FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cuvinte nepotrivite pentru Europeea
Text postat de Stefania Klein
Nu m-am distrat așa bine de aseară, când am aflat că fosta soție a lui Șt. O. Iosif a fost împușcată în fesă de “maleficul” Dimitrie Anghel, ultimul soț al doamnei cu pricina, într-un regretabil acces de frustrare și posesivitate al acestuia din urmă.

Câtă zarvă pentru un cuvințel mic și rimelat! Rimelat, Gina, pentru că, cel puțin în copilăria mea, așa scriau puștii pe pereții scărilor de bloc - de rușine. Nu am făcut decât să iau un vârf de cuțit din realitate și să-l adaug pentru asezonare. Nu este găselnița mea, ci a unui pubert fricos care vroia să înjure așa încât să știe doar el asta. :)

Domnule Cristescu, n-am nici cea mai vagă idee cine sunteți și de aici mirarea că îmi vorbiți ca unui copil problemă pe care l-ați admonestat în zadar. Aș aprecia foarte mult dacă ați proba afirmația

«Stefania Klein,am rugat în mai multe rânduri să nu mai imaginați contexte oricât de inteligente și oricât de sofisticate ar fi ca să plasați cuvinte vulgare.»

întrucât eu am trimis (acum un an poate mai bine) la Europeea o singură bucată proză intens populată cu mizerii, text care n-a apucat să vadă prima pagină, pentru că a fost refuzat. Mai mult decât atât, am solicitat echipei de editori să justifice respingerea, dar nu am primit niciun răspuns.

Date fiind circumstanțele îmi dau seama că sunt o doamnă cu majuscule. O dată pentru că mă justific în fața unei persoane care până ce n-au fost oripilate de (citez) acest nivel, n-au părut a sesiza că public pe acest sit – ceea ce spune multe despre (nu mai citez) … nivel. Iar a doua oară pentru că, bineînțeles, voi șterge poemul, cu onesta părere rău că am încălcat regulile.

Mulțumesc celor care au apreciat poemul, indiferent de polul aprecierii. Se spune că există un singur tip de publicitate, nu-i așa? :)

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Yuri,
Il cam lezez. :)) Am o conceptie foarte individualizata despre bunul simt, cred ca asta e problema.
Oamenii trebuie sa faca exact ceea ce vor si daca regulile casei zic sa te descalti la usa ai doua optiuni mari si late ori te descalti... ori ai gresit usa.
Slava ITstilor netul e plin de locuri in care pti publica ce-ti pofteste inima, ba daca ai suficient capital poti sa le publici (aproape) oriunde vrei. Deci niciun bai. ;)
 
Postat de catre Stefania Klein la data de 2009-02-01 22:45:04
         
 
  gina,

multumesc. :)
 
Postat de catre Stefania Klein la data de 2009-02-01 22:37:39
         
 
  Stefania, pai cum, lezezi bunul simt, ce ne facem cu tine?:) glumesc. important e ce faci cu tot limbajul ala acolo, iar tu pusesesi cu un scop injuratura in text, si mergea cu tot restul textului. trebuie sa se deschida mai mult pe-aici oamenii si fata de texte care nu respecta 'regulile' (care naiba or fi si alea). limbajul vulgar e aiurea cand il folosesti impotriva cuiva, nu cand il inserezi acolo unde trebuie. ma rog, europeea mi se pare cam fara probleme, si nah, cand omul nu are probleme, trebuie sa isi imagineze unele, oricat de mici ar fi. bunul simt bunul simt, daca ne-am lua dupa el, am scrie toti ca la '48 ( 18:) )  
Postat de catre yuri yuri la data de 2009-01-31 23:41:16
         
 
  'aplucaem' (???)

'Câtă zarvă pentru un cuvințel mic și rimelat! Rimelat, Gina, pentru că, cel puțin în copilăria mea, așa scriau puștii pe pereții scărilor de bloc - de rușine. Nu am făcut decât să iau un vârf de cuțit din realitate și să-l adaug pentru asezonare. Nu este găselnița mea, ci a unui pubert fricos care vroia să înjure așa încât să știe doar el asta. :)'

(Stefania-K)

eu am privit mult mai simplu - am dorit sa gasesc sensul cuvantului! - si sensul gasit de mine, era sensul stiut de tine. circumstantial, explicatiile oferite de tine, nu isi gasesc rostul aici.

personal, le iau in considerare. ceea ce doream sa spun, sa-ti spun tie, Stefania-K, este ca te citesc, de-o vreme si ceva... cu placere.

so.

take care,

regards,

goia





 
Postat de catre nula nada la data de 2009-01-31 14:59:06
         
 
  Răspunsul adresat "Distinsului user care astăzi semnează Ge Op. Runa" a fost dat ca urmare a comentariului de mai jos, postat de către Ge. Op. Rună, din care a fost eliminat cuvântul obscen care poate face carieră literară oriunde însă nu aici și a cărei "învațare", văd, poate produce pusee de mândrie.

PS. Mă văd obligat să renunț la serviciile editorilor care vor mai valida texte ori comentarii care conțin cuvinte licențioase.

"Emanuel, stimate domn,

mi-am sters texte in repetate randuri. de cele mai multe ori din stupoare in fata ipocriziei si duplicitatii. fie ca le vezi fie ca nu. ti-am mai spus-o si cu alte ocazii. daca simplicitas ar fi la mine, duplicitas e doar la cel care exclama.

mi-ai mai sugerat sa dispar de pe acest blog
de tip "lista lui Cristescu" din cauza parerilor mele diferite de ale tale, dealtfel exprimate public cu aceeasi indulgenta. facand tu asta, iti contrazici insa principiile clamate. îi lauzi pe cei care "adera", pe altii îi tolerezi, ok.
mie imi arati iesirea pentru simpatia fata de un text remarcabil si care nu are absolut nimic trivial. (ba am invatat si un cuvant nou, ********, care precis e de origine latina.)

iar daca te uiti intr-adevar la ce se scrie pe acest blog (ca blog colectiv este, o repet)
atunci ai vedea enorm de multe expresii si mai ales atitudini irespectuoase, injurioase, odioase.

le vezi si le tolerezi, nu le vezi, tot aia e.
esti proprietarul si singurul raspunzator declarat.
eu te percep dupa rezultat si nu dupa discursuri.

ratiunea de a fi prezent aici este sa incurajez
pe cei onesti. si din cand in cand sa semnalez derivele. poate merit un premiu, m? :)

toate cele bune

PS
nu e primul comentariu incomod care imi va fi invalidat. l-am salvat."
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-31 05:50:47
         
 
  Stefania, acolo, intre scoala si biserica, cu spatele la biserica, Honterus tine intr-o mâna cartea si cu cealalta arata, degetul intins, spre scoala. e adevarat ca poate sustine vreo sapte porumbei pe bratul lui. dar ce arata el de fapt? poate tu stii.

cele bune

:)

PS domnule Cristescu, n-am inteles nimic. dar si maine e o zi.

 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-31 00:09:29
         
 
  Pentru Ștefania Klein

"Eu nu v-am «auzit» niciodată, de unde nedumerirea. Nu-i bai, v-am auzit acum"

Apreciez sinceritatea.

Dar de disputele de pe site cu privire la ecoliteratură veți fi auzit?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-30 21:08:43
         
 
  Distinsului user care astăzi semnează Ge Op. Runa

”mi-am sters texte in repetate randuri. de cele mai multe ori din stupoare in fata ipocriziei si duplicitatii. fie ca le vezi fie ca nu. ti-am mai spus-o si cu alte ocazii. daca simplicitas ar fi la mine, duplicitas e doar la cel care exclama.”


Ai avea oarecari circumstațe atenuante dacă extazierea în fața cuvântului „de origine latin㔠(și care nu are ce căuta aici) ar fi una sinceră ca urmare a unei ingenuități evidente. Așadar dacă nu ai sesiza semnificația termenului am putea spune sancta simplicitas. Dacă o sesizezi și ostentativ ai scris acel cuvâant „de origine latin㔠ei bine aceasta este ipocrizie și exclam argumentat sancta duplicitas. (indiferent ce vei fi voind să demonstrezi cu inserarea acelui cuvânt în comentariu!) Explică-ne!

Te rog argumentează exemplificativ și nu perceptiv ipocrizia mea.


”mi-ai mai sugerat sa dispar de pe acest blog”

Nu. Am constat doar incompatibilitatea dintre ecoliteratură și aspirația ta către cuvinte de origine latină ca acela care pe care l-ai învățat.

Aici, și ca exercițiu democratic, poate activa oricine, indiferent de opinii, cu respectarea exigențelor: limbaj ecoliterar (ca test se poate utiliza procedura „înainte de a apăsa tasta "enter" verificați dacă puteți rosti în familie, în fața părinților, a copiilor, a soților, a soțiilor, a iubiților, a iubitelor, cuvintele pe care intenționați să le postați aici indiferent de cât de sofisticat este contextul imaginat și indiferent cât de valoros ori infantil va fi fiind textul. Așadar dacă răspunsul este "nu", nu dați "enter" Dacă răspunsul este "da", postați pe alt site.) și lipsa atacului la persoană.
Evident respectarea acestor cerințe se bazează pe aderarea sinceră și voluntară a membrilor și pe efortul colectiv al acestora de a menține pe site o atmosferă respirabilă, prin atitudine civică și implicare. Nu mă deranjează deloc, dar absolut de loc, părerile contrare ori critice. Este dreptul oricui. Însă același drept îl am și eu să fiu ori să nu fiu de acord cu ele.
Așadar chiar dacă vei fi întotdeauna în dezacord total cu mine pentru orice gest, text sau faptă de-ale mele, dacă respecți exigențele de mai sus poți activa aici. Comentariul care conține cuvântul „de origine latin㔠va fi invalidat. Mai rămâne, nu din duplicitate, ci pentru ca să se înțeleagă contextul.


„de tip "lista lui Cristescu" din cauza parerilor mele diferite de ale tale, dealtfel exprimate public cu aceeasi indulgenta. facand tu asta, iti contrazici insa principiile clamate. îi lauzi pe cei care "adera", pe altii îi tolerezi, ok.
mie imi arati iesirea pentru simpatia fata de un text remarcabil si care nu are absolut nimic trivial. (ba am invatat si un cuvant nou, ********, care precis e de origine latina.)”

Ești excesiv și incorect prin conotația pe care formularea „lista lui Cristescu” o conține. Însă dacă aceasta este percepția ta fii fericit. Poate sesizezi Centrului Simon Wiesenthal…
Exemplifică te rog modul în care eu îmi contrazic principiile

”iar daca te uiti intr-adevar la ce se scrie pe acest blog (ca blog colectiv este, o repet)
atunci ai vedea enorm de multe expresii si mai ales atitudini irespectuoase, injurioase, odioase.”

Și eu sunt vinovat pentru carențele educative și comportamentale ale celor care încalcă regulamentul? Eu sunt vinovat că taxezi, conotativ, este adevărat, Europeea un fel de Lista lui Schindler? Distinse colega eu încerc prin regulament, prin exemplul personal, prin mijloacele tehnice și informatice să pun gratuit un spațiu public de exprimare liberă și democratică iar de toate încălcările regulamentului, și atitudinile comportamentale mă socoți pe mine vinovat!!! Eu sunt vinovat de atitudinea pasivă a celor care tolerează, eu sunt vinovat de neimplicarea membrilor ? Eu când am constatat sau când am fost sesizat am analizat și am îndreptat situația.
Europeea se vrea un fel de loc geometric al exprimării libere și democratice și al restricțiilor asumate voluntar de către membri având ca scop textele valoroase. Cu excesiv de puține mijloace de a putea influența diversitatea comportamentală, educațională și ideologică a membrilor.



„le vezi si le tolerezi, nu le vezi, tot aia e.
esti proprietarul si singurul raspunzator declarat.
eu te percep dupa rezultat si nu dupa discursuri.”

Superbă viziune „otovist㔠Singurul răspunzător declarat! Deși în regulament scrie cu litere latine „Libertatea de creatie apartine autorilor care îsi asuma si responsabilitatea textelor în conformitate cu legislatia internationala si româna în vigoare.” Așa scrie în regulamentul acceptat prin crearea contului de membru. Dar ce mai contează?



”ratiunea de a fi prezent aici este sa incurajez
pe cei onesti. si din cand in cand sa semnalez derivele. poate merit un premiu, m? :) „


Excepțională încurajare și de neprețuit, argumentația. Cât privește logica discursului atât pot să spun: IMPRESIONANTĂ.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-30 21:06:17
         
 
  Ge Op. Runa,

Sunt sătulă de istorii, o vreau pe a mea. :)
Am conceput cele de mai sus exclusiv ca replică la afirmația că aș mai fi fost rugată să nu mai nu știu ce. Mă apucă urticaria când aud că am spus / făcut știu eu ce lucruri despre care eu nu știu o iotă.
Mi-a spus un prieten nu de mult că aș îndrepta lumea asta ca pe-o sârmă. Asta pentru că mă înțelesese greșit. Am înțeles de multă că nu poți alinia oamenii, de altfel nici mie nu mi-ar place să fiu aliniată, încerc doar sa fiu în linie cu mine însămi. :)
Cele bune!


p.s. mulțumesc pentru simpatie.
 
Postat de catre Stefania Klein la data de 2009-01-30 14:41:00
         
 
  Domnului Cristescu

«realitatea cuprinde intr-adevar multe cuvinte vulgare însă nici măcar realismul capitalist nu poate să le transforme în artă.»

Nu am pretins nicio clipă că realismul ar putea transforma cuvintele vulgare în artă.
Mai mult decât atât dacă ar fi să aleg între a citi ori scrie un text care conține vulgarități și unul care nu, aș alege varianta a doua.
Însă poemul nu este cuvintele din el, ci suma lor, la fel cum un tablou nu este umbrele din el, ci suma culorilor ce îl ilustrează. A extirpa vulgarul din artă înseamnă să prezinți doar o față a monedei - pe cea oficială, demers care, cred eu, scade din onestitatea lucrării.
A nu se înțelege că doresc să vă conving de necesitatea obscenului în artă. Nici vorbă.
Ce m-a distrat a fost nu faptul că mi-ați semnalat încălcarea regulilor casei, ci acela că toate acele dezbateri jenante și injurii - la care și dumneavoastră ați luat parte - puteau fi evitate foarte ușor dacă îmi semnalați pe email greșeala. Și astfel și credibilitatea dumneavoastră ar fi rămas intactă. Sau credeți c㠓ești dus cu pluta” este mai puțin injurios ori violent decât «dementule»?


«Și am spus-o de nenumărate ori… postați pe alt site. »

Eu nu v-am «auzit» niciodată, de unde nedumerirea. Nu-i bai, v-am auzit acum.


 
Postat de catre Stefania Klein la data de 2009-01-30 14:30:03
         
 
  Distinsa Stefania Klein,

realitatea cuprinde intr-adevar multe cuvinte vulgare însă nici măcar realismul capitalist nu poate să le transforme în artă.

De regulă se respectă regulile locului. Și am spus-o de nenumărate ori: înainte de a apăsa tasta "enter" verificați dacă puteți rosti în familie, în fața părinților, a copiilor, a soților, a soțiiloe, a iubiților, a iubitelor, cuvintele pe care intenționați să le postați aici indiferent de cât de sofisticat este contextul imaginat și indiferent cât de valoros ori infantil va fi fiind textul. Așadar dacă răspunsul este "nu", nu dați "enter" Dacă răspunsul este "da", postați pe alt site.

Este simplu.

"oricum, simpatia mea întreaga," asta înseamnă că găsești potrivit acel cuvânt! Ok. Întrebarea mea este: care mai este rațiunea că postezi pe acest site? Sancta duplicitas!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-30 12:42:38
         
 
  istorii care se repeta...

"batut gura" degeaba idem,
(de vrei sa stii, iti pot chiar spune, poate ca e instructiv)

:) oricum, simpatia mea întreaga,

%
 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-30 12:29:46
         
 
  erata "n-au fost oripilate" a se citi "n-a fost oripilata"
iar "n-au părut" ca "n-a părut"

 
Postat de catre Stefania Klein la data de 2009-01-30 12:17:06
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE