FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sărbători fericite !
Text postat de latunski criticul
Din îndepărtata și mirifica Siberie, unde îmi petrec concediul de odihnă, vă transmit sărbători fericite. Aici la Kolîma este cald și bine, sînt doar minus șaisprezece grade Celsius, că ăștia n-au auzit de Fahrenheit. Stăm, eu și Nina, la pensiunea de o margaretă și trei fulgi de nea a lui Serioja, nepotul unui fost gardian. Din ceardacul împiestrițat cu motive și scene aparținînd diverselor culturi și regimuri politice se văd întrările în abatajele 4, 5 și 6 ale minelor de aur. Se intră și se iese de zor. Unii intră și nu mai ies. Se lucrează în schimburi, pe rit vechi și pe rit nou. Pentru că unii vor sărbători Crăciunul abia peste două săptămîni, iar alții nu au de sărbătorit decît 7 Noiembrie.
Serioja este președintele Asociației Foștilor Gardieni. Este un tip activ și cult. Pe 24 decembrie a organizat un spectacol cultural-artistic care s-a terminat cu o beție groaznică (samagon, vodka și altă băutură misterioasă, filtrată prin pîine). Sceneta care a făcut deliciul spectatorilor a fost „Cei trei magicieni”. Nicalai l-a interpretast pe magul Karl, Vaniușa pe magul Friedrich și Alioșa pe magul Vladimir Ilici. Ca invitat de onoare și personaj creat de Bulgakov, eu am propus ca cei trei să-i interpreteze pe Woland, Koroviev și Behemout. M-au privit circumspect dar n-au comentat pentru că eram musafir și invitat.
După spectacol, deci cam pe la mijlocul guleaiului (așa am aflat eu că se pronunț㠄guleai” și nu „gulag”), Vaniușa a dispărut. Pînă atunci avusese o comportare suspectă, în buzunarele de la pufoaică îi atîrna ceva masiv, și nu lăsa pe nimeni să-l atingă. Spunea ceva referitor la contrarevoluție și lupta de partizani. Nu l-am prea băgat în seamă, eram beți cu toții, Nina confunda bradul cu bara de stripteuză, Lenocika se credea iubita lui Iosif Visarionovici, iar secretarul raionului plîngea pe umărul lui Serioja și, nu știu de ce, îi tot spunea „tovarășe Soljenițîn”. Pănă la urmă l-am învățat să cînte „Deșteaptă-te române”, a prins mai bine melodia decît versurile.
Ieri am zăcut ca o legumă. Cînd mi-am mai revenit am deschis radioul și am auzit vestea cea mare. Rapidul Moskova-Vladivostok deraiase la 25 de verste de Kolîma; cineva plantase trotil pe calea ferată. Am deschis geamul care dădea spre piață. Vaniușa agita un Kalașnikov către un grup de oameni speriați și rebegiți, înconjurați de valize și papornițe. Răcnea ceva dar nu înțelegeam ce. Probabil că aceia erau supraviețuitorii dezastrului.
Să le fie de bine, merg să mă culc din nou. Lîngă Nina. Să fiți iubiți, așa cum sînt și eu!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Gaspadin latunski,
Mă bucură gîndul că și ateii au Crăciun, chiar de e pe rit vechi sau tîrnosit în roșu!
La mulți ani și spor la critică!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-12-28 11:50:01
         
 
  Cursiva.
Nu e rea deloc!
La Multi Ani!
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-12-27 02:51:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Pe cat esti tu de iubit nu stim si deci nici noi nu putem fi ca si tine - poate mai mult sau poate ca mai putin dar sarbatorile le putem avea fericite asa cum ni le dorim.

Sarbatori fericite si tie!
Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-12-26 23:35:35
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE