FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Între două tăceri.../Fără explicații
Text postat de Marinela Preoteasa
Între două tăceri suntem păsări de foc,
ocolim cerul în cercuri concentrice,
comoara visurilor noastre așteaptă clipa
dezvăluirilor sentimentale și subiective,
un ecou așteptat de către noi toți
dezamorsează tăceri eroice și nesemnate,
și le plantează în urechile fabricanților
de cuvinte și fapte la comandă.

E vesel sau trist arlechinul din colțul străzii
sau de la chioșcul cu ziare?
Câinii latră în limbajul universal
la stelele de pe frontispiciul hotelurilor
și de pe creasta zării, pe motiv că
un nor gazos de radon filantrop
își cheamă muncitorii din adâncuri
să întoarcă pământul pe dos
fără să aleagă oamenii de rang
de oamenii fără de rang,
dar să-i premieze pe unii
cu o gură de aer curat
și o viață cu destin,
iar altora să le închidă destinul
fără motiv și fără explicații.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  deși nu este poezie trebuie să remarc filosofia acestei ziceri cu iz de scrisoare tristă, vot.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-04-09 21:36:56
         
 
  Despre diacritice

Ele pot s-amplifice
Textele rahitice?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-04-09 11:33:24
         
 
  Nu vrem texte critice
Fără diacritice!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-04-09 10:31:53
         
 
  Kosta, om batran si scrii fara diacritice

mai mare rusinea...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-04-08 23:54:15
         
 
  Domnule kosta Vianu, cu două texte postate te consideri atât de talentat încât să-mi faci atât de mult capul calendar? M-am uitat și eu să văd cine își permite să mi se adreseze ca unui copil la ABECEDAR! și surpriză: 2 texte postate ( nu poezie, nu proză, nu scenariu,...)și 100 puncte. Domnule, întâi arată ce poți dumneata și apoi mai vorbim...  
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2009-04-08 23:23:07
         
 
  Domnule K.V, voi face observațiile chiar pe textul dumneavoastră, ca să mă scutesc de ceva vreme de pierdut. Trebuie să recunosc că n-am rezistat să vă corectez comentariul până la sfârșit. Dacă aveți plăcerea să faceți comentarii v-aș sfătui să nu mai neglijați diacriticele, dacă vreți să vă exprimați cu adevărat în limba română; altfel bancul cu paiul și bârna se potrivește foarte bine în cazul dumneavoastră!.
"Cinstit, lautareste (lăutărește):
Rsadu (Radu) si Latunski nu au nimic, dar chiar nimic cu persoana dumneavoastra(ă), stimata(ă) postatoare! (DE UNDE ȘTIȚI?SUNTEȚI CLONĂ A ACESTOR DOMNI?)
Ca o dovada(ă) ca(ă) asa(așa) este aduc urma(ă)toarele expresii din comentariul dumneavoastra(ă):
1. "cuvintelor ce le arunci" ( Domnule K.V, înntr-un poem se permite, e ca o licență poetică) ar trebui, cred eu, (conform gramaticii de a carei necunoas(ș)tere il acuzi mata pe onorabilul Latunski) scris "cuvintelor pe care le arunci". Sesizezi diferenta?(NU PREA DISCUTI CU COPII PE AICI, DOMNULE CARE TE PRETINZI!? MULȚUMESC DE OBSERVAȚII...SINCER, E OBOSITOR CA SĂ VĂ CORECTEZ TOT COMENTARIUL! DAR REPEDE AȚI DAT FUGA SĂ APĂRAȚI PE l.c și R.Șt. așa mai zic și eu sprijin prietenesc. CU acel CARE și PE CARE, vă înțeleg, dar să încurajați atacul la persoană chiar mă depășește! CHIAR VĂ PLACE SĂ TRANSFORMAȚI ÎN CHAT un SITE LITERAR???????)
2. "frază ce o azvârlești" e o expresie din malgasa de balta, probabil, deoarece ar trebui scris " fraza pe care o azvarli", dupa umilele mele cunostinte.(DOMNULE K.V, CARE TE PRETINZI, CHIAR NU ȘTII SĂ FOLOSEȘTI DIACRITICELE?!
In concluzie: nimeni nu are nimic cu persoana dumneavoastra (nici chiar eu! ( DE CE „CHIAR”? …) ci cu pretentia dumneavoastra ca ati scrie versuri sau poeme in romaneste. (LIPSA DIACRITICELOR din pledoaria dumneavoastră chiar pare că nu ați scris în românește, comentariul cu care vă făliți!) Nu vrea nimeni sa va elimine de aici, ci numai sa va faca in vreun fel constienta de efortul zadarnic.( DE CE NU VĂ EXPRIMAȚI NUMAI OPINIA PERSONALĂ? SUNTEȚI REPREZENTANT DE GRUP????)
Nu faceti, in niciun caz, fata unei polemici cu Radu sau Latunski, asa ca, in loc sa incercati sa le raspundeti obraznic ( NU SE UITĂ UȘOR JIGNIRILE ADUSE ȘI ATACUL LA PERSOANĂ FĂCUT DE ACEȘTI DOMNI, ÎNCURAJAȚI ÎN A PRACTICA VIOLENȚA VERBALĂ ȘI DE DUMNEAVOASTRĂ, DUĂ CUM SE VEDE!), fara ca asta sa va iasa de vreun fel, ati putea beneficia de sfaturile lor (date gratis). ( DESPRE CARE SFATURI VORBEȘTI, DOMNULE?! DUMNEALOR FAC DIALOG NU CRITICĂ LITERARĂ; cum de altfel în afară de acel „pe care” n-ai mai zis nimic NICI DUMNEATA, DAR FACI ATÂTA CAZ!!!!!!!!!!! Este? )
Fiti mai putin convinsa de propria valoare si veti vedea ca gestul da roade.(„MULȚUMESC DE SFAT!”) Dar mai cititi, mai cititi, mai ascultati, si scrieti mai rar si mai corect.( V-AR STA MULT MAI BINE DACĂ AȚI FI MAI PUȚIN DEMAGOG! ) Poate, cine stie? Desi, eu nu mai sper. Cu deosebita condescendenta, K ( NU MI SE PARE CĂ AȚI AVUT CONDESCENDENȚĂ ÂN ACEST COMENTARIU)
Postat de catre Kosta Vianu la data de 2009-04-08 19:55:24
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2009-04-08 23:03:27
         
 
  buna sssseara, Lenuta!
desssspre mine e vorba?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-04-08 21:04:27
         
 
  D-le Ion Corbu, ce șarpe veninos țineți la sân ! a înviat din morți, se unduie pe pajiștea albastră deși, mai ieri... se jeluia: of, of !  
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-04-08 20:38:32
         
 
  A propos, n-ar fi exclus ca solicitarea dumitale de scadere a nivelului lui Radu Stefanecu sa aiba ecou la Maestru! Are acelasi tipar de gandire ca si mata, cred. Asa ca, incearca. Asta ar dovedi multe! K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-04-08 19:58:10
         
 
  Cinstit, lautareste:
Rsadu si Latunski nu au nimic, dar chiar nimic cu persoana dumneavoastra, stimata postatoare!
Ca o dovada ca asa este aduc urmatoarele expresii din comentariul dumneavoastra:
1. "cuvintelor ce le arunci" ar trebui, cred eu, (conform gramaticii de a carei necunoastere il acuzi mata pe onorabilul Latunski) scris "cuvintelor pe care le arunci". Sesizezi diferenta?
2. "frază ce o azvârlești" e o expresie din malgasa de balta, probabil, deoarece ar trebui scris " fraza pe care o azvarli", dupa umilele mele cunostinte.
In concluzie: nimeni nu are nimic cu persoana dumneavoastra (nici chiar eu!) ci cu pretentia dumneavoastra ca ati scrie versuri sau poeme in romaneste. Nu vrea nimeni sa va elimine de aici, ci numai sa va faca in vreun fel constienta de efortul zadarnic.
Nu faceti, in niciun caz, fata unei polemici cu Radu sau Latunski, asa ca, in loc sa incercati sa le raspundeti obraznic, fara ca asta sa va iasa de vreun fel, ati putea beneficia de sfaturile lor (date gratis).
Fiti mai putin convinsa de propria valoare si veti vedea ca gestul da roade. Dar mai cititi, mai cititi, mai ascultati, si scrieti mai rar si mai corect. Poate, cine stie? Desi, eu nu mai sper. Cu deosebita condescendenta, K
 
Postat de catre sters sters la data de 2009-04-08 19:55:24
         
 
  Mulțumesc VPL, dar Radu Ștefănescu vine cu suficiente perle încât ar putea semna cu pseudonim, dar eu le ignor ca existând la comentarii. A vrut să comenteze poetic?!...dar n-a făcut nici o referire la vreun vers din poemul postat.  
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2009-04-08 16:39:53
         
 
  Radu Ștefănescu, n-ai comentat nimic pe text, ai făcut decât atac la persoană!?... Ne știm de undeva? Nu cred, altfel te-ai fi rușinat de vorbele pe care le scrii aici. Pentru acest fel de a nu comenta textele postate, cât și pentru plăcerea dumitale de a scrie în loc de comentariu un atac la persoană, solicit domnului Emanuel Cristescu/ Ion Corbu să-ți scadă nivelul!
Atacul la persoană este un obicei la dumneata, nu este un accident!
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2009-04-08 16:35:38
         
 
  erata "facut"  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-08 15:05:11
         
 
  Off topic (Marilena, iarta-ma, nu stiu sa comentez poezii decat rar, de aceea nu voi comenta aici poezia ta, ci altceva).

Userul RS a facutin in comentariul precedent, urmatoarea afirmatie:

"Adevarat, ceasul garii arata mereu aceeasi ora, dar in mod cert, aceasta e, o data pe zi, exacta".

Indraznesc sa afirm ca, in aceasta forma, afirmatia nu corespunde realitatii fizice imediate. Ceasul garii (sau orice ceas), daca nu este digital si daca, digital fiind, nu are vizibil afisate mentiunile "a.m." (ante meridian) sau "p.m." (post meridian), acest ceas deci arata de doua ori pe zi ora exacta, nu odata.

Cu stima,

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-04-08 15:04:19
         
 
  Latunski, iti pierzi vremea.
Din cate se vede, doamna crede cu exaltare in natura sa geniala.
Aceasta intamplare cred ca se datoreaza unei decompensari din tinerete, inaintea careia personajul nostru a avut in fata doua alternative ale spiritului:
1. constiinta unei mediocritati onorabile si calme (adecvata unor ocupatii gen casiera ITB, incasatoare RENEL, vanzatoare de paine si dulciuri, gospodina, presedinte al asociatiei de locatari, vecina)
2. mesianismul

Se pare ca, dupa cateva zvarcoliri psihotice, spiritul nelinistit al doamnei a considerat, paradoxal, ca a doua stare e mai stabila, si s-a refugiat acolo.
In aceasta stare a mintii se afla venerabila autoare acum.
Domnia sa se conserva astfel intr-un punct de minima energie potentiala, ca intr-o gara in care nu opreste nici un tren, dar pe peronul (impodobit cu papadii) al caruia asteapta o fanfara scrutand cu nestirbita speranta departarile.
A o scoate de aici e utopic, mai mult decat atat, daunator.
Adevarat, ceasul garii arata mereu aceeasi ora, dar in mod cert, aceasta e, o data pe zi, exacta.
Astfel, doamna e fericita.
In plus, dincolo de tavanul pictat cu stele al cotetului in care locuieste, se afla legea morala, si chestia asta, avand in vedere dificultatile care insotesc digestia la varste inaintate, s-ar putea sa-i cada cam greu la stomac.
S-o lasam deci, asa cum se cuvine, posteritatii.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-04-08 13:09:39
         
 
  Domnule latunski (pseudonimul dumneavoastră nu mă împiedică să utilizez apelativul domnule), cred că ați putea suplini efectul castraveților murați cu unele dintre lecturile cu care, recunosc, m-am "delectat" și eu prin unele pagini.

Apreciez aciditatea cuvântului dumneavoastră. O fi efectul castraveților sau al textelor disecate?

 
Postat de catre radu soim la data de 2009-04-08 12:46:34
         
 
  1. Informația domniei-voastre și invidia care mă roade, gîndindu-mă că promovați valori de talia domniei-voastre, m-au determinat să amintesc de editură;
2. Conform normelor APROBATE de TRADIȚIA și PRACTICA literară am voie să mă folosesc de un pseudonim. Numele meu real este Ștrul Pișculescu;
3. Academia Română poate aproba (impune?) norme pentru dascăli și elevi. Mie, altora, celor de la „Luceafărul”, „Dilema”, „Academia Cațavencu” etc. doar ni le recomandă. De aceea le ignorăm;
4. Dimineața nu obișnuiesc să beau pălincă.Doar o stacană de samahoancă însoțită de doi castraveți murați. Meniu aprobat de „Cartea de bucate” a Silviei Jurcovan, Editura Tehnică, 1987, director... știm noi cine.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-04-08 12:07:02
         
 
  latunski criticul, sesizez că dumneata faci"critică" sub pseudonim, deci, din start nu ai intenții cinstite și nici dorința de a-ți asuma responsabilitatea cuvintelor ce le arunci, ca într-un tablou de cai verzi pe pereți.
Ce te frământă persoana mea?
Te rog să faci observații strict la test, lasă vrăjelile de pe lângă poemul postat.
Cât despre editură?! asta nu este treaba matale care apari cu pseudonim! Ai carențe în a reuși să faci față unei critici literare concrete, așa se explică aterizarea matale în gropi, cam în fiecare frază ce o azvârlești în acest spațiu dedicat iubitorilor de creații literare. Se pare că ai încurcat saiturile,latunski "criticul"! Vino cu numele real al matale și atunci mai discutăm despre calitatea postărilor ce le faci, până atunci ești un anonim pus pe îmbârligături la un păhăruț de palincă!
PS. Nu-ți mai comentez gramatica dumitale din comentariu, că văd cum nu poți nici măcar să respecți niște reguli simple de scriere, aprobate de Academia Română.
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2009-04-08 09:29:30
         
 
  Nu știu de ce, dar citindu-vă așa zisele versuri, am senzația unui scărpinat oltenesc (cu mîna stîngă în urechea dreaptă și vițăversa), văd nuci lipite (fără adeziv) pe pereți și sînt tentat să mă ofer voluntar în promovarea programului „Rabla”. Cînd emiteți sentințe sub veșmînt de aforisme, parcă stau în fața unui angrenaj de roți dințate din lemn, acționate manual și în lipsa oricărui lubrifiant.
Esta ca și cum ați fi învățat limba româna la maturitate și imediat ați început să și scrieți.
În altă ordine de idei: îmi dau seama și cît de frustrant poate fi sentimentul că ai ceva de spus și nu poți s-o faci. Iar cînd reușești, spusele tale seamănă cu „stropul” zugravului aruncat pe un perete exterior. Materialul se întărește repede și devine zgrunțuros, încît te rănești la prima atingere accidentală.
Am reținut – bine, sper! – că vă lăudați cu o editură personală și cu „scoaterea pe țeav㔠a unor „volumuri” de versuri.. Atitudine tipic buriciană! Într-o lume în care există cîte trei „poeți” și o editură în fiecare cartier, nimic anormal. Grav mi se pare faptul că nu sesizați calitatea producțiilor domniei voastre – dar, ce zic eu! – dacă v-ați prinde de ridicol poate nu le-ați face publice. Cercul se va închide oricum și oricînd. Concluzie: una e să scrii versuri slabe și alta e să nu poți spune despre ele că nici măcar nu sînt slabe.
În „intimitatea cea mai ascuns㔠a sufletului meu, mă rog pentru sănătatea „fabricanților de cuvinte și fapte la comandă”(apud M.P.), mărturisesc iertarea păcatelor cîinilor „care latră în limbaj universal” (apud M.P.), aștept învierea morților, „o gură de aer curat și o viață cu destin” (apud M.P.) și viața veacului ce va să fie, „fără să aleagă oamenii de rang de oamenii fără de ...rang㔠(apud M.P.)
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2009-04-08 06:14:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE