FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Exercițiu de coexistență,
Text postat de Emanuel Cristescu
Motto „Primum non nocere”

Cred, cred cu tărie că libera exprimare (ecoliterară pe Europeea), poate sau chiar trebuie să prevaleze valorii textuale.

Valoarea literară se vede cu ochiul liber. Pentru cunoscători.

Înțeleptul ignoră non-valoarea. Eventual atrage atenția. Autorul de nonvaloare, dacă aspiră la valoare, poate înțelege. Și se poate perfecționa. Și are șansa de a scrie valoros. Dacă nu o face înseamnă că este ori inconștient, ori veleitar, ori nepregătit, ori infantil, ori atins de suficiență ca să nu spun mai mult ori, pur și simplu, este un om onest însă atâta poate. În acest caz orice încercare de a-l face să înțeleagă va fi sortită eșecului. De aceea înțeleptul nu escaladează o astfel de direcție.

Un IQ suficient și un EQ minimal ne pot ajuta să înțelegem câteva propoziții fundamentale:

- nici un fel de dictatură nu poate suprima gândul iar literatura și aspirația către literatură exprimate în scris, nu pot fi altceva decât gânduri materializate.

- Prin comparație, valoarea poate fi și mai bine înțeleasă. (Îmi vine în minte o epigramă parcă a lui Marțial „Prietenele tale, o Fabula, sunt toate, urâte și bătrâne mai rău nici nu se poate / Tu le atragi cu tine la teatru și ospețe, ca să apari frumoasă și-n plină tinerețe” (scuze pentru o posibilă citare incorectă. Am citat din memorie) Astfel faptul că pe Europeea apar și texte nevaloroase nu poate să atingă textele valoroase. Dimpotrivă. Prin antiteză pot fi și mai bine puse în valoare.


- Cei care se amăgesc printr-o encomiastică reciprocă se mulțumesc cu puțin. La ce folosește efortul de a-i face nefericiți?

- Mizele mici nu pot oferi decât „texte mici”.


- Dreptul la opinie, fie și critică, fie și răutăcioasă ori chiar distructivă nu trebuie să impacienteze autorii de texte valoroase. Dacă ei cred în valoarea textelor lor nimic nu-i poate atinge. Opiniile răuvoitoare trebuie ignorate.

- Ne putem exprima opiniile fără face și efortul, de altfel sortit eșecului, de a le și impune. Nimeni nu este deținătorul adevărului în ceea ce privește valoarea textuală. Mai ales în domeniul literar unde operează, printre altele și gusturile subiective ale fiecăruia.

Pentru polemici, nu uitați regulile…

Cu acestea, cred că putem coexista în spațiul europeic, și nu numai, fără să ne facem nervi, fără să ne jignim, fără să suferim și fără să producem suferință. Și fără să ne fie prejudiciată personalitatea.

Succes tuturor.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE