FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CRIZA DE ȚUCĂLARI
Text postat de Liviu S. Bordas


CRIZA DE ȚUCĂLARI




Un argeșean de 78 de ani dus cu targa la închisoare
Realitatea.net







Recenta criză de judecători și de procurori care a lovit justiția romînă este departe de a fi cea mai grea problemă a acesteia. Cu puțină bunăvoință și cu multă imaginație, se va trece peste acest hop. Doar sunt atîția inspectori-juriști prin minister, pe care recentul raport al tușii Europa i-a dovedit că taie frunze la cîinii pe care niciun primar de București nu a reușit să-i externalizeze ca problemă. O ordonanță, o hotărîre de guvern, un ordin de ministru, și problema e rezolvată. Fără examen, că doar e o situație de excepție. De la inspector amovibil la judecător inamovibil e doar un pas. Mic pentru noi, mare pentru dînșii.

Dacă peste criza judecătorilor se va putea țopăi cu lejeritate, spre liniștea mai marilor diriguitori ai cucoanei legate la ochi, o altă criză, mult mai profundă, se ivește la orizont, întunecînd perspectivele luminoase ale scoaterii justiției române de sub atenta monitorizare a urmașului celebrului domn Frattini, bun prieten al Romîniei.

Conform celor mai recente studii, justiția noastră, sub a cărei înaltă oblăduire se află tot ce mișcă în pușcăriile patriei, se va confrunta cu lipsa personalului calificat într-o profesie dispărută cam de la finele celui de-al doilea mare război modial, cînd, odată cu modernizarea cazărmilor prin introducerea WC-ului cu apă și canalizare – concomitent cu dotarea cu asemenea cuceriri tehnologice a locuințelor ofițerimii – a rămas fără obiectul muncii o mare parte a răcanilor neinstruiți, anume țucălarii.

Cînd vajnica nostră poliție înșfacă din așternut periculoșii infractori octogenari – spaima populației de fitece vîrste și sexe – pentru a-i popri în răcoarea la care vigilentele noastre instanțe i-au trimis, nu poți să nu te întrebi cine le va ține plosca acestor mafioți îmbătrîniți în rele și cine le va căra țucalul, avînd în vedere că ei sunt atît de bolnavi încît poliția trebuie să-i transporte către pușcărie cu targa.

Îmbucurător e doar faptul că, în plină criză economico-financiară, justiția română este capabilă să genereze noi locuri de muncă. De unde și vorba:

numai pușcăria/salvează România.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Kosta, cred că tot ce era de spus s-a spus.

Oricum, la cît loc liber are-n spațiul ăla unde altora le-a lăsat ăl de sus organul gîndirii, cred că orice pledoarie e de prisos. Mai ales că individa își închipuie că rostul venirii ei pe pămînt a fost acela de a pune, pentru prima oară în istoria omenirii, coada la prună și de a inventa mersul pe jos.

Imaginează-ți că i-ai explica murgului că bălegatul pe șosea este interzis.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-28 20:34:01
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Așa-i, Mirela? Cîteodată mă uit în oglindă și, născut fiind eu în Arad dar repatriat de la cruda vîrsta de trei ani, exclam, ca tot bănățeanul (deși nu mi-s): ai, dgeșcept mi-s, ...m-aș! :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-28 20:27:48
         
 
  Cristina Marek,
Era sa ma reped la tine mai rau, dar incerc pentru ultima data sa-ti explic: daca vrei sa ironizezi pe cineva, pe cineva mult mai destept decat tine, asa cum sigur este Liviu Bordas, textul tau trebuie sa fie "beton", adica mult mai tare ca al lui si, bineinteles, corect din punc de vedere gramatical. Prostia ta nu doare asa ca tu nu-ti dai seama de ea. Dar ea e acolo, te pandeste mereu sa te faca de ras. Ca si in cazul de fata cand, grabita cum esti sa te razbuni pe acest domn care ti-o fi spus vreodata adevaruri dureroase, comiti greseli gramaticale. Iti dau un singur premiu azi, indicandu-ti una singura. Daca te cumintesti, vor urma si altele. Asadar, cand spui "reziduri ramase" gresesti de doua ori, isteatza moshului, shi iata de ce: "residuum" in latineste inseamna "ceea ce ramane", ramasita, rest etc. Iar pacatul de care sufera expresia se numeste pleonasm. Daca ai prin casa o carte de gramatica, mai inainte de a scrie cu furie literatura sau de a comite comentarii la textele altora, citeste-o si invat-o din scoarta in scoarta. Altfel, ramai ce esti, o fleoarta. Cu mare ingaduinta, Papu Costoveanu.
 
Postat de catre sters sters la data de 2009-02-28 18:10:27
         
 
  Doamne, esti (prea)mortal:)))
P.S. Am citit doar sit-comul;)


Happy w-end:)
Eurydice
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2009-02-28 16:42:39
         
 
  Cristinika, vouă, după ce vă împarte Haloperidolul, vă dă liber la tastatură?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-27 22:59:23
         
 
  Extraordinar,aveti cati ani,80? Limbajul asta argotic si desuet,cu patina de gangsteri interbelici(in visele dvs) dar de fapt niste reziduri ramasa din epoca ailalta.  
Postat de catre Cristina MareK la data de 2009-02-27 20:57:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE