FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
«Sa aiba mami bani de autobuz»
Text postat de Carmen Stanciu
Nu mai e de mult timp baiatul de 100 de kilograme. Gabriel, baiatul de opt ani din Tudora ce ajuns in atentia autoritatilor in urma cu aproximativ un an deoarece prezenta o greutate anormala pentru varsta sa, a scapat de aproape 40 de kilograme. Cateva kilograme si ceva antrenament il mai despart de visul lui de a deveni fotbalist. Pana atunci are insa o alta dorinta. Daca in momentul cand a ajuns sub aripa protectiei copilului, cea mai arzatoare dorinta a sa era sa slabeasca pentru ca mama lui sa fie mandra de el, acum tot ce-si doreste este ca persoana ce l-a adus pe lume sa aiba bani de autobuz. Asa ar putea sa-l viziteze mai des. Sa vada cum joaca fotbal, cum stie sa citeasca si sa-i spuna cat face 1+1.



Avea 100 de kilograme la doar sapte ani, nu stia sa comunice, traia in conditii de nedescris iar jocul cu mingea era doar un vis pentru el. La aproximativ un an dupa ce a ajuns in Complexul de servicii pentru copii si adulti cu dizabilitati „Sfantul Spiridon” Botosani, Gabriel, a reusit sa scape de aproape 40 de kilograme. „Acum urca scarile in fuga, paseste cate doua trepte o data si alearga dupa minge”, ne marturiseste Marius Pogoata, seful complexului. E foarte energic, comunica, socoteste si mai mult decat atat, a inceput sa descopere tainele cititului, fiind elev in clasa I. Cu ajutorul cadrelor didactice si a specialistilor din cadrul complexului, Gabriel a descoperit ca lucrurile considerate simple pentru ceilalti copii, precum joaca si legarea de prietenii, pot deveni si pentru el la fel de simple. Acum cantareste 62 de kilograme iar lucratorii din sistemul de protectie a copilului sustin ca secretul consta intr-o alimentatie sanatoasa si miscare. Asadar, nu este supus unui regim special. Masa lui de zi cu zi este aceeasi ca si la ceilalti copii. Doar cand vine vorba de paste fainoase, grasimi si dulciuri, reprezentantii complexului au grija sa-i asigure un alt meniu fata de ceilalti copii. Acasa, in Tudora, greutatea anormala il tinea pe baiat mai mult in casa si asta pentru ca la cel mai mic efort fizic obosea. Acum, Gabriel, nu scapa nici o ocazie sa iasa afara la joaca. Ziua, cand ceilalti copii dorm, baiatul prefera sa iasa in curte, sa alerge prin iarba, sa se bucure de lucruri pe care pana acum nu a putut sa le faca.



„Sa vada mama cum stiu sa socotesc”

Bobocului, care pana nu demult atingea 100 de kilograme, ii lipsesc banii. Nu este vorba de bani pentru jucarii, dulciuri sau imbracaminte. Gabriel isi doreste ca mama lui sa aiba bani de autobuz, asa va putea sa o vada mai des. De cand a fost preluat de catre autoritati, Gabriel a fost vizitat de doua ori de catre mama sa. Ultima intrevedere dintre mama si fiu a fost inainte de sarbatorile pascale. Atunci, Gabriel a primit o promisiune ce i-a adus zambetul pe buze pe moment. „A venit sa ma vada si mi-a adus de toate, chiar si suc de acela bun. Mi-a spus ca ma ia acasa in vacanta de Pasti. Nu a mai venit... Poate vine sa ma ia in vacanta mare...”, spune cu tristete in glas baiatul, agatandu-se, inca, de speranta ca nu e totul pierdut. Starea financiara nu-i permite mamei baiatului nici macar sa-si cumpere bilet pentru autobuz pentru a-si putea vedea fiul. „Am invatat sa numar pe degete, sa socotesc. Stiu ca 1+1 face 2. Pot sa si citesc. Imi mai trebuie bani, atat. Sa-i dau lui mami pentru autobuz ca sa poata sa vina sa ma vada mai des. E scump biletul si mama nu are cum sa vina sa ma vada, pentru ca nu stie de unde sa ia bani”, ne-a dezvaluit Gabriel, parca prea constient, la varsta lui, de greutatile ce-i apasa pe umerii fragili.



Pe urmele baiatului fara probleme

Cu toate ca ii place la centru, Gabriel nu va mai sta mult la Complexul pentru copii cu dizabilitati. Evolutia lui ii determina pe reprezentantii complexului sa creada ca in aproximativ un an de zile baiatul va putea fi preluat de un asistent maternal ori la un centru pentru copii fara dizabilitati. „Este un copil care s-a adaptat foarte bine. Noi asteptam sa mai slabeasca. In cateva luni, intr-un an, cand va ajunge la o greutate cat mai aproape de cea normala la varsta lui, cu siguranta se va schimba masura de plasament, pentru ca este un copil care s-ar incadra foarte bine intr-un centru de copii fara probleme de sanatate sau la un asistent maternal”, a mentionat Marius Pohoata. Reprezentantii complexului i-a promis baiatului ca in vacanta mare il vor duce in vizita in locul pe care el inca il mai numeste „acasa”, pentru a-si vedea mama si fratii. - Evenimentul de Botosani
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE