FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Toamna-n amurg
Text postat de Adrian A. Agheorghesei
Toamna-n amurg,
Suflându-și clapele,
Tremurã apele,
Care se smulg.

Raze ce mor,
Vãrsându-și rãnile,
Primesc mãtãni'le
Valurilor.

Vântul-năvod
Cercuri în apă dă,
Urlă și leapădă
Spuma in pod.

Pãsãri târzii,
Sfârșind aripele,
Strãpung risipele
Zãrilor gri.

Cânt madrigal,
Ca veche datinã,
Crengile-i clatinã
Umbrei din mal.

Din zeitãți,
In doilu, stelele
Vopsesc intinsele
Pustietãți.

Totul s-a spus;
Numai gândirile
Bat amintirile…
Toamna s-a dus.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  No problemo...Probabil ca cine ti-a dat stelutza stia ce face...Esti un real talent, chiar daca uneori , ca noi toti, ai si creatii mai "subtiri"...

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-04 22:42:03
         
 
  Rudy, apreciez sinceritatea, sincer! Poți să n-o repui. Mă jur pe numărul meu de la pantof că nu-s ahtiat după stele! Tencs, oricum, ptr intervenție!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-04 22:39:56
         
 
  Las ca o pun eu la loc,desi, sincer,nu-mi place poezica ta...

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-04 22:38:28
         
 
  Cel care mi-a scos steaua primește gratuit noul număr Flacăra.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-04 22:30:37
         
 
  Sabina, scuzele mele că-ți răspund abia acum. Presupun că din perspectiva a ceea ce scriam atunci/acum paote fi privit ca un experiment acest text. Rămâi cu bine și mulțumesc!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-02 12:35:58
         
 
  Cristi, mulțam de trecere! Daniel, la fel și ție și mulțumesc de observații. Toru Fujima, ceea ce ai subliniat tu, și ceilalți, nu mi-e necunoscut. De ce să să fi pus data la care a fost scris? Pentru a avea scuză? :). Amice, textul poate să fie cea mai mare varză dintre verzele murate de pe planeta poeziei, și tot nu mi-e rușine cu el. Este al meu și punct. Nu contează când a fost scris, nu contează în ce căutări eram atunci, nu contează influențele. Taote bune!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-02 12:33:39
         
 
  comentatorii sînt blînzi cu tine ;).
trebuia sa fi scris de cand dateaza textul pe care il pui acum, ostentativ probabil.

muzicalitatea-i vrea sa gadile intru amintire eminesciana, ok.

ai grija si la sublinierile urmatoare, printre altele:
* care se smulg ...:)
* spuma in pod ...
*cînt madrigal / ca veche datina
(si datina, si veche, treb'e sa fie ff veche, dar atunci nu mai e madrigal...)
*totul s-a spus...toamna s-a dus.
("pleosc!")

domol cu eu-l pe scara de la pod,
asculta si vîntul.

gozaimas

 
Postat de catre craciun fericit la data de 2008-12-02 10:37:33
         
 
  nostalgie, romantism,
metafore interesante (toamna "suflându-și clapele", razele muribunde, care "își varsă rănile", "vântul năvod", păsările care "străpung risipele/zărilor gri" etc.)

obs. - învelișul prozodic oarecum precar, parcă prea îndrăzneț pentru posibilitățile de la momentul scrierii, subminează;
- final banalizat, in special, de originea pre-clasică a ultimului vers

în consecință, balansând bunele și relele,
vot
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2008-12-02 08:25:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Cu tot respectul pentru domnul Buricea, dar nu scrie nici acum, ce scria Adrian acum 10 ani.

Scuze A.A.A.
Diferență mare între stilul și construcția de acum 2 ani (după cum spui) și ceea ce scrii în momentul de față.
Ai crescut mult (nu știu cum ai reușit ;) ) spre deosebire de alții care se plâng de șacali, în loc să-și îmbunătățească tehnica prozodiei și să ia ce-i bun din toate aceste polemici.

Respect,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-12-02 08:14:32
         
 
  erata: ati sti*  
Postat de catre nicaieri nimeni la data de 2008-12-01 23:37:29
         
 
  Domnule Buricea, nu ca A.A.A. ar fi de alta natie, dar dupa algoritmul dumneavoastra si Stefan APETREI este inclus in aceeasi oala si Creanga e mai roman decat veti fi dumneavoastra vreodata si cu siguranta Creanga nu ar fi fost de acord cu xenofobia si penibilitatea pe care le promovati. Invatati sa scrieti, scapati de temele penibile pe care le aveti in texte. Patriotismul nu se "vorbeste". Am auzit destui "poieti patrioti" preaslavind tara in poezici de doi bani, dar cand e vorba sa faca ceva dau inapoi. Gura mai mica, jos xenofobia si mai multa literatura... nu ca ati stii ce este aceea.

Ialin
 
Postat de catre nicaieri nimeni la data de 2008-12-01 23:36:33
         
 
  Un experiment interesant, aș spune eu, chiar dacă diferit de stilul cu care ți-ai învățat tu cititorii. Îl recomand spre lectură, tocmai din acest motiv.  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-12-01 22:36:05
         
 
  Aveam dreptate. Ești chiar foarte aproape de acel statut.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-01 21:17:58
         
 
  Acum, bordas, te inteleg, ai plans mult azi!
Ce vrei tu nu se mai poate repeta!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-12-01 21:12:32
         
 
  Buricea, dragostea de neam, patriotismul, iubirea de Țară - de ROMÂNIA, ca să nu înțelegi altceva - sunt ca dragostea față de o femeie: nu o răcnești în gura mare pe toate drumurile. Și, mai ales, nu faci caz în fața altora de potența care o determină să te iubească la rîndul ei. Asta e atitudine de taur comunal. Și într-un caz, și în celălalt.

Cuvintele de bucurie le ții în suflet. Le dai drumul doar atunci cînd forma în care ies în lume se poate numi poezie. Pînă atunci, oricît ar fi de adevărate, seamănă a găunoșenie. Sau a doină lălăită de un afon.

Nu sentimentele ți le-am contestat. Ci talentul de a le expune.

Iar dacă mă faci să repet, pretinzînd că nu ai înțeles, îți voi răspunde că pînă și un taur castrat ar fi priceput.

Ceva mă face să cred că nu ești departe...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-01 21:04:10
         
 
  Macar eu am incercat sa postez, in stilul meu, niste cuvinte de bucurie pentru ziua nationala a tarii mele, iar tu, dupa ti-a spus unul pripasit, pe plaiurile noastre mioritice, de pe campia Panoniei, poate ai plans astazi toata ziua!
Te doare Trianonul? Mai plangi si acum?

 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-12-01 20:27:52
         
 
  D-le profesor, poate găsiți ceva ca să repostați. Ceva dur, ca ouăle stricate. Cu toată stimă și iubirea mondială!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 20:23:46
         
 
  Iata-l pe unul din genialii site-lui croncanind  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-12-01 20:20:04
         
 
  Abia ce și-a tras pe el izmenele de sărbătoare (e Ziua Națională, cu ocazia căreia ne-a lăsat un fabulos poem demn de un școlar de clasa primară), Mihail Buricea își dezleagă cățeaua de sub căruță, asmuțind-o să latre către un poet de la care stăpînul ei ar fi putut lua lecții.

Ba ne mai și învață cine și cum ar putea să ne fie mamă pe aici, și cît de frumos ar trebui noi să-i vorbim acelei făpturi pe care doar o eroare a adus-o pe un site literar.

Mihail Buricea, mie unuia, de exemplu, nu ar fi putut să-mi fie mamă, eu nefiind vreo zburătoare gureșă precum dînsa.

În schimb, ar fi perfect posibil ca dintr-un ou lepădat de dînsa pe pajiștea asta albastră să se fi născut un dinozaur poetic precum domnia ta. Mutațiile de felul ăsta sunt rare, e adevărat, dar o fi vreun atavism ieșit la iveală, că doar este bine știut că păsările au ca strămoș comun dinozaurienii.

Pînă cînd vei avea neobrăzarea să-ți repostezi toate inepțiile după ce ai făcut în așa fel încît să dispară comentariile nefavorabile (cele favorabile fiind cvasiinexistente), nu cred că ai dreptul să emiți judecăți de valoare. Nici măcar sub formă de croncănituri.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-12-01 20:17:44
         
 
  Textul de mai sus, nu numai ca nu e poezie, este o bazaconie!  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-12-01 20:15:42
         
 
  *la  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 20:13:21
         
 
  Balele al bale nu trag.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 20:13:09
         
 
  Inchid pentru a nu se lasa bale, zoaie, sub textele mele, de genialii site-ului!
Amin!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-12-01 20:11:15
         
 
  ...Și încă ceva, d-le Buricea. Când veți îndrăzni să nu vă mai închideți căsuța la comentarii când postați genialitățile d-voastră, mai vorbim. Pănă atunci, SPCC!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 20:04:28
         
 
  D-le profesor,(FIGDH) cu tot respectul, (SSPDH) vă multumesc! (BPIMDA)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 19:53:10
         
 
  a.a.A., daca Rudy nu ti-o spunea de la obraz, toti pupincuristii te-ar fi spalat frumos cu ocazia acestui text!
Sa iei aminte,a.a.a.!
Invata sa vormesti frumos cu o doamna care ti-ar fi putut fi mama, e o chestiune de crestere!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2008-12-01 19:48:23
         
 
  ...Textul e scris acum vreo doi ani si ceva, când încă eram în cautarea unui stil. L-am mai oblojit nițel, însă, din respect pentru mine, nu am schimbat mare lucru, chiar dacă și eu-s nemulțumit de unele chestii. Asta nu-i o scuză în sine, normal, dar un factor e. A ieșit ce-a ieșit. Nici eu nu-mi dau cu săpun funia. Încă.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 17:36:41
         
 
  Seamana a Eminescu, amigo, dar nu prea rasare...Originalitatea e in suferinta...Muzicalitatea versurilor, idem...Sunt dezamagit, dar n-o sa ma sinucid...deocamdata:)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-01 17:20:53
         
 
  Că n-avea nimic împotrivă.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-12-01 16:52:47
         
 
  Si calu' ce zicea?:)

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2008-12-01 16:51:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE