FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CÂNTECUL APEI (Cugetare)
Text postat de Suzana Deac
Și fluturii sunt liberi. În film. În piese de teatru. Chiar și în viață. Efect bumerang.
Dar omul cât de tare își dorește să fie liber ? Cât de tare ar putea fi el liber? Câtă libertate i-ar trebui omului ca să nu-i facă rău, doar bine ? Cine știe ? O problemă cu multe intrări și ieșiri rambursabile și nerambursabile. Multe căi indulgente, generoase, reversibile. Tot atâtea fețe întoarse pe dos - aspre, severe, tragice pentru ireversibilitatea lor. Dacă ai putea ști dinainte. Ce bine ar fi. Nu, ar fi foarte rău să știi totul dinainte.
Ar muri omul din tine și spontaneitatea din el. Unde ar mai fi impulsul sincerității sau efortul de a se stăpâni, a cuceri clipa într-o viteză admisibilă, știind că vitezele excesive omoară în corp sau în suflet ?
Și când se crede cel mai liber omul, își dă seama că a devenit robul/robotul propriilor slăbiciuni. De ce nu poate să fie frumos, dacă asta vrea ? Slab sau gras ? Mai tânăr pentru exuberanță sau mai bătrân pentru credibilitate? Cu părul creț sau neted ? Dacă e slab, se plictisește și vrea altceva. Dacă este frumos, ar dori să fie interesant sau bogat. Dacă ar fi bogat, ar dori să fie și mai bogat și invidiat. Șirul variantelor continuă, omul este singura ființă care își conștientizează cine este, și vrea să fie întotdeauna altfel. Încâlcită dorință. Din cauza asta nu mai apar azi nici peștișorii de aur. S-ar încurca în propriile ițe. Se subînțelege, dacă ne plictisim de alții, de colegi, parteneri de viață, șefi, vecini, cum să nu ne plictisim de noi înșine, având aceleași abilități și metehne știute de la facerea vremii.
Dar dacă în toiul verii într-un apus de soare, te conduce cineva în singurătatea ta pe un mal străin unde asculți înfricoșat glasul vântului furat, vezi tăcerea peștilor care te percep din adâncuri până în adâncuri, și nu știi ce se întâmplă. I-ai arunca înapoi în apă, dacă i-ai avea în mână. Și ești convins că ți-ar mulțumi cu niște ochi deschiși spre mirare. A doua șansă poate funcționa și pentru natură care stă despuiată la picioarele omului și din care se înfruptă atâția pofticioși, inconștienți de lacomi, fără să fi știut săraca natură unde va ajunge.
În acel loc omul nu mai aspiră. A ajuns. Doar respiră. Iar fluturii ce ar mai putea dori? În barca timpului curgător visele abia trezite se înfăptuiesc. S-a împlinit minutul. Ce ar face omul dacă toate dorințele i s-ar îndeplini în timp real ? S-ar zbate între variantele devenite direct savurabile, destinate pentru consumație și comentarii de care nu ar mai avea timp. Deși e lucru sfânt să-ți spui părerea despre orice produs, consum sau serviciu oferit, admirat, primit sau expulzat.
Fiecare dorește ce nu are. Fiecare visează ce dorește, de ce e frică, ce îl preocupă. Fiecare om vrea ceea ce nu mai există, ceea ce nu a fost, ce nu va fi, deși a trecut prea repede peste ce a fost, ceea ce ar fi dorit să devină.
Te poți culca în barca timpului în apele serii, sentimentul va mușca din corpul fizic să înregistrezi greutatea clipelor, te deliberează de orice impunere, s-a terminat cu media și cu loviturile sale fatale, cu infamiile expirate, inima ta e mai mare cu o intuiție: parcă natura ți-ar aparține. Clipa intră în univers, eul deliberat cotropește ceea ce nu e a lui. Amețitor. Simți că ești în armonie cu natura, cu Dumnezeu și cu tine.
Natura e în tine. Posezi frumosul, echilibrul. La mai multe, nici fluturii nu aspiră, când doresc să fie liberi.
Câteodată m-aș îngenunchia în fața cascadelor de ape. Uneori aș ceda în fața liniei meridiane a bărcii. M-aș apleca în fața îmbrățișării apei ca să simt ceea ce simte natura, în timp ce mă leagănă în muzica serii, mă alină apa în zâmbetul vântului care curge departe, nu mai este politică, nu contează banii, se împrăștie logica, contează doar împăcarea cu tine însuți care ești, care vei fi indistructibil, în pace cu lumea creată de alții și închipuită de tine cu rivalitatea și relativitatea actorilor dinafară și dinăuntrul tău.






Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cine esti care mi-ai dat stele atunci cand vroiam sa ies de pe site?  
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-02-25 23:46:09
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE