FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
O lacrimă la crucea lor (Odă eroilor neamului)
Text postat de corneliu zegrean
Sub iarba ce-a crescut, pe dâmburi de morminte,
In mrejele uitării zac mii de oseminte,
A celor ce-au căzut, pe câmpuri de bătaie,
Sub ciuruit de gloanțe și bombe cu văpaie.

Cu vuietul pe buze și sânge prin tranșei,
Ei au murit la Oarba, pe Someș, la Carei,
Să-și apere menirea și scumpa noastră glie,
Să-și re-ntrejească țara. «O… Dulce Românie!»
Ai fost mereu râvnită de Est și din Apus,
De marile imperii ce biruri ți-au impus.
La buciumul ce sună și astăzi din Carpați,
Români-și iau aminte de marii lor bărbați,

De Mircea și de Ștefan, de marele Mihai,
De cei ce dorm în pace pe românescul plai.
Trecut-au fără milă, puhoi de tăvăluce,
Potop trimis din ceruri, pedepse mai năluce,

Dar n-au trecut urgia și ura omenească,
Nici chinurile aprigi sub flacăra cerească.
De-aceea s-avem grijă de tainice mormânturi
«Pe care sfânta cruce se leagănă de vânturi».

Sosi-va oare timpul, un drum mai mlădios,
S-avem stindard în față, cuvântul lui Cristos?
S-apară printre oameni, iubirea, armonia,
Si să dispară veșnic, ura și dușmănia?

O, Doamne, fie-ți milă și fă din noapte zi
Și scutură-i din ceruri, până se vor trezi
Pe cei bolnavi la minte că nu mai simt ce doare.
Dreptate ! Libertate ! Fă pace-intre popoare!

«O, taină a Providenței! »...Unealtă de urgii,
Ce-ai îngrășat pământul cu oseminte, mii.
Din moarte fă viață, din negură un soare,
Iar pe morminte crească, în loc de spini, o floare.
Corneliu 01.12.2007
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
La mulți ani Românie! La mulți ani dragi compatrioți.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnul meu "lutinski"! Oamenii care nu se țin de cuvânt sunt lipsiți de caracter. Nu mi-ai scris pe pagina mea că nu mai postezi nici un cuvânt la poemele mele?? Te mâncă limba sau.... altundeva de nu te mai astâmperi? Vezi domnule de "oile tale",s-ar putea s-o-ncurci, mai sunt și niște legi în țara asta, nu ești Tu în măsură să-mi faci caracterizarea personală, și că poemele mele sunt:"Modeste". Așa modeste, au apărul în vreo patru antologii și tot atâtea cărți. Ale tale????
Astâmpără-te tinere!


 
Postat de catre corneliu zegrean la data de 2008-12-05 10:40:39
         
 
  Domnule Cioacă! Sunt "uns", așa cum spune și "prietenul meu latunski",cu toate alifiile, inclusiv cu gradul de general, să nu-ți percep aluziile, spiritualitatea, gândurile(mai puțin) și inteligența. In ce privește fata?.... întreabă-l pe "criticul" că el mi-a lansat lozinca:"O fată tânără pe patul de bordel" și eu i-am răspuns, așa cum mi-a venit ideea de moment, să scrie el:"..... chinuită pe dunga patului"
Numai bine și mai multă omenie în tara asta..
Corneliu
 
Postat de catre corneliu zegrean la data de 2008-12-05 10:18:40
         
 
  Eu aș zice să scrii Tu o poezie despre: „O fată tânără chinuită pe dunga patului”, apoi, depilată, după metoda celui ce ne reprezintă cultura românească pe undeva prin”State”.
(domnul general Corneliu Zegrean)

Domnul general,
Daca v-ati gandit cumva sa ma numiti pe mine ca reprezentant al culturii romanesti in Statele Unite sa stiti ca la mijloc e o mare neintelegere
fiindca numai guvernul roman are dreptul sa faca astfel de numiri. In al doilea rand va rog sa nu ma bagati in aceiasi oala cu Latunski Criticul fiindca prezenta talentului la acest individ ar jigni grav lipsa mea de talent. Ar fi ca si cum eu care sunt soldat neinstruit m-as compara la fapte de arme cu dumneavoastra care sunteti general. Cat despre fata pe care am chinuit-o pe dunga patului va anunt ca acest eveniment fericit din nefericire nu a avut loc. Totul s-a intamplat numai in imaginatia mea bolnava. Daca nu ma credeti eu va dau adresa fetei.
Cu tot respectul
Genuneanu
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-12-04 02:21:46
         
 
  D-le latunski, las-o balta ma rog frumos.
Ai plecat pe picior gresit, las-o.
Ti-ai gasit protejat în vasile iftime?
Unde e spiritul tau critic, ce-ai facut cu el?

Daca ai aduna un pot-pourri cu cîteva din perlele susnumitului (vezi exemplul de mai jos), s-ar face rau de tot de rîs 'europeea'
si cel care i-a conferit aceluia permisul de "distribuit" stele.

Sa fim seriosi...

g'night,
nu pune la inima, zau,
ramîi critic detasat.

respectfully yours,

Mia 1000
 
Postat de catre definitiv retras la data de 2008-12-04 00:56:41
         
 
  Acesta este un sait literar. Dar, cu fiecare zi ce trece, încep să mă îndoiesc de cele afirmate.
În literatură (cum nici în dragoste) nu există generali și soldați. Există doar autori și indivizi care acced la statutul de autori. Presupunînd că am dreptul să-mi exprim liber opiniile, opinia mea referitoare la poemele domniei tale este următoarea: ÎNCERCĂRI MODESTE!
Chiar dacă uzezi de sentimente înălțătoare. Chiar dacă le îmbraci în patriotism desuet.
Am citit suficiente versuri de calitate, încît inima mea să mai tresalte la rime ca glie, Românie. Dacă nu vrei să accepți părerea mea, poți restricționa accesul la comentarii, le poți publica în revista Clubului Rezerviștilor. În definitiv, fiecare are dreptul la lumea lui ireală, dar nu tot ce este ireal este și literatură.
Fiind un sait literar am dreptul de a-mi alege un pseudonim. Nu trebuie să mă prezint cu cartea de identitate și să "raportez" codul numeric personal... Dacă am ales acest pseudonim asta nu înseamnă că sînt și "muscal". Nu m-ar deranja să am talentul unor anume "muscali" pe care nu voi înceta a-i admira și a-i reciti. Afirmațiile cu drapelele în bernă nu-mi aparțin. Asta sună ca "aștept ordonanțele dumneavoastră" - Marin Preda, nu? Dacă ai avea posibilitatea, probabil m-ai tîrî în fața Curții Marțiale. De aia nu-mi plac mie fanaticii! Politici, religioși patriotarzi, de nici un fel; fanatismul se traduce prin limitare în gîndire și abisuri în cultură. Chiar și pentru faptul că văd posibilul viitor al acestei nații și nu mă cantonez în trecut - sînt cel puțin la fel de patriot ca domnia ta.
Iar pentru cei care se mai leagă de pseudonimul meu, să afle că eu nu mă pretind nici critic și nu sînt nici "muscal". Sînt chiar CRITICUL LATUNSKI. Cei care îmi vor spune cine a fost criticul Latunski și ce a făcut el în ultimii 69 de ani vor primi din partea mea un CD cu înregistrările manifestărilor literare (pilatisme) de la TVSat Chinez.
Latunski a scris, Nina Lapșeninnikova a dactilografiat și Koroviev a aprobat cele de mai sus.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-12-04 00:36:52
         
 
  Domnule serg. în „retragere”!

1.- Nu o să-ți dau raportul cum și unde am luptat. Ai uitat și tabla înmulțirii, ce să mai zic de istorie, războiul a începu când aveam 5-6 ani și s-a terminat când aveam 12-13 ani, deci....? Dar ce știi tu ce-i un: copil de trupă, ce-i războiul, că se desfășoară cu forme și mijloace diferite, nu numai cu arma în mână.
Da, și Tu și Vasilică, înțelegeți democrația un drept al vostru la: calomnie, blamare, injurii, ură și dispreț față de această țară care mai rabdă astfel de specimenii. Să coborâți steagul în bernă la ziua neamurilor voastre nu la ziua națională a tării mele, „Muscalilor”.
Regret că nu am putut apăra judecata nedreaptă a Comandantului Suprem, să fie judecat după lege , nu împușcat ca un câine. Dar ce știți voi despre legile războiului, patrie, patriotism, glorie, onoare,
devotament...? Aveți capul plin de venin și ură și nu de o rațiune dreaptă.

2.- Cred că este bine să postez un răspuns la o poezie mai veche, tot patriotică, postată pe acest set-teu, chir dacă mai târziu, dar merită:
Și tăcerea e un răspuns, bine-nțeles pentru cine are ceva în „deblă”și pentru cine mai percepe fenomenele, să zicem, sociale, așa cum sunt ele. Inițial nu am vrut să-ți răspund și să intru în polemică cu tine, totuși…. Nu vreau să rămân dator nimănui.
Dacă erai un om serios, așa cum pretinzi că ești și ți-a venit talentul din „podul șurii”, îți postai datele personale, reale pe site-u, și nu ca un „miștocar” din Colentina, Ferentari sau chiar din Craiova, să putem purta un dialog civilizat, deschis, cu argumente și nu cu jargoane, bârfe și mitocănii. Cred că era mai bine dacă te auto-botezai :”Futinski Kakatievici” și nu „Latunski criticul”. Te caracteriza mai bine, mai ales că-ți stă capul numai la: „O fată tânără în patul de bordel”. Eu aș zice să scrii Tu o poezie despre: „O fată tânără chinuită pe dunga patului”, apoi, depilată, după metoda celui ce ne reprezintă cultura românească pe undeva prin”State”. Halal de gândire „tinerească și progresistă”, ce să facem, mai sunt și astfel de specimenii răsărite ca ciupercile după ploaie.
Să știi că nu m-a „uns” nimeni cu gradul de general, am fost avansat după zeci de ani de muncă, prin concurs și multe examene teoretice și practice; am educat și instruit mii de tineri; am scris și publicat cărți de specialitate, nu am cerșit nimănui nici un favor, așa că…. Dragul meu zeflemist! Păstrează-ți părerile pentru tine, nu ai mijloace de comparație cu ale mele, sub nici o formă. In ce privește „ordonanța”, despre care ai „perevocit” , e o aberație, precum și părerile tale sunt aberante la un poem care are un subiect, cred eu, folositor și îmbietor la o mândrie națională, pentru că suntem prea mult denigrați și din exterior dar și din țară, de niște capete „luminate”, cum de altfel este și al tău. Au mai fost unii ce au mai dat niște „Indicății prețioase”, unii mai sunt și azi, dar…. Viața o să-i trieze și o să-i trimită acolo unde merită.
Domnul meu! Nu prin blamare și miștocării progresezi ci prin alte calități pe care, Tu le pricepi mai greu, mai bine zis, nu dorești să le pricepi, ai capul plin de veninul șerpilor da la Cotul Donului.
Cred că e bine să-ți vezi vârful nasului, să înoți cu brațele tale, să zbori cu aripile pe care le ai, sau te simți mai bine să mergi pe „țeava tunului până în Georgia”, că tot te pretinzi: „Sergent în retragere din Armata Roșie”.
Ca să primești nivel de acces? Mai pune-te, frate, cu burta pe „DOOM-ul” pe care-l cam neglijezi.
În ce privește: Patria, patriotismul, dragostea față de țară și de neam, rămâne de văzut. Îți stă capul mai mult la: „O fată tânără în patul de bordel” decât la țara în care, sper, te-ai născut și trăiești.
La încheiere, ce să-ți spun?
„Cât suntem în bună pace, eu îți spun bene-ai venit,
Altfel vei pieri ca broasca, din fântâna ce-a sleit”.
Nu prin bârfe, defăimare, o să-ți făurești un rost,
Ci prin muncă și cinstire o să-ți cucerești un „post”.(de onoare)
Altfel vei pieri-n mocirla și caleașca unui prost”.
Eu nu vreau asta, că doar ești un „produs” inteligent dar drogat cu ură și dispreț.

Să auzim numai de bine.
 
Postat de catre corneliu zegrean la data de 2008-12-03 20:24:50
         
 
  domnule latunski,
cu respect ti-as sugera sa revenim repejor la vocatia dumitale initiala.

astfel, te-as ruga înainte de toate sa analizezi comentariul lui v.i. (de mai jos) din cîteva puncte de vedere, gramatical, logic, etc. de pilda ps-ul:

"Coborâți steagurile-n bernă dragi compatrioți.
p.s. toată recunoștința eroilor neamului nostru și a tuturor altor neamuri care au murit fără a și de ce."

daca ai vreo concluzie, comunica-ne-o te rog.
eventual citeste si prima mea interventie.

sanatate buna,

1000

 
Postat de catre definitiv retras la data de 2008-12-03 15:18:38
         
 
  "E ușor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune"

Versuri bune de partea respectivului Iftime? :). E caraghios, rusule, sa le numim "poezie",intr-o țară in care poetii au avut intr-adevar ceva de spus de-a lungul vremii. Tu, însă, te afli de cealalta parte a Prutului, nu știi cum vine treaba. Si totuși acolo nici vântul nu suflă fără a slăvi "Maica Rusie", iar Mikhalkov impreuna cu "Țarul" de la Kremlin (ala cu poza lui Petru cel Mare de pe noptieră) vegheaza. Aha, nu ești (nici) de-al lor. Atunci? De-al Tătucului...știi tu care..offff, păi noi îi știm pe ăia, dau cu zoaie mereu, în 1917 au fugit de pe front și ne-au lăsat Mărășeștiul în dar. Ca doar nu suntem copii, si nici naivi, spre a uita cum murdareau compatriotii politici ai mnealui Armata Româna. E vechi de cand lumea, iar perspectivele, ca și metodele, sunt aceleasi. Ai citit tu oare corespondența reginei Maria din acea perioadă? Da, da, rusoaica prin mama. Fa-o! Te vei inspăimânta.

Asta fără să mai luam in discuție ce intelege criticul autodenumit prin "a face ceva pentru țară". Buricea, de pildă, ii cântă fals României, peste tot, fără oprire. Dumnealui, latunschi, dă cu gem pe clanțele istoriei și pe mâinile unor Oameni care-și permit a se bucura că sunt români. Rădăcinile dumnealui par a fi in alta parte. Is internaționale, frizând de pilda Cominternul. Il regasiti in paginile lui Stephen Koch, la orice oră din zi. Dar mai ales din noapte.

Nu puneți, insa, la suflet, Domnule General! Nu mor caii cand vor câinii. Iar de-aștia au fost mereu.

Cu respect,

Amelia

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2008-12-03 08:02:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Vasilică! Dacă îți este rușine să spui: La mulți ani România! Nu știu ce mai cauți aici? Cred că ai rămas repetent la istorie. Du-te în Mongolia sau în altă parte. Cu astfel de compatrioți nu am ce discuta" - din comentariul lui Corneliu Zegrean
Vasilică (Vasile Iftime, adică) face pentru țara asta mai mult decît domnia ta. El scrie versuri bune. Este și asta o forma de patriotism, mai decentă și mai utilă. "În democrația de astăzi" - zici domnia ta, atunci de ce nu ai apărat democrația de ieri? Să-ți fi salvat Comandantul Suprem de la execuție, șarjînd cu regimentul tău, Tîrgoviștea. Sau, de ce nu ne dezvălui (în versuri) cîteva acte de corupție majoră din armata noastră, mustind de eroi.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-12-03 07:00:42
         
 
  "Ca luptător și la propriu și la figurat,..."
Unde-ai luptat generale, care zici că ești născut în 1934!!! În Afganistan, în Golf, ori dă-i și luptă și dă-i și luptă de la șase ani ani....
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-12-03 00:19:23
         
 
  Amelia, mulțumesc. Am aceste filmulețe. Ca luptător și la propriu și la figurat, când le re ascult și le văd, mă cutremură. Numai omul care a suferit și a trăit momentul, simte ce este: patria, patriotismul, eroismul și dragostea față de glia strămoșească.
Vasilică! Dacă îți este rușine să spui: La mulți ani România! Nu știu ce mai cauți aici? Cred că ai rămas repetent la istorie. Du-te în Mongolia sau în altă parte. Cu astfel de compatrioți nu am ce discuta.

Mia! În democrația de astăzi, omul este liber să facă și să spună ce vrea și cum îl duce capul.

Majurule! Cu tine am un testament mai vechi, sângele și sudoarea frunților noastre, curge în același râu. La muți ani Românie! La mulți ani și sărbători fericite, Cristi.

Stimată doamnă Iulia! Fiecare scrie cum și cât poate și la ce se pricepe. Unii scriu poezii, alții fac permutări, alți fac miștocării, alții debitează prostii (coborâți steagurile în bernă),vorba lui "Piersică" niște "Ciocoflenderi".

Cu multă simpatie.
Numai bine tuturor.
La mulți ani Românie!
Doamne ocrotește-i pe români.
Sărbători fericite.

Corneliu

 
Postat de catre corneliu zegrean la data de 2008-12-02 15:48:34
         
 
  Iulia,
eu și domnul Zegrean, de peste un an, folosim apelativele de "dom' general" și "majuru" :))
mai jos, trimisesem din greșeală, fără să închei fraza ;)...ai înțeles, nu? :))
Mult drag,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-12-02 06:51:26
         
 
  Amelia este duioasă
iar domnul Corneliu, general.
Am inteles.
Tot respectul, la multi ani !
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-12-01 20:16:07
         
 
  ti-a cam iesit, Cristi !

vasile iftime e in Moldova de nord, aproape de Cernauti si de Basarabia. pur si simplu.

in fine :
La multi ani !

daca ziceti si voi....
:) Mie+ ?
aa ps - ati vazut ca si nastase facea permutari de n luate cate k ?? sau aranjamente, ce mai conteaza
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-12-01 20:09:03
         
 
  erată:

La mulți ani, România!

majuru'
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-12-01 19:41:32
         
 
  Să trăiți dom' general!!!
La mul
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-12-01 19:39:39
         
 
  Editor Maximus!!!

da' cine dădu liber la un asa comentator, vasile iftime?

salutari tuturor altor neamuri!
(care n-au murit înca de rușine)

Miaaa
 
Postat de catre definitiv retras la data de 2008-12-01 16:10:06
         
 
  imi este rusine sa spun ,,la multi ani România,,...ce unire sărbătorim noi astăti, o unire falsă, despre care românie vorbim, despre aceasta sau despre ce de dincolo de Prut, Carpați...? Coborâți steagurile-n bernă dragi compatrioți.
p.s. toată recunoștința eroilor neamului nostru și a tuturor altor neamuri care au murit fără a și de ce.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2008-12-01 15:28:33
         
 
  http://www.youtube.com/watch?v=RakueZAlipo&feature=related  
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2008-12-01 10:32:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE