FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Căderea din Rai
Text postat de Mirela Lungu
Pe geam privesc cum florile în ger
Se-ndoaie sub tăișul sfintei ierni,
Prin amintiri păcate-n palme cerni,
Șoptind la gura sobei: "leru-i ler…"

Pe-o stea juram că noi vom fi eterni,
Dar ne-a furat destinul efemer
Ce-am fi putut avea. Eu încă sper
Că-n drumul meu, pe fulgi în zbor așterni

Regretele și scuze-n vânt prezinți.
C-un deget pus pe buzele fierbinți,
Tu te proclami arhanghel între sfinți.

Călugărița nu, ci doar femeia
A smuls din coasta lui Adam – Ideea -
Din Rai căzând direct pe-Europeea!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Radule, pe tine nu pot sa te refuz, stii bine:)
Cu toate ca mi-ai facut "ficatii" de comanda:))

Sper sa nu regret gestul;)

Noapte buna,
Eu'
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-12-29 23:29:56
         
 
  Mirela, mai e putin, se termina 2008, si de la 1 ian 2009 am promis ca ma las de parodii

vreau o ultima tigara

pot sa indraznesc?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-12-29 22:28:38
         
 
  Domnule Cristescu, multumesc pentru INDULGENTA:)

P.S. Apropos de "dorinte", mi-ati indeplinit deja una, asa ca, nu vreau sa abuzez:))

Cu drag,
Mirela
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-12-29 21:05:44
         
 
  Comentariul precedent probabil ca mi-a fost invalidat,desi nu continea injurii...Mai am de spus doar atat:Toate stelutzele acordate ultimelor mele 6 sau 7 texte mi-au fost sterse...N-ai nimic de zis?Recunoaste ca nu esti capabil sa gestionezi un sit de asemenea anvergura si-mi prezint scuze,public,pentru faptul ca te-am supraestimat...

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 21:04:21
         
 
  Erată:
Rădulescu, numai când [...]
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 21:01:29
         
 
  Pentru ce sa-mi cer scuze,stimabile?Mi-am expus parerile, asa cum a crezut eu...Mai bine sau mai rau...Nu sunt lacheul nimanui...Daca ai nevoie de asemenea specimene fara coloana vertebrala, gasesti destui pe sit...

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 20:57:44
         
 
  Radulescu când o să înveți că Europeea nu valorează o ceapă degerată, când o să înveți să comentezi texte și să nu mai ataci oameni, (imbecili, babuini, etc.)și când o să înțelegi că libera exprimare presupune și o mare responsabilitate o să-ți ridic nivelul. Până atunci te protejez de tine însuți. Ieri ți-am oferit și șansa, imaginându-mi vreun psibil derapj festinic, să conștientizezi și să-ți prezinți scuze. Ai inistat. Măsura a venit firesc. Așadar oricine poate să spună orice dorește aici, inclusiv să polemizeze cu mine argumentat și dacă-l țin curelele, dar în limita bunului simț și a regulamentului. Ca dovadă toate comurile în care vei respecta regulamentul îți vor fi validate.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 20:52:03
         
 
  Liviu Bordas, iti multumesc:)
Apreciez finetea si eleganta comurilor tale pe intregul an 2008:)
Recunostinta vesnica, pt ca m-ai salvat de la pieire:))

Cu pretuire maxima,
O demna urmasa a Evei

Ioane, ma bucur ca ti-a placut finalul, dar se pare ca tocmai el n-ar fi trebuit sa-ti placa:))

Multumesc pt vot,
Euridice


Radule, stiu ca tu uneori PUR SI SIMPLU nu ma intelegi, sunt convinsa ca esti bineintentionat:)
Observ ca anumite lucruri nu se pot "lega" in mintea ta si ca ai o nevoie imperioasa de "raspunsuri categorice";)
Ma scuzi, eu am studiat "filosofia" care in esenta spune ca exista doar INTREBARI, nu si RASPUNSURI:))
Asa am vrut sa fie finalul, "deschis":)
Alege tu interpretarea care-ti convine, ador cititorii (inter)"activi";)

Cu muuulta gingasie,
Euridice

Rudy, cei din urma vor fi cei dintai:))
Deci, nu dispera:)!
Cat despre "reciprocitatea" despre care vorbesti este pur si simplu NULA ca si talentul meu, de altfel:))

P.S. Cel mai bine ar fi sa te (auto)cenzurezi, sa nu mai fie editorii nevoiti s-o faca;)

Cu toata "dragostea" (im)posibila,
Mirela
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-12-29 20:46:51
         
 
  M-ai convins definitiv. Făcuse loby în prealabil și distinsul nostru coleg de la Cluj așa că dacă ai obsrvat renunțasem deja la lemnele fizicaliste. Așadar vom degusta fresh căderea din rai.

La mulți ani ție, la mulți ani tuturor membrilor, la mulți ani Europeea.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 20:38:34
         
 
  Cristescu,nu o sa uit niciodata gestul tau sublim...Mi-ai scazut nivelul in asa fel incat sa nu-mi pot exprima opiniile liber, ca orice ins care activeaza(cu succes,zic eu, cu modestia care ma caracterizeaza) de niste ani buni pe europeea...Acum sunt cenzurat la sange si,in cel mai bun caz,o sa-mi apara comentariile sau postarile dupa niste zeci de ore! Multumesc,Iubit Conducator!Sper ca ti-ai gasit in sfarsit linistea!!ACUM,PE EUROPEEA,TOTUL VA FI PERFECT!Nimeni,niciodata,n-o sa mai indrazneasca sa spuna ceea ce gandeste cu adevarat!URAAAAAAAAAAA!P.S:Dreptate si fratie!:)

Ultimul Mohican,
Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 20:36:47
         
 
  Consideră condiția îndeplinită, Rudy.
Eu glumeam. Glume ardelenești, e adevărat, ușor mai acide. Ia-le ca atare, nu ca vreun atac la persoana ta. Dacă poți. Dacă nu, ia-le cum vrei. Ar fi trebuit să mă cunoști, după atîta vreme, așa cum eu am pretenția că te cunosc.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-29 20:35:02
         
 
  erata: "rezista"

P.S. Voi raspunde si la celelalte comuri, putintica rabdare, nu ma "devorati" inca:)
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-12-29 20:32:31
         
 
  Un comentariu telenovelistic,impanat cu mult snobism, caracteristic Mirelei...


Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 20:30:05
         
 
  Stef, nu-ti pierde vremea cu Jorz...E pierdut in propriul lui spatiu limitat, ca intr-un SF de mana a doua,cu buget redus, in care el joaca rolul cosmonautului dar si al navei spatiale pe care o piloteaza...Sunt curios ce o sa se intample cand o sa explodeze...Nava,nu Jorz!:)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 20:28:11
         
 
  Domnule Cristescu, va asigur ca ati interpretat eronat finalul poemului in speta.
Dpdv TEOLOGIC, din Rai, Adam si Eva cad pe pamant, in "viata reala" (ca sa-l citez pe Liviu:)) cu bune si cu rele, adicatelea, in LUME.
Chiar dvs ati spus ca aici, pe Europeea, este ca si in orice alta comunitate umana, trebuie sa lupti pt supravietuire, exista reguli, valori etc.
Deci, Europeea este LUMEA (LITERARA;) in care ne zbatem sa traim bine, vorba Presedintelui;)
In functie de prestatia noastra AICI, vom ajunge, ulterior, in rai sau iad, fiecare dupa posibilitati:))
Dpdv filosofic, Europeea poate fi IADUL, pt ca zicea Satre (pe buna dreptate, cred): "IADUL SUNTE CEILALTI":)
De unde rezulta ca orice cuplu, grupare, comunitate se poate "solda" cu un soi de iad:D
Oricum, chiar de ar fi sa consideram "in extremis" Europeea un soi de iad, ar fi doar unul PUR IDEATIC. In general, eu nu cred in "cazanele cu smoala" fizicaliste, ci doar in cele de ordin "simbolistic":)
Si da, chiar mintea noastra poate constitui, la un moment dat, iadul, asta apropo de citatul din Agopian.
Eu as vrea sa cred ca Europeea este, mai degraba, un soi de "purgatoriu":), din ea urmand sa iesim vindecati de tare, obsesii, complexe, frustrari, orgolii etc. Adika, sa aiba efect de "catharsis", cel putin asupra mea asa a avut.
Cei care nu rezita la "terapie", fug catre alte "paradisuri imaginare" mai mult sau mai putin virtuale.
In final, voi spune doar atat: eu m-am nascut pe-Europeea, deci n-am cum sa n-o iubesc, ar fi ca si cum mi-as renega parintii, de-a dreptul blasfemic!
Si ii iubesc chiar si pe cei care "mi-au mancat ficatii" de-a lungul postarilor mele mai mult sau mai putin inspirate.
Nimeni nu se poate naste "direct in iad", acolo poate cadea dupa un timp, in urma alegerilor facute.
O sa inchei cu un "silogism" extrem de simplu:
EUROPEEA ESTE POEZIE/POEZIA ESTE SUFLETUL MEU = EUROPPEEA ESTE SUFLETUL MEU si daca el se afla in infern, atunci da, Europeea asta este! Daca nu, nu.

LA MULT ANI, DOMNULE CRISTESCU!
LA MULTI ANI, EUROPEEA!
LA MULTI ANI, TUTUROR!

Cu respect,
Euridice

P.S. Pana ca si nickul ma "condamna":))
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-12-29 20:25:08
         
 
  Radu, nu la comentariul tău făceam referire, deși pe un jucător, deja avertizat, nu-l provoci să faulteze, ci la cel al lui rădulescu, care era pe lângă subiect. Nu ți se pare corect!  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2008-12-29 20:07:55
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Liviu Bordache(se citeste bordash!),de obicei filozofii vorbesc putin dar spun esentialul...Din pacate,tu te-ai erijat in filozoful sitului dar vorbesti mult si nu spui nimic interesant...Intotdeauna,in interventiile tale, vrei sa ai ultimul cuvant...Prea bine...Accept...Cu conditia sa nu deraiezi ca un tramvai pornit pe traseu fara revizie tehnica...


Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 20:02:45
         
 
  Nici nu ne ciondanim, Ioane, ti-am dat doar un sfat prietenesc...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-12-29 19:59:21
         
 
  Jorz,e normal sa nu-ti convina adevarul...Asa cum spuneam intr-un comment anterior(cenzurat,evident, de un "fan" al Marelui Maestru!)e cel putin suspect ca tu ii dai voturi sau stelutze Mirelei,asa cum si ea procedeaza de aceeasi maniera...Chestie de reciprocitate...Se practica atunci cand e vorba de nonvalori:)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 19:55:15
         
 
  Rudy, s-ar putea să fie pentru a doua oară cînd te înșeli cu privire la potențialul literar al cuiva... :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-29 19:54:49
         
 
  Acest comentariu, cred, că ar trebui să fie invalidat - nu pentru că mă atacă pe mine(mă distrează, chiar) ci pentru că este off-topic, nu se referă la textul Mirelei Lungu. Nu e frumos să ne ciondănim în pagina altora! Rog un editor să invalideze ambele comentarii! Cu stimă,
Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2008-12-29 19:50:01
         
 
  "Concluzia ar fi că Europeea, numai cu multă bunăvoință, poate fi descrisă altfel decât Iadul?! Nu-mi prea vine să cred, oricum ar fi un Iad destul de democratic."
(Ioan Jorz)

Ioan Jorz, mai e nevoie de inca un mic schimb de amabilitati cu Emanuel, si iti garantez, ai sa fii 100% iertat

iti spun eu, e un om de treaba

insista
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-12-29 19:46:13
         
 
  Din pacate jorz ,un poet mediocru in opinia mea,incepe sa capete glas dupa ce a fost lasat sa-si faca mendrele asa cum vrea pe Europeea...Valoarea unui poet nu sta in numarul volumelor publicate la edituri care-si au sediul in foste bodegi...P.S;Sper ca "distinsii" editori ai site-ului Europeea nu vor cenzura si acest commment...

Rudy

 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-29 19:42:57
         
 
  Mirela, eu am privit pe geam si n-am vazut nici o floare, juram pe cruce, nu "pe cruci", destinul e implacabil si nu pare deloc efemer, versul 7 incepe cu o silaba accentuata, arhanghelul e un soi de manager al ingerilor, iar sfantul e doar un om, calugarita apare fara noima in firul epic, iar penultima cratima m-a pus in incurcatura; n-am inteles cine a cazut in europeea:

Adam, femeia, sau ideea?

in rest, e perfect
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-12-29 19:39:28
         
 
  "Am, da' nu știu dacă se cade să o postez. N-ar fi eco..." Da o fi posibilă eco vorbind!

Poate ai dreptate. Să nu mai aducă lemnele. Mai facem și economie.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 19:39:27
         
 
  Am, da' nu știu dacă se cade să o postez. N-ar fi eco... :))

Referitor la modul de gîndire: dacă Mirela noastră nu o face aristotelic, ci ca o demnă urmașă a Evei? Silogismul ne conduce la concluzia că doar realul ar interesa-o, așa cum, pe vremuri, tentația cea mai aprigă a reprezentat-o fructul oprit :)

Călugărița nu, ci doar femeia
A smuls din coasta lui Adam – Ideea -
Din Rai căzând direct pe-Europeea!




 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-29 19:35:52
         
 
  Concluzia poemului, nu a noastră, Ioan Jorz. Comul meu a fost o reacție. cam acidă, ce-i drept.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 19:33:49
         
 
  Concluzia ar fi că Europeea, numai cu multă bunăvoință, poate fi descrisă altfel decât Iadul?! Nu-mi prea vine să cred, oricum ar fi un Iad destul de democratic.  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2008-12-29 19:31:09
         
 
  Erata: [...]direct în Europeea, așadar, aristotelic [...]

și precizare:

Paragraful 2 "Referindu-se la Nichita Stănescu..." se dorea un răspuns la dubiul lui Ioan Jorz
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 19:24:56
         
 
  Logic în condițiile ipuse de "tertium non datur" abordând ontologia rai-iad, căderea din rai nu poate avea loc decât în iad. Ori, cum autoarea spune, căderea s-a făcut din rai direct în Europeea. Așadar, aristotelic gândind, Europeea este congruentă cu iadul.

Referindu-se la Nichita Stănescu, Ștefan Agopian în serialul „Amintiri din scriitorie: Nichita Stănescu, serial, Academia Cațavencu” face următoarea afirmație: „Pina una alta, el s-a dus undeva in mintea noastra, care, numai cu multa bunăvoința, poate fi descrisa altfel decit iadul.”

Liviu pare bună propunerea. Ai vreo rețetă de meniu?





 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 19:19:19
         
 
  Nu cred că poate fi vorba de o cădere, direct în Iad, pentru că Iadul nu este albastru, nu-i populat cu poeți(mai știi?!) și pentru că Biblia ne spune altceva. Mi-a plăcut finalul - care este epigramatic(începutul poeziei nu ne pregătea pentru așa ceva) în adevăratul sens al cuvântului. Pentru asta dau un vot, sincer! Cu amiciție și urări de ani mulți și buni,
Ioan Jorz
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2008-12-29 19:00:59
         
 
  De ce neapărat în iad, Emanuel? Mai degrabă în viața reală. :))

Eu zic să n-o fierbem în cazan. Mai bine o consumăm crudă! :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-29 18:57:11
         
 
  Acum, dacă tot se vorbește în poem, explicit, de căderea din rai în iadul Europeea să-ți spunem și noi smolire fericită. Fraților, un braț de lemne la cazanul cel nou. Alte dorințe?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-12-29 18:27:05
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE