FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Abandonat precum un caine
Text postat de Carmen Stanciu
Are sase ani si jumatate iar de la varsta de patru ani toti l-au tratat ca pe o povara si nu ca pe o minune asa cum fiecare copil merita sa fie privit. A fost pasat de la un adult la altul ca o minge de fotbal si in cele din urma abandonat in strada precum un caine. O familie de necunoscuti si-a facut mila de copilul care, desi inecat in lacrimi, nu trezea niciun sentiment in cei prin ale caror vene curge acelasi sange. Speriat si flamand, micutul a fost luat in sanul unei familii de oameni primitori. Urma sa ramana in aceasta familie pana la reintoarcerea mamei, plecata in strainatate. Mama baiatului nu s-a mai intors iar familia in cauza nu-l mai poate tine pe copil, deoarece, asemeni multor altor persoane, vor pleca sa munceasca printre straini, pentru o viata mai buna. Au promis insa ca-l vor vizita de cate ori vor avea ocazia. Acum, baiatul se afla in grija statului si e prea mic sa inteleaga ca viitorul lui e departe de a fi roz...



In fiecare mana intinsa, Claudiu vede o mama

Nu stie ce inseamna sa ai o mama sau cat de primitor poate suna cuvantul "acasa". Poti citi in ochii lui mari ca tristetea nu l-a ocolit desi abia a pasit in viata. La cele mai marunte gesturi fata i se lumineaza larg cu un zambet...inca nu stie ca soarta l-a aruncat pe carari intortocheate si nelipsite de durere. El crede ca e plecat de acasa pentru un control medical, de acolo unde pentru cateva luni i s-a oferit ceea ce nu cunoscuse pana atunci:"iubire", dar ca se va intoarce in familie...familia altor copii. De mai bine de doi ani nimeni nu l-a mai vrut sau poate chiar de cand s-a nascut. Ii vom spune Claudiu, un pui de om din localitatea Mitoc, adus pe lume intr-o casa in care "familie" este un cuvant necunoscut. Parintii s-au despartit iar cea care i-a dat viata a luat drumul strainatatii fara remuscari, fara sa tina cont ca in urma a ramas un suflet insetat de afectiune. Claudiu a fost lasat in grija unei matusi, urmand ca mama acestuia sa se ocupe de sprijinul financiar necesar cresterii lui pana la revenirea in tara, cel putin asa a fost angajamentul verbal dintre cele doua surori. Promisiunile nu au fost respectate de mama lui Claudiu. Mai mult decat atat, in toamna anului trecut, femeia s-a intors in tara, la mama sa din localitatea Avrameni. Aceasta nu a dorit sa-si vada copilul si a luat din nou drumul Italiei fara ca macar sa-si imbratiseze fiul. "Cand matusa copilului a aflat ca sora ei s-a intors in tara si nu a dat nici un semn de viata s-a deplasat in localitatea Avrameni cu tot cu copil. Mama minorului plecase deja in Italia. Cea care a avut grija de copil timp de aproximativ doi ani, ajunsa in localitatea Avrameni, a dus baiatul la poarta bunicilor acestuia pentru a-l lasa la ei, pe motiv ca nu il mai poate creste. S-au certat pentru ca nici una nu dorea sa ia copilul iar baiatul plangea la poarta. La toata cearta a fost martora o femeie ce locuia la cateva case distanta de bunica baiatului. In aceiasi zi, seara, femeia in cauza a vazut cum baiatul se afla inca in strada, la poarta bunicii, plangand". "Sa se mai innopteze putin si il iau pe drac si il arunc afara, ca nu ma intereseazat" - a fost raspunsul pe care l-a dat cea care nu se poate numi bunica(...)

Cand birocratia primeaza, un copil traieste o drama

In momentul in care Claudiu a fost primit in casa unor oameni de care desi nu il lega nici un grad de rudenie, afectiunea oferita a fost mai puternica decat glasul sangelui, familia in cauza a anuntat reprezentantii primariei Avrameni. La randul lor, autoritatile locale au instiintat reprezentantii protectiei copilului de la Botosani, din dorinta de a se urma pasii legali pentru ca familia in cauza sa-i poata oferi pentru o perioada de timp lui Claudiu, un camin. (...)
Procedura nu s-a mai derulat conform planului. Astfel, pana acum aproximativ o saptamana autoritatile s-au impiedicat in birocratie la care dezinteresul nu a omis sa-si puna amprenta. Aflati sub bagheta Angelei Curelariu, ( fosta conducere a DGASPC) oamenii din sistemul de protectie a copilului nu au preluat minorul intr-un centru de plasament ori in atentia unui asistent maternal nici macar in momentul in care actele pentru luarea minorului in plasamentul familiei M. au intarziat sa apara. (...)

Decaderea din drepturi, o masura prea blanda

Autoritatile pentru protectia copilului sunt hotarate sa ceara decaderea din drepturi. Masura se impune cu atat mai mult cu cat cei doi parinti mai au doi copii pe care in 2001 i-au dat in grija statului, aflandu-se in prezent la Centrul de la Pomarla, centru unde va ajunge si Claudiu. (...)
http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=34780

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE