FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
SONET SEMENULUI MEU
Text postat de Veronica Pavel

Când semenul nu-i fi'nță, ci robot
Și când sublimul cu noroi e uns,
Doar pietre-mi cad în suflet. Și în tot
Ce îmi doresc, în semeni, pe ascuns.
Pustiu mi-aduce vorba în zadar
Ce i-o arunc destinului. Să-i cer
Simțire? Sau miracol? Sau vreun dar?
Învinsă, plec să îmi găsesc reper
În visul despre lumea mea, din gând,
Unde roboții-s oameni ce, firesc,
Coboară har printre urmași, trecând.
Și se opresc o clipă. Și iubesc….

Ne îndreptăm spre moarte. Fi-vom toți
Doar o armată cruntă de roboți?

12 martie 2009


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Veronica!
Să-i ceri destinului în dar,
o piatră, iască și-un amnar,
s-aprinzi fitilul, sigur poți,
netrebnicii să arză...Toți.
 
Postat de catre corneliu zegrean la data de 2009-03-21 19:16:03
         
 
  Cristi,

Ai dreptate, nu mi-e caracteristica forma, dar, in ziua aceea, exact in forma asta am simtzit-o. Nu are, de fapt, metafore, nici nu stiu sigur daca e poezie sau o revolta "rimata" si "ritmata". Ceea ce e sigur este ca am fost, cand am scris-o, eu insami.

Multzumesc pentru prezentza si semn, m-am bucurat sa te stiu aproape, pentru ca ma gandisem la tine!

Primavara buna,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-15 14:33:52
         
 
  Vero,
am citit sonetul în fiecare zi de la postare până acum. Pentru prima dată văd la tine acest gen de construcție și recunosc că sunt surprins, dar plăcut aș spune, căci nu am găsit oricât am căutat printre rânduri, hibe de "novice".
Tema este una ce definește poetul, iar secvențele zicerii, legate și curat alese.
Așadar unul dintre cele mai bune texte citite luna asta pe site, pentru care sunt fericit că pot acorda un vot.
De bine,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-03-15 07:15:55
         
 
  Tea,

Ai putere de intzelegere, jos palaria: da, am vrut sa fiu cuminte....

Esti grozava, multzumesc!

Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-15 00:38:57
         
 
  Vero, lasa finalul initial, nu dilua sensurile numai pentru a fi....cuminte...

Sonetul acesta nu-i "cuminte" este expresia unei gandiri involburate de intrebari carora nu are sens sa le raspunzi....

drag,

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-03-15 00:30:08
         
 
  Multumesc cu plecaciune in fatza unui poet...

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-14 22:50:41
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  nu mai puteți fi învinsă,doamna veronica

un privilegiat,
george ioniță
 
Postat de catre George Ionita la data de 2009-03-14 19:14:29
         
 
  Varianta de final:

În lumea invadată de mașini
Vom fi, deși-mpreună, doar străini.



 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-14 15:30:24
         
 
  Vero,te inseli:pot sa scot stelutzele,dar nu o sa fac asta din respect pentru tine!Repet,sonetul e extrem de subtzire!

I still love you,
Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-03-14 00:19:25
         
 
  erata: le-ai  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-13 21:34:48
         
 
  MMI,

Ai observat foarte bine, cuvantul "roboti" e de trei ori. Era de trei ori si cuvantul "semeni", da' l-am redus la doi. Am vrut sa reduc si "robotii" dar n-am reusit.

In rest, sigur ca ai dreptate: nu mi-a iesit strategia sa te "mituiesc" cu stelele si voturile date de mine textelor tale. Da' mi-a iesit la restul de cititori ai mei, la care muncesc din greu sa-i "spaguiesc", asa ca sunt multumita.

Infine, din pacate (pentru tine), nu mai poti scoate stelele deja puse, ca altfel sigur l-eai fi sters. Ai fi si recunoscut si ai fi si motivat, cu "elegantza" ta caracteristica!

Cu urari de bine,

VPL.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-13 21:34:35
         
 
  Corule Antic,

Uite cum e treaba: mie-mi place corul mai modern, pe 4 voci, asta antic, asa, la unison, imi da o inhibitzie la partea de creier alocata simtzului umorului (o fi aceeasi cu simtzul armonic, ala de la patru voci de care-ti spuneam) si n-am intzeles, initzial, treaba cu butoanele.

Acum, da, am intzeles, aa un robot cuminte si ascultator ce (aproape) am ajuns sa fiu. Si chiar pot afirma ca m-am amuzat copios si de comentariul acesta, si de ante-prece-dentul, pre care le-am citit acum din punctul de vedere al "butoanelor corect apasate" (ale mele).

Variatiunile sunt marea mea pasiune, mai ales cele pe "aceeasi tema" (care, nu mai conteaza!) Deci, cand spui "mai variem si noi, ca doar nu suntem roboti" intri iarasi pe butoanele mele corecte si a-muza-mentele continua.

Cor unison, unison, da' bun!

Hai, merci,

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-13 21:18:23
         
 
  Banal... Subiectul e flasc...Prozodia e ok,dar asta nu salveaza,pana la urma ,un sonet fara scanteie...Robot-roboti repetat intr-un sonet de 3 ori e deja prea mult...Sincer,nu mi-a placut!Scuze, micutzo,dar nu sunt genul care sa pupe in fund,desi mi-ai dat in repetate randuri stelutze sau voturi pentru creatiile mele!

Kiss your hands
Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-03-13 21:12:20
         
 
  am constatat, am constatat, ca d'aia si scriu.
mi-a placut. stilul.

chestia cu butoanele era un ecou la "robot".

apelul la retraducator impartial era o gluma
independenta si neatarnatoare de rest.

asa. e mai clar acum? :)
sau vroiati un comentariu standard?

mai variem si noi, doar n-am ajuns roboti.

cu stima



 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-03-13 16:57:51
         
 
  Stimate "Cor Antic",

Nu prea intzeleg chestia cu stelele la traduceri. Nu eu le-am pus, Radu stie bine ca nu toate mi-au placut. Asta ca sa vorbim despre partea "serioasa" a comentariului dv, daca eventual ar exista vreuna. :))

In rest, daca dv. ati constatat ca sonetul meu seamana cu vreun sonet "tradus" din marele Will, asta nu poate decat sa ma maguleasca! :))

La buna citire,

VPL.


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-13 16:44:47
         
 
  Multzumesc, Gina, emotzionant video....

Aici e inca frig, poate la voi e deja primavara, noi inca suntem sub aripa gerului, umblam dupa caldura si, cand ea vine prin cuvinte sau gesturi, ne hranim cu ea si re-traim....

Regards si tie,

Vero




 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-13 14:38:30
         
 
  :) doamna Veronica,

as zice ca prea ati apasat pe multe butoane care dau stele sonetelor traduse din bill si-expir.
parca v-ati molipsit. si de stil si de stele.

propun ca toate traducerile sa fie retraduse in limba de origine de un traducator independent si impartial. votam odata?

cu stima





 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-03-13 13:28:18
         
 
  si adaug:

http://www.youtube.com/watch?v=kWPB9R2_Akw&feature=related

regards, Veronica


goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2009-03-13 02:42:59
         
 
  Ioana,

Ai vazut exact: un sonet, de fapt, ca "acceptare", nu chiar ca o "revolta"; si fara patetism, cum l-ai caracterizat tu foarte pertinent.

Multzumesc de trecere, si apreciere!

Veronica.

PS: chestia cu stelele e oarecum teoretica :))) Deocamdata au disparut. Deci, ziceam eu, pe prima pagina raman voturile, care sunt consemnate ca stele in comentariu. Altfel, daca nu-s voturi, nu e nimic vizibil nici pe prima pagina nici dupa aia. :)))) La asta ma refeream. Si....QED, iata ca, deocamdata, doar in comentarii se vede ceva, pe-afara nu. Acu' spune si tu cum e mai bine: sa dai stea sau vot? De-aia fusesem eu de acord cu metoda voturilor cu valoare de stea. Dar sa stii ca pentru mine conteaza ca oamenii s-au oprit si au comentat, restul sunt "nuantze"....


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-13 00:15:01
         
 
  ai reusit un sonet despre trecere, fara pic de patetism, ceea ce nu e simplu. echilibrata paralela intre "fiinta" si "robot" in lumea robotilor, a stereotipiei moderne fara "miracole" dar si fara patima, inumana. banuiesc ca asta te-a inspirat, acea lume a pattern-urilor acceptate.
stea, cu felicitari (stelele raman, voturile doar cat este textul in frontpage).

...
 
Postat de catre I BG la data de 2009-03-12 23:17:00
         
 
  Casandra,

Foarte multzumesc pentru lectura si stea, daca am reusit sa-ti transmit ceva ma bucur grozav!

Cu drag,

Vero


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-12 22:18:38
         
 
  *, Vero, pentru faptul că te-ai adaptat atât de bine constrângerilor formei fixe a sonetului... dar mai ales pentru ceea ce transmiți.
drag, Casandra :)
 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2009-03-12 21:58:14
         
 
  Nene Genule,

Tre' sa recunosc ca inghetzasem inainte de a deschide com-ul de la tine, am rasuflat usurata la sfarsit! Da' vezi ca lipsesc niste litere, "permit" si "trei".

Tare ma bucur sa te am aici, sa stii ca am vrut sa-ti spun ieri din nou "Sa-ti dea Dumnezeu sanatate", esti absolut inepuizabil si esti o binecuvantare pe site!

Ani multi sa traiesti,
Vero.




 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-12 21:30:11
         
 
  " ...Să-i cer
Simțire? Sau miracol? Sau vreun dar?"
(Veronica Pavel)

eu de-as fi dintre acei
ce-si permi cu Domnu-a sta
la o cana de cafea
le-as cere pe toate tri.

p.s.
felicitari pentru poem
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-03-12 21:22:14
         
 
  Oh, Tea,

Tocmai raspundeam celorlalti cand ai aparut si tu.

Da, Tea,
lupt cu mine (sau cu ceilalti?)
si tu imi spui ca nu merita (ceilalti),
iar eu incerc sa te ascult
si nu intotdeauna pot.
Apoi ma frang.
Dar as putea sa te ascult direct
fara sa-ncerc?

Nu stiu daca se dau stele, poate ca dispar, voturile raman....Merci pentru trecere si, mai ales, pentru ca ma intzelegi, ca ma auzi si ca , de voie-de nevoie, ma accepti asa cum sunt.

Vero.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-12 21:19:10
         
 
  Radule,

Sa capete cineva felicitari de la tine e mare lucru! Multzam de trecere si vot!

Mirela,

Chiar ma gandisem la tine, fiind sigura ca vei "ghici" ce m-a inspirat! Dupa ce l-am postat, am observat ca pusesem un genitiv, iar AAA m-a invatzat sa le evit. Am revenit repede si l-am corectat. Shh....sa n-auda Radu, ca el nu-l observase! Acu', sper ca dativul merge, ca nici chiar asa sa interzicem toate "cazurile", nu? :))))

Merci, Mirela!!!

Cu bucuria de a va avea pe pagina mea,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-12 21:10:13
         
 
  Vero, amarul deziluziei....dar generozitatea ta vis-a-vis de oameni te ajuta sa-i supravietuesti....

Extenuanta insa batalia cu tine insuti.....iti cenzureaza puterile....

ti-am mai spus eu, lasa-i in plata Domnului pe oameni....

Sonetul e superb !

Calvar* (se "dau" stele?)
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-03-12 21:03:16
         
 
  Fain, Vero:)
Desi finalul imi pare putintel cam dur, ca-n jocurile alea de PC;)
Bine lucrat, ce sa zic?!
Si pun pariu ca stiu si ce te-a inspirat:))

Vot cu drag,
ML
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-03-12 20:59:31
         
 
  e bine realizat, felicitari si vot, Vero  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-03-12 19:51:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE