FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Europeea între protest și antiprotest
Text postat de Emanuel Cristescu
Chiar dacă va fi fost învățată în perfidul Albion, esența democrației adusă printre cazematele spiritualității egoist- mazochiste dâmbovițene, cu pusee de nihilism și negaționism manifeste, de către neînțelesul, pe atunci, Ion Rațiu, pentru mine rămâne un reper în administrarea site-ului Europeea.

Libertatea de exprimare este și rămâne o valoare fundamentală a Europeii. Nimic din ce este impus cu forța nu rezistă. Europeea nu are partipriuri și nu face nici un fel de jocuri. Șantajul nu are nicio șansă aici.

Europeea este un spațiu viu în care nimeni nu poate pretinde că deține monopolul adevărului. Argumentația și respectul pentru pluralismul ideilor sunt de asemenea valori europeice.

Valorizarea textelor postate se poate realiza prin comentarii, analize, opinii, puncte de vedere sau ignorare. Cenzura valorică este interzisă.

Poate voi fi greșind uneori sau de multe ori. Nu o fac niciodată cu vreun plan diabolic. Mulți vor fi înțeles, alții vor înțelege, poate, unii vor avea permanent resentimente față de mine. Adevărul așteaptă, numai minciuna se grăbește.

Pe Europeea evoluează o comunitate de oameni valoroși. Mulți vor fi înțeles spiritul europeic. Mulți nu. Europeea apreciază pozițiile critice. Chiar și greșite. Asta nu înseamnă că și le și însușește. Buna-credință și termenii civilizați se prezumă. Europeea are mijloacele tehnice să se protejeze. Și maturitatea spirituală a userilor. Am văzut argumentele și pro și contra. Superb. Europeea nu iubește unanimitățile.

PS. Am trecut zilele trecute pe strada Știrbei Vodă prin dreptul a ceea ce se plănuise a fi Muzeul de Istorie al României. Operă destinat㠄eternității”. Se demolează cu un entuziasm similar celui al constructorilor epocii. Mă aflam în mașină cu un coleg, fost cândva demnitar al Curții de Conturi.(denumirea de azi) Adică acea instituție care verifica cheltuirea banilor publici. Inclusiv în construcția aflată acum în demolare. Mi-a spus:” mi se face rău”. Efemeritatea eternității!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Categoria Poltergeist:

Observația corectă. Îmi asum eroarea și vă prezint scuze. Mai sunt și alte greșeli în cele două texte. Le-am scris direct în casetă, care, recunosc, nu este prea prietenoasă și ergonomică.Evident nu mă scuză.

Nu-i așa distinse Corneliu Traian Atanasiu că domnia voastră nu ați greșit și nu veți greși niciodată?

Geo P. Rună: este posibil cu altceva. EC așteaptă oferte să aibă și el ocupație.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-27 10:48:46
         
 
 
Categoria Freigeist:

Unul și același text pot trezi reacții individuale diferite. (cu subînțelesul: unul și același e mai multe și e normal să nu se acorde)

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-01-27 10:30:04
         
 
  singurul spirit liber (Freigeist) de aici este spiritul lui Emanuel Cristescu.
celelalte sunt ocupate.

:)
 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-27 10:00:13
         
 
  Spiritul de fronda este firesc. Disputa de idei este de dorit. Dezbaterea liberă, vie, reprezintă o necesitate. Pluralitatea ideilor este firească. Unul și același text pot trezi reacții individuale diferite. Dacă pe vremuri se putea vorbi de o monstruasă competiție, întrucât spațiul public era limitat și cenzurat, acum această problemă nu se mai pune. Nu puteți domniile voastre scrie cât poate publica Europeea.

Știu că scandalul, ca publicitate negativă, trezește curiozități primare (a se vedea audiența TTV adică Tomberon TV!!!) știu că valoarea, uneori, iese mai greu la iveală, știu că unii provoacă intenționat scandal ca să iasă astfel în evidență.

Mai știu că în fiecare dintre noi există acel "bon naturel" (de când nu m-am mai întâlnit cu Rouseau!!! sarcinile zilnice și eternele dispute cronofage-toate evoluează numai ziua rămâne de 24 de ore!)

Mai știu că mulți sunt bântuiți de fantome, de scenarii, de fantasmagorii. Unii nu au reușit să scape de mentalitatea fricii, de suspiciune, de resentimente, de sechelele unur ani de teroare ideologică. Sunt de înțeles. Numai cine a trăit poate înțelege. Însă, în opinia mea, libertatea individuală stă în spiritul fiecăruia. Nicio forță totalitară, tiranică, oricât ar fi fost de dură nu a putut s㠄aresteze gândul”

Pentru oameni inteligenți, pentru oameni de spirit toate acestea sunt normale. Este adevărat că spațiul public irascibilizează pentru că, așa cum vă spuneam, mai în glumă mai în serios, în răspunsul la "A DOUA JALBĂ CĂTRE PĂRINTELE EMANUIL" http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=32244, spațiul creației presupune, cel puțin, aspirația la recunoașterea valorii acelei creații. De aici la glorie nu-i decât un pas. Iar gloria zgândărește orgoliul, vanitatea, mândria. Mulți au uitat exercițiul firescului. Nu mai vorbesc de exercițiul umilinței!!!

Spiritul europeic, mă gândesc, nu va putea fi apreciat, decât atunci, când, doamne ferește! Nu va mai exista. Îmi vine în minte o aserțiune însușită nu mai știu de unde „oamenii râvnesc la ceea ce nu au și disprețuiesc ceea ce au obținut după multă râvnă!”

Am dat mai sus un exemplu, care nu a fost înțeles, de ce înseamnă impunerea cu forța, punerea în slujba forției și efemeritatea. Nimic nu rezistă. Poate doar creațiile spiritului liber.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-01-27 05:50:45
         
 
  Vă recomand "Ecleziastul".  
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-26 11:13:45
         
 
  in sfarsit, se demoleaza epava Muzeului!
o stire de senzatie!

operatiunea trebuie sa coste mult mai mult acum
decât a costat la vremea ei constructia. ridicata dealtfel cu soldati si detinuti.

ramasita cea mai vizibila a unei mentalitati.

mai ramane de demolat partea invizibila.
difuza. enorma.

*

 
Postat de catre definitiv retras la data de 2009-01-26 10:21:41
         
 
  Căutați eternitatea într-un paralelipiped înjghebat din cărămizi și pietre?!?
Mi se face rău!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-01-26 10:16:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE