FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
PILULA DE SEARĂ - 5
Text postat de Liviu S. Bordas



SPAI DE DÎMBOVIȚA

Motto: Achim. Floricel Achim.
(Realitatea TV)





În sfîrșit, avem și noi faliții noștri.

Sigur, nu așa grozavi ca faliții lor. Dar, trebuie să recunoaștem, e un început.

Știrea că serviciile noastre secrete sunt de mai bine de patru ani pe urmele majurului-spion-trădător de țară mi s-a părut a fi, de departe, bomba zilei. Patru ani de urmăriri, de filaje, de intoxicare a inamicului nevăzut. Patru ani de muncă asiduă. Patru ani, ori treisuteșaizecișicinci de zile pe an, ori douăzecișipatru de ore pe zi. Ce simplu calcul matematic. Ce mod sec de a cuantifica munca fără preget a vajnicilor noștri contraspai.

Rămîne întrebarea, mută, de ce nu îl vor fi înhățat din prima săptămînă. Explicația că ar fi vrut să prindă întreaga rețea nu prea stă în picioare. Ce rețea putea avea un amărît de tablagiu care șterpelea și el cîte o copie trasă la xerox de pe vreun document uitat pe masă. Sau cîte o ciornă mototolită, extrasă pe șest din coșul pe care avea obligația să-l golească zilnic, referitoare la necesarul de cartofi și gogoșari pentru popota regimentului. În schimb, intoxicarea serviciilor străine prin intermediul informațiilor lăsate la îndemîna spionului de doi bani ar putea justifica amînarea deznodămîntului. Probabil că analiștii statului nealiat spre care se scurgeau informațiile se miră și acum de cantitățile uriașe de pesmeți și conserve de fasole contractate de serviciile de manutanță la preț de caviar. Sau de valoarea în valută a izmenelor cumpărate prin licitație publică la preț de un costum Armani perechea.

Dacă pentru a dovedi un subofițer, serviciile noastre speciale reunite au avut nevoie de patru ani, consumînd de la buget cam tot atît cît ar fi sumele necesare supraviețuirii pe aceeași perioadă a pensionarilor dintr-un oraș mijlociu, nu putem să nu ne întrebăm cîți ani ar fi fost necesari pentru prinderea unui spion adevărat, care umblă după secrete militare grele, nu după lista pentru prînzul de a doua zi de la popota garnizoanei.

Imaginile care ne prezentau pe viu prinderea asupra faptei a tablagiului spion au fost de-a dreptul antologice prin ridicolul lor. Căci, ce poate fi mai ridicol decît să-l vezi pe acest James Bond de Dîmbovița (Achim. Floricel Achim. – cum cu umor titra un post de televiziune), înhățat de contraspionii noștri de elită în timp ce se plimba prin buricul tîrgului cu cogeamite geanta cu documente secrete pe umăr așa cum s-ar plimba poștașul din Ciorogîrla cu mandatele poștale și cupoanele de pensie. Am spus Ciorogîrla? Ups... Alt loc minat, plin de întîmplări cu iz de complot militar împotriva statului de drept.

Dacă nu ar fi absolut tragic, motivul pentru care spiona Floricel al nostru ar fi ilariant. Adică, ce-l mîna pe el în luptă? Vreun crez ideologic fierbinte precum dragostea de libertate a unui Che Guevara? Sau dorința nestăvilită a răsturnării unei orînduiri putrede și a reinstaurării socialismului victorios? Nici vorbă. Blajinul Floricel nu dorea altceva decît să facă rost de ceva mărunțiș care să-i permită ca, adăugîndu-l la solda lui reprezentînd cam a zecea parte din cea a unui răcan din trupele aliate, să poată cumpăra de la Europa (bazarul, nu mătușa noastră cea bogată din Vest) niște adidași, un blug și o geacă pentru odrasle. Și, din ceea ce ar fi rămas ca rest, o ciungă și cîte un pahar de Cico de la chioșcul din colț.

Dacă Marea Reformă de dup㠒89 am cam trîntit-o de bară, dacă s-a vîndut din țara asta cu halca și cu vagonul, dacă intrarea în NATO nu a însemnat pentru Floricel decît arborarea, la poarta unității, a încă unui steag pe lîngă cel tricolor, de ce să ne mirăm că a încercat omul să se descurce vînzînd ce avea la îndemînă. Nefiind el comandant de flotă, nici mai mare peste cîmpurile cu petrol, nici pădurar șef sau administrator peste Balta Brăilei, a vîndut secretele militare la care gradul și funcția îi asigurau accesul: inventarul depozitului de cartofi și ceapă al regimentului.

Neasigurîndu-i lui Achim al nostru un loc mai înalt în ierarhia militară, am ratat în felul acesta ocazia de a arăta lumii că și mămăliga românească poate produce spioni de anvergură.

O singură concluzie îmbucurătoare am putea trage din toată tărășenia asta cu aer de film de spionaj. Nepricepuți cum suntem, ași în a rata orice obiectiv major, avem marea șansă de a rata inclusiv cea mai mare criză mondială a ultimului secol.

Doamne ajută!



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Liviu, respectivele pastile... (plus alte indicații prețioase)... li se dau gratuit studentelor...
Daca ele au nevoie, desigur :)))

 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2009-03-05 22:20:35
         
 
  :)

Mulțumesc, Andrei.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-05 21:12:13
         
 
  A fost o placere sa te citesc, iar finalul textului este absolut bestial. De altfel, l-am citit si pe alt site, si, impreuna cu Maya, am conchis ca este unul dintre cele mai reusite texte.
Felicitari, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-03-05 21:04:43
         
 
  io cred ca sunt alea de "dupa":)  
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-03-05 20:50:00
         
 
  Io cred că fiecare ia pilulele astea pentru ce are nevoie.

Mitică al nostru credea că sunt Viagra. Acu' văz că partea de sex frumos a saitului le-ar vrea anticoncepționale, și se înghesuiră la abonament, chit că nu se dau în regim compensat! :))

Casandra, farmacia va ține deschis nonstop. Materie primă la noi, ca la nimeni în lume!

Mulțumesc de trecere.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-05 20:47:48
         
 
  Excelente pilulele! Cu cât mai ironice, cu atît mai bune.
Abonat Casandra :)
 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2009-03-05 19:14:17
         
 
  :)))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-05 08:24:24
         
 
  Nu ma asteptam sa fi atat de egoist...

Mitică, pilulele astea nu-s Viagra! :))
(Liviu S. Bordas)

cand prea mult pofteste draga
si lui Liviu-i cer Viagra,
avocatul cu cruzime:
-mie-mi prind cu mult mai bine!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-03-05 08:21:20
         
 
  Liviu,

te gandeste la bancul ala cu ardeleanu' si broasca testoasa. altfel, gand bun,

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2009-03-04 23:36:48
         
 
  Sau pe eșafod... :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-04 23:31:12
         
 
  Oscarul pentru telenovelă politică va fi atribuit cel puțin pentru scenariu. S-ar putea și actorul principal să urce pe podium.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-03-04 23:29:30
         
 
  Gina, trebuia să fie vreun comentariu de-al tău pe aici? Din front page așa apare: Bună seara, liv...

??

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-04 23:24:31
         
 
  Vasile, eu abia ce-l șoptisem, să nu mă audă serviciili... De-acu' să te ții interceptări. :)

Mitică, pilulele astea nu-s Viagra! :))


Mulțumesc. Amîndurora. Mătrăgunei, nu. Pentru ea am niște plecăciuni. :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-04 23:20:21
         
 
  Mătrăguno! Dădui nițel cortina deoparte și ... nimic. Te-oi fi dus la tîrguieli... Mulțam.
(Liviu)

Ba, eram alaturi, la Elena, Liviule, si ma miram de ceea ce pot spune oamenii, cand vine primavara...:(
 
Postat de catre Atropa Belladonna la data de 2009-03-04 22:33:35
         
 
  contraspionajul tare
in focar la prins, cu lupa,
pe acest spion voinic
chiar cand el la inamic
dupa cateva tarcoale
da pe trezeci de parale
chiar secretul cel mai mare:
cat de agresiva-i trupa
cand nu i se da mancare.

p.s.
Liviule,
Inghit cu cea mai mare placere pilulele tale!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2009-03-04 22:03:56
         
 
  mare  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-03-04 21:44:04
         
 
  votez adevărul strigat în gura mar  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-03-04 21:43:44
         
 
  Eugenia, să fie auzit!

Dependență zici, Adriana? Grijă mare. Ai văzut ce face sevrajul...

Luchi, limba română e un nesecat izvor de surprize. Vorbitorii și sunt și mai și!

Mătrăguno! Dădui nițel cortina deoparte și ... nimic. Te-oi fi dus la tîrguieli... Mulțam.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-04 17:34:48
         
 
  Excelenta serie, Liviule, stau dupa cortina si astept urmatoarea pilula!

admirativa,
matraguna
 
Postat de catre Atropa Belladonna la data de 2009-03-04 14:48:27
         
 
  accentul pe silaba "ris", in "memoristic"

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-03-04 14:27:05
         
 
  Cu ocazia asta. avocata arestatului a îmbogățit limba română cu un substantiv extrem de comun, introducând cuvântul "memoristic" (accentul pe <>), o traducere mai mult decât inspirată a cunoscutului și comunului "memory stick". Cum o fi oare pluralul? memoristicuri sau memoristici? Și dacă e "memoristici" de gen ar fi? masculin ori neutru?

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2009-03-04 14:25:43
         
 
  pilulele astea dau dependenta :))

vot
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-03-04 13:41:23
         
 
  amin  
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-03-04 13:32:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE