FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
PILULA DE SEARĂ - 2
Text postat de Liviu S. Bordas
Încerc să mă obișnuiesc cu stilul jurnalistic. De aceea mi-am propus să public un ciclu de articole, sub genericul PILULA DE SEARĂ. Poate că e un generic banal. Poate că și articolele se vor dovedi banale. Reacțiile voastre mi-o vor spune.

Un prim articol a fost CRIZA DE ȚUCĂLARI. Umează




PRO EUROPA


Pentru a se putea impune, pentru a putea determina la Bruxelles decizii si politici europene in favoarea tinerilor, inclusiv a celor din Romania, OTPD-L a decis sa sustina tineri recunoscuti pentru capacitatea lor de a le impune si a le promova eficient.
(Comunicat OT-PDL, conform Hotnews)





Dacă mai avea cineva vreo îndoială în privința capacității noastre de a cuceri Europa, e vremea să și-o spulbere singur. Unde nu am reușit cu dinozaurii politicii românești vom reuși grație avîntului revoluționar al tinerei generații de politicieni.

Domnia sa domnul Barosso va fi vrăjit de elocința și grația junei reprezentante a României, care, în dulce grai de lemn, deci perfect ecologic și, iarăși deci, politically correct, îi va lăuda bagajul de cunoștințe acumulate în domeniul comunitar și îi va preaslăvi știința de a îmbina cuvintele în fraze, toate în scopul obținerii de noi succesuri pe drumul prosperității bătrînului continent. La noi, aserțiuni de acest fel au propulsat un politician de pe modestul scaun de primar direct în mai comodul și impozantul fotoliu de prim ministru. Ceea ce ar trebui să-l sensibilizeze pe José Manuel.

Unde nu va face față grația, vor interveni reprezentanții tineri ai sexului tare. Mă rog, puternic. Iar aici nu avem a ne rușina. Avem nu doar marea masă de partea noastră, ci și excepțiile. Dintre care una este adevărat vîrf de lance.

Ce dacă nu a fost găsit vrednic să reprezinte vocea Guvernului în România? Va fi demn să reprezinte vocea tineretului român în Parlamentul Europei. Să-l văd eu pe europarlamentarul care va îndrăzni să crîcnească atunci cînd va fi vorba despre interesele scumpei noastre țărișoare. Îi plîng de pe acuma de milă. Și stomatologului său.

În fond, bătăile parlamentare nu le-am inventat noi. Coreenii și japonezii sunt recunoscuți ca întemeietori în materie. Și, cum biblia ne învață că rasa galbenă va stăpîni lumea, o anunțăm pe această cale că poate s-o facă. Nu ne va găsi, cel puțin în acest domeniu, nepregătiți.

Pînă atunci, experimentăm și exportăm și noi ce avem. Deocamdată, discursul găunos și persuasiunea eficientizată prin metoda capului în gură.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iar eu ziceam doar că nu ar trebui să reprezinte pe nimeni, atîta vreme cît NOI îl trimitem acolo. Și pe el, și pe alții.

Adică, ar trebui să știm cine sunt, nu? Să știm de ce ne pierdem o zi din timpul liber pentru a vizita cabinele de vot.

Nu mă interesează pe cine reprezintă. Eu spun doar că nu are ce căuta acolo. Sau măcar spun că i-am văzut capacitatea de a impune și a promova eficient. Prin metoda capului în gură.

Restul ține de pamflet.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 21:29:11
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  P.S. Rareș Niculescu poate să se ducă la Bruxelles beat, drogat și în fundul gol. Poate să-i caftească vreuna lui Barroso (nici nu mă bucur...nici nu mă simt rușinată).

NU MĂ REPREZINTĂ!

SE REPREZINTĂ PE SINE ȘI TINERETUL EUROPEAN!!!!
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-03-01 21:26:33
         
 
  Liviu, eu am rabdare.

Rareș Niculescu NU mă va reprezenta nici pe mine și nici pe tine CI va reprezenta tineretul
E-U-RO-PEAN

înțelegi de ce pe niciunul dintre noi: tu nu ești tânăr iar eu nu sunt europeană(-ncă)
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-03-01 21:21:41
         
 
  Amelia, dacă nu poți citi printre rînduri, nu mai citi.

Ăl despre care afirmam că ne va reprezenta cu atîta osîrdie nu este altul decît Rareș Niculescu. De unde și referirea la dantura eventualilor săi preopinenți care ar îndrăzni să crîcnească.

No, poate am fost eu prea criptic. Criptic să însemne verde? Nu cred... :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 21:14:09
         
 
  "Să-l văd eu pe europarlamentarul care va îndrăzni să crîcnească atunci cînd va fi vorba despre interesele scumpei noastre țărișoare"

(Liviu Bordas)

Ai plecat de la o premisa gresita, Liviu Bordas. Nu este nicio legatura intre comunicat si spiritul textului tau. Asta am vrut sa demonstrez in postarea mea.

Nu e problema aici de a analiza subtilitatile comunicatului. Este limpede ca lumina zilei ca nu se are in vedere ideea de reprezentativitate nationala si nici macar reprezentare.

Iar despre verzi...nu am gasit la tine urma lor ci am gasit-o chiar in comunicat

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-03-01 21:02:12
         
 
  Amelia, apreciez încercarea de informare a maselor largi de cetățeni cu privire la locul și rolul instituțiilor europene.

Numai că articolul meu nu își propune mai mult decît ceea ce rezultă din conținutul său: ridiculizarea unui demers prin care ni se fac cunoscute tinerele personalități ale politicii noastre și calitățile care-i recomandă, ca și cum noi nu le-am cunoaște abilitățile.

Nu mi-am propus, prin urmare, să analizez subtilitățile ideologice ale comunicatului.

Iar în ceea ce privește verzii, cred că nu ai găsit urma lor în acest articol. Și nici vreo frază care să te îndreptățească a crede că i-aș avea la inimă sau că le-aș cînta în strună.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 20:47:54
         
 
  Diureticul nocturn

Mirajul juvenil ne cuprinde parcă in fiecare moment. La Bruxelles, iată cum interesele României, „biata noastră tărișoară”, sunt in chip inconștient trecute in plan secund, sau terț, comunicatul citat referindu-se la politici europene în favoarea tinerilor de oriunde, din toate țările (...). În această vreme, chiar un om de bună credință ca domnul Bordaș este surprinzător de ușor păcălit (și) de un stereotip ca reprezentarea UE ca organism internațional. Nu, vai, nu! UE este (pentru juriști si nu doar pentru ei) un organism transnațional, adică peste ele și nu între ele cum se sugerează mai sus.

Dar nu doar domnul Bordaș e indus în eroare. Pentru cetățeanul român de rând, de pildă, felul cum funcționează instituțiile UE, mecanismele de luare a deciziilor, modul cum se face lobby sau care sunt pârghiile de putere în UE, sunt informații care-l depășesc cu supra-măsură ; din păcate, chiar în rândul politicienilor noștri ignoranța domină în rândul dinozaurilor. Fătucilor cu masterate si doctorate în Drept Comunitar, ce gravitează în jurul unor mari personalități europene, precum Renate Weber, le lipsește de cele mai multe ori tocmai conștiința românească, pe lângă fenomenul de fascinație căruia îi cad pradă asemenea găinii bete în fața cobrei.


Cât cunoaște opinia publică românească din următoarele chestiuni, altfel elementare :

a) de pildă faptul că cel mai important organism al UE, cel legislativ, nu se regăsește în Parlamentul European (așa cum ar fi dispusă majoritatea să creadă, ci în Comisia Europeană, care nu este un organism ales direct de către cetățenii statelor UE!!!)
b) sau că peste 80% din actele normative adoptate de Parlamentele naționale reprezintă de fapt transpuneri ale unor legi adoptate de Comisia Europeană; în condițiile în care Constituțiile statelor membre prevăd că principala putere legislativă este Parlamentul (și Guvernul) național !!!
c) un alt exemplu : în 2005 Consiliul Europei a solicitat o perioadă de reflecție asupra modalităților de avansare a reformei instituționale (după eșecul referendumurilor din Franța și Olanda asupra constituției UE . Astfel, Comisia Europeană a adoptat așa-zisul Plan D pentru Dialog, Democrație și Dezbatere. Ce prevedea : a asculta, a explica mai bine cetățenilor, a acționa asupra lor la nivel local pentru a-i mobiliza. Se observă, precum în multe alte ocazii, că eșecul vine din lipsa de informație ! În schimb succesurile reprezintă, firește, voința liberă a europenilor ! Revenind la Planul D, principala sa componentă o constituiau 6 proiecte transanționale ale cetățenilor europeni, consuse de ONG-uri, firește. Ridicolul situației : se presupune că ONG-urile reprezintă vocea cetățenilor europeni. Așa și este, dar cetățenii europeni reprezentați de ONG-uri nu înseamnă, cel puțin în statele din Est, mai mult de câteva procente din popor ! Concluzia proiectelor : democrația participativă poate suplini în mod eficient democrația reprezentativă. Așa că, domnule Bordaș, pot zmeii noștri de europarlamentari să fie oricât de atașați intereselor naționale, ei vor trebui să se plece în fața vocii Poporului (mediat, of course, de ONG-urile politic corecte). Dezbaterea s-a încheiat în decembrie 2007, iar în 2008-2009 discuțiile au ca subiect ratificarea Tratatului de la Lisabona. Dumneavoastră, cei de aici, persoane culte și informate, presupun că sunteți la curent cu propunerile cetațenilor români, nu-i așa ? Mai este cazul să subliniez că proiectul "Debate Europe" nu este altceva decât un mijloc de presiune din partea poporului european asupra reprezentanților poporului polonez, spaniol, ceh, leton etc.? Că țelul final al proiectului este promovarea cetățeniei europene și renunțarea la cea națională ?

Să fie deci doar Elenuța Băsescu o copiliță în ale politicii? Să vorbească doar pensionarii de politică, fotbal și cultură europeană la un joc de șah, în Cișmigiu, în vreme ce-și amintesc de tinerețile lor și rostogolesc cu piciorul un arici bolnăvior? Să-i compătimim că nu pricep cu ce se mănâncă? Sau să facem mai bine literatură în timp ce ei sunt cu binișorul integrați? Mi-a indicat un prieten linkul următor, în care e redată discuția europeană dintre președintele democratic ales al unei vechi țări de cultură europeană și membrii Conference of the Presidents of the European Parliament:

http://nostrabrucanus.wordpress.com/2009/02/11/ce-pateste-un-presedinte-care-nu-joaca-cum-canta-ue/ (vedeți Fragmente din transcriptul publicat de biroul președintelui Václav Klaus ceva mai jos)

În încheiere aș vrea să vă împărtășesc uimirea mea față de precipitarea cu care s-a trecut de la imnurile patetice ale vechilor verzi la ecologismul lemnos al verzilor contemporani

http://www.trilulilu.ro/al3cse/4afdb6c62b32b8


 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-03-01 19:42:26
         
 
  Tea, pt "vârf de lance"
http://www.mediafax.ro/social/viitorul-purtator-de-cuvant-al-guvernului-spune-ca-a-fost-batut-intr-un-club-video.html?1688;3882067

pt "punerea cuvintelor in fraze"

http://www.mediafax.ro/politic/elena-basescu-boc-este-un-model-pentru-ca-editeaza-perfect-cateva-fraze.html?1687;2569912

Pt "succesuri"
http://www.youtube.com/watch?v=UWtU36kMA80

Pamflet, asa cred si eu. :)
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-03-01 19:25:14
         
 
  Lelia Munteanu ce ma mai familiarizeaza cu limbajul la moda in presa si ....cam peste tot!

Cat despre "andrisantii" sugerati, trebuie sa recunosc, sunt total "in afara" (vezi bine, ca si la propriu)

Liviu, pamfletul politic civilizat, e rar, scrie ca ai realmente mana......si, evident, cap.

Calvar*- pardon, vot
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-03-01 18:59:56
         
 
  Mihail, pe cînd scriam răspunsul anterior am simțit un iz ușor de vagă inteligență mișunînd prin subsolul paginii. Acuma îmi dau seama că tu erai: tocma' scremeai catrenul 'cela...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 18:08:08
         
 
  Al, scoate tot ce vrei. Chiar și textul. :)

Adriana, știam eu că titlul are o hibă. Din păcate, vocile din creierul meu îmi dau, în ultima vreme, doar sfaturi aiurea. :)

Eugenia, nu doar succesurile. Mai nou, toate drumurile duc încolo! :))

Veronica, explicabil, dacă nu citești presa română și dacă nu urmărești televiziunile.

Dănuț, n-am prea înțeles eu, da-mi place cum gîndești: dacă n-ai înțeles, ceva de genul iarăși plouă prin vest e comentariul cel mai potrivit. :))

# # #

Așa cum spuneam în preambul, textele sunt un gen de articole de ziar. Nu mi-am permis să personalizez (n-am dat niciun nume, sperînd că personajele vor fi ușor recunoscute) pentru a nu transforma acest spațiu într-o arenă de dispute politice.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 18:04:27
         
 
  Cu pilula ta de seara
o s-ajungi si tu la bara
sa te-admire fetele
cum iti misti tu fesele!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2009-03-01 17:55:04
         
 
  Liviu, pilula asta e dulce pentru unii, amară pentru alții (și ăștia din urmă par a fi mai mulți :D)

Te superi dacă scot stelele și las în schimb un vot?

 
Postat de catre Al Trep la data de 2009-03-01 17:12:24
         
 
  :) zambesc si eu. apucaturi de avocat, ce sa fac? :)  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-03-01 17:04:26
         
 
  VPL, toate succesurile duc spre Elena Basescu  
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-03-01 17:02:50
         
 
  Daca nu era Adriana sa ma lumineze, nu m-as fi dumirit, ca eu nu prea citesc textele ironizate aici.

Vot,

VPL.

PS: Liviule, ai pile la hotii de stele, ca nu se ating de tine! Cu ce i-ai spaguit? :))) Pai, daca ii rogi sa stearga, uite, na ca nu le sterg!!! Mare-i gradina lui Dumnezeu! :(
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-01 16:59:18
         
 
  am banuit:)

era o intrebare cu zambet pentru votul acordat

 
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-03-01 16:57:40
         
 
  Nia, fraza aia e construita in asa fel incat sa redea limbajul unei tinere politiciene . S-a mediatizat mult acel "succesuri". E folosit ironic ca si iarasi deci.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-03-01 16:51:00
         
 
  Pilula inteleg. De ce "de seara"?

te descurci bine pentru un incepator. ;)

vot
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-03-01 16:49:12
         
 
  succesuri?:)  
Postat de catre eugenia reiter la data de 2009-03-01 16:45:36
         
 
  Bruxelul întotdeauna a luat decizii importante,
mai puțin în favoarea noastră, dar noi am tot sperat mereu.
Va veni vremea când va ninge/ peste politică cu greu/ și bulgări mari vor sparge geamul/ înghețul va veni și el/în sloiuri dese stau să cadă/ nici frunze în copaci nu sunt(le-au mâncat câinii)/ și când o să le-nghețe nasul/ o să-l tot țină în pământ.

Felicitări, votez și eu pentru subiect
este interesant se vede și are notă de perfect! Mult succes în continuare!
 
Postat de catre Danut Gradinaru la data de 2009-03-01 16:33:00
         
 
  Nicolae, bine că mi-ai dat votul, și nu cadoul-fotografie. :))

Șterge stelele. Mai bine iau cadoul.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 15:41:49
         
 
  Trei stele de la mine, stele ce vor fi sterse imediat de cine stie cine. dar meritate fiindca acest text, pe care nu l-am citit, este scris de Bordas si musai trebuie sa fie o capodopera.
Si vot de la Presedintele Niculaie cel Todor, pentru orice eventualitate.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2009-03-01 15:38:21
         
 
  Notat. :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-03-01 15:34:28
         
 
  Mica sugestie: "ce daca" nu suna prea bine in limbajul scris, poate ca are putea fi inlocuit cu "ce importantza are faptul ca.."
Restul, foarte bine scris!
Vpl
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-03-01 15:31:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE