FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
EUROPEEA DIN NOI
Text postat de Emanuel Cristescu
Repet a nu știu câta oară: a publica sau nu pe Europeea reprezintă opțiunea suverană a oricui.

Europeea este un spațiu deschis tuturor acelora care doresc să scrie necondiționat de nici un fel de situații contextuale. Aici se poate posta sub pseudonim astfel încât „valoarea” textuală poate fi evaluată în toată gama: de la nonvaloarea absolută până la capodoperă.

Cei mai în vârstă își amintesc de „valori ale momentului” impuse ideologic. Multe astfel de valori s-au dus pe apa sâmbetei! Și astăzi se practică moda impunerii unor „autori” din cu totul alte motive decât cele care țin de valoarea scrierilor lor în sine.

Europeea, cel puțin funcțional informatic, are multe defecte însă, cred eu, are o calitate: permite exprimarea liberă (cu restricțiile cunoscute: ecolimbaj și non atac la persoană)

Europeea nu-și propune (nici nu ar avea mijloacele necesare) să educe, să schimbe comportamente, să civilzeze, etc. Diversitatea ideologică, doctrinară, de pregătire, de inteligență, de toleranță, de comportament, etc. etc. a userilor ar face imposibilă orice încercare în acest sens.

În fond, Europeea „reproduce” în spațiul virtual, în mic, lumea reală. Iar schimbarea lumii reale prin voința unuia sau mai multor membri ai lumii reale a fost este și va fi sortită eșecului, pe termen lung. Admit că, prin coerciție, pe termen scurt, la scara istoriei, pot avea loc astfel de „schimbări” însă ele nu vor rezista decât atâta timp cât coerciția sistemelor poate funcționa. Iar teoria sistemelor ne spune că nici un sistem nu poate fi etern.

Este evident că nici în plan virtual coerciția ideologică nu are nici o șansă. Și nici nu-și propune să o utilizeze. Mai mult Europeea crede în diversitatea ideilor, în frumusețea interioară prezumată a membrilor, în valorile umane. De aceea Europeea se adresează acelora care în mod voluntar și neipocrit aderă la valorile acestui spațiu.

În acest fel, cred eu, oricine poate coexista în acest spațiu. Intrând în dialog cu aceia cu care se poate empatiza ignorându-i pe aceia cu potențial conflictogen ridicat sau care au manifestări destructive ori cu care nu poți rezona în nici un fel. Spuneam, citând dintr-un clasic al cărui nume îmi scapă acum, c㠄spiritele mari se bucură când sunt nedreptățite” Iar forța cuiva stă în stăpânirea de sine, în puterea de a ignora, de a ierta de, mi-a plăcul formularea lui Andrei Gheorghe, a te aștepta la ce te aștepți mai puțin.

Am fost și continui să fiu atacat pe propriu-mi site. Am dat replici, când am crezut c㠄atacul” a fost făcut cu bună credință și când am simțit că poate exista o punte de dialog, am ignorat când am constatat că reaua credință dădea pe dinafară. Nu am uzat de „prerogativele” pe care statutul, destul de neînsemnat în fond, de proprietar al site-ului, mi le-ar fi oferit pentru a mă apară eventual pentru a elimina „atacatorii”. Repet am dat replici sau am ignorat. Și sunt gata să o fac în continuare. Și sunt gata să intru, în limita timpului de care dispun, în orice polemică.

Mai știu, am convingerea, că nimeni nu ne poate învinge dinafară. Sâmburele înfrângerii se află în noi.

Îmi este de neînțeles pornirea unora de a elimina pe alții de pe site. Am sugerat mai sus, invocând chiar propriu-mi exemplu, câteva modalități de „coexistenț㔠(m-am mai referit recent la subiect)

Îmi este de neînțeles acuzarea permanentă a Europeei și a mea pentru incapacitatea unora de a coexista și care uită că violența naște violență.

Îmi este de neînțeles tonul agresiv, vindicativ și irascibil al unor useri care par a evolua aici, în permanență, cu sabia scoasă.

Îmi este de neînțeles atitudinea de tip adversativ „ori eu ori el” și cred în pardigma complementarității, a aditivității respectiv „și eu și el”

Poate, gândind și procedând astfel, voi fi fiind utopic. Poate mă înșel. Poate greșesc de-a binela. Însă procedez astfel cu bună credință. Și nu impun nimănui ideile mele. Cine le împărtășește bine cine nu iarăși bine.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ,,Eu port Europeea în suflet pentru oamenii frumoși de pe ea, și dacă, până am ajuns să-i cunosc pe acești oameni, am apreciat ceva dintru început, aici, atunci acel ceva a fost tocmai libertatea de exprimare pe care o pomeniți.''

Stimata Mariana Ghicoi imi aduc aminte de un catren scris de tine. Exceptional ca forma, fond si mesaj.

,,"că acuș mă scol și te replic!..."
Ioan Peia


„Acuș mă scol”, îi zise bardu-ndată.
Iar noi, cu toții, ochii i-am căscat,
Să-i prindem - pe Mirela, replicată,
Și pe domn’ Peia, cum a zis… sculat.


Mirela, domnule Peia, vă salut cu drag!

Postat de catre Mariana Ghicioi la data de 2008-11-07 22:42:22''

No comment...

Poate recunosterea de catre cealalata din solidaritate intelectuala a marilor tale calitati tactile, poetic vb: ,,Mari, tu ai pus punctul pe I:), ca de obicei;)
Bine ca n-a fost punctul G:))


Cu drag tuturor,
Euridice
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-11-07 23:25:12

Ecsintescu Virtual
 
Postat de catre I BG la data de 2008-11-13 19:20:30
         
 
  Domnule profesor,
Chiar pe această pagină vi se râde în față. Dumneavoastră tolerați acest fapt, noi trebuie să învățăm să coexistăm cu cei care știu să râdă de oricine, de orice. Nu doresc să calific eu râsul acesta (o puteți face dumneavoastră, în funcție de cum l-ați perceput), ci doar să întreb: încă mai credeți că aceasta nu e o problemă? Sau că nu e una pe care sunteți cel mai în măsură să o soluționați?
Eu port Europeea în suflet pentru oamenii frumoși de pe ea, și dacă, până am ajuns să-i cunosc pe acești oameni, am apreciat ceva dintru început, aici, atunci acel ceva a fost tocmai libertatea de exprimare pe care o pomeniți. De care eu, în paranteză fie spus, n-am uzat decât foarte rar, timp de mai bine de-un an, deși citeam prima pagină zilnic. Tocmai pentru că erau unii atât de strident prezenți, mereu… În măsura în care mi-am dat seama că această libertate există, mi-am dat seama și că una dintre restricții nu e respectată, adesea - aceea privind atacul la persoană. Aceasta e altă problemă. Cine e în măsură să o soluționeze?
Or mai fi și altele, ca și pe lume, că nu degeaba ați amintit că site-ul ăsta e o lume mai mică, dar cine-s eu, să le amintesc?
Vă spun doar că sunt un om căruia îi pasă, care nu v-ar fi scris dacă n-ar fi rezonat în primul rând cu titlul acestei postări și care, credeți sau nu, vă respectă, pentru acea parte din Europeea prin care s-a îmbogățit, sufletește.
 
Postat de catre Mariana Ghicioi la data de 2008-11-13 18:28:34
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Cristescu,
Regret sincer disparitia tanarului bard. O sa devin trist... sper sa nu scriu si tristice...

Pentru alinarea sa sufleteasca as solicita postul de editor ecoliterar.

Va voi scrie un mail ca sa-mi sustin cu argumente vocatia.

Cu deosebit respect,

Ecsintescu Virtual
 
Postat de catre I BG la data de 2008-11-12 22:01:29
         
 
  Consider ca e corect ce spuneti.
Va rog, faceti inca niste oameni editori, probabil sunt putini si la anumite ore dureaza mult pana se aproba ceva. Vad ca sunt cativa oameni seriosi pe site care chiar nu vad de ce nu sunt facuti editori.

sau dati-mi nenorocitul ala de nivel sa postez direct, nu sunt nou inscris, cred ca s-a vazut pana acum ca nu scriu mizerii. macar comentariile sa imi apara direct, cu textele nu e problema, ca nu am incontinenta textuala. La un text, maxim doua pot sa astept.

cu respect, profesor universitar Stan Păpușa
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-11-12 21:39:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE