FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Citiți și vă cruciți
Text postat de Mihai VASILE
La recentele alegeri parlamentare au candidat și au fost aleși oameni cu nume dintre cele mai bizare.Exemplu: Rățoi, Crăciun, Cinteză, Banu, Vreme, Bot, Tărâță, Bostan, Gliga, Prunea, Frunzulică, Săniuță, Ghiveciu, Țurcan, Cazan, Gospodaru, Hârdău, Mazăre, Cărare, Calcan, Plăcintă, Ciucă, Păsat, Greblă, Geantă, Brânză, Găină, Resmeriță, Stan (Bulă),etc.
Inspirat de aceste nume au creat două meniuri.

Meniu anticriză pentru cei de la putere

-Felul -I- -Ciorbă de Găină

-Felul –II- -Friptură de Gligan
-Rățoi pe varză
-Pastramă de Țurcan
-Saramură de Calcan

-Desert -Plăcintă cu Brânză
-Pepene de Dăbuleni

-Băuturi -Țiucă de prună
-Votcă Săniuță

Rețetă pentru Ciorba de Găină.

Se iao Găină de Slobozia, crescută în ograda PSD-istului Gelu Gospodaru, se unge cu toate mirodeniile și se pune într-un Cazan de Sibiu (marca PNL) peste care se toarnă dintr-un Hârdău (construit la Cluj de meșteri PD-L) borș de Tărâță (umplut de Nenea Culiță la Piatra Neamț) Se lasă câteva zile la foc mic până dă în clocot, după care se pune sare și piper după gustul Cotrocenilor. Se poate drege cu ouă de Cinteză (pot fi și de-a lui Năstase). Se va servi prin cabinetele de la Palatul Victoria și sălile Parlamentului în următorii patru ani.

Meniu de criză pentru cei săraci

-Felul -I- - Supă de Tărâță cu Frunzulică

-Felul -II- - Ghiveci la Cazan cu Mazăre
- Sarmale de Păsat

-Desert -Bostan cupt
-Pepene de Dăbuleni (murat)

-Băuturi -Apă Chiuară

Rețetă pentru Supa de Tărâță cu Frunzulică.

Se adună Frunzulică de trandafir )căzută după bruma din 30 noiembrie) cu o Greblă de la PSD de pe Cărarea de sub Ciucă.(cam o Geantă de-a lui Elena Udrea) Se spală bine cu apă Chiuară luată de la PNL. Se pune tot într-un Cazan de Sibiu și se lasă multă Vreme lângă foc până scoate o Bulă. După care se adaugă Tărâță cu care a umplu Nenea Culiță de două ori borș la Neamț. Dacă Vosganian nu mai dă Banu și nu mai puteți pune sare și nici piper, adăugați o rămurică veștedă de Sulfină.
Se servește înainte de Crăciun de către toți românii, ca să nu facă Răsmeriță.


Notă. Unele nume au fost puțin modificate : Răsmeriță în loc de Resmeriță, Ghiveci în loc de Ghiveciu , Gligan în loc de Gliga , Prună în loc de Prunea și Chiuară în loc de Chiuaru.


Dicționar


BOSTÁN, bostani, s.m. (Reg.) 1. Dovleac
CIÚCĂ [1, ciuci, s.f. (reg.) 1. vârf (de munte), pisc, măgură.
CÍNTEZ//Ă ~e f. Pasăre sedentară de talie mică, cu ciocul conic, scurt, și cu penajul cenușiu-verzui, cu o dungă albă de-a curmezișul aripilor. /Orig. nec.
țurcán adj. m., (berbec)
GLIGÁN s. v. mistreț, porc mistreț, porc sălbatic.
HÂRDĂU (hârdáie), s.n. – Vas din doage din lemn, ciubăr
PĂSÁT n. 1) Măcinătură mare de grăunțe de porumb sau de mei.
SULFÍNĂ, sulfine, s.f. Numele a două plante erbacee, melifere și medicinale, cu flori plăcut mirositoare, galbene
răsmériță (-țe), s.f. – Rebeliune, răscoală
ȚURCAN adj. m., (berbec)



|





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE