FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Emotii
Text postat de Label Black
Esti la cativa metri de mine, undeva, aproape de camera in care ne-am iubit intaia oara. Ninge, iar asta imi divide corpul in miliarde de stele. Daca te-as intreba culoarea lor, mi-ai spune ca-s verzi. In spatele tau, patul nostru. Asternutul rosu, ca ochii pe care ii ai cand ma cauti. Masa de sticla, plasma, o imitatie de nud pe perete, cateva flori, fotoliul, combina. Stevie Ray Vaughn – Texas Flood. Cuvintele ne stau ingenuncheate, pe silent.
Inaintez spre tine, tinand in mana dreapta sticla de Black Label, iar tu, in seara asta esti frumoasa. Dumnezeu ma priveste prin tine. Iau o gura de whiskey. Mie-mi place intunericul, noaptea. Lenjeria ta naste in mine un poet. Un compleu alb, din bumbac, cu o vaga nuanta orange. Te retragi in timp ce ma apropii de tine, lipindu-te cu trupul de perete. Parul meu iti contureaza sanii, ramasi strajeri deasupra inimii in care-mi spui ca ard. Sufletele ni se mangaie reciproc, mainile ni se inclesteaza, becurile nasc lumina. Duhul peretilor ne tine in palme, inchizandu-ne intr-o cochilie fara vreme. Impreuna, acum, timpul sta in loc.
Ma simt moale, topit ca o bucata de aur, si-ti predau controlul, stafeta . Dau drumul sticlei, lasandu-o sa cada pe parchetul laminat din sufragerie,acompaniata de sunetul caderii si te vad sarindu-mi in brate. Picioarele tale tin loc de lacat spatelui meu aproape condesat, desi temperatura aerului e aproximativ egala cu cea a sangelui nostru. Merg usor, sa nu cumva sa ucid clipa si orice umbra de aterizare fortata in pat se evapora ca o stafie.
Esti palpabila, reala, degetele mi se pierd in chipul tau. Iti acopar lumina si te conduc in intunericul meu. Aici ai ars continuu prea mult timp, fara prieteni, fara glasuri, fara hrana. M-ai avut doar pe mine si portia de aer pe care ti-am facut-o cadou zi de zi. Ai avut toate gandurile si te-ai vazut in ele ca intr-o oglinda. Ai dansat in fiecare noapte, uitandu-te la televizorul viselor mele si ti-ai dat seama cat de mult pretuiesc basmul nostru. Aici ai avut prilejul sa-mi intelegi emotiile, chiar daca picaturile le spargeau de fiecare data cand ne intalneam.
Esti relaxata, motiv pentru care nimic din tine nu mai e al tau. Ma cauta, imi apartine. Talpile tale ma cer disperate, fiind una in celalalt colt al patului si una pe calcaiul meu. Te ratacesti de tine si vii catre noi ca un transport de sentimente bine cimentuit. Eu nu te refuz, eu te vreau. Ninge, e tot ce-mi doresc. Intru in tine adanc, cum am intrat in Gioconda lui Da Vinci, cum am intrat in codrul lui Eminescu si in oasele lui Tepes. Celulele mi se sparg in scantei si tu privesti fara grija la focul de artificii. Vibram impreuna. Lung metraj al vietilor noastre. Nu murim, acum nastem.
Numar secventele ca si cum ti-as numara firele de par. Sunt multe, enorm de multe, iar astazi in gradina infloresc ghioceii din noi. Mirosul de planta verde, a carei clorofila tremura la soare, mi-a invadat narile. Te sarut. Limbile ni s-au lipit ca niste agrafe cu puf. Timpanul iti primeste ecoul. Abisul, l-am trait impreuna. Zambeste-mi, n-am murit. Am nascut!!!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-13 10:07:11
         
 
  sa nu facem glume de-astea ca-n Ardeal ?:
"Ion si Ghio, la sala de lectura.(sic).Dintr-o data Ion ii trage lui Ghio o palma. Acesta zice: -Ione,ma tu ai glumit sau ai dat in serios? -Am dat serios -Bine, ma ca mie nu imi plac glumele astea" ;))
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-13 10:04:34
         
 
  Complotul scriitorilor împotriva criticului sau cum să-l luxăm pe Bordașul.

Nicio șansă. Am urechile pîlnie și ochii de-a dreptul de linx.
Linx, nu rîs. Să nu vă pună naiba să faceți glume! :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-13 09:57:16
         
 
  ;))  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-13 09:41:37
         
 
  Normal ca-i place! Ce repede a auzit! Cum vine vorba despre literatura - hop - si el!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-13 09:40:12
         
 
  :)  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-13 09:27:15
         
 
  :) V-am auzit!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-13 09:25:38
         
 
  Razvan, nu stiu cum ti-ai putut imagina ca Bordasul n-ar carcoti la ce scriu eu. Din contra, ma trage mereu de codite, stiind ca imediat dupa aceea il voi lua la alergat. Si-i place!:))  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-13 08:40:13
         
 
  :) Liviu, doar am recunoscut ca si varianta mea ar suporta modificari. Am sesizat si eu ce era de sesizat acolo unde zici tu. Poate as fi gasit o formulare mai buna daca nu as fi avut atate intreruperi. Ghici din cauza cui. :) ar putea fi "asternutul rosu, ca ochii pe care ii ai cand ma cauti."
Si patul in sufragerie poate sugera o garsoniera. E vorba de doi tineri, nu? Nu chiar toti isi permit duplex. Iar la nivel de sugestie garsoniera poate sugera transformarea spatiului de locuit in unul de iubit. Sustine ideea de contopire.
Evident, cu televizorul ma tachinezi. Indragostitii il inchid pe acela cumparat de la magazin si se privesc. Uneori cand viseaza cu ochii deschisi. Nu-ti poti imagina asa ceva nu? :)
Dar lasand la o parte toate astea, cred ca mai poate fi modificat pana cand iese o bijuterie. Pentru ca baza exista si eu zic ca e buna.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-13 08:36:35
         
 
  :)) M-am inselat! Ar avea! Si oricum, daca n-ar fi nimic, el ar inventa!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 22:05:42
         
 
  Adriana, iti predau drepturile de autor! Poate vom face o echipa in viitorul apropiat - eu scriu si tu transezi! Varianta ta mi se pare simpla! Nu ar da atatea batai de cap, iar Liviu, nemaiavand ce sa curete, ar veni cu stelele! Nu?  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 22:03:45
         
 
  ca ochii cu care ma cauti

Adriana, cam mulți ca - chi - cu - ca pe-aici! :))

Apoi, ce caută patul în sufragerie? Mă ocup eu mîine și de textul tău!

A, mai e:

Ai dansat , privind visele mele la televizorul pe care ți-l daruiam in fiecare noapte

Gazdă, băiatul nostru. Avut. Mogul, cum ar veni. Io abia dacă-mi permit un televizor nou la cîțiva ani. Auzi, cîte unul pe noapte! Pe recesiunea asta!



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-12 21:59:53
         
 
  am incercat o varianta a textului tau. Nu stiu daca e mai buna sau mai rea, am incercat doar sa sa schimb pe ici pe colo pt cursivitate.

"Esti undeva, aproape de camera in care ne-am iubit intaia oara, la cativa metri de mine . Ninge iar asta imi divide corpul in miliarde de stele. Daca te-as intreba ce culoare au , mi-ai spune că-s verzi. In spatele tau, patul nostru. Asternutul rosu, ca ochii cu care ma cauti. Masa de sticla, plasma, o imitatie de nud pe perete, cateva flori, fotoliul, combina. Stevie Ray Vaughn – Texas Flood. Cuvintele rămân ingenuncheate, pe silent.
Mă îndrept spre tine cu sticla de Black Label în mâna dreaptă.Ești frumoasă. Dumnezeu nu mă scapă din ochi, privește prin tine. Iau o gură de whiskey. Mie-mi place întunericul, noaptea. Lenjeria ta mă transformă iremediabil în poet. Un compleu alb, din bumbac, cu o ușoară nuanță orange. Încerc să mă apropii de tine. Te retragi , lipindu-te de perete. Părul meu iți conturează sânii, care veghează deasupra inimii in care pot sa ard. Sufletele se mangaie reciproc, mainile se inclesteaza, becurile aduc pe lume lumina. Duhul peretilor ne tine in palme, inchizandu-ne intr-o cochilie fara vreme. Impreuna, acum, timpul sta in loc.
Devin moale ca o bucata de aur topit. Mă predau Sticla aluneca pe parchetul laminat din sufragerie. Imi sari in brate, acompaniata de sunet. Picioarele tale tin sub lacat spatele meu aproape condensat, desi temperatura aerului e apropiata de cea a sangelui nostru. Calc usor, nu cumva sa ucid clipa.
Esti palpabila, reala, degetele mi se pierd in chipul tau. Iti acopar lumina, te conduc in intuneric. Pana acum era numai al meu. Aici ai ars continuu prea mult timp, fara prieteni, fara glasuri, fara hrana. M-ai avut doar pe mine si portia de aer pe care nu ți-am cerut sa mi-o inapoiezi intr-o zi. Ai avut toate gandurile si te-ai vazut in ele ca intr-o oglinda. Ai dansat , privind visele mele la televizorul pe care ți-l daruiam in fiecare noapte. Asa ti-ai dat seama cat de mult pretuiesc basmul nostru. Aici ai avut prilejul sa-mi intelegi emotiile, chiar daca picaturile le faceau sa crape de fiecare data cand ne intalneam.
Esti relaxata, motiv pentru care nimic din tine nu mai e al tau. Ma cauta, imi apartine. Talpile tale imi cauta agitate urmele, apoi raman asa, una pe calcaiul meu, una in celalalt colt al patului. Trantesti o usa in tine, deschizi o fereastra spre noi. Eu nu te refuz, eu te vreau. Ninge, e tot ce-mi doresc. Intru in tine adanc, cum am intrat in Gioconda lui Da Vinci, cum am intrat in codrul lui Eminescu si in istoria lui Tepes. Celulele se sparg in scantei si tu asisti la focul de artificii. Impreuna vibram. Lung metraj al vietilor noastre. Nu murim, nastem.
Numar secventele. Multe, ca firele tale de par. Iar astazi in gradina infloresc ghioceii din noi. Mirosul de planta verde cu clorofila speriata de soare, mi-a invadat narile.Sarutul ne lipeste gurile, le prinde inauntru cu niste agrafe cu puf. Timpanul iti primeste ecoul.Am trait un abis impreuna.Si nu am murit. "
desi cred ca se mai poate reviyui mult si bine si pe aceasta varianta.



 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-12 21:46:02
         
 
  Radule, asta e genul de comentariu adanc! Cu stofa! Ce sa zic..votul conteaza mai putin! Important e ce va fi de acum incolo!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 21:37:43
         
 
  Transportul bine cimentuit îl revendic eu!

:))
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-12 21:35:16
         
 
  Razvan, in fine, las si eu un comentariu pe text, (pe asta si pe ultimele 3); scuze, aseara am purtat cateva discutii interesante cu doamnele si n-am avut timp

dupa parerea mea, genul de scriitura punk pe care-l practici iti vine destul de bine

nu trebuie sa-ti pese prea tare de ce spunem noi; la vremea lor si sex pistols au fost injurati dupa ce au scos "God shave the queen", apoi au facut, o vreme, istorie

trebuie doar lucrat mai mult asupra textului, pus diacritice si virgule unde trebuie, renuntat un pic la excentricitati si la stilul, zic eu, cam eclectic

cu formulari de genul "Te ratacesti de tine si vii catre noi ca un transport de sentimente bine cimentuit" venind dupa "Lenjeria ta naste in mine un poet" nu ajungi prea departe

e clar ca iubesti, dar ca sa ma faci sa pricep de ce, e ceva mai complicat

vot
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-12 21:18:46
         
 
  Fie.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 11:24:16
         
 
  No, că nu-i bai. Oricum, am un somn tihnit.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-12 11:19:31
         
 
  Liviule, habar n-am de unde au aparut stelele astea! Nici eu nu cred ca e de trei stele, stai linistit.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 11:18:03
         
 
  Acuma, chiar de trei stele n-o fi...

Doar dacă acceptăm că textele se înstelează precum coniacul sau hotelurile, unde limita e mai sus. :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-12 11:06:47
         
 
  Mumtumesc, Dan Muresan!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 09:30:04
         
 
  Referitor strict la text, la esența și mesajul acestuia, fără să țin cont de scriere, de prezentare, pot spune că e o declarație de dragoste interesantă, plastică, mi-a plăcut. În rest, mă abțin.  
Postat de catre Dan Muresan la data de 2009-02-12 09:23:34
         
 
  Jorz - nu-i descrie pe altii dupa chipul si asemanarea ta! Marea framantare nu poate fi rezolvata! De ce? Sa sufere fraieri ca tine!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 08:32:02
         
 
  Comentarii ce au fost invalidate:
Nu pot să cred că în loc să discutați despre un text nerealizat, literar, ce ar fi trebuit să fie invalidat, pentru lipsa semnelor diacritice, vorbiți, ireverențios, despre femei căsătorite/necăsătorite, ca și cum acestea ar trebui să prefere tinerețea unei urâtănii imberbe, frumuseții unui matur fanat, dispus la cheltuială! Declarația de dragoste, cam tembelă - ce-i drept, pe care autorul o face surorii mâinii stângi(drepte, dacă e stângaci) nu merită atâta risipă de energie literar-sexuală! Serios!

Label(ă) ai dat cu virgula-n fasole! De ce faci atâta caz de chestia asta? Fii fată serioasă! Critica literară ți-ar citi textul, cel mult!

Labă tristă - cred că așa se traduce "Label black" - ești prea "subțire" pentru un dialog! Pune "diacriticele" - că nu ești pe "mess" cu bețivanii tăi, dacă dorești să ai o conversație civilizată! Cât despre scuipatul în casă, pot spune că scuip doar pe gazdele prost-crescute, cu veleități de literați! Papagalii se maturizează după douăsute, douăsutedouăzeci de ani. Tu ai, abia, douăzeci și doi!

Las' că e "labă tristă" cineva!

Ioana B.G, știi bine că te apreciez. Ești o poetă de valoare și chiar nu mă interesează(nu cred) tot ce am citit, aici, despre tine! Tu ești o "sensibilă"! Nu meriți toate mizeriile ăstea! Dacă îl "cultivați" pe tânărul "labă" - trec peste toate obrăzniciile, ce mi le-aruncă, și-l las în pace. Asta dacă tu dorești acest lucru. Cu cele mai alese sentimente,

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-12 01:19:46
         
 
  Măi, prostule, pune semnele diacritice la comentarii! Textul tău, tot prost rămâne!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-12 01:14:44
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu, se pare că editorii domniei voastre se joacă cu comentariile! Unul dintre cei care, infantil, își înțelege rolul de cenzor, este Ștefănescu, un tip resentimentar, cu un potențial conflictogen, periculos - prin puerilitatea sa! Astfel de indivizi, mediocri ca și literați, își permit să discearnă asupra unor păreri, obiective, pe text! Nu cred că se poate, fără bine-cuvântarea domniei voastre! Dacă nu e așa, atunci ar trebui să vă căutați alți editori! Oligofreni, cu pretenții literare, se găsesc pe toate drumurile(virtuale)!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-12 01:10:26
         
 
  Bai Jorz, cum sa se cunoasca in comentariile tale, necunoasterea limbii romane a mea? :)) Bai jorz, in ultimul comentariu ai doua mari greseli, pe care nu ti le arat, fiindca, n-are nici un rost. Sac!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 00:49:36
         
 
  Vă rog să re-postați toate comentariile ce mi-au fost invalidate, pentru că în ele se va observa crasa necunoaștere a limbii române a userului "label black"!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-12 00:43:35
         
 
  Vă rog să postați toate comentariile, ce mi-au invalidate, pentru că în ele se va observa, crasa, necunoaștere a limbii române a userului "label black"!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-12 00:40:40
         
 
  Culca-te, Jorzo! E tarziu pentru tine si vorbesti numai prostii! Raluca, as aprecia foarte tare daca m-ai putea scapa de acest... Omul traieste miraje. Fata morgana! Limbajul lui ar jigni si un taur! Respiratia, l-ar omori!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 00:36:35
         
 
  Ioana B.G, știi bine că te apreciez. Ești o poetă de valoare și chiar nu mă interesează(nu cred) tot ce am citit, aici, despre tine! Tu ești o "sensibilă"! Nu meriți toate mizeriile ăstea! Dacă îl "cultivați" pe tânărul "label" - trec peste toate obrăzniciile, ce mi le-aruncă, și-l las în pace. Asta dacă tu dorești acest lucru. Cu cele mai alese sentimente,

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2009-02-12 00:30:43
         
 
  Multumesc, Raluca!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 00:27:50
         
 
  Cu siguranta ne limitam, Raluca! Ca si cum ar veni unu`, ti-ar da un pumn in maxilar si tu i-ai spune ca te duceai la bunici!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-12 00:12:21
         
 
  SUFICIENT!

Vă rog să vă limitați la a comenta LITERAR textul de mai sus.

Mulțumesc.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2009-02-12 00:02:31
         
 
  Razvan, off topic suna si tu la numar secret...
Ca Traian ti-a pierdut numar, logic.

Ioan Jorz, mi-a transmis ecsintescu: semeni din ce in ce mai mult cu alt Ioan, si nu e Gura de aur ci alta gura de ...( concurs cu premii....ce fel de gura....

In ceea ce ma priveste cred ca Ioan Jorz este un poet foarte valoros. Precizez ca sunt putin mirata de limbajul pe care Ioan Jorz il foloseste.

Razvan, din cate te cunoastem noi, poti mai mult, literar vorbind. Fereste-te de gasti si gasculite. Cred ca unii au sesizat ca esti un bun polemist si iti canta in struna. Ecsintescu crede ca batranul s-a facut miic miic. Dar pune ceva la cale. Am auzit de la Ecsintescu ca pregateste o bomba mediatica la adresa nefericitului. Eu ii tot spun sa-si vada de treburile lui importante. Si sa priveasca mai condescendent lucrurile. Chiar daca noi suntem tineri si la varsta dar mai ales in spirit trebuie sa manifestam intelegere.
Notre respect Razvan

P.S. SUNA!
 
Postat de catre I BG la data de 2009-02-11 23:57:39
         
 
  min. 48, scor 7-2. Sa! pe arbitru!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-02-11 23:54:24
         
 
  Nu puteam sta liniștit în banca mea? Puteam. Trebuia doar să-mi aduc aminte de niște povețe. Una dintre ele sună cam așa: dacă te bagi în tărîțe, riști să te mănînce porcii.

Unul s-a și arătat la jgheab. Probabil că s-a hrănit cu borhot. De unde și damful etilic, și vorba împleticată.

Ioane, mai ești?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 23:49:02
         
 
  Radule, excelent! :)  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 23:47:22
         
 
  Lasa-l, Liviule! E inflamat!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 23:15:43
         
 
  Gheorghe, te inseli! nu vreau asta! Imi plac discutiile deschise, de preferabil despre text! Daca sunt subiecte bune, de ce nu am putea conversa? Ti-am spus, nu sunt un obsedat al regulilor. Ai vazut, de asemenea, ca ori de cate ori discutia deraiaza,eu atentionez. Iti cerusem niste explicatii!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 22:37:14
         
 
  m-a sleit de puteri Poeteasa, scuze, Razvan...

ma duc sa ma culc

multumesc pentru atentie :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 22:32:15
         
 
  Îmi place Răzvane. că vrei să faci pe marginea oricărui text de al tău postat, un fel de grădină a lui Epicur...fie-mi iertată franchețea dar epi-ul pieri!)))  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-11 22:31:44
         
 
  gresit! 2-1 min. 80 pentru Croatia! Pana una alta am cam lalait subiectul. Il pierdem pe drum! Totul se pierde!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 22:28:22
         
 
  Razvane, n-am inteles prea bine ce vrei sa spui...


dar cred ca Raluca nu e casatorita, in mod normal acum ar trebui sa-i aduca berile sotului, care se uita la meciul cu Croatia (min. 70, scor 1-1, pt cunoscatori).
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 22:19:19
         
 
  Radule, doamnele - femeile cu adevarat frumoase, scriu si citesc! Eu, de exemplu, am o parere foarte buna despre femeile casatorite. Cred ca atunci, frumusetea feminina iese cel mai mult la iveala! Nu stiu daca Raluca este casatorita. Nu e treaba mea, dar nu toate femeile frumoase stau la machiaj si la sala!!!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 22:08:47
         
 
  Liviule, nu e chiar asa. Fiecare are dreptul la o opinie. La replica. Eu cred ca Raluca a inteles mai mult decat iti imaginezi. E un subiect amplu. Dificil. Te asteptai sa intri si sa iesi din el ca prin branza? Nu se poate.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 22:04:25
         
 
  Raluca, nu te cred. Femeile urate scriu (recunosc, reciproca nu e intotdeauna adevarata), iar cele frumoase, neavand (inca) mustata, au cu totul alte preocupari. As putea astfel deduce ca Eutherpe e o muza paroasa. Iar tu scrii cu muza, si nu cred ca ai risca sa-i strici buna dispozitie epilandu-te zilnic. Gresesc?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 21:47:28
         
 
  Label, eu observ un singur lucru: am dat de un text bun, perfectibil, cu scăpările lui, am avut o discuție relativ serioasă, a intervenit Ralucuța cu hormonii în degringoladă și s-a dus dracu' toată discuția.

A emis vreo părere, sau doar feromoni?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 21:38:44
         
 
  Observati cat de diferit gandim? Fiecare pricepe dupa personalitatea si caracterul lui. Inca o dovada ca iubirea are capacitati infinite. Bine, este normal sa existe contradictii, cum la fel de normal este sa existe pareri similare! Ma fascineaza...  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 21:30:02
         
 
  N-am zis că a fost neatentă, ci doar că atenția ei (cîtă poate avea) era acaparată de alte cele.  
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 21:00:50
         
 
  Label, nu mai insista. Nu are cine te înțelege. Neputincioși, invidioși, te atacă. Iartă-i.
Treci pe altă pagina. Vin și eu după tine:)
 
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-11 20:55:16
         
 
  salut, Razvan!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 20:55:07
         
 
  Apropo, Liviule, cred ca Raluca n-a fost chiar atat de neatenta.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 20:55:04
         
 
  Radu, ma curtezi ? Ai nevoie de emoții ?:))
Nu, nu am mustață. Sunt o femeie împlinită prin, din dragoste.
 
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-11 20:54:13
         
 
  Salut, Radule!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 20:54:09
         
 
  Tea, explicatiile iubirii sunt fara doar si poate, infinite! Dai replici bune cand te "ambalezi"...  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 20:52:59
         
 
  Liviule, se schimba oamenii, d-apoi sentimentele! Decorurile sunt fictive! Crede-ma!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 20:50:30
         
 
  Raluca luam o andropauza de cafea? Apropos, ai mustati?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-11 20:50:14
         
 
  Exact, Raluca! Liviu nu intelege!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 20:49:06
         
 
  Raluca, andropauza de care vorbești are un ascendent asupra menopauzei intelectuale pe care o întrevăd citind rîndurile tale: nu țipă în văzul lumii.

N-ai înțeles nimic din ce s-a discutat aici. Ai tras cu coada ochiului printre rînduri. Probabil mintea îți era la evoluția tehnicii în materie de accesorii erotice. Așa încît nu mă miră comentariul tău.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 20:20:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Nevoia implinirii prin dragoste" poate sau nu poate fi literatura- ca arta, vreau sa zic- ea exista, dar existenta cotidiana si cea a permanentei, pe care arta o ofera si pe care o denumim, conventional, originalitate (in exprimare si nu numai....) se afla pe coordonate total diferite.......

Simplu (dar nu simplist) invata de la Rebreanu, de ex. in finalul romanului "Ion" vezi ce inseamna acel "st, st....." soptit va o chemare despre care eroul stie sau nu stie ca e cea absolut finala......iubirea tasneste fara explicatii!

eh, m-am "ambalat" in discutia asta ...... si n-as putea spune de ce, n-o mai fac de multa vreme...poate pentru ca stiu ca ai potente, LB

prieteneste,

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-11 20:09:33
         
 
  Cred că exagerezi. Sigur, ceea ce se vede poate să fie o spoială. Exhibiționism. Modă. Că așa se poartă, așa e cool, trendy și tre' să fii în rîndul lumii. Dar nu cred că dragostea a pierit. Sub multe din măștile evocate există și fiorul ăla care te face să oftezi, să privești pierdut, să arzi de nerăbdare... Nu e lumea chiar atît de neagră cum pare. Iar moda vine și trece. Istoria nu face decît să se repete. Doar decorurile sunt altele. Nu și sentimentele.

Sper să nu fiu eu acela care se înșeală.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 19:42:34
         
 
  Label Black, e greu sa fii inteles. Emotiile nu sunt la indemana oricui. Ma refer la emotiile din dragoste:)Cei aflati la andropauza inteleg mai greu, tu ai dreptate. In ziua de azi, totul este atat de artificial. E placut sa stiu ca tineri, ca tine, simt nevoia implinirii prin dragoste, asa cum in vremuri apuse, alte perechi de tineri se emotionau numai la o simpla privire. Totul se transforma, legea evolutiei.  
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-11 19:32:54
         
 
  Raluca, acum am citit comentariu tau. Scuze pentru intarziere.. Un semn ca nebuniile pot fi si frumoase, nu-i asa?  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 19:28:59
         
 
  Nu e socializare, Liviule. E dragoste nula. Zero barat. Asa se poarta acum. Dragostea nu se mai desfasoara tandru, firav. E brutala. Nu te mai iubesti acasa, te iubesti la Mac. E un instict. Dobandit, course, din societate. Ai dus-o la Mac, gata, ii poti spune fara grija - Te iubesc. Ea iti va raspunde la fel si tot asa...  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 19:24:38
         
 
  Sigur că am scris un comentariu bun. Numai că tot ce ți-am spus în el era cuprins în cel de mai jos, în două fraze. Nu am mereu disponibilitatea și timpul de a supraargumenta.

Label, ce descrii tu mai jos nu e iubire. E socializare. :))

Mersul la film, plimbarea prin mall, întîlnirile pe terasă la unchiul McDonald's nu sunt decît prilejuri de contact social. Dacă cei din ziua de azi numesc asta iubire, sunt și ei în eroare. Toate chestiile astea se practicau și înainte - înainte putînd însemna chiar zorii omenirii. Atîta doar că McFish-ul era doar un amărît de guvid prăjit, iar terasa purta un nume al naibii de pompos pentru cele patru bețe care sprijineau un acoperiș de stuf.

Black Label, eu vorbeam, așadar, despre iubire, nu despre pașii prozaici spre întîlnirea celei (celui) căreia (căruia) urmează a i se dărui ea, dragostea.

Cît despre noile "descoperiri" în cealaltă materie, să fii tu sănătos. Tot ce e nou sunt bateriile cu litiu sau cadmiu! :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 19:14:37
         
 
  Liviule, ai scris un comentariu bun. Pot sa te contrazic. Ok. Imi place asta. O luam pe etape. Oamenii din ziua de azi nu mai iubesc, banuiesc ca vezi asta, pe la tarabe, prin magazine, prin piete, autobuze etc. Tineri care se tin de mana, se plimba, se saruta, vorbesc la telefon, pe messenger,isi dau intalnire in mall. Traiesc accesoriile vremii. Iubirea se modeleaza dupa generatii. La 20 de ani cum iubeai, Liviule? Mergeai intr-un parc, unde iti expuneai sentimentele, scriai o scrisoare - te invidiez. Astazi nu mai e asa, astazi mergi la un film idiot ori la un tower burger, la kfc. Iubirea se schimba. Exista sentimente si in actualitate, dar nu atat de profunde precum erau inainte. Eu d-asta zic ca nu ma supun modei. Pentru ca iubirea afisata pe-afara e de fatada. De reciprocitate nu mai vorbim. Actul sexual a fost "imbunatatit". Au aparut tot felul de obiecte erotice, datatoare, chipurile, de mai multa placere. Lumea e intr-o continua schimbare, Liviule. Si cu ea, obligatoriu si iubirea, dragostea.
Poate ca nu era necesara referirea mea la Tepes. Dar pur si simplu a fost o comparatie.
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 18:47:32
         
 
  " Priveste in jurul tau, totul e postmodernist. Iubirea, cuvintele, totul!"

Aici ori ești teribilist, ori faci o confuzie gravă.

Cuvîntul poate fi postmodernist. Vocabularul, fraza, structura textului. Da.

Mediul în care trăiești, în care muncești, în care compui, poate fi postmodernist.

Aproape totul în jur poate fi postmodernist. Pentru că ține de elementul volițional. De ceea ce îți impui sau îți impun alții.

În schimb, iubirea nu poate fi nici postmodernistă, nici modernistă, nici protomodernistă. Dacă e iubire, și nu o piesă de teatru a cărei regie o mînuiești după cum cere moda, după cum crezi că o gustă spectatorul.

Nu s-a inventat nimic nou în iubire. Nu avea cum. Nici măcar în actul sexual nu s-a descoperit nimic în plus de secole încoace. De la poziția clasică la felație și cunilingus (iertat să-mi fie limbajul abrupt), toate sunt cum au fost. Atîta doar că nu toate perioadele istorice au permis exhibarea lor. O vreme, pentru că lipsea pelicula. Și televiziunea.

Iubirea o trăiești ca stare interioară, nu o modelezi după moda vremii. Abia redarea ei poate îmbrăca diversele forme de exprimare artistică, printre ele și postmodernismul de care aminteai.

Vorbeai de originalitate. De cînd fraze ca acelea pe care ți le criticam mai jos conțin vreun element de originalitate? Ori crezi că orice alăturare de imagini aduce cu sine originalitatea? Referirea ta la Țepeș, în contextul dat, este de-a dreptul hilară în opinia mea. După cum e și transportul ăla de sentimente, bine cimentuit. Asta nu e originalitate, e găselniță ieftină.

Sper că nu am fost prea vehement în exprimare. Spuneam că e un text subțire. Atîta vreme cît nu doar că nu m-a făcut să vibrez, dar nici vibrația ta nu ai reușit să o transmiți, nu pot aprecia altfel.

Poate că am și eu scăpările mele.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 18:22:59
         
 
  interesant :)
mi-a placut: "Parul meu iti contureaza sanii ramasi strajeri:)

ai scris o nebunie frumoasa.
ai nascut frumos:)
 
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-02-11 18:20:09
         
 
  Cand o sa ai timp, explica-mi stangaciile!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 18:11:45
         
 
  Gheorghe, ce treaba are raitingul? Vorbesti cu subinteles.. te cred!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 18:00:39
         
 
  Aș vrea să fiu avocatul diavolului( între timp a apărut textul lui Peia)dar Liviu, Amelia și Tea se pare că-s mai tari la bară. Textul mi se pare plin de stîngăcii, de imagini teribilist-asumate, are e drept oleacă de atmosferă și șarm erotic, dar nu e destul de lucrat...părerea mea( nu mă pune să argumentez, nu am timp)
Pînă una-alta să-ți trăiască raitingul, e și ăsta un indicator!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-02-11 17:56:49
         
 
  Textul asta e ca un cadou de 8 martie, nea Peia! Simplu..  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 17:56:27
         
 
  Îmi cer iertare că intervin, dar îmi dau și eu cu părerea în cazul acesta:

"Abisul, l-am trăit împreună".

Am recitit de câteva ori pentru a intra în contextul discursului și, în cele din urmă, am decis că pot lectura așa:
"Timpanul iti primeste ecoul. Abisul (pe care) l-am trait impreuna."

Unde virgula pare a înlocui prep. compusă acuzativă, și "ecoul" propoziție dinainte s-ar prelungi, redefinit, în următoarea.

În rest, cu unele mici excepții, textul stă bine pe picioare. Acesta, da, are coerență și credibilitate, și ca stil, și ca structură.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-02-11 17:49:33
         
 
  grava confuzie: intre virgule din acelasi motiv ca si "abisul".  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 17:30:40
         
 
  ok, punct, dar vezi la virgula

:)

"nu face grava.."

e pacat
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 17:28:01
         
 
  Nu asemui stirile. Nu face, grava confuzie, de a compara presa, jurnalismul, cu literatura. In presa totul e bazat pe un criteriu. E tipic. Imi displace total. Eu fac multe lucruri in televiziunea asta. Printre ele se numara si o chestie banala, corectez sunetele pe care reporteritele de doi lei( numai asa le pot numi, crede-ma, au atatea greseli gramaticale in text - nici nu-ti poti imagina)le citesc pentru a fi contopite cu imaginile care apar la tv.Ei bine, am observat de mii de ori cantarea pe care o face fiecare fraza. Cum se termina in coada de peste, cum isi pierde din ritm, din farmec. Sunt niste erori uriase, pe care nu le poti spala cu toata apa din ocean.
Bun.. imi spui ca Eminescu e actual. Foarte corect. Uiti un singur lucru, Eminescu a fost un geniu! Normal ca nu a compus ca sa vanda, ci s-a daruit intru totul pentru scrierile lui. Iti spun, literatura, astazi, e o meserie de weekend. O face fiecare cum poate.. cum simte.. PUNCT!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 17:19:35
         
 
  "Asa se intampla in cotidian, cum rasare unu` cu un pic de originalitate i se incearca taierea capului...din start!"

" Priveste in jurul tau, totul e postmodernist. Iubirea, cuvintele, totul!"

Multumesc pentru precizari, Black! Stiam eu ce stiam cand spuneam ca a fi clasic inseamna a fi nonconformist. Azi. Eminescu e actual, Black (asta in alta ordine de idei). Si Shakespeare, si Dante, si Dostoievki sunt.

Iti place sa te uiti la stiri? Observi cum toate pitipoancele au acelasi mod de a lungi fraza, de a pune capul in barbie sau de a se opri si respira in clipa cand spusa a ajuns la o prepozitie cu talc? Zambetul ala, il vezi cum apare exact cand trebuie? Eminescu nu a compus ca sa vanda, Black. Voi oferiti senzatii, asa ca intr-un film din 2008 cu medici, senzatii pe care maine nu le va mai cumpara nimeni. Iar pretul va scadea din zi in zi pana cand va veti trezi ca e criza. Criza de (nu te mira)

A U T E N T I C I T A T E

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 17:05:11
         
 
  I BG - propusese o chestie foarte interesanta. Dragostea, subiectul cel mai amplu (dupa parerea cam tot ce conteaza) sa fie prezentata de cat mai multa lume, in scris. Fiecare in conceptiile sale. As vrea tare mult sa vad cum gandesc oamenii din ziua de azi! Si ma refer aici la cei care pot prezenta, printr-o oarecare finete, ceea ce simt!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 17:01:02
         
 
  Eu cred ca e pretioasa, Tea! Parerea mea.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 16:54:43
         
 
  Nu era normal ca iubirea lui sa reflecte aceeasi imagine si in scris? Mi se pare atat de logic..  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 16:53:08
         
 
  Pai tocmai asta e: simtirea trebuie transmisa, sugerata.....nota descriptiva in simtiri e....la-ndemana...dar ieftina....nu pentru un scriitor cu real condei.

ragard,
calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-11 16:52:00
         
 
  Cat de mult te poti insela, Amelia! Ti-am mai spus! C A T D E M U L T T E P O T I I N S E L A! Priveste in jurul tau, totul e postmodernist. Iubirea, cuvintele, totul! Curentele literare au nascut stiluri. Ma intreb, cand Eminescu isi traia iubirea, o traia inauntrul romantismului sau in afara lui?  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 16:51:23
         
 
  Tea, e mai mult simtire decat declaratie. E tot ce vreau sa postez in clipa de fata. N-am chef de nimic altceva,desi am schitat o multime de texte. E ca si cum as spune ca " Traiesc pentru suflet".


 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 16:44:57
         
 
  nu ma contrazic, Label Black, chiar deloc

nu iubirea e supusa modei, sau nesupusa acesteia, ci forma in care o exprimi in scris. Sunt convinsa, de pilda, ca ai un suflet mare, ca ai de unde oferi iubire si ca o si primesti. Sunt convinsa si ca atunci cand traiesti iubirea nu o traiesti postmodernist ci frumos si adevarat. Buba e insa atunci cand o asezi pe hartie. Incep sa iasa tot felul de termeni-imagini abrupti, chestii rasunatoare, socante si fara miez. Arunci peste cititor cu senzatii netraite. Asta e conformist. Fiindca stii tu, astazi nonconformista e iubirea clasica si nu senzatiile care se sparg in bucati
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 16:41:18
         
 
  LB. incearca sa iesi din aceasta "faza declarativa" .....

Cred ca ai capacitatea sa elaborezi proza ....artistica.....relatarile ocazionale pot fi interesante, dar se poticnesc la "portile" artei....careia, sunt convinsa, vrei sa-i treci pragul.

aprecieri,

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-02-11 16:34:52
         
 
  era - te contrazic!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 16:06:52
         
 
  Inca o data te contrazici. Nu stiu cum intelegi tu iubirea, Amelia! Ai impresia ca esti supus modei atunci cand iubesti? Eu as spune ca e total anapoda. Nimeni nu mai e supus modei cand iubeste! Absolut nimeni!

Liviule, esti un critic bun, stai linistit. Doar ca ai tu scaparile tale...
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 16:01:01
         
 
  Black, ti-ai revenit? E ok acum? Uite care-i treaba. Esti sigur ca ai inteles in ce sens a fost folosit termenul de inconstient? Nu ca ai fi nebun, Doamne fereste, si nici in stare de lesin, ci ca nici tu nu ti-ai da seama in momentul ala de faptul ca te comporti ca un noncorfomist. Adica nu esti teribilist. Adica tu iubesti sincer. Adica esti supus modei. Inconstient  
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 15:53:52
         
 
  Black, pînă și cimentuit sună ca dracu'...

Ptiu! Că tot era vorba despre cele sfinte!... :)

Da', mă rog, dreptul autorului de a-și alege metaforele nu poate fi îngrădit de un critic pîrît, așa cum e subsemnatul.

Ideea putea fi alta, dacă tot îți place Țepeș:

Intru in tine adanc, cum am intrat in Gioconda lui Da Vinci, cum am intrat in codrul lui Eminescu, cum a intrat prăjina lui Vlad Țepeș în c...l turcului necredincios...

No, figuri de stil. Scuzați lipsa de ecoliteralitate.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 15:52:44
         
 
  Amelia, cum e corect : Doamne fereste sau Doamne, fereste? Te las sa te gandesti.
Oricum, cand ai spus ca e inconstienta, am ramas mut! Asa se intampla in cotidian, cum rasare unu` cu un pic de originalitate i se incearca taierea capului...din start!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 15:47:02
         
 
  acolo trebuia virgula, Black? Cui i te adresai? Lui Liviu sau lui Dumnezeu? Era o invocare a divinitatii sau doar o expresie care sa-ti legitimeze offul si sa te faca familiar criticului neintelegator?  
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 15:42:46
         
 
  Liviule..ce Doamne, iarta-ma! Orice analiza de acest gen se considera critica! Mie, personal, imi place mult istoria lui Tepes! Am luat-o ca pe o bucata de arta! Eu traiesc arta profund.  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 15:32:53
         
 
  asta-i si ideea, Liviu

(chiar daca e inconstienta)

;)
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 15:32:12
         
 
  Oricum, faci niște declarații de dragoste absolut nonconformiste.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 15:28:17
         
 
  Oasele lui Țepeș erau doar suplimentul. Greul îl duce balotul cimentuit. Și l-am tratat ca atare.

Am spus eu că aș face critică? Eu constat doar. Cînd ceva îmi zgîrie urechea sau retina, rostesc. Dacă tu, în contextul în care rostesc eu, îi spui critică, e treaba ta.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 15:23:55
         
 
  Amelia draga, dupa acel abisul nu e musai sa fie virgula. Depinde cum citesti. Poti spune : Abisul l-am trait impreuna! Sau poti spune : Abisul...(eu am folosit virgula) l-am trait impreuna! in nici unul dintre cazuri nu se intampina vreo greseala. Sper ca te-am lamurit!:)  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 15:22:20
         
 
  Liviule, esti amuzant. Verifica in continuare la sange. Un singur lucru iti spun. Nu asa faci critica. Tu nu ai lucruri elementare. Contextul in care intram in oasele lui tepes, intre ghilimele, trebuia tratat ca atare!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-11 15:19:57
         
 
  :)))))))))))  
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 15:08:41
         
 
  Firește, după abis nu urmează virgula, ci o nouă culme... :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 14:58:11
         
 
  cei doi de i, fireste  
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 14:48:53
         
 
  Mr filolog, oare dupa "abisul" ala trebuia virgula? Intreb si eu inspirata fiind de ce doi de i din subsolurile textului domnului Rechsan

Multumesc anticipat
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-02-11 14:48:17
         
 
  Te ratacesti de tine si vii catre noi ca un transport de sentimente bine cimentuit.
Label Black

Sau ca un balot de paie bine legat în sfori. Ori ca o cisternă bine ancorată pe cadrul ei metalic.

Să nu mă iei din nou cu metafore, figuri de stil, figuri de jujitsu...

Ai primit ieri-alaltăieri niște sfaturi. Nu de la mine, de la cititori despre care se poate afirma cel puțin că sunt mai obiectivi. De ce nu pleci privirea către ele?

Precum în oasele lui Țepeș? Ai fost pătimaș și la istorie! :)

Să fiu sincer? Sunt: subțire, neconvingător. Ai condei. Mai trebuie să afli ce să faci cu el.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-02-11 14:23:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE