FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
POȘTA REDACȚIEI
Text postat de latunski criticul

În calitatea mea de critic oficial al saitului (cu un sfert de normă), primesc scrisori de la diverși postatori care îmi cer să-i consiliez în diverse probleme literare. Cum competențele mele critice se extind și asupra altor domenii (campionatul de fotbal, campionatul de table, campania electorală), nu pot răspunde cu promptitudine la scrisorile primite pe adresa editurii cît și pe adresa personală: [email protected].
Acum, pentru că s-au adunat mai multe mailuri și messengere, voi încerca să răspund doar la cîteva.

1. O poetesă care practică stilul „senzații personale” mă întreabă ce poate face pentru a se debarasa de obsesii: se crede ceață londoneză și se simte locuită de o figură geometrică. Visul ei este să devin㠄o paralelă trasă în infinit”.
La întrebare îi pot răspunde că, în cazul obsesiilor de acest gen, poate apela la Măicuța Ana (tel: 0747 383047), care în această perioadă se află la Londra și studiază geometria ecumenică. Ea poate alunga farmecele, scoate argintul viu din comentarii, dezleagă cununiile și aduce spor în prozodie. Totul prin metode ortodoxe, euclidiene.
Îmi pare nespus de rău, în privința visului nu pot face nimic, informația este vagă. O paralel㠄tras㔠la infinit sau paralelă cu ce? Cu opara proprie?

2.Un autor, a cărui operă este greu de încadrat într-un gen literar și care are o permanentă stare febrilă (40 grade), solicită un remediu miraculos pentru creșterea nivelului.
Deși nu am înțeles la ce nivel se poartă discuția, îți recomand să vezi doar partea plină a sticlei (sticla.40). Se știe că un pesimist se formează în timp îndelungat, dintr-un optimist cu experiență. Am luat legătura cu doi colegi de sait care te vor vizita acasă și îți vor aplica un ritual. Să ai pregătite următoarele ingrediente: o sticlă cu votcă, trei cărbuni negri, o cutie cu suc de roșii și un pai. Ai grijă, să nu te enervezi cînd auzi invocația către întunecatele puteri ale nivelelor inferioare: ”(... ) Mai devreme sau mai tîrziu o să putrezești de ciroză, cînd ți se va umple burta de borș și zadarnic te vor mai înțepa doctorii cu seringi absorbante.(....) Ești un ratat fără nici un orizont, zece vieți să fi trăit nu vei fi reușit să faci nici o cîtime din ceea ce am făcut eu. (...) Vietăți ca tine fac umbră degeaba pămîntului……” și nici să le spargi icoana Maicii Domnului, ca să-i descoperi clitorisul. Totul face parte din ritual.

3.Un grup de traducători (adaptori?) ai sonetelor marelui Will mă întreabă de ce au așa de puțini comentatori-cititori.
Aceasta este o întrebare simplă, care nici nu trebuia rostită sau, alfel spus, o întrebare bine formulată poate oferi un răspuns laconic și la obiect.
Stimați traducători, traducerea, ca și adaptarea este, ca să folosim vechiul dicton, o trădare. O trădare de țară! Asta este ce faceți voi, care în loc să traduceți sonetele colegilor voștri, din valahă în limba lui Will, vă aliniați celor care consideră cele două limbi surori (română și moldoveneascî), drept limbi de circulație restrînsă. Luați exemplu de patriotism de la marele poet, Ivan Nikolaevici Bezdomnîi, care pentru argumentele emise de Kant, a propus să-l bage pentru vreo trei ani la răcoare, la Solovki.

4.Un poet bîntuit de veșnice dispute, al cărui loc este deja în galeria monștrilor sacri, mă întreabă ce ar trebui să facă pentru a uita adresa acestui sait. Conștient de faptul că toți cei care postăm aici nu sîntem decît niște pigmei, totuși, nu se poate abține să ne amendeze personal sau în block.Simte că i se șubrezește sănătatea, că spiritul creativ e în derivă, dar nu poate renunța. Își șterge textele, dispare o vreme, apoi revine mai incisiv, mai pătimaș.
Maestre, o primă soluție ar fi spargerea tastaturii în patruzeci de fărîme. Pune fărîmele într-un vas cu apă plată, lasă-le două ore la macerat, după care spală-te pe frunte și pe mîini cu apa plată. În dimineața următoare arunci resturile tastaturii la gunoi (numai dacă în prețul ei nu a fost inclus și timbrul verde). Peste trei zile repeți operația și cu monitorul. Apoi, la nouă zile, cu unitatea. Să-mi scrii atunci cînd ți se va îndeplini dorința.

În limita timpului disponibil voi răspunde și alte scrisori. Continuați să apelați la competența mea.

P.S. Stimată Vasilica Ilie, te rog respectuos să repostezi poemul „Sfarșit de toamn㔠în prima lui variantă. Fiul meu, Sașa Victorîci Latunski, dorește să-l recite la serbarea consacrat㠄balului bobocilor”, de la grupa mică. E foarte supărat și crede că noua versiune nu-i va mai fi accesibilă. Nu știu de mă consideră pe mine vinovat pentru scoaterea lui din pagină. Ca să mă pedepsească, deschide mereu ușa la dormitor, atunci cînd mă retrag acolo cu maică-sa.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Draga latunski, ti-am citit corespondenta. Nu ma gandeam sa ai asa un copil mic, am crezut ca esti bunic!
Sunt ingrijorata din cauza copilului vostru care va strica intimitatea si ca atare, m-am gandit sa-i scriu repede o poezioara pentru grupa lui, pana terminati voi problemele in dormitor, pentru ca poemul amintit este in reparatii capitale.

PISICUȚA

Pisicuța mea drăguță
Și-a scrântit a sa lăbuță
Când a vrut să mă zgârie
Câinele a-nceput s-o mârâie.

Și deodat' fuge spre ea;
Cuțu blana își zbârlea
Ea din cale-i se ferea
Iute spre ușă alerga

Și de frica lui micuța
Și-a prins în ușă lăbuța
Iar acum este cuminte
M-a lăsat fără cuvinte!


Vezi sa nu o invete prea repede! Te las! Am plecat cu zambetul pe buze:))
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-10-21 14:20:35
         
 
  ...Îti stimez și plac ironia, rusnacule, sau ce nație bulgăroaică oi mai fi. Fraza ta are un tact greu, anevoiios, complicat, și destul de dificil de atins. A, o rugă îndreptățită de participațiunea la treaba cu rublele - mai multa activitate, rusnacule; postări, comnuri, pai da copeicile cresc în teniși?


...Îti aprind o stea, să nu te mai ții atâta după ăia care au deja.


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-21 13:43:19
         
 
  Stilul textului îmi amintește plăcut de umoristul Valentin Silvestru, ale cărui cărți le răsciteam în adolescență. I like it. Mai că-mi vine să-mi dau și eu necapodoperele pe mâna de chirurg critic, subtil întorcătoriu pe dos, a domniei tale, deși știu că le vei zbura toți fulgii și le vei jumuli gospodărește. Dar, așa, ca distracție, de ce nu? Pentru că mai ai puterea de a te amuza în vremurile astea acide, îți dau și eu un vot invizibil, gospodin Netunski.  
Postat de catre Doru Lubov la data de 2008-10-20 20:35:50
         
 
  Harașo tavariși latunski, ai dat dovadă de mare vigilență ecoliterară făcînd această rubrică! Să te țină rubașca să înfierezi și alte aspecte negative ale albastrei noastre republici!
P.S.Beydomnîi acesta e cel care îl demască de cosmopolitism pe Noica, nu-i așa?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-20 20:25:09
         
 
  gaspadin,
nu era mai simplu sa încui usa aia cu cheia?

"never explain--never complain"
tm :) , respectfully
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-10-20 19:54:43
         
 
  Nu știu cine stă pitit după pravoslavnicia voastră, dar merită o stea.

Aia de pe Kremlin încă nu e de dat.
Nici de luat, ce-i drept. Prea o păzește gaspadin Putin.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-10-20 18:06:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE