FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Autodenunț
Text postat de latunski criticul
Am comis o infracțiune. Da, azi 1 aprilie 2009 am comis-o.Cred că în termeni juridici se numește „substituire de persoană”. Și mai cred că sînt și pasibil de pedeapsă. Dacă mai ajung să fiu cercetat și faptele fi-vor dovedite.
Drept pentru care declar, susțin dar nu semnez următoarele:
În jurul orei 18,00 am luat coșul de gunoi, o hîrtie format A4 împăturită ca format A5 și încet, încet m-am îndreptat către locul unde se termină blockhausurile. Am lăsat coșul lîngă tomberon și am așteptat. Eu știam ce (sau pe cine) aștept,dar știa și Murphy, așa că am așteptat atît cît prevăd legile lui, adică trei pătrimi de ceas digital. Să știți de la mine, răbdarea dă roade întotdeauna! Cam pe la șapte fără un sfert, după ceasul analog, s-a apropiat de tomberon o fetișcană cu multe fuste înflorate, însoțită de bețisorul cu care scormonea prin gunoaie și de frățiorul ei mai mic, zdrențăros și cu aluviuni sub nas.
„Fato – zic eu – tu știi cine sînt?”
„Nu nene, dar nu fac nimic rău, mînca-ți-aș!”
„N-am spus că ai face ceva rău și nici eu nu-ți fac rău. Vreau doar să-ți spun că eu sînt Mihail Buricea.”
„Să fii matale sănătos! Dar ce ai în coș?”
„Lasă coșul, vreau să-ți citesc și ce sînt, ce studii și funcții am și apoi te las să cotrobăiești și prin coș și prin tomberon”.
Lectura (oarecum) publică a durat exact atît cît a fost necesar ca ăla micu să mai adune sub nas încă pe atîtea aluviuni.Dar nu m-am lăsat pînă nu am citit descrierea completă a stimatului domn Buricea, descriere aflată la secțiunea „Profilul meu”. Nu al meu, a lui dom’ Buricea, mă-nțelegeți, nu? Enumerînd toate titlurile științifice și onorifice, doctoratele și funcțiile, lucrările publicate, liceele absolvite, stare civilă, copii etc.
Fiind eu și un fin psiholog am observat că s-au cam plictisit. Și cum mai aveam ceva de citit, le-am spus să aștepte. De data asta m-am mișcat mai repede; iute acasă, braț vechituri (haine, pantofi) adunat debara, uitat ușă deschisă, amintit uitat coș tomberon, și mai iute îndreptat către publicul ascultător:
„Ale voastre să fie toate dacă ascultați ce vă mai citesc”
O undă de respect vibra dinspre ei prin aerul primăvăratec și eu eram chiar mîndru de fapta mea iresponsabilă și reprobabilă.
„Zîi bre, dar zîi repede că ne grăbeam” se auzi vocea plîngăreață a puștiului. Să tot fi avînd vreo zece anișori. ”Plînge copilu’ de la sora acasă și tre’ să-i dea țîță”. Soru-sa era mai purie, avea cam cinșpe ani.
Am început cu „Fetelor ce-ați fost șocate”. Cu asta am avut succes. La „Nea Șecspir samsar de site” le-au sticlit ochii cînd au auzit de bani și au rîs cînd au auzit de rahat. Le-am mai citit și „La Corbu vine un samsar” dar piranda a zis că parcă, parcă a mai auzit-o. Apoi au răscolit nemulțumiți vechiturile, fătuca s-a scărpinat pe sub fuste și s-a uitat lung către mine:
„Bre nene, da copiii matale citește ce scrii. Și ce zice?”

Acest text este un soi de pamflet
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Am râs și eu. Se-ntâmplă rar, dar se-ntâmplă - atunci cân textul are umor. Dau un vot, nu împotriva lu' nea Buricea, ci pentru ineditul pamfletului.

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-04-01 23:29:32
         
 
  vot si stea. nu-mi cere sa le explic.  
Postat de catre Atropa Belladonna la data de 2009-04-01 21:00:43
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Ora adevărului digital nu e după fusul Europeei din Corbeanca?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-04-01 20:52:47
         
 
  ...Ustură, dar nu ai absolut nicio șansă ca aceeași stare (de usturime) s-o simtă inculpatul.

Vot, stimabile.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-04-01 20:51:26
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE