FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
PILULA DE SEARĂ - 3
Text postat de Liviu S. Bordas




VREMEA ORORILOR


Un adolescent de 14 ani și-a împușcat mortal prietenul de 6 ani
Surse judiciare afirmă că adolescentul a tras cu premeditare, din curiozitate




Chipul deznădăjduit al unei mame în urma carului mortuar care portă trupul părăsit mult prea devreme de suflet al celui pe care îl adusese pe lume și îl crescuse, cu nevoi și sacrificii, pînă la vîrsta de șase ani. Privirea haotică, nici măcar ridicată spre cerul de unde, oricum, nu mai putea aștepta nicio minune. Ce poate fi mai cumplit, mai sfîșietor?

Și chipul celui vinovat de toată durerea femeii cernite. Un adolescent în pragul vîrstei de paisprezece ani. Vîrsta la care întrebările privind rostul vieții mai au de așteptat, vîrsta la care cumpăna pe care sunt atîrnate, la un capăt, responsabilitatea, iar la celălalt, plăcerea jocului, înclină rareori în favoarea celei dintîi.

Plăcerea jocului? Sună oarecum hazardat. Joaca înseamnă zburdălnicie, dar și reguli, înseamnă creativitate, dar și limite impuse sau autoimpuse. Înseamnă, printre altele, o educare permanentă în spiritul respectării unei demnități încă neconștientizate, înseamnă prietenie, loialitate, decență, așa cum pot fi ele receptate la vîrsta copilăriei.

Ce poate învăța un adolescent în ziua de azi, cînd atribute umane ca modestia, cinstea, respectul față de lege și valorile ei sunt tratate cu hăhăitul gros, cu gluma băloasă, cu rînjetul sarcastic? Cînd, deschizînd televizorul, nu vezi, de dimineața pînă noaptea tîrziu, decît bătăi, omoruri, filme de o violență care îți încrîncenează carnea și îți strepezește sufletul? Cînd emisiunile de știri sunt pline de imagini șocante cu indivizi care și-au căsăpit familia, cu adolescenți care au mitraliat sălile de clasă de parcă s-ar fi aflat în jungla Vietnamului?

Probabil că vine o vreme cînd creierul intoxicat cu astfel de imagini are nevoie de mai mult. Cînd nu-i mai ajunge adrenalina pompată de organism în fața monitorului pe care se derulează omoruri pe care degetele adolescentului le execută atingînd tastele din fața lui sau manevrînd joy-stick-ul cu aviditate. O vreme cînd surogatul trebuie înlocuit cu trăirea pe viu, sîngele rece, abstract, al jocului de pe calculator cu sîngele proaspăt, fierbinte, țîșnind din trupul cald, real, palpabil, nu din imaginea inamicului virtual. O vreme cînd nu-l mai satisfac decît scrîșnetul șișului ajuns între coastele victimei și urletul animalic al acesteia în momentul morții.

Și atunci joaca devine joc. Jocul cu viața. Jocul de-a moartea reală. Cu pușcă adevărată și glonț.

Mă tem că vremea luptei pline de haz dintre personajele unor vremi senine ale copilăriei, dintre Road Runner și Wile E Coyote, dintre Popeye Marinarul și Bluto, dintre bine și rău ca personaje generice, a apus. E vremea războinicilor sîngeroși, a celor din Counter Strike, ieșiți din virtual direct pe ulițele unei Românii care nu le mai poate face față.

Patetic, probabil, dar cît se poate de real: e vremea cînd se culege ceea ce s-a semănat.

E vremea ororilor.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mulțumesc tuturor celor care au avut curajul să înghită pilula fără a avea la îndemînă instrucțiunile privitoare la efectele secundare. :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-03 09:37:42
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vot, cu tristetzea constatarii ca, din pacete, peste tot pe lume violentza a luat un prea important rol in viatza oamenilor.

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-02 20:46:16
         
 
  Absolut de acord ca in zilele noastre educatia se face sub stindardul libertatii prost intelese, al libertinismului sau, chiar mai rau, al libertinajului. Ideea ca orice inconstient, paranoic, dezaxat, imbecil si iresponsabil poate sa aiba o arma ma ingrozeste. Armele ar trebui sa existe numai in mainile militarilor, si aceia foarte atent selectionati. Intrebarea "cum a ajuns arma in mainile unui pustiulache tampit" devine o dulce inutilitate, atata timp cat se fura, se traficheaza si se pot cumpara extrem de usor automate Kalasnikov oriunde in Romania. Credeti-ma, presa abunda de exemple in acest sens. Romania este un sat fara caini. In ce priveste educatia tinerilor, acest site este un exemplu ca tinerii din ziua de azi nu mai respecta nimic, de fapt habar nu au ce inseamna aceasta notiune. Socul meu a fost imens cand, cautand un profesor de liceu cu care aveam treaba si auzind cheleleiala care era in clasa am crezut ca elevii de clasa a IX a erau singuri. De fapt, profesorul era in clasa dar pe respectivii elevi materia lui si prezenta lui acolo ii lasa reci. Ei aveau chef de galagie si asta faceau. Am ramas perplex. Am intalnit si tineri extrem de politicosi, educati, manierati si cu bun simt, acum doi ani, cand am fost nevoit sa fac un master la o universitate din Bucuresti. Dar aceia erau aproape maturi si exemplul lor este numai exceptia care intareste regula: tineretul nostru cere repede si fara merit ceea ce cred ca li se cuvine acum, fara zabava si fara sa mai gandeasca cumva ca n-ar avea dreptul sa obtina ceea ce pretind cu violenta aproape. Bine ca nu mai am mult de trait. In lumea lor va guverna haosul, unul la fel de mare ca si confuzia grava din capetele lor. Nu cred ca mai este ceva de facut. Raul e prea mare si generalizat. Dumnezeu sa ne ajute!  
Postat de catre sters sters la data de 2009-03-02 20:36:07
         
 
  Liviu, nici câinii comunitari nu mai sunt ca cei de odinioară. Ăștia, moderni, se adună în haite și curmă vieți.

Vot
 
Postat de catre Al Trep la data de 2009-03-01 22:27:26
         
 
  la mine in judet
stiu...
 
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-03-01 22:23:04
         
 
  la o alta scara, m-am intalnit cu aceasta noua fata a lumii, cautand desene animate nonviolente pentru fii-meu, la TV (120 canale digitale, 8 canale desene animate)

am gasit unul singur, BEBE TV...

:)

vot
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-03-01 22:20:27
         
 
  Cine seamănă
adună;
cine nu,
o ia la fugă.
 
Postat de catre Danut Gradinaru la data de 2009-03-01 21:46:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE