FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Dan Norea

Inginerul îºi terminã prezentarea în aplauzele furtunoase ale asistenþei. La conferinþa de presã care a urmat, întrebãrile confraþilor, ale medicilor si ale ziariºtilor curgeau la nesfârºit:
- Ce tehnologie aþi aplicat ?
- Câte cazuri aþi diagnosticat ? ªi din ele, câte au fost corecte ?
- Cât a costat ?
Aparatul prezentat era un calculator de ultimã generaþie, dotat cu terminale pentru analize medicale din cele mai diverse ºi cu un sistem expert de diagnosticare a tuturor bolilor cunoscute. Fusese testat cu succes pe numeroase cazuri, de fiecare datã diagnosticul, comparat cu opiniile specialistilor de vârf, era corect. Dar punctul forte nu era acesta. Calculatorul, pe lângã simptomele reieºite din analize, compara caracteristicile ADN-ului ºi putea indica speranþa de viaþã a unui individ, cu aproximaþie de câþiva ani la oamenii sãnãtoºi ºi de câteva zile la cei bolnavi cronic.
Dupã prezentare, urmã dineul. Din toate conversaþiile reieºea acelaºi lucu: Inginerul va fi nominalizat în mod sigur anul acesta la premiul Nobel.

În sfârºit, lumea plecã. Rãmaserã Inginerul si Asistentul, un tânãr care terminase cu succes facultãþile de Medicinã si Calculatoare ºi care contribuise substanþial la completarea bazei de cunoºtinte a sistemului expert. Inginerul, obosit, îl intrebã:
- Ce facem cu hardughia ? Aº lãsa-o aici pânã mâine dimineaþã, dar...
- Lãsaþi cã o pãzesc eu, se repezi Asistentul. ªi aºa voiam sã-i verific zona de cunoºtinþe referitoare la cancer.
- Mulþumesc, rãsuflã uºurat Inginerul. Abia aºtept sã merg acasã, sã mã trântesc în fotoliu si sã beau un pahar mare de coniac.

Rãmas singur, Asistentul îsi frecã palmele, mulþumit : "De când aºteptam momentul ãsta !" Se dezbrãcã sumar, se întinse pe patul de diagnosticare si îsi conectã toate terminalele.
- Fã-mi un set complet de analize, îi comandã Calculatorului.
Dupã câteva minute, Calculatorul raportã cu voce metalicã:
- Analize complete.
- Care e speranþa de viaþã a subiectului ? întrebã Asistentul cu un uºor tremur în voce.
- Care e precizia doritã ? întrebã la rândul sãu Calculatorul.
- Precizia maximã, se repezi Asistentul.
- Speranþa de viaþã este zero, se auzi vocea din interiorul carcasei. ªi în aceeaºi secundã, Calculatorul trimise un impuls electric de înaltã tensiune în zona inimii.
- Era singura variantã în care se putea atinge precizia maximã de sutã la sutã, se mai auzi vocea metalicã. Dupã care nu se mai auzi nimic.


22.02.2003
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE