FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ECOU
Text postat de Veronica Pavel


-Nu vezi că-i alb?
-Nici gând. E negru.
-De ce mă minți?
-Ba sunt integru.

-M-alungi în timp
-Te chem spre mine
-Și mă lovești
-Te am în vine.

-Respiri păcat
-Adorm cu îngeri
-Nu mă iubești
-Dar nu am plângeri.

-Când scriu, te strig
-Eu tac în șoapte
-Mi-e cald. -Mi-e frig.
-E zi. -E noapte.

-Gândești bolnav!
-Nu-mi ești stăpână!
-Dar tu mi-ești sclav,
Ecou-ngână!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iulia,

Infine am gasit pe cineva care sa ma scoata putzin din dilema.

Stii? Am un prieten, cu un sensibil simtz poetic, care spune ca varianta cea mai buna (cea mai "adevarata", sau "fidela ideii" as zice eu) a poeziilor, dupa revizuiri, nu e intotdeauna ultima revizie....

Multumesc mult, Iulia :)))

Vero.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-01-14 19:05:48
         
 
  Asta e, Vasile! Asa trebuia sa-i pun titlul: EXPERIMENT....

Acum si mai mult imi vine sa cred, dupa comul tau, ca ultima strofa trebuie sfartecata si revenit la varianta initiala.

Multzam mult.

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-01-13 22:44:22
         
 
  Nu, Vero.
Esti intr-o pasa trista, pur si simplu...
eu as da explicatiile doar in privintza formei ;)!
finalul- ai ales bine, e mai bun decat cel din coment.
exigentza, de acord, dar nu distructiva

 
Postat de catre iulia ralia la data de 2009-01-13 22:31:56
         
 
  interesant acest experiment literar, Veronica se îngână cu Veronica până într-un singur punct, fiecare vers este punctual, sacadat, concis. fiecare vers își are un răspuns.  
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-01-13 22:22:05
         
 
  Da, Tea, exact asa vroiam sa o numesc, "oglinda", interesant ca te-ai gandit! Si apoi, daca incerci sa citesti versurile din doua in doua, sunt de fapt doua monoloage.

Ideea de baza insa mi-a venit de la un film ingrozitor de trist, francez, cu Jean Gabin si Simone Signoret, unde el si ea, ajunsi la batranetze, se urasc si, din cauza urii, mor. E o tregedie opusa lui Romeo si Julieta, unde cei doi sunt tineri si mor datorita iubirii.

Sigur ca la mine nu e exact ilustrarea ideii din film, dar imaginatia mi-a lucrat pornind de la acea idee.

Foarte, foarte multumesc ca te-ai oprit si mi-ai comunicat ce ai gandit!

Cu drag,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-01-13 22:09:49
         
 
  Vero, ideea unei poezii-dialog e neobisnuita, probabil de aci si nesiguranta ta cand zici (catre Iulia) ca "finalul..... ca si titlul, slabe de la inceput"

Este in fond un dialog "in oglinda" , un fel de intrebare si raspuns sub masca prezentei "altuia"...... stare emotionala in care "ecoul" nu exista de fapt ..... trairile apar diluate de intrebari la care raspunsurile reverbereaza in alte directii....

Interesant, pentru mine.

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-01-13 21:56:29
         
 
  Draga Iulia,

Iti foarte multumesc pentru lectura si comentarii. Asa este, e un dialog in contradictoriu. Nu sunt multumita nici de titlu, si nici de final. Initial, ultima strofa era asa:

Si zi de zi
Cei doi se-ngana
Sus el, dar sclav,
Jos ea, stapana.

Doar ca nu puteam pune "zi de zi" ca se repeta cuvantul "zi" din penultima strofa. Iar titlul, initial, era "Dialog". Pe urma am facut varianta pe care am postat-o, sperand ca sa am comentarii in care sa fiu criticata si intrebata de ce nu am pus titlul "cutare" si asa am o sugestie de la ceilalti. N-a fost sa fie, lumea nu s-a inghesuit sa comenteze nimica, finalul fiind, ca si titlul, slabe de la inceput!

Oricum, merci pentru vizita, tu esti ingaduitoare cu mine....

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-01-13 21:29:43
         
 
  Dialog in contra timp...
imi sugereaza tehnica fugii si a contrapunctului...
nu caut logica, nici nu intreb, nici explicatii nu cred ca ar fi dat....

observ ca in final cineva tace -
vezi daca ceri prea mult si nu ramai in "aurea medio-etc "
:)!
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2009-01-13 20:09:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE