FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Silviu Encica

Orice scriere are o poveste.
O poveste ruralã are un luceafãr.
Iubitorii oraºului ºtiu: cã tradiþia minte ºi omite; cã luceferii, har ºtiinþei, nu mai au inimã; cã fiecare migrenã conþine însãºi mai multe poveºti.
Morbidicsmul încã e-n faza de proiect.
Morbidicsmul lucreazã cu serii.
..
-Apãi, mã þâcã, mie nu mi-o ajuns a mere de unu' sângur de când îmi zice Nae. Darã tu ghe un' sã ºtii mã!... frajede... Mã! Apã' când îi simþi cum creºte chemperatura-n tine, biatã filã necapsat-nescris-'nochentã... te-i desface din colacul cela.
-Moºule, ascultã. Mã ºtiu dreptu' calitativ, intelighent ºi bine mosorit, sã ierte cinstita-þi faþã. Da'... Cum zic aceºtia de ne botoneazã: mai aproape beu mãtrãgunã decât a-mi perde individu', aplombu', mã! Prinþipu'! unghe-i, bade?
-Da' ºtiu c-ai avut pai de zbârn de unde-ai fi venind atâtu de sânjeriu, mã puºche mã. Unde-i, e-ntr-acela ce-i zice surâsu' fiicãrui nepricopsit de mi-a bate-n clanþe ºi mi-a face umbrã geamului, iarã pe tine de te-a þâne cu ifos, colea-ntre douã dejete - mã, puiule! Ghe m-apãs, unu-s mai dintâi spre fericealã, c-apoi rãboj n-am a cresta, banii mei a numãra, ci mai mult pe-ai altora, nasturii cui te-o fi adus în cale-mi, cã bine-am sã te râºnesc.
-Brree! Da' lungã ºi nãroadã vorbã, ce mai atâta. Sunt: alb. Vezi ce alb mi-s. Bun. Cine m-a fãcut, cine m-a cules dezbârnând paie, nobilã muncã face; sunt cea mai scumpã rolã din cea mai finã ºi rezistentã hârtie, no! Una-i caºu', alt' imaºu'. Am trecut pe dinaintea ochilor ãi mai ajeri , pe dupã costume ca acelea! ghe savanþi - vorbã sã ne fie! Au numai ochii cui nu s-or scurs dupã aºe' lucru de-am ieºit. ªi de bine bine, omul tãu, respectiv, stãpânitu-te-a. Iiiii! Aºe' c-o mustaþã de patru forfece n-or ºti-o descurca, Animale Impudentu cu mâini galbene de tremur'. Ai ajuns slugã la mârþogi de-acestea, înghiþi praf, hurui din zi pânã-n clinchetele mult exclamate de-nchidere. Numai casã de marcat n-aº fi, fereascã-mã!
..
Douã mâini scorþoase schimbã maºinal rolele. Noul-intrat gãseºte condiþiile de lucru sensibil diferite de belicoasele descrieri de la interviu. Sufocat, cu gâtlejul strâns ca o menghinã, hârtiul virgin îºi primeºte soarta - încã e zi de lucru azi, vorbã nu-i - cu braþele desfãcute de, acum bãtrânul, cãsoi de marcat Nae - vacanþa de vis pentru orice rolã cu doctorat de produs finit, evaluat ºi vândut.
***
Povestea s-a transformat din pretext în substrat dupã bunul plac al oricui a privit cu interes acest aspect al efemerului în conflict deschis cu propriile statistici: monºtri care suprimã vânãtorii de recompense cu inepuizabilã vioiciune. Atâta deºãnþare! ªi bunã-i. Dacã e-adevãrat cã toate lucrurile-s grele mai-nainte de-a fi uºoare, riºti ºi casa, doar-doar o transformi azi-mâine-n pensiune, piscinã, jante cromate, poate-o stradã privatã! Lumea-ntreagã, de ce nu? Spunem povestea altuia pentru a ne lãuda posteritãþii cã l-am inventat, pentru a se vedea fãrã urmã de "dar" sau "poate" - ce ochi fin, subtil condei. Tãiem vorba oricui amintindu-ne de-o întâmplare prea bogatã-n învãþãminte. Nu-i permis sã se piardã din vedere umorul cu care-am fost înzestraþi. Lumea - aceeaºi - e la un pas de-a ne cãdea la picioare, numai cã încã n-o ºtie. Ce e "lumea" dacã nu o scenã plinã de figuranþi care sã ne accentueze cu-atât mai bine strãlucirea? -Poveºti? Ce? Din Deltã? Cunosc. Feþi-Frumoºi, da... Femela care pãrea intrigant de interesatã acum douã seri, am uitat - pasionatã de schi? Da, ºi vinuri vechi. Ca ºi jumãtate din populaþia Terrei. Pradã uºoarã. -Poftim? Nu, target-ul n-a fost încã atins, dar creºterea pe ultimul sector parcurge o etapã încurajatoare ºi... Mulþumesc, îmi fac doar datoria...
-Cine? Marþi? Sigur.
-Chiar mi-era dor sã... sã... sã-þi ascult mostrele de romantism naiv, în timp ce-ncerc sã te-ameþesc cu bãuturi ºi vorbe de duh, lãsându-te sã pici de bunã-voie în plasa mea putred de ingenioasã, dupã ce te voi fi convins cu candoare cã ea nu existã. Pãrinþii ºi Zâna Zorilor sunt relicve pe care le pot vizita - la câteva sute de kilometri... Mituri facil tangibile, ºtirile de ieri. Caut sã-mi justific - dar nu. Am foarte clar în cap: în jurul meu, cupluri de convenþie. Fiecare muiere are un bãrbat ºi unul lipsã. Interese mascate. Arivism. Gelozie impostoare. Bufoni. Numai bufoni. De ce? Sunt mai bun de-atât. -Nacafa!
***
Ursul, pe cât se spune, a avut neºansa de-a fi dat în urmãrire. ªi cum alerga el patru ori patru costiº pe-o colinã, animaii uimiþi întreba: "Cumetre Ursu, de ce fugi, Mãria-ta? De cine?"
-Mã cerceteazã, rãspundea el fãrã sã se-abatã. Mama blãniþã, tata blãniþã, toþi ai mei blãniþã. Ciocârlanul, el trãieºte pe picior mare, asta-i ºtiutã...
Unde nu-ncep a fugi care-ncotro.
Maimuþa se-apucã deodatã a fugi ºi ea iepureºte, sprintenã ca darea de seamã a marilor.
Fuge.
Fuge.
Fuge!
Se opreºte.
"Mããã... rog frumos, eu adicã de ce fug? De cine?" Zbârn, mâna-i sare drept în aer. ªi-aºa, începe a numãra, sprânceana-n cap cute-cute de tensiune.
-Mama cu fundu' gol, tata cu fundu' gol... Toþi ai mei...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Aud voci(rusine!), linistea e cea mai ciudata galagie. Din vocea lui Creanga, vocea materna si altele... iese...
Da, in final cam asta incerc sa fac.
 
Postat de catre Silviu Encica la data de 2006-01-10 09:58:39
         
 
  Ai o usurinta in scris teribila. Excelenta dibuire in ale artei. Pildele din final explica esenta textului, asa-i?  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-10 08:20:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE