FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
RUGĂCIUNEA UNUI ÎNGER
Text postat de Liviu S. Bordas


RUGĂCIUNEA UNUI ÎNGER



Cînd pe pămînt Tu m-ai trimis, o, Doamne,
Tu, care rostul lumii-l înțelegi,
Credeam să văd sfîrșitul unei toamne
Și nu apusul unei lumi întregi…

Răspunde-mi, Doamne! Ia-mă înapoi..!
Mai bine mi-e în raiul fad și trist
Decît aici, în groapa de noroi
În care stăpînește Antichrist.

Aici e cinstea vorbă de ocară,
Dreptatea e o zdreanță prăfuită,
Credința-n Tine, Doamne, e amară,
Virtutea stă pe cruce răstignită.

Din leagăn pruncii știu ce e războiul,
Iar tații nu și-i vor vedea nicicînd.
La porți de cimitir, puhoiul
De mame și soții în pumni plîngînd.

Iubirea o găsești doar în himere,
În locul ei privești în holograf
Un surogat, o tristă-mperechere
Pe un ecran de cinematograf.

E trupul de femeie doar o marfă,
Iar dragostea e doar un gînd păgîn.
E tunet surd de tun în loc de harfă.
Desfrîul este rege și stăpîn.

Răspunde-mi, Doamne!.. Cum să mai rămîn ?...


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Revin.
Intr-adevar am alimentat(si am provocat) o disputa care nu-si avea locul aici.
Domnul L.Bordas are dreptul de a crede in orice vrea.E adevarat.
Si imi cer scuze daca am ofensat persoana si nu textul.


INSA,imi pastrez dreptul de a fi deazamagit de acest text.



P.S.: Domnule Sorin Teodoriu(zis si Sache,mi se pare) timpul a aratat cu degetul.
 
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-20 21:16:50
         
 
  Marius, imi cer scuze. Te rog reposteaza 'In cerc 2'. Nu-mi pot sterge comentariul propriu.  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-19 17:34:31
         
 
  Marius, voi sterge comentariile mele si de aici si de la 'In cerc 2' Iti multumesc de raspuns, sper ca totul sa fie in regula. Si apoi, da, timpul va rezolva totul.  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-19 17:30:11
         
 
  Domnule Sorin Teodoroiu..am citit.
Nu era nevoie sa-mi comentati textul "In cerc(2)" in acest fel..citesc cam tot ce se publica aici.

Va inteleg punctul de vedere si consider ca este intemeiat.Desigur,actul jignirii e in cele din urma un punct de vedere...pacat ca Europeea nu are o pagina in care sa explice ce se considera aici bun-simt.
Pentru ca,vedeti dumneavoastra,etica se rescrie in fiecare zi.Si ma simt nevoit sa cer cateva explicatii.Cam pana unde merge bunul simt in opinia dumneavoastra...etc.Daca il cunoasteti pe cel care a infiintat site-ul,poate interveniti pe langa el si realizati o pagina-manifest Europeea.
Sa prezentati principiile estetice,artistice,etc ale acestui cenaclu literar on-line.

Fireste,asta in cazul in care aceste s-au sedimentat deja.In caz contrar,suntem liberi sa experimentam orice.
Iar gustul artistic...e o delicatesa pe care o mancam cu pofta la noi acasa si o inghitim cu greu in vizite..

Nu consider ca am mers atat de departe incat sa jignesc.Poate o sa-mi retrag spusele si o sa ma scuz fata de domnul Liviu Bordas.Momentan insa raman la parerea initiala..
"O idee proasta e in primul rand o idee"


P.S.: Gandim,domnule,si din cand in cand mai avem nevoie de cineva care sa umble la suruburi.O mai luam razna din cand in cand.S-ar putea sa aveti dumneavoastra dreptate.S-ar putea sa am eu.Timpul ne va arata asta.
 
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-19 17:22:14
         
 
  Domnul Marius Marin

Am rugamintea sa comentati doar textele si niciodata jignitor. Imi cunoasteti desigur parerea in ceea ce priveste stilul si metoda de lucru pe Europeea. Repet: aici nu acceptam jigniri. Este vointa celui care a infiintat si care intretite site-ul si nu numai. Acceptati membrii asa cum sunt, fie ei religiosi, atei, sentimentali, duri, violenti (in scriere!), ironici, etc. Nu va obliga nimeni sa intrati pe textele ce nu va plac.

Va multumesc pentru intelelegere.
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-19 10:37:19
         
 
  Lui Marius Marin

Am convingerea că știi ce e o parabolă.

Bătrânul rabin al unui sat s-a hotărât să plece în deșert pentru a afla ce e viața.
S-a întors după ani de cugetări, a adunat toată suflarea satului și a grăit:
- Dragii mei, viața e ca o fântână...
- Nu e adevărat, rabinule, viața nu e ca o fântână!, a strigat un tânăr din mulțime.
Rabinul a murmurat în barbă:
- Așa e, dragul meu, viața nu e ca o fântână...
Și s-a întors în deșert, spre a mai medita la sensul vieții.

Poate vei afla cândva că viața și moartea (mai ales ale tale) nu sunt generalități și nici subiecte de filozofie ieftină.

Speram să ai argumente, nu să te sprijini, nevolnic, pe morții Revoluției...
Nu cred că ei și-au dat viața pentru ca tu să poți considera necinstea, nedreptatea, imoralitatea ca fiind...hm...păcate...

Pe viitor, consideră că nu am scăpat de generalități. Ca să nu mai avem de ce să vorbim.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-18 23:53:56
         
 
  1)necinste,nedreptate,imoralitate...
ma ingrozesc...

si cine e vinovat de asemenea...hm...pacate ?
omul negru ? :-)

2)domnule Bordas...cei din jur percep realitatea..
scapati de generalitati gen lume,viata,moarte,...
si mai vorbim
 
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-18 23:20:25
         
 
  Frumoasa elaborare de raspuns. :-)
Insa acea parte din comentariul meu la care v-ati referit nu va este adresata.Ci autorului acestui text.

Si acuzatia discreta de misoginism e nefondata.
Imaginatia(sau ceva mai mult) va inseala.

Intr-adevar,puteti alege.Si pentru asta sa le multumim baietilor care au murit la revolutie.
Si eu pot sa-mi exprim dezgustul fata de asemenea atitudini.
Si..
Cititi cu atentie !!

Aici ma opresc.Replica dumneavoastra o astept intr-un text viitor,nu intr-un comentariu.
 
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-18 23:14:49
         
 
  Lui DAN NOREA

Mulțumirile mele.

Nu pentru laudele aduse poeziei, cât pentru faptul că observația din prima frază este cât se poate de apropiată de realitate. Nu am fost și nu sunt un mistic. Credința mea în existența unei entități deasupra noastră și dincolo de noi nu are legătură cu nici o religie.
Nu voi proceda niciodată ca un samurai (de altfel cred că Marius nu înțelege pe deplin semnificația gestului). Prefer să lupt cu armele pe care le am la îndemână, nu neapărat pentru a schimba această lume, cât pentru a-i face pe cei din jur să o perceapă în dura ei realitate.
Patetism?
Să ne amintim doar scenele de coșmar ale bombardamentelor din Serbia.
Fanatism?
Să ne amintim de acel septembrie negru din SUA.

Poate militantism, într-o formă artistică, atât cât m-am priceput.

Măcar atât pentru acest pământ...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-01-18 23:14:25
         
 
  Domnule Marius Marin,

eram in trecere si am observat ca a-ti elaborat un comentariu poeziei lui Liviu Bordas insa nu v-ati oprit aici. Mi-ati analizat comentariul. In plus m-ati acuzat de cuvinte ce nu le-am rostit. ("Nu va tine nimeni aici.Daca nu puteti suporta rusinea..luati exemplu de la samurai.Sau inspirati-va de unde puteti.
Dar lasati acest patetism undeva izolat,sa nu va mai vada si altii.") Va refereati afirmatia ca trupul femeii nu este o marfa? Inclin sa cred ca da. Nu pot decat sa ma intreb, mai mult retoric, evident, cu ce v-a deranjat? Nu este necesar un raspuns, in mintea mea este extrem de limpede conturat.
Nu intentionez sa intru intr-o sterila polemica cu dumneavoastra, insa nu pot sa trec sub tacere o astfel de atitudine. Daca a-ti reusit sa ma definiti, este in regula, va respect parerea, sunt patetica. Vreau doar sa va retin atentia spunandu-va ca la fel ca orice lucru care nu se poate cuantifica perfect matematic si frumusetea tine de gust si este permanent discutabila. Apartine cumva privitorului. Drept pentru care, nefacand nici un rau persoanei dumneavoastra frumusetile carora ma plec, raman la ceea ce am enuntat in primul meu comentariu.

Liviu Bordas te rog sa scuzi aceasta interventie ce nu are legatura cu tine sau cu poezia ta.

Cu stima,
Adelina.


 
Postat de catre Adelina Ionescu la data de 2006-01-18 22:56:41
         
 
  Discutia e inutila, nu mi se pare o poezie religioasa, ci de revolta unui om satul de necinste, nedreptate, imoralitate...
Adelina, indiscutabil dragostea si puritatea nu au disparut definitiv. Dar aici nu e vorba de exceptii...
Poezia mi-a placut. Forma - impecabila, rar mai vezi astazi poezii fara poticneli de ritm sau rima. Felicitari !
 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-01-18 22:48:39
         
 
  Bine, domnule Marin, ma declar multumit de raspuns, intr-adevar, o observatie nu musca.
Cu respect,
Daniel
 
Postat de catre Daniel PuiaDumitrescu la data de 2006-01-18 22:11:56
         
 
  Nu domnule..nu teoretizez eu..
Las asta in seama filosofilor.Mai avem studenti la filosofie,nu ?
Sa nu le furam painea de la gura,va rog.

E delicat sa discuti pe marginea religiei,eu nu am facut decat o observatie...
 
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-18 21:24:47
         
 
  Domnule Marin, s-ar putea sa faceti o confuzie intre oameni care scriu poezie religioasa si simt religios (religie=refacerea legaturii omului cu Dumnezeu) si cei fanatici. Dar probabil ca imi veti raspunde dumneavoastra ...
Daniel
 
Postat de catre Daniel PuiaDumitrescu la data de 2006-01-18 21:17:06
         
 
  Frumoasa ruga ingerului ...
Spre a schimba/ de-ai-am sa raman ...
Drag,
Daniel
 
Postat de catre Daniel PuiaDumitrescu la data de 2006-01-18 21:14:50
         
 
  Ereta : M-am referit la comentariul Adelinei Ionescu,nu la persoana.  
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-18 21:05:09
         
 
  Ne intalnim cu fanatici religiosi pe strada.Ne zambesc si ne dau hartiute "Veniti la...la noi e credinta adevarata"...
In ce hal a ajuns lumea!...O...
De ce sa mai ramanem...

Nu va tine nimeni aici.Daca nu puteti suporta rusinea..luati exemplu de la samurai.Sau inspirati-va de unde puteti.
Dar lasati acest patetism undeva izolat,sa nu va mai vada si altii.

Cat despre doamna/domnisoara Adelina Ionescu...nu imi ajung cuvintele...
 
Postat de catre Marius Marin la data de 2006-01-18 21:03:42
         
 
  Liviu,

eram pe punctul de a iesi de pe site. Multumesc secundei care m-a deteminat sa poposesc si sa citesc poemul tau.

Trist, foarte trist insa revoltator de frumos! Si versul este ireprosabil - muzicalitate, ritm, rima. Sunt de acord cu ideile enuntate de tine cu un singur amendament. Trupul femeii nu este doar o marfa, desi accept ca exista si exceptii, iubirea nu este un gand pagan, ea exista chiar daca deseori stralucind timid in intunericul cautarii, al lacrimilor.

Am citit aproape tot ce ai postat pana acum. Asez "ruga unui inger" langa "testament" sa pot avea motive intemeiate sa revin.

Prieteneste,
Adelina
 
Postat de catre Adelina Ionescu la data de 2006-01-18 19:33:11
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE