FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
O intrat dracu-n ulcele!
Text postat de Medeec Meda
O intrat dracu-n ulcele!
Ce mult trebuia s-așteptăm să vină mămica de la serviciu! Când ni se termina răbdarea, câte unul se punea pe plâns, iar ceilalți frați râdeau de el. Dar cum o vedeam pe mămica intrînd pe poartă, ni se risipeau norii din suflet. Eram cam fraieri, pentru că numai bucurie n-aducea mămica cu ea! Vaca mugea, porcii guițau, găinile alergau flămânde, după ea și noi, fără să ne pese de câtă treabă avea pe cap, o asaltam din toate părțile: „Mămică, ce ne-ai cumpărat? Ne faci omletă? Ne lași în curte să ne jucăm?”
Oricât de îngerește ar încerca să se comporte o mamă cu copiii ei, la asemenea solicitări, nervii mai cedează. Ambiția mamei nu era numai să aibă ce să ne dea de mâncare, ci ținea morțiș să ne dea și o educație aleasă. Frățiorul mai mic avea trei ani și „educația” lui încă nu începuse. Dar orice, are un început!
Pe un scăunel, într-o ladă de lemn, ținea mămica ulcelele cu lapte pus la prins. Chiar dacă ne era foame, niciodată nu umblam la ulcele, pentru că doar mămica și tăticu aveau voie să umble la ele. Dar frățiorul mai mic nu știa - sau nu voia să știe - de asemenea reguli. Pe ascuns, tot băga degetu-n ulcele. Mămica și-a dat seama cine-i „șoricelul” ce-a dat iama-n ulcele, dar ne-a prevenit că nouă - care suntem mai mari - o să ne ceară socoteală, dacă se mai întâmplă. Fiind pielea noastră în joc, îl păzeam ca niște cerberi. Dar în învălmășeala și bucuria c-am zărit-o pe mămica intrînd pe poartă, nu ne-a mai stat capul la lada cu ulcele. Am alergat la ușă s-o-ntâmpinăm, iar frățiorul văzîndu-se singur, n-a pierdut vremea. Numai că n-ajungea până la ulcele, așa că tot cățărîndu-se pe ladă, s-a trezit cu ulcelele-n brațe.
Noi zburdam prin curte, fără s-avem habar de dezastrul din casă. Deodată, auzim vocea aia „special㔠a mamei: „treceți în casă!” Am încremenit. Cu niște figuri de-nmormântare, am deschis ușa sufrageriei. Pe covor, o baltă mare de smântân㠄împodobit㔠cu cioburi colorate. Ne-am așezat în cerc, în jurul monstruoasei pete albe, într-o tăcere grea. Tăcerea de dinaintea furtunii. „Ce-ai făcut?” – își începe mămica discursul justițiar.
Când rupea vaca lanțul și fugea-n grădinile vecinilor, ori când se puneau vecinii pe blestemat găinile noastre, că le-au distrus straturile, mămica sărea gardurile și-aduna găinile și de necaz, vorbea de una singură: „ Dracu-o intrat în găinile astea, că nu-i gard să nu-l sară! Parc-o intrat dracu-n vaca asta! De-acuma cu două lanțuri oi lega-o!”
Frățiorul încă nu experimentase pe pielea lui cât „cântărește” o porție de bătaie, dar își făcuse idee, văzîndu-ne pe noi ascunzîndu-ne pe unde puteam și strigînd ca din gură de șarpe. Probabil acele imagini l-au inspirat să se apere înțelepțește, că pe neașteptate l-am auzit zicînd, cu un calm desăvârșit în voce: „O intrat dracu-n ulcele, mămică”


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  umor turnat într-un tipar bun.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-02-28 21:19:01
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  :) stelele noastre nu erau prin ulcelele alea?
m-ai facut sa zambesc- las un vot
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-28 15:35:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE