FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Comentariu pe marginea textului "Cum am ajuns să scriu proză erotică"
Text postat de Cristian Vasiliu
Nu degeaba mi-am lăsat ascuns în text motto-ul pentru o eventuală continuare sau pentru un comentariu. Mă asteptam ca idea în jurul căreia a fost construit textul să nu iasă la suprafață, dar nu sunt gata să și admit că ar fi din cauza învelișului neatrăgător care nu a îmbiat deloc vizitatorii magazinului de dulciuri. Știu că mulți oameni sunt obișnuiți să digere cuvinte nu idei, imagini – nu simboluri. Cuvintele și imaginile vând, dar nu dau valoare – la un alt nivel am putea spune că experimentăm aceeași frustrare ca și Tânărul 1 care este convins că a trăit o experiență minunată dar nu a rămas cu nimic în urma ei. Nu formă fără fond, ci fond fără formă… Și : Da !, unele imagini sunt voit stereotipe în economia acestei proze ce descinde jumătate în glumă, jumătate în serios pe un teren foarte alunecos. Alunecos spre penibil. Este dificil să îți păstrezi echilibrul, mai ales când faci schimbări bruște de direcție.
Acest text este în primul rând, o oglindă. Aș putea să fac o glumă răutăcioasă amintind de un videoclip în care un gibon se speria când își vedea imaginea reflectată într-un ciob. Dar nu vreau să fiu frivol. Nu în acest caz, pentru că, la un moment dat, când lucrurile ajung la limită, se impune o doză de seriozitate. Revin – acest text este o oglindă, căci trebuie explicat pentru cei ce se află de partea moartă a oglinzii conceptul de oglindă. Cei aflați de partea moartă a oglinzii nu își văd reflexia fiindca ei înșiși sunt reflexia. Nu își pot părăsi atomul pentru a vedea Universul, nu-și pot părăsi tinerețea pentru a înțelege bătrânețea, nu-și pot părăsi viața pentru a muri puțin, nu-și pot părăsi starea de ebrietate pentru a experimenta luciditatea. Ceea ce nu văd nu există. Iată de ce personajul principal nu este credibil! Cum poate fi credibil un tip care respectă libertatea până într-acolo încât încearcă să-i justifice pe alții ? Cum poate fi credibil un om care se baricadează în el însuși pentru a se apăra de libertățile și drepturile pe care le au – sau și le iau! – bețivanii, onaniștii, poponarii , pedofilii, etc…? Nu putem valida decât tipologia clasică a bețivului : slab, pletos, jigărit, cocoșat, cu dinții cariati, amorezat de o damă decăzut㠖 și ea îl iubește la rândul ei pentru extravaganțele lui - , caustic, în veșnică preocupare de a-și găsi o cauză pierdută, ca un veritabil Don-Quijote. Și care, pe deasupra, se plânge că lumea nu îi înțelege genialitatea, nu vede frumusețea dragostei și a lumii lui răsturnate, în care principiile lui Kant nu se mai aplică. Ei bine : Da ! Înțelegem ! Înțelegem pentru că am trecut prin mai multe lumi, printre care și prin lumea reală. A 48-a.
Spuneam mai devreme c㠓pe proști nu-i poate atinge nici măcar inteligența pentru că ei deja o au!”. Am mințit când am spus că este un citat. Îmi aparține (sau poate că am citit-o cu mult timp în urma și acum am scos-o din depozitul memoriei!)… M-aș putea autoparafraza dar nu vreau să ridic palma disprețului. Dar cei care își simt obrazurile vizate nu ar trebui să interpreteze tăcerea și echilibrul drept dovadă de slăbiciune. Acest text poate fi interpretat și ca un manifest împotriva agresivității, a minciunii, a bârfei, a calomniei, a parșiveniei, care într-o altă lume sunt valori. Nu aici ! Nu pe Europeea ! Avem dreptul să ne apărăm atunci când suntem călcați pe bătături, atunci când libertățile noastre sunt încălcate în numele unui așa-zis spirit gazetăresc, de frondă.
Am tradus mesajul acestui text care “nu are forță", pentru că, cel puțin aici și acum, pumnul meu literar a fost blând. A fost mai mult o palmă. Oare am scos doi dinți?..
Aș putea discuta și valoarea literară a textului; renunț însă fiindcă nu pot fi în același timp și acuzat și acuzator… Am să adaug doar atât : literatura erotică trebuie să se delimiteze de literatura de masturbare ; trebuie să aducă simbol și metaforă; trebuie să transfigureze; trebuie să conducă senzația dintre creier spre penis și nu invers. Și mai ales, așa cum spune A. Pleșu, trebuie scrisă în starea de luciditate și de tristețe post-coitală, nu ca modalitate de auto-excitare. Dixit.
Ar mai fi și altele dar ce rost ar avea să le mai scriu aici ? Nu poți să explici un text, printr-un alt text mai lung decât primul !…

Cristi

P.S. Îi invit pe cei care sunt de acord cu mesajul meu să semneze mai jos !…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "SCRII PROST. SI ESTE EVIDENTA MEA." e.v.

...dar ai înțeles ceva?... :))

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-02-24 11:22:58
         
 
  SCRII PROST. SI ESTE EVIDENTA MEA.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-02-24 05:20:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Joaca asta cu stelele ar fi amuzanta daca am avea anii de gradinita, presupun, totusi , ca au trecut ceva ani de atunci si deci putem trece la un "joc" ceva mai matur, ca -de pilda- emiterea unor pareri pertinente referitoare la ceea ce se scrie....

Altfel stam in zona prostiei agresive si e pacat!

Calvar ***(stelele mele pentru Cristi!)
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-24 00:54:37
         
 
  Am reaprins stelutza pe care o pusesem azi, in rest, razboiul stelelor nu ma intereseaza!
Si, daca dispare din nou....asta este, nu ma pot lupta cu fortzele raului....dar, poate ca stelutza mea nu dispare, ca eu sper ca nimeni nu are nimica de impartzit cu mine!

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-02-23 22:37:49
         
 
  Vot.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2009-02-23 20:17:58
         
 
  Absolument d'accord!
Se poate scrie proza erotica fara sa pomenesti din doua in doua cuvinte numele gonadelor masculine sau feminine, in expresia lor vulgara, directa, naucitoare. Dar nu e pentru betivi. Finetea nu poate fi gustata de oricine. As merge si mai departe si as cita expresia latineasca, arhicunoscuta: "margaritas ante porcos". Si, ZAU, nu vreau sa fac pe nimeni porc, daca intelegeti ce vreau sa apun: " nu poti arunca margaritare porcilor" vrea sa spuna cate ceva despre adecvare. Persoanelor potrivite, gusturile potrivite, as traduce, fara pretentia ca exprim eu exact adevaruri supreme. Impresionat de ambele texte mi-am calcat pe inima deja zdrobita si am indraznit acest comentariu, cu rugaciune de iertare. Unii insa merita. Ca de exemplu, dumneata. K
 
Postat de catre sters sters la data de 2009-02-23 18:40:24
         
 
 
Ideea oglinzii mi se pare una interesatntă, ceea ce mă face să mă întreb: oare câți dintre cei care se privesc în oglindă își asumă și consecințele a ceea ce ar putea vedea acolo?! Sau mai bine spus, câți au curajul să facă asta?
Trebuie să precizez că aceste întrebări au sens doar dacă se prelungește noțiunea de "oglindă" către domeniul introspecției.

Cristi, ești plin de surprize. Plăcute...

Dat fiind că am ajuns târziu, va trebui să mă mulțumesc cu un vot.

 
Postat de catre Al Trep la data de 2009-02-23 18:12:13
         
 
  "Cei aflati de partea moarta a oglinzii nu isi vad reflexia pentru ca ei insisi sunt reflexie. Nu isi pot parasi atomul pentru a vedea Universul, nu-si pot parasi tineretea pentru a intelege batranetea ("intelege" e dificil, dar posibil...cere insa talent), nu-si pot parasi viata pentru a muri putin, nu-si pot parasi starea de ebrietate pentru a exprima luciditate"

Este exacta imaginea nontalentului, a celui care isi inchipuie ca literatura este expunere, relatare, "conversatie" ocazionala.

Banalitatea imediata n-are nici o valoare daca nu trece prin filtrul esentializarii....in literatura ( ca arta!)

Scrierea ta (si acest comentariu) reafirma forta talentului tau, Cristi!

Perfect!

Calvar (si toate stelele, indiferent ca s-au dat!)
vot***
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-23 16:10:23
         
 
  "Cei aflati de partea moarta a oglinzii nu isi vad reflexia pentru ca ei insisi sunt reflexie. Nu isi pot parasi atomul pentru a vedea Universul, nu-si pot parasi tineretea pentru a intelege batranetea ("intelege" e dificil, dar posibil...cere insa talent), nu-si pot parasi viata pentru a muri putin, nu-si pot parasi starea de ebrietate pentru a exprima luciditate"

Este exacta imaginea nontalentului, a celui care isi inchipuie ca literatura este expunere, relatare, "conversatie" ocazionala.

Banalitatea imediata n-are nici o valoare daca nu trece prin filtrul esentializarii....in literatura ( ca arta!)

Scrierea ta (si acest comentariu) reafirma forta talentului tau, Cristi!

Perfect!

Calvar (si toate stelele, indiferent ca s-au dat!)
vot***
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-23 16:08:26
         
 
  Evident, stea- cu mentiunea ca ai niste typo
Te asigur de aprecierea mea, Cristian.
Mesajul tau nu ma surprinde, insa. Te-am citit demult. Sincer, cred ca esti un om mai bun decat mine. Iar asta e un mare compliment.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-23 15:37:37
         
 
  Nu formă fără fond, ci fond fără formă…

Este dificil să îți păstrezi echilibrul, mai ales când faci schimbări bruște de direcție.

Acest test este în primul rând, o oglindă

la un moment dat, când lucrurile ajung la limită, se impune o doză de serizotate

Cum poate fii credibil un tip care respectă libertatea până într-acolo încât încearcă să-i justifice pe alții

Cum poate fi credibil un om care se baricadează în el însuși pentru a se apăra de libertățile și drepturile pe care le au – sau și le iau! – bețivanii, onaniștii, poponarii , pedofilii, etc…?

pe proști nu-i poate atinge nici măcar inteligența pentru că ei deja o au!”.

Avem dreptul să ne apărăm atunci când suntem călcați pe bătături, atunci când libertățile noastre sunt încălcate în numele unui așa-zis spirit gazetăresc, de frondă.

pumnul meu literar a fost blând.

literatura erotică trebuie să se delimiteze de literatura de masturbare ; trebuie să aducă simbol și metaforă; trebuie să transfigureze; trebuie să conducă senzația dintre creier spre penis și nu invers



Și totuși nu e suficient. Manifestul de dreapta pe care l-am parcurs, nu ar fi complet fără prezența unuia dintre cei mai mari mentori, cavaleri, luminați pe care-i are Romania prezentă, membrul mai plin al duetului celebru de duminică, Andreiiii Pleeeșuuuu! In fața ateismului marcant, al intolerantei roșii, a masturbării grețoase din textele criticii juvenile de la ora 9 dimineața, cealaltă față a Europeei, cea minimalist revoluta, cea constructivă, tolerantă, ecologică și valorizantă, se aruncă trufaș in luptă. Superbbbb!

Ca editor al Europeei, votez!



 
Postat de catre Cris Banu la data de 2009-02-23 15:37:02
         
 
  "Acest text poate fi interpretat și ca un manifest împotriva agresivității, a minciunii, a bârfei, a calomniei, a parșiveniei, care într-o altă lume sunt valori. Nu aici ! Nu pe Europeea !"

Ai punctat exact motivele pentru care multi oameni telentati au plecat. Ma gandisem intens si eu la ele in ultimele zile.

* si semnatura,

VPL.

PS: Hai, ma Cristi, fa-mi placerea si corecteaza si aici in "poate fii", sterge un i!

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-02-23 15:33:57
         
 
  am semnat cu o stea  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-23 15:24:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE