FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
NU-MI UCIDE PRIMAVARA
Text postat de Veronica Pavel
E prima zi
Cand tufele s-au învelit
În galben.

Timide,
florile își flutură culoarea
în cârduri,
ca păsările
primăvara.

Ci n-o ucide, n-o zădărnici,
Cu spaime de-ntuneric frematând!
Mai zburdă-n joc nebun cu visul, când,
Din negru ieși, dormind, spre albul gri.

Și dacă ți-ar veni, amar, un gând
În noaptea ce, în vremuri, fost-a zi,
De aminitiri, himere, nu fugi,
Ci umple-ți sufletul de muguri, blând.

Să nu te uiți la jaru-aproape stins
Din viețile trecute, împrejur.
Angoasa lăsă, astăzi, să ți-o fur

Si, cu arcușul doar pe-o coardă-ntins,
Să-ti cânt în versuri, fără alt cusur,
Puterea vrerii, cea de neînvins!


E prima zi
Când tufele s-au învelit
În galben.

Cu gânduri sumbre, grele, nefluide,
Azi primăvara, tu, nu mi-o ucide!


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iulia!!!

Foarte multumesc....Foarte....

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-23 22:22:46
         
 
  Minunat, Veronica !

sunt pe fuga, dar mai intai trebuie sa te felicit pentru text inspirat. primavara si aici.

Hristos a inviat !
drag, iulia
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2009-04-23 20:13:01
         
 
  AAA,

Am postat poezia revizuita, asa cum va ramane, cred, in varianta definitiva. Iti multumesc pentru rabdare, am invatzat multe de la tine!

Salutul meu laLiz si tie :)))

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-21 19:48:27
         
 
  Vasilica,

Multzumesc pentru urari, si tie toate cele bune!
Sa stii ca observatia pe care ai facut-o mi s-a parut extrem de interesanta! Si o s-o tzin minte. Iti explic de ce:

Eu am privit pomii "inveliti", adica "acoperiti" de galben, tu imi sugerezi sa-i "descopar", adica sa-i vad mai curand, prin actiunea de inflorire, "dezvelititi".

Voi pastra forma in care i-am vazut eu prima oara, dar remarca ta arata cat de interesante pot fi "perceptiile" cititorului, exprimate in cuvinte antonime, privind acelasi fenomen.

Multzumesc, mi-a placut grozav sugestia ta. Nu o voi folosi, deocamdata, cel putzin nu aici, dar poate in alte parti, caci, cum iti spuneam, remarca ta va ramane cu mine!

Primavara placuta,

Veronica
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-21 15:25:17
         
 
  Hristos a Inviat, Veronica! Salutari sincere din primavara bucuresteana, ca am inteles ca acolo, in Canada, abia a venit! Inseamna ca si ghioceii au inflorit, cu acestia incepe primavara!
Am urmarit toate comentariile, typo-uri-le(cel mai tare a lui AAA, daca voia si nu iesea asa!)Daca imi permiti, am si eu de zis ceva. Referitor la versurile:

"E prima zi
Când tufele s-au învelit
În galben."

eu as fi scris:

"E prima zi
Când tufele s-au dezvelit
În galben."

A "dezveli" mi se pare mai credibil ca a venit primavara, este mai aproape de a "renaste" altfel as zice ca vine toamna la tine,(a acoperi) eu cum am citit asa am perceput, te rog sa nu te superi dar asta mi-a creat imaginea versurilor tale.
Stiu, poate ai sa-mi spui ca aceasta imagine precede;
"Cu gânduri sumbre, grele, nefluide,
Azi primăvara, tu, nu mi-o ucide!"

dar, macar la inceputul poemului eu as modifica pentru ca acolo spui:

"Timide,
florile își flutură culoarea
în cârduri
ca păsările
primăvara."

Daca am deranjat cu observatia mea, te rog sa ma scuzi..este perceptia mea. Iti doresc o primavara frumoasa!




 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-04-21 07:06:56
         
 
  Elena,

Reiau, ca a plecat singur comul, fara sa-l fi scris....

Adevarat a inviat!

Ma bucur ca ai venit pe pagina mea, sigur ca tu nu ucizi primavara, pana una alta, daca ai vedea ce vreme a aici, ce vant, ce ploaie si ce frig, ai spune, cum spun cei de aici: "uite cine-ti ucide primavara"! :)))

Ai o dorintza superba in tine de a-i face fericiti pe toti, ma intreb daca si reusesti. Oricum, mi-a ramas gandul la acel posibil scenariu de film, cred ca acolo esti foarte bine identificata.

Succes in toate si merci,

Vero.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-21 02:32:49
         
 
  Elena,
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-21 02:26:26
         
 
  "Desigur, am vorbit ipotetic, sperand ca nu s-a folosit numele meu fara sa fiu intrebata."

Spuneai aceasta cu privire la obiceiul lui T. Nicolae de-a posta texte fara acordul autorului. Ai sperat degeaba, te-am gasis si pe tine pe acolo. Alaturi de trei sferturi de europeeici.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-21 01:12:23
         
 
  "Uneori instelezi pe ascuns, dar, dupa o vreme, ti se face mila (cred) de nefericitul care s-a framantat sa ghiceasca cine o fi fost necunoscutul/a si declari ca tu ai fost autorul. Ce fericire i-atunci pe instelat! N-ai idee!"

N-am Vero. :) Ca n-or fi stelele mele mai cu mot! :)) Dar daca spui tu ca instelarile mele daca-s marturisite ii fac pe oameni mai fericiti, le marturisesc pe toate. Dar sa nu ma pui s-o iau din urma ca ar trebui sa fac maraton prin memorie. :))

Multumesc. Tie o sa iti spun de-acum inainte cand iti pun stea. :)
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-04-21 00:13:06
         
 
  Veronel, Christos a inviat !

ai sufletul plin de muguri. sa/ti infloreasca, este simbolul dorintei mele de a te sti fericita. eu ti-as aduce primavara, n-o pot ucide.

vot, stea...

cu respect

ET
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-04-20 23:57:10
         
 
  Asa, e, Adriana, de comentat, comentezi! Chiar am citit un dialog foarte simpatic intre tine si mine la o poezie postata de mine in sept 2008.

Nu-ti fie frica, nu putem, cred, nici una dintre noi, sa nimerim un typo atat de genial ca cel de azi:)))

Uneori instelezi pe ascuns, dar, dupa o vreme, ti se face mila (cred) de nefericitul care s-a framantat sa ghiceasca cine o fi fost necunoscutul/a si declari ca tu ai fost autorul. Ce fericire i-atunci pe instelat! N-ai idee!

Merci din nou,

Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 23:55:17
         
 
  mi-e

probabil graiesc mai putin ca sa evit typo-urile care ma urmaresc afurisitele

nu stiu ce e mai grav- sa rezulte din ele un agramatism sau o incalcare a regulilor ecoliterare :))
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-04-20 23:47:07
         
 
  Citesc pe fata, Vero... De instelat, instelez pe ascuns. Mie frica sa nu-mi atrag prea multe simpatii. :)

La tine graiesc cu drag. :)
Intotdeauna.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-04-20 23:45:18
         
 
  Vasile,

Cu Enescu si Lucian praf m-ai facut. Iubesc si admir Botosani-ul, desi n-am fost pe acolo, dar tatal meu e de la Tg. Ocna, care-i prin apropiere, asa ca.....

Sa stii ca Veronica Pavel de pe Google, cea din Craiova care are 23 de ani, nu sunt eu! :)))

Merci pentru trecere si cuvintele tale bune. Ce dor mi s-a facut de florile lui Luchian!!!

Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 23:37:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  pe zi ce trece inventezi poezie, constructii noi, mesaje inedite, stări profunde, imagini pictopoemice...
vot și o stea mai luminoasă ca celelalte trei pentru că este ruptă de pe cerul lui Eminescu, Botoșani, pentru că este culeasă dintre florile lui Luchian, Botoșani, pentru că este căzută din arcușui lui Enescu, Botoșani.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-04-20 23:14:55
         
 
  Radu

Da, da, asa se numesc, cum spui tu, aici in Canada de-abia au inmugurit, sunt cu mult in urma Romaniei...

Multumesc pentru vot! N-as spune ca sar in sus de bucurie cand mi se spune ca am o poezie "feminina", dar, venind din partea ta, se digera! :)))

Adriana

Ma bucur ca, venind la mine pe pagina, ai "grait", tu care de atatea ori "citesti pe ascuns" ...:)))

Si merci pentru semn!!!

Vero

AAA,

Zau nu e cazul sa suferi, typo-ul ala, vorba lui LB, e si corectiv si eco!

Cu mari multumiri pentru ajutor,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 23:04:16
         
 
  sper sa interpretezi typo-ul de mai jos cum trebuie (multuesc frumso)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 23:00:20
         
 
  AAA,

Am facut modificari, am eliminat gerunziul, am eliminat parte din genitive, am eliminat "muzica" si postez mai jos, in com, varianta revizuita. O las pe cea postata original asa cum e, sa se vada diferentzele.


E prima zi
Cand tufele s-au învelit
În galben.

Timide,
florile își flutură culoarea
în cârduri,
ca păsările
primăvara.

Ci n-o ucide, n-o zădărnici,
Cu spaimele de om ce-i scos din rând,
Mai zburdă-n joc nebun cu visul, când,
Din negru ieși, dormind, spre albul gri.

Și dacă ți-ar veni, amar, un gând
În noaptea ce, în vremuri, fost-a zi,
De aminitiri, himere, nu fugi,
Ci umple-ți sufletul de muguri, blând.

Să nu te uiți la jaru-aproape stins
Din viețile trecute, împrejur.
Angoasa lăsă-mă ca să ți-o fur

Si, cu arcușul doar pe-o coardă-ntins,
Să-ti cânt în versuri albe, scrise șnur
Puterea vrerii, cea de neînvins!


E prima zi
Când tufele s-au învelit
În galben.

Cu gânduri sumbre, grele, nefluide,
Azi primăvara, tu, nu mi-o ucide!
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 22:59:36
         
 
  Multuesc frumso, Radule...  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 22:58:40
         
 
  Placuta combinatie cu un final superb... La sensibilitatea emanata prin acest poem mi-e greu sa cred ca acea persoana se va incumeta sa-ti ucida primavara...
Cu placerea lecturii,
SIC
 
Postat de catre Carmen Stanciu la data de 2009-04-20 22:56:45
         
 
  P.S. tufele galbene din versul 2 se cheama forsythia  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-04-20 22:54:40
         
 
  Vero, poemul tau, foarte sensibil si feminin, a miscat un pic babuinul din mine

A.A.A(propos): cica un babuin lasat cateva milioane de ani in fatza unei tastaturi de laptop (nu e nicio aluzie) va reusi sa tasteze la un moment dat - by chance - un sonet de Shakespeare - nici de data asta nu e nicio aluzie; m-am intrebat adesea cum actioneaza legile statisticii cand lasi tastatura in fatza unui poet distrat... am aflat raspunsul ceva mai jos

vot
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-04-20 22:53:44
         
 
  Liviu, si versul, logica versului, a permis gigantismul typolui, nu? :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 22:42:53
         
 
  :)))))

A.A.A., un typo cît o capodopera.

Ești mare. Sincer o spun. Mai rar așa ceva. Și critic, și ecoliterar... :)))))))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-04-20 22:39:43
         
 
  Vero, am lasat ultima stea
si pretuirea mea pentru acest poem atat de bland
atat de cald
Ca tine. :)

AAA, esti teribil! Tasteaza si tu mai cu tandrete. :))
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-04-20 22:38:34
         
 
  am de gand  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 22:37:14
         
 
  ...Vero, poezia inseamna ceva mai mult decat versificatie. Eminescu e plin de arimtii, chiar si-n poeziile publicate in timpul vietii...

...Pentru acel typo mi-am cerut scuze, mai jos, si am de gans sa ma infometez 3 zile. Hai, doua zile :)


 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 22:36:18
         
 
  AAA,

Ai facut un typo de zile mari, am ras cu lacrimi. Si inca mai rad!

Of, o nenorocire cate greseli mi-ai gasit. Cum naiba ai mai pus is steta dupa nenorocirea asta? da' sa stii ca greseala ta face toate paralele, zau asa!

Merci, voi corija, nu e greu. La "Angoasa" aia m-am cam impiedicat si eu....ca n-am stiut daca are trei sau 4 silabe, asa ca typo-ul tau, in ce ma priveste, se potrivea de minune!

Hai, gata, suntem seriosi! Multzam mult,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 22:31:17
         
 
  Am un typo de zile mari, aproape catastrofal:


angoasa las-o, astazi, sa ti-o fut - sa ti-o fuR, "t si r" sunt vecine, iar eu scriu de pe un laptop, unde literele, fata de tastatura cu care eram obisnuit, e minuscula, Si urasc laptopurile.

sfar - sfat - aceesi pb de vecinatate a lui "t" si "r"

nuciza - muzica

Catralioane de scuze!

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 22:23:11
         
 
  Probleme de ritm/metrica si sugestii (fara a atinge ideea)

*În noaptea ce, în VREmuri, erA zi, - in noaptea ce in vremuri fuse zi, sau ... fost-a zi.

*Nu te uita la jaru-aproape stins - sa nu te uiti...

*Angoasa lăsă-mă, azi, să ți-o fur - angoasa lasa-ma ca sa ti-o fur, dar daca tii mult la "azi", - angoasa las-o, astazi, sa ti-o fut

*Când, cu-arcușul doar pe-o coardă-ntins, - renuntza la cratima din "cu-arcusul" si e ok.

*Slăvesc în muziCA FAră cusur - aici ma mai gandesc. Ar cam trebui sa renunti la "muciza"...

...Spaima timpului, jarul vietilor, puterea vrerii, - inca 3 :), dar doar "jarul vietilor" e suparatoare, cel putin din punctul meu de vedere.

...Asa, inca un sfar in ceea ce priveste poezia clasica: nu mai forma rime folosindu-te de gerunziu "trecand - gand, bland..."

Seara buna!


 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 22:19:24
         
 
  AAA,

Foarte bune observatii, multzam mult. Am rectificat, evident. Si sa stii ca inainte de a veni tu, am modificat rapid, rapid un genitiv, bine ca ai venit dupa! :)))

Ma bucur ca ti-a placut alternantza vers alb-vers clasic. Si foarte multumesc pentru stea.

Mr. Simon,

O stea? Chiar asa? Wow! Multumesc, imi face placere, era sa si rosesc, noroc de florie astea galbene prin jur, ca nu se vede emotia mea...:))

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 22:02:49
         
 
  Mr. Simon,

Asa este, versul acela fusese lipit de partea initiala, l-am replasat.

Liviule,

Exista o poezie de Verlaine, "Colloque Sentimental" (pe care am tradus-o, am si postat-o aici mai demult, si Cristi Vasiliu are o varianta de traducere), in care este un dialog intre "ea" si "el", dupa ce dragostea a trecut. Dar din poezie nu rezulta daca este un dialog intre doua persoane, sau este vorba de poet vorbind cu el insusi, cel de atunci cu cel de acum.

Tot asa, din poezia mea nu rezulta, cred, faptul ca ma refer la un "tu" special. Poate ca vorbesc cu vocile din mine insami, care nu m-ar lasa, eventual, sa ma bucur de primavara....

In Canada abia suntem la foarte, foarte inceputul ei si chiar ar fi pacat sa nu fiu lasata sa ma bucur....

Merci mult de trecere si com,

V.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-20 21:49:38
         
 
  Prima stea e a mea

Ca să se știe.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-04-20 21:47:17
         
 
  Veronica, ne-am comentat in acelasi timp :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 21:44:35
         
 
  Ti-am aprins steluta. Stiu ca le vei indrepta. :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 21:42:27
         
 
  Vero, spectaculoasa combinatia asta de vers alb cu clasic.

Ai cam multe aritmii in sonet si o semicontradictie in "timide, dar sigure pe ele".

Te superi daca iti spun ca, cel putin din punctul meu de vedere, ai evoluat mult in scrieri? Fata de acum un an, un an jumatate...


Vot.


A.A.A


3,14 es (p.s) - daca indrepti aritmiile sonetului, aprind o stea. :) Ca asa-s eu, exigent. :)

Cu drag,

Christos a inviat!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-20 21:39:37
         
 
  Veronica, cine ar putea să-i ucidă, unei femei, primăvara?

Superbă ruga din final. Rostită ca pe o ultimă dorință. Ar avea cineva neomenia să nu o respecte?

O singură observația. Aș încerca să fac ceva cu acel vers stingher

E primăvară.

E puțin cam prozaic. Deși primavara, dacă știi să o privești, dacă știi să o trăiești, nu e niciodată prozaică. Oricîtă urîțenie ar fi în jur, ea strălucește, așa cum o orhidee ar străluci oricîte bălării ar fi în jur. Sau, cu atît mai mult.

Nu cred că ar putea cineva să-ți ucidă primăvara.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-04-20 21:30:00
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE