate pe Europeea. Vă solicit punctul de vedere față de această oportunitate. (Eu am publicat și public aproape regulat în această revistă )
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  În această secțiune fiecare text autonom care respectă regulile de postare este legitim indiferent de valoarea literară. Ea, valoarea, poate fi remarcată sau nu prin comentarii, puncte de vedere, critici, analize, exegeze, etc. Dacă merită. Dacă nu, NU! Nonvaloarea poate fi atenționată și apoi ignorată.

Avem o secțiune axiologizantă: "revista Europeea".

Cei care au nevoie și doresc, aici, pot învăța foarte multe. Nu ex catedra ci teoretic și practic și, mai ales, exemplificativ. Pentru că, am spus-o de nenumărate ori, aici evoluează multe valori!

O iertăm numai dacă va fi greșit ceva față de noi iar noi vom fi fost perfecți în raport cu domnia sa. Că iertarea divină nu intră în FP-ul nostru.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-28 15:54:48
         
 
  Domnule Cristescu,
Nu-mi face absolut nici o plăcere și nu-mi oferă nicio satisfacție faptul de a purta controverse, dar iată că în ultimele momente, într-un moment de sinceritate chiar autoarea acelei parodieri recunoaște:

Va multumesc tuturor care ati reusit sa "gustati" aceasta asa zisa parodie!
Cu tot dragul, Vasilica Ilie


Postat de catre Vasilica ilie la data de 2009-06-27 18:20:46

Acum ce facem? O iertăm pentru sinceritate sau îi dăm nivelul pretins de susținători? Vă întreb cu cele mai serioase intenții!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-27 19:43:15
         
 
  typo: artificiu  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-27 18:22:52
         
 
  PS
Cînd mă refeream la "imaginea mea", nu eram preocupat de vreun artifiu care "să o fardeze", dar avînd neinspiratul gest de a semna cu numele real pe acest site mă deranjează calomniile ce-mi sunt constant adresate, precum și ultima acuză de plagiat, dacă vă interesează iată linkul
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=34651
Bineînțeles că nu puteți citi tot, aveți editori care să o facă, dar probabil sunt copleșiți de multitudinea de comentarii neacademice și de producțiile îndoielnice.
Despre imaginea mea europeică poate n-ar trebui să-mi fac griji, cred că textele postate sunt elocvente, sau cine știe...
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-27 18:22:21
         
 
  Am înțeles magistre și patron al Europeeicului așezămînt!
Vă mulțumesc pentru răspunsul detailiat, chiar dacă nu lămurește toate punctele de vedere și divergențele de opinii.
Mă voi concentra să scriu, nu să mă implic în controverse sterile și neacademice!
Chiar în acest moment, inspirat întrucîtva de rîndurile "Proba de foc a simțului umorului de care „dispune” cineva se dă atunci când el însuși devine obiectul unei ironii, parodii, încercări parodice, etc. (după talentul și sistemul axiologic al fiecăruia!)" voi scrie un text care să probeze simțul umorului colegial începînd cu fraza:Vasilica Ilie, Elena Toma și Marinela Preoteasa, într-o bună zi...Credeți că se va putea încadra ca fiind publicabil în spațiul ecoliterar?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-27 17:52:13
         
 
  Asadar, daca am inteles bine, decat sa se piarda, Doamne-fereste, vreo ineptie cu panglicuta de-a vasilichii, marinelei sau... cine mai stie a cui, mai bine lasam liber la ineptii, iar celor talentati sa le cerem in plus si valoare si ingaduinta fata de agramatisme si sa le pretindem si tolerarea imprecatiilor (literare si nu prea) ale ipochimenilor de joasa factura si de mic talent. Aceasta in numele unui egalitarism de proasta factura, deoarece se stie ca oamenii (toti, nu numai cei cu talent) nu sunt si nu pot fi egali. Ciudat sistem de valori! P.S. Valorile Europeii le-am analizat intr-un text anterior si nu v-am auzit caraind nimic despre acele opinii. E clar ca va stau ca un nod in gat. De ce dracu nu mi-oti fi sters contul? Cu aceeasi stupoare, K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-06-27 16:00:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Da, cum ramane cu stelele? Poate lui AAA cineva i l-ea reaprins, si eu am mai reaprins pe ici pe colo la texte la care hotzul le stinsese, dar la un text al meu mi s-a stins una, pe ascuns, si nu s-a reaprins.

Nu ma deranjeaza stelutza in sine la textul meu, cu faptul ca, d-le Cristescu, ne-ati promis ceva si iata ca, desi sunteti informat, nu v-ati tzinut promisiunea de a scadea nivelul celui /celei in cauza.

Cu stima,

VP.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-27 15:49:01
         
 
  D-le Cristescu, cum rămâne cu scăderea nivelului celui care stinge stelele nesjustificând nimic, adică pe ascuns, ca o vulpe șchioapă, beată si fără un ochi când este înfometată? De vreo săptămână și ceva mi se întâmplă frecvent. Și nu numai mie. Cum vine noaptea, cum dispar. Bine, altcineva le reaprinde, dar... Deci, cum rămâne?  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-27 14:33:54
         
 
  AAA

"nu libertatea mea expresivă nu se poate opri în momentul când, spre exemplu, mă apuc de scria texte erotice, și pentru un contrast de limbaj, am nevoie de pasaje explicite."


Din păcate pentru unii, din fericire pentru alții, Place Pigalle și Louvre reprezintă sisteme axiologice distincte. Pentru care, temporal și spațial, trebuie optat. Este drept că, artistic vorbind, prin creație ori opțiune, se pot realiza schimburi de valori între cele două sisteme.

Există texte erotice excepționale (îmi vine în minte un pasaj din Cartea nunții) fără limbaj explicit. Pe de altă parte eu nu neg niciun fel de artă ori gust artistic. Însă, și constat că nu sunt singur, am dreptul la opțiunea ecoliterară. În virtutea, mă repet spunând-o, poate a singurului sentiment care ne deosebește de animale PUDOAREA. La care unii renunță. Cu riscul ori plăcerea promiscuizării.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-27 05:15:57
         
 
  Pentru distinsul coleg Gheorghe Recheșan,

Amicus Plato…

„Nu-mi face nicio plăcere să văd cum vă contraziceți în afirmații […]

Puteți proba o contradicție reală în afirmațiile mele? Ceea ce ați invocat reprezintă percepția dumneavoastră, nu realitatea.

Textul Vasilicăi Ilie NU ESTE un atac la persoană. Mai solicitați și alte păreri. Textul reprezintă o încercare parodică, este adevărat fără valoare literară, însă, ca să fiu drept, reprezintă un progres față de scrierile anterioare ale colegei noastre.

Cum apreciați fraza domniei voastre „Vasilica Ilie să primească la fiecare vot și un arzător cu gaz ca să pîrlească mai eficient memorialistica suinelor sale” și mai ales expresia „memorialistica suinelor sale” ? Cumva de o eleganță copleșitoare?

Proba de foc a simțului umorului de care „dispune” cineva se dă atunci când el însuși devine obiectul unei ironii, parodii, încercări parodice, etc. (după talentul și sistemul axiologic al fiecăruia!)

„Apoi urmați bineînțeles tot inconsecvent” Sentențios și neargumentat. Am mai spus-o: eu nu pot citi tot ce se scrie pe site. Dacă apar încălcări ale regulilor pe site nu înseamnă că eu sunt inconsecvent. Eu sunt consecvent în apărarea principiilor europeice când constat că sunt încălcate sau când sunt sesizat. Este posibil să greșesc. (nihil humani a me alinum puto!) Atunci voi corecta. Asta nu înseamnă inconsecvență. Dacă vă simțiți lezat prezentați situația. Cu fapte nu cu percepții.

„cu deplină sinceritate încerc să lămuresc problema, vitală pentru mine”
Mărturisesc sincer că nu am putut decela care este acea „problemă vitală”. Detaliați. Aveți tot sprijinul meu în a rezolva problema sine ira et studio.

„să dreg ce mai e dres în imaginea mea europeică!” Europeea nu-și dorește o imagine fardată. Europeea în sens wittgensteinian este ce este și ce devine. Prin valorile ei și prin membrii ei. Nimic nu trebuie dres. Dacă nu va mai prezenta interes, dacă voi rămâne singur, poate, o voi conserva ori închide.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-27 04:59:12
         
 
  poetic spun - poetic spus; ma apuc de scria - mă apuc de scris  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-26 14:25:46
         
 
  "Proiectul Europeea, acesta care este funcțional, are două secțiuni.
-secțiunea on-line sau atelier literar în care respectând cele două reguli, respectiv nu cuvintelor vulgare și nu atacului la persoană, poate posta oricine. Aceasta înseamnă libertate de exprimare și tratament egal al userilor." (E> C)

...Mă repet: sunt perfect de acord ca-n tot universul ăsta virtual să existe și un loc ecoliterar, așa cum îl numiți. Acum, mă refer la această problemă dintr-un unghi de vedere strictneutru. Poetic spun, vociferez gri.

...Nu pot accepta validitatea spuselor d-voastră deoarece:
- da, libertatea mea expresivă se oprește în momentul când atentez la libertatea celuilalt (fie aceasta înțeleasă numai ca o agresare de orice tip verbal, direcționată către un user)
-nu libertatea mea expresivă nu se poate opri în momentul când, spre exemplu, mă apuc de scria texte erotice, și pentru un contrast de limbaj, am nevoie de pasaje explicite. Atunci eu nu am cum să atentez la libertatea altuia din moment ce sistemul său de valori literare respinge textul meu chiar înainte ca acesta să existe. Eu, ca și autor de texte licențioase, nu mă adresez lui. Și atunci "nu cuvintelor vulgare [...] Asta înseamnă libertatea de exprimare și tratament egal" nu se poate institui. Pentru că nu scindați între text (fără ca acesta să atenteze la alt user) și comentariu. Era greu să controlați acest principiu care, rămânea același, dar viza două situații diferite. Și atunci, ați preferat să dați situațiilr un raport de incluziune. Doar că ați peirdut din vedere următorul fapt: vulgaritatea este de doua feluri: una literară, și una cotidiană, dacă pot spune așa. Ați redus-o pe una la cealaltă.

Voi reveni și cu un com. cu privire la filtrul valoric și, de ce nu, cu sugestii.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-26 14:23:01
         
 
  D-le Cristescu,
Nu-mi face nicio plăcere să văd cum vă contraziceți în afirmații, ignorînd că în realitate faptele sunt diferite:
"secțiunea on-line sau atelier literar în care respectând cele două reguli, respectiv nu cuvintelor vulgare și nu atacului la persoană, poate posta oricine."
Cred că suntem de acord amîndoi că articolul
"http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=34714)

nu e un pamflet, dar întrunește prin neglijența tratării bălăcărelile unui atac la nume și persoană(inclusiv cea privind aspectul exterior)

Apoi urmați bineînțeles tot inconsecvent
"Aceasta înseamnă libertate de exprimare și tratament egal al userilor"
Vă reamintesc, e ceva timp de atunci, un editor mi-a invalidat două texte sau în care apărea numele unui coleg; m-am supus deciziei și observ că astăzi vigilența editorială este inexplicaibil de laxă!Sau aplicăm dintr-un soi de compensare filantropică, alte etaloane, userilor mai simpluți!
Vă rog, nu-mi aruncați din nou sloganul cu "procesele de intenții" cu deplină sinceritate încerc să lămuresc problema, vitală pentru mine, sau să dreg ce mai e dres în imaginea mea europeică!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-26 10:56:39
         
 
  Din mesajul de mai sus eu am desprins, ca fiind recunoscute de către expeditor, valorile de mai jos. Întrucât acestea reprezintă "o părere" aș fi vrut să văd și alte păreri care, eventual ar valida ori invalida această "o părere".

„ecoliteratura” mi se pare unul decent, ba chiar necesar,
egalitatea userilor se manifesta mai mult decat in alte medii literare virtuale, valoarea textelor nu este judecata in momentul validarii textelor, ci abia apoi, prin prisma celorlalti useri,
dreptul la exprimare libera este unul functional etc).

Pentru A.A.A.

"Aceasta este: libera exprimare -> nu presupune niciun sistem axiologic literar -> user = autor -> egalitate tuturor autorilor."

Proiectul Europeea, acesta care este funcțional, are două secțiuni.
-secțiunea on-line sau atelier literar în care respectând cele două reguli, respectiv nu cuvintelor vulgare și nu atacului la persoană, poate posta oricine. Aceasta înseamnă libertate de exprimare și tratament egal al userilor. Iar posibilitatea de a evolua sub pseudonim, permite „textul nud” aproape „textul imanent” nelegat de circumstanțe extraliterare cum ar fi poziția socială a autorului, realizările sale anterioare, etc. Însă nici vorbă că aici nu opereeaz㠄nici un sistem axiologic literar” Fiecare user, indiferent de nivelul său de instrucție, are un sistem axiologic propriu și unic. Astfel în această secțiune evoluează o mare varietate de sisteme axiologice interne, distribuite la rândul lor pe o scală axiologică pe care am pute-o defini ca aparținând site-ului. Iar acest „melanj operațional axiologic” permite diverse stratificări valorice ale textelor. Un minim„filtru” există. Însă un filtru valoric propriu zis extern sistemului valoric propriu al fiecărui user poate fi realizabil doar ca un sumum sinergetic al sistelelor valorice individuale ale userilor care activează aici, fiecare topologic vorbind, având aceeași pondere. Astă nu înseamnă și aceeași anvergură axiologică. De aceea cine are capacitatea de autoevaluare poate învăța. Mai rău pentru vârfuri pentru că acestea se pot simți agresate de nonvaloare. Însă, acestea, vârfurile, dacă sunt adevărate valori, trebuie ori ar trebui să fie, poate, generoase în sensul „împărtășirii și altora din valoarea lor” ca o mare iubire, în sensul cu cât oferi mai mult cu atât ai mai mult, iubirea, iubirea estetică fiind infinită. Așadar propoziția „user = autor” nu conduce la concluzia „ egalitate a tuturor autorilor”. Dimpotrivă, și acesta se observă pe site, valorile se stratifică. Este adevărat că, oficial, acestea nu „se certific㔠însă ele se manifestă și pot și sunt apreciate. Un „filtru valoric” exterior presupune selecție iar aceasta conduce, obligatoriu la un fel de „cenzură filtric㔠ceea ce ar putea altera spiritul secțiunii care, adaptând o veche sintagmă, s-ar putea sintetiza astfel „mai bine să fie publicate zece texte proaste decât să scape nepublicat, ORI SĂ NU POATĂ FI PUBLICAT UN TEXT BUN!”

-secțiunea „Revista Europeea” pe care, din păcate, nu o utilizăm cum ar trebui, permite selecția și asumarea axiologică. Am putea avea numere de revistă, asumate axiologic, săptămânal, lunar, etc. La libera noastră alegere.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-26 09:42:09
         
 
  Adriane, imi pare rau, cred ca singur te incurci; tu nu ai inteles nimic din ce ai scris, daramite sa imi mai explici:

"In primul rand eu nu m-am luat de niciun user dintre cei care i-ai enumerat tu mai sus"(Vasilica Ilie)

"De aceea Vasilica, iartă-mă Vasi, Marinela P. etc umblă cu melesteul plin de alegorii existențiale, altoind paraziți gen Rechesan Gheorghe, Ștefănescu Radu, Peia Ioan, Vianu Kosta, Bordaș S. Liviu, Vasiliu Cristian etc."
( AAA)

"mai ales sa folosesc expresii gen, "paraziti"
(Vasilica Ilie)

Nefolosind eu aceasta expresie de "paraziti", inseamna ca numai tu ai folosit-o.
Care era neintelegerea, Adrian?

Pe urma a urmat si gluma mea, care poate intari ceea ce am spus mai sus:

"Sa confirme numitii de mai sus daca eu am zis asa ceva."

P.S. Nici eu nu voi mai reveni. Punct.









 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-25 22:47:09
         
 
  Oameni buni,
Sunt cîteva exemplare pe aici care nu au cum să înțeleagă. Praștia gîndirii lor aruncă pietricica pînă la vîrfurile pantofilor. Este un dat natural, o fatalitate, așa, ca legea gravitației. Prin urmare, nu mai cheltuiți energia cu discursuri lămuritoare. Puteți, cel mult, să vă distrați!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-06-25 20:46:30
         
 
  simplisy - simplist  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 20:37:34
         
 
  ...Vasilica, n-ai înțeles nimic. Dar absolut nimic. Și știi ce e grav? Că nu mă mai mir.

...Dacă eu nu am spus cine spune că enumerații sunt paraziți (uită-te bine și vezi că nu am spus) de ce în loc să presupui (nu contează că presupunere ar fi falsă sau adevărată) - de ce în loc să presupui că eu îi numesc așa, ai sărit imediat spunându-mi că tu niciodată nu i-ai numit așa? E a vorba aia: nici usturoi nu ai mqncat, nici gura nu-ți miroase. Am explicat cât am putut eu de simplisy. Este ultima explicație pe care ți-o dau. Și, poate, ultimul comentariu pe care ți-l adresez.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 20:36:38
         
 
  rechesan, esti fermecator... cand folosesti paranteza - " care nu are(aparent)nici o legătură cu subiectul sau cu cele discutate anterior!" - dixit !
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-06-25 20:16:18
         
 
  Dan Carlea este un cîștig.
M-aș bucura să fie aici și să mai echilibrăm un pic lucrurile.
La urma urmei, nici nu trebuia pusă problema la modul interogativ.
Și mai propun ceva: trebuie cîțiva oameni cu mintea-ntreagă (dacă n-or fi deja, nu știu, căci parcă s-a mai luminat orizontul) care să păstreze zvîcnirile emulației în limite rezonabile.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-06-25 17:58:20
         
 
  Ady, cine te pune sa scrii asemenea discursuri?
Grav, foarte grav! Iti "sapi" singur groapa!
Tocmai aia ziceam si eu, daca tu mi-ai inteles gluma:

"In primul rand eu nu m-am luat de niciun user dintre cei care i-ai enumerat tu mai sus, mai ales sa folosesc expresii gen, "paraziti". Sa confirme numitii de mai sus daca eu am zis asa ceva."


 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-25 16:22:26
         
 
  erata: la (in loc de in Obs)  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-25 16:07:21
         
 
  1. Cred ca userul merita nivelul pe care il cere, felul foarte articulat in care scrie o dovedeste.

2. In ceea ce priveste publicarea unor materiale postate pe Europeea in alta revista, eu cred ca trebuie cerut, in fiecare caz, consimtzamantul autorului. Si eu am trimis cate ceva de pe Europeea ln "Observatorul", publicatie a romanilor din Toronto, dar, inainte de a le trimite, am cerut consimtzamantul autorilor respectivi. Regula bunului simtz o cere.

Cu stima,
VP

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-06-25 16:06:30
         
 
  ...Și încă ceva, Vasi: observă, te rog, că în fraza: "De aceea Vasilica, iartă-mă Vasi, Marinela P. etc umblă cu melesteul plin de alegorii existențiale, altoind paraziți gen [...]", eu nu amintesc nicicând că în ceea ce privește "altoiește paraziți gen...", aceștia - paraziții - sunt numiți astfel de ele/ei. Această afirmație ar trebi judecată mai degrabă în sensul în care eu îi numesc așa pe cei enumerați, și nu ele/ei. Oare de ce ai gândit pe dată că așa sunt(em) numiți de ele/ei și nu de mine, ca autor al frazei? :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 16:04:53
         
 
  1. dupa cum anticipai, evident, eu spun ca mesajul n-are nimic in comun cu sinceritatea, dar cucereste prin fluenta discursului, calitatea demersului logic, usurinta exprimarii si arta persuasiunii; omul le are cu scrisul; sa ma cheme Cristescu, i-as da pe loc nivel 100.

2. nu inca, multumesc
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-06-25 15:55:03
         
 
  Adrian,

Nu stiu daca tu ai observat, eu sunt o "parte neutra" a site-ului. Punct.
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-25 15:44:45
         
 
  Vasilica,

...Nu trebuie să pronunți "paraziți", este de ajuns să sprijini barba celui care o face. Dar, ca să nu percepi iar ad literam - este de ajuns să te afli, ca și poziție, în cercul celor care o fac. Punct.

...Apoi, nu mă interesează dacă tu aștepți o lopată în cap. Este dreptul tău, garantat de nu-ș' ce punct al nu-ș cărei hărtii. Eu am spus clar: credința (în operă) nu a primit nicio lopată-n cap. Dacă îmi apreciezi metafora, mulțam, dar apreciaz-o în intreg contextul. Punct.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 15:15:02
         
 
  Vasilica,

...Nu trebie să pronunți "paraziți", este de ajuns să sprijini barba celui care o face. Dar, ca să nu percepi iar ad literam - este de ajuns să te afli. ca și poziție, în cercul celor care o fac. Punct.

...Apoi, nu mă interesează dacă tu aștepț o lopată în cap. Este dreptul tău, garantat de nu-ș' ce punct al nu-ș cărei hărtii. Eu am spus clr: credința (în operă nu a suportat o lopată-n cap. Dacă îmi apreciezi metafora, mulțam, dar apreciaz-oîn intreg contextul. Punct.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 15:12:12
         
 
  "De aceea Vasilica, iartă-mă Vasi, Marinela P. etc umblă cu melesteul plin de alegorii existențiale, altoind paraziți gen Rechesan Gheorghe, Ștefănescu Radu, Peia Ioan, Vianu Kosta, Bordaș S. Liviu, Vasiliu Cristian etc. Pentru că, intuind acea credință în propria-le operă, și citind a nu-știu-câta-oară afirmația dumneavoastră, care paote trece lejer drept sfat, confundă noțiunea de "imun" (înțeleasă primordial ca o pasivitate înțeleaptă, care acceptă posibilitatea ca opera pe care o determină să fie supusă analizei, ba mai mult, aceasta, analiza, să sublinieze neajunsuri, iar toate acestea să fie privite în continuare cu pasivitate), spuneam - confundă această noține cu un adevăr irefutabil cu colți de argint. Când le folosește, scot colții adevărului și îi trec prin marea de fals și răutate, de nesimțire și nesimțitori, de haită și de de de... Gândindu-mă mai bine, dacă această credință a lor în opera nu a suportat nicio lopată în creștetul capului, (unde lopata este egală cu filtrul valoric iar creștetul capului cu creștetul capului), îmi pare firesc fenomenul. Ele, ei cred în opera lor."


Adriane, scuza-ma- Ady-, tu cand ai scris acest text, te-ai gandit bine ce zici?
In primul rand eu nu m-am luat de niciun user dintre cei care i-ai enumerat tu mai sus, mai ales sa folosesc expresii gen, "paraziti". Sa confirme numitii de mai sus daca eu am zis asa ceva. Si cred ca eu nu am intrecut masura bunului simt in exprimare, atat pe paginile lor cat si alor mele.

Asta cu datul lopetii in cap, mi-a placut, este o figura de stil foarte frumos folosita, ti-o apreciez...astept sa vina unul dintre acei useri sa-mi dea cu lopata, dar sa ma anunte din timp, sa-mi iau masuri de precautie, ca apoi sa nu ma trezesc spunand: "cine nu e gata, il iau cu lopata".

Si nu in ultimul rand:

"Mă repet, a "vorbi discuția asta" nu înseamnă a crede în ea. Pur și simplu, tastez aflându-mă în contrapunct cu mine însumi."

Drept care, intreb si eu:
...dar cu mine ce-ai avut?!

Restul discursului...isi urmeaza firul..."discutiei", nu ma amestec...!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-25 14:58:29
         
 
  ...Legat de punctul 2, consider publicarea în Opnia Națională utilă. Pentru site, pentru mine... Nu neapărat în ordinea asta. Din punctul meu de vedere, aveți mână liberă, cu condiția de-a fi anunțat când vreun text de-al meu apare în respectiva publicație.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 13:27:32
         
 
  ...Europeea este un site în care conceptul de liberă exprimare funcționează mai bine decât în alte părți. Un argument simplu: în alte părți am fost cenzurat, aici încă nu. Spun asta, faptul că funcționează mai bine decât în alte părți deoarece un autor precum Emil Brumaru, luat ca un exemplu viu, aflat într-o zi creativă mai licențioasă, nu ar putea să-și exercite acest drept în sapțiul Europeea. A nu se înțelege că militez pro limbaj explicit. De altfel, nu aș avea cum. Scriu acest comentariu sub auspiciile acordului dat la înscriere, privind chestiuena discutată, și nu mi l-am dat numai de dragul foilor bleu ciel, gratuite. Doar că asta nu înseamnă că nu mă pot raporta la această discuție dntr-un punct de vedere contrar mie. Libera exprimare nu înseamnă numai exprimarea idei, înseamnă și forma în care ea se exprimă. Iar dacă X nu poate ajunge la idee prin forma dorită, ci printr-o alta care suportă un anumit punct de vedere exterior, acest lucru presupune deja o limitare a libertății de exprimare. Bineînțeles, d-le Cristesu, că veți veni cu existența altor spații care permit acest soi de exprimare explicită, așa cum ați mai venit. Atunci, întrebarea mea ar fi: de când spațiul în care se desfășoară un fenomen operează asupra unui principiu care ar trebui să transceandă orice spațiu? Cu alte cuvinte, conceptul ăsta de liberă exprimare se instituie parțial. Iar a se institui parțial înseamnă a nu se institui deloc (?). Mă repet, a vorbi discuția asta nu înseamnă a crede în ea. Pur și simplu, tastez aflându-mă în contrapunct cu mine însumi.

...O problemă reală, însă, în care, de această dată cred, este faptul că, pe baza acestei libere exprimări, s-a cocoțat, de multă vreme, o idee-mutant, care, în capul celor care au cocoțat-o, pare ca decurgând logic, deci legal. Aceasta este: libera exprimare -> nu presupune niciun sistem axiologic literar -> user = autor -> egalitate tuturor autorilor. Egalitatea imanentă a scrierii, a autoilor, nu mai este percepută ca fiind o posibilitate reală, care se poate împlini pe baza egalității userilor, ci este confundată. Raportul este unul de identitate încă de la început. Și s-a ajuns aici din cauza lipsei unui filtru valoric. Dacă vom începe să discutăm aici cine este autoritatea care ar trebui să-l instituie, cine este calificat de a discerne intre două scrieri, care este obiectiviatea de pe care se privește etc, atunci propun să ne luăm vreo zece ani liber de la ativitățile pe care le frecventăm, și să dezbatem. Deci cele de mai sus (legate de filtrul valoric) trebuie luate ca atare, cu toată șubrezimea lor teoretică.

...Apoi, spuneți dumneavoastră: "Credința în valoarea textului său îl poate face imun la orice atacuri." Aceasta este o afirmație periculoasă, domnule Cristescu. De aceea Vasilica, iartă-mă Vasi, Marinela P. etc umblă cu melesteul plin de alegorii existențiale, altoind paraziți gen Rechesan Gheorghe, Ștefănescu Radu, Peia Ioan, Vianu Kosta, Bordaș S. Liviu, Vasiliu Cristian etc. Pentru că, intuind acea credință în propria-le operă, și citind a nu-știu-câta-oară afirmația dumneavoastră, care paote trece lejer drept sfat, confundă noțiunea de "imun" (înțeleasă primordial ca o pasivitate înțeleaptă, care acceptă posibilitatea ca opera pe care o determină să fie supusă analizei, ba mai mult, aceasta, analiza, să sublinieze neajunsuri, iar toate acestea să fie privite în continuare cu pasivitate), spuneam - confundă această noține cu un adevăr irefutabil cu colți de argint. Când le folosește, scot colții adevărului și îi trec prin marea de fals și răutate, de nesimțire și nesimțitori, de haită și de de de... Gândindu-mă mai bine, dacă această credință a lor în opera nu a suportat nicio lopată în creștetul capului, (unde lopata este egală cu filtrul valoric iar creștetul capului cu creștetul capului), îmi pare firesc fenomenul. Ele, ei cred în opera lor.

...Mai era ceva, dar mi-am pierdut idea și răbdarea. Voi reveni. Cred.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-06-25 13:20:47
         
 
  scuze:BÎLBÎIȚII,  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 13:10:30
         
 
  Încă ceva: scepticismul meu e poate cauzat, deși n-am vizitat Londra, de convingerea că-n Hyde Park, bîlbîiți și ce-i care nu au cunoștințe minime de engleză, nu se urcă la tribună!Sau dacă o fac nu-i aplaudă nimeni!
Nu, bineînțeles, nu acesta e motivul,dar acceptarea principiilor dumneavoastră, tocmai acum în momentul în care marasmul național ajuns la apogeu și non-valorile trec drept modele, îmi răcesc entuziasmul de a mai posta o vreme...
La punctul 1. mi se pare o problemă exclusiv administrativă
La 2.cred că m-ar interesa;există o pagină literară?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 13:09:31
         
 
  Am făcut efortul. Am zâmbit și mi-am zis: sancta simplicitas!

Pentru acel text dorește domia voastră să se retragă de pe site?

PS. Pe acest capitol eu am spus ce aveam de spus.

Aștept totuși reacții la punctele 1 si 2 de mai sus.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-25 12:24:08
         
 
 

Multumesc pentru raspuns, domnule Cristescu, stiu ca nu v-am facut niciun proces de intentie, am vrut sa spun in gluma despre "pâra" domnului Gheorghe Rechesan, acel link era chiar un text de-al meu. Daca ati inteles altceva, imi pare rau. Va doresc o zi buna!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-25 12:02:57
         
 
  D-le Cristescu,
Dacă mi-aș fi pierdut simțul umorului v-aș fi răspuns frust: "Ce are sula cu prefectura?"
Au contraire, mă resemnez și mă strecor ușurel afară din "proiect"... măcar pentru o perioadă!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 12:00:00
         
 
  Totuși faceți un efort și citiți textul marcat! Dacă nu de altceva, măcar pentru a putea susține retorica hydepark-iană la tema "bunului simț"!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 11:57:29
         
 
  "aveți vreun argument că postarea colegei VI are vreo valoare literară?"

Nu. Dar asta nu invalidează proiectul Europeea.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-25 11:55:16
         
 
  Așa cum bănuiam domnule Cristescu, silogisme de tipul "Apa trece...și ambiguități care nu vă implică...poate e mai bine așa! În definitiv ce am mai dori, "proiectul" europeic se tîrîie, de bine de rău, mai ignorînd sudalmele, mai temperînd spiritele,criza(inclusiv cea morală) e un pretext viabil, dar în toată desfășurarea dumneavoastră logică, ceva scîrțîie intermitent ca nisipul între roțile unui angrenaj:aveți vreun argument că postarea colegei VI are vreo valoare literară?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 11:51:43
         
 
  "Domnule Cristescu, eu nu am venit la dv. cu nicio cerere, cu nicio pâra, numai o data, cu o scrisoare deschisa, ca asa sunt eu, o persoana sincera, deschisa. Credeti ca am facut bine, in sensul acesta, mai ales ca, zic eu, sunt un om cu bun simt?!"

Ați făcut foarte bine. Mai puțin acum făcându-mi un proces de intenție și inducând ideea că la mine se vine cu pâra!

Cred totuși că, vorba unui mare prozator român, în România mai mult se scrie decât se citește.

Vă doresc lectură plăcută.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-25 11:49:23
         
 
  Distinse coleg Gheorghe Rechesan ,

Credeti că o carte publicată, indiferent de valoarea ei, poate ajunge atât la cititori care să o aprecieze cât și la detractori , eventual la cititori care să o înjure? Ce poate face autorul în cest caz? NIMIC. Aici are șansa de a da o replică sau două. Mai mult ar fi excesiv. Iar încercarea de a impune punctul său de vedere este neproductivă și sortită eșecului.
Credința în valoarea textului său îl poate face imun la orice atacuri. Pe de altă parte eu nu cred în unanimități și constrângeri și nici în OPERA PERFECTĂ. Chiar dacă aceasta este o CAPODOPERĂ! Iar pe tărâmul fragil și perisabil al valorii literare dreptul oricui de a nu "gusta" o anumită operă, chiar dacă acesta este valoroasă, este un drept sacrosanct, fie și numai din firescul și omenescul spirit de frondă!

Nu am citit textele de la link-ul indicat. Mi+am expus punctul de vedere de principiu.

Știu că Europeea are defecte și limite, în special informatice. Această secțiune este un fel de Hyde Park europeic în care dreptul la libera exprimare prevalează chiar valorii textuale. Iar postarea și respectarea valorilor site-ului îmi doresc să fie făcută voluntar, din convingere și adeziune și nu constrictiv. Știu pare o utopie însă, adevărat cu unele sincope, conceptul funcționează.

Așadar sfatul meu ar fi paciență, replici acolo unde considerați că merită și unde nu depistați reacredință și ignorarea relei credinți ori a opiniilor vădit nedrepte. Dacă sunt încălcate regulile sesizați-mă și, în urma analizei, se poate merge la reducerea nivelului aceluia care a greșit voit ori nevoit.

Valorile adevărate strălucesc precum aurul în nisip.

Și îmi vine în minte o epigramă a lui Marțial parcă
"Prietenele tale o Fabula sunt toate
Urâte și bătrâne, mai rău nici că se poate
Tu le atragi cu tine la teatru și ospețe,
Ca să apari frumoasă și-n plină tinereță" (scuze pt. eventuala citare imperfectă; trebuie să plec și nu pot verrifica epigrama) Așadar aici nici măcar nu trebuie făcut efortul de a "atrage creații urâte" Important este să scrieți valoros.

Succes.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-06-25 11:40:23
         
 
  Domnule Cristescu, eu nu am venit la dv. cu nicio cerere, cu nicio pâra, numai o data, cu o scrisoare deschisa, ca asa sunt eu, o persoana sincera, deschisa. Credeti ca am facut bine, in sensul acesta, mai ales ca, zic eu, sunt un om cu bun simt?!  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-06-25 11:08:59
         
 
  Ce să mai zicem de un comentariu, ultimul apărut la acel text, care nu are(aparent)nici o legătură cu subiectul sau cu cele discutate anterior!
( Vasilica, cicăcarneadeporc nu are legătură cu gripa porcină.

s-a dat drumu la islaz, lasă porcii să guițe, asta e menirea lor.
Postat de catre Elena Toma la data de 2009-06-25 10:36:24 )
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 11:08:45
         
 
  typo TOTUȘI  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 11:00:15
         
 
  Dacă tot e Miscelanee, vă supun și eu atenției un subiect: Se poate posta, în numele libertății de opinie orice pe Europeea? (bineînțeles întrebarea e retorică și probabil răspunsul va fi unul presărat cu argumente general-valabile...touți iată un link:http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=34714)
Credeți că articole, de genul celui amintit ridică valoarea literară a sitului? Sau ele rămîn pe pagină, chiar dacă majoritatea opiniilor au semnalat că au tot atîta legătură cu literatura, cît are tema unei teze la clasa a IVa, cu un roman să zicem, al lui Herman Hesse!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-25 10:59:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE