FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Doliu in orasul Negru(Petrila)
Text postat de Mirandoliz Carina
Valea Jiului sau Valea Plângerii, locul unde sute de soți,tați,unchi sau fii intră în pământ pentru a le oferii celor de acasă un trai mai bun... extracțiile miniere din Valea Jiului sunt cele mai periculoase din țară, dar asta nu contează pentru guvern.
De-a lungul anilor zeci de mineri și-au pierdut viața, penultimul accident grav de la E.M.Petrila a avut loc în urmă cu 6 ani, accident în care și-au pierdut viața în jur de 4-5 persoane..Asta nu e tot, mina își cere tributul în fiecare an.
15 Noiembrie 2008 zi neagră pentru locuitorii orașului Petrila,în jur de ora 15, 8 persoane și-au pierdut viața într-o explozie de gaz metan(oare cine sunt vinovații dacă se știa că este ceva în neregulă încă de pe 10 noiembrie, dar asta nu contează pentru mari sindicaliști) și 13 persoane au fost grav rănite , la ora 18:45 4 din salavtorii intrați să scoată trupurile fără de viață ale ortacilor au pierit și ei.
Trăim în România și voi știți asta dar probabil nu știți ce înseamnă să aveți pe cineva drag în mină... te doare inima când știi că tatăl,unchiul , fiul sau fratele tău intră într-un loc de unde cu siguranță nu va mai ieși sănătos iar uneori nu iasă nici măcar viu. Copii, femeile și bărbații din Petrila trăiesc o mare dramă....la orice colț de bloc vezi oameni plângând și copii ce-și întreabă mamele "-Mami dacă am să fiu cuminte și am să mănânc tot am să îl mai văd pe tata, măcar în vis să-l văd mamă?"
Te doare sufletul când știi că persoane cunoscute sau poate chiar din familia ta au plecat dintre noi, dar știi că nu mai e nimic bun de făcut...tot ce poți face e să plângi și să păstrezi vie amintirea oamenilor ce uneori te făceau să zâmbești când erai trist și se salutau cu "Noroc bun"!

Condoleanțe familiilor celor decedați!
Un ultim omagiu adus celor ce s-au jertif pentru un trai decent.

Șipoș Cristian -miner-sect.I
Alecsa Marcel- sondor-sect.VI (salvator)
Holingher Doru -șef sector I
Brad Iosif -ing.șef producție
Stoian Vasile -miner-sect.I
Mățan Adrian -ajutor miner front-sect.I
Mateș Dan -sondor-sect. VI(salvator)
Moș Silviu -salvator
Elekeș Attila -salvator
Vișan Trandafir -salvator
Frățilă Daniel -salvator
Puian Nicolae - salvator

Dumnezeu să-i ierte pe cei ce au plecat atât de repede dintre noi!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Cădea jar pe ei"... Povesteau acasă că le este teamă să mai intre în mină...
98 de mineri se aflau în subteranul Minei Petrila când s-a produs prima explozie. Atunci moartea a cules 8 barbați care erau așteptați de soții, copii, rude...
12 supraviețuitori ai exploziei au fost scoși la suprafață de salvatori...
Mihai Tatulici ne-a arătat ieri, într-o emisiune pe care am privit-o ca prin ceața, cum arată un salvator, cum gândește chiar și de pe patul de spital, chiar și știind că el putea fi în locul celui care a murit lângă el:
"dacă pot, intru mâine să-mi scot colegii, doar să mă fac bine și intru."

Bărbați plângînd...
Copii orfani...
Văduve...

Se spune că s-au investit fonduri în Vale.
Se spune că unii trăiesc foarte bine acolo, au vile, au afaceri..
Se pune întrebarea: de ce nu pleacă minerii din colțul acela superb de țară, care pentru ei este iad?
Dar unde să plece? Cu prețul unui apartament vândut acolo, poate îți cumperi o cameră de cămin într-un oraș unde ar avea copiii condiții să meargă la școală.
Din “Imnul minerilor”:

“Și moartea vine tot mai des
Să vadă ce-are de cules
Din lumea noastră fără cer
C-așa e viața de miner”

http://www.hunedoreanul.ro/magazin/valea-jiului-in-lacrimi-3505625

Condoleanțe familiilor îndoliate...
 
Postat de catre nuconteaza nuconteaza la data de 2008-11-17 14:59:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE