FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Plăcile tectonice
Text postat de Gorun Manolescu
Montaigne : „Diogene și Heraclit au fost doi filosofi, dintre care, cel dintȃi, găsind deșartă și de rȃs starea omului… făcea năzbȃtii rostogolindu-și butoiul și dȃnd cu tifla marelui Alexandru, socotindu-ne pe toți muște sau bășici umflate de vȃnt…[Ȋn schimb] Heraclit, fiind-i milă și ȋnduioșat de aceeași stare a noastră, avea fața mereu ȋntristată și ochii plini de lacrimi.

’……alter
Ridebat, quoties a limine moverat unum
Protuleratque pedeum; flebat contrarius alter’ (Juvenal, ’Satire’, X, 28) ” [1]

Acum, Diogene rătăcește (doar aproape) la fel. Căci dȃrdȃie zgribulit. Butoiul i-a dispărut (ȋn altă dimensiune; luȃndui-o ȋnainre). Nu mai are nici măcar bani pentru uleiul lămpii cu care să caute, prin populații, un OM.

Heraclit – se distrează.

Plăcile tectonice - ȋnainte, ȋn timp ce și după marea rebeliune de pe Kronstadt - și-au urmat (și ȋși) urmează drumul nestingherit.

Numai Țuțea ricanează (frumos): „Nu există libertate imanentă pentru că ȋnsuși Kant mărturisește ȋn ’Critica Rațiune Pure’: ’Două lucruri au mișcat deopotrivă sufletul meu: cerul ȋnstelat deasupra mea și legea morală din mine’. Spunea că el este propriul său legiuitor și stăpȃn. Lucru la care am făcut așa: pȃrț! Așa e el legiuitor și stăpȃn, cum sunt eu popă, aici, ȋn cartier. Cum să fii legiuitor și stăpȃn ȋntr-un univers ȋn care ești ȋnlănțuit? [Ȋn] Universul actual, la ultima galaxie care merge spre roșu ȋn direcția Doppler, la 14 miliarde de ani lumin㠖 nu-mi ajunge camera asta să aritmetizez – mai poți fi propriul tău legiuitor? Știți dumneavoastră unde e omul, ȋn imanență, absolut liber? Ȋntr-o bisericuță de lemn din Maramureș, unde sacerdotul creștin vorbește de mistere, de taine și se lasă ȋnvăluit de ele ca și credincioșii!”

Iar noi: ȋn lumea asta instantaneu manelist-globalizată (suntem mȃndrii că am servit mapamondului un brend), agonizăm pieptănȃndu-ne pe chelii; tot așa, cu părul ȋntr-o parte!

NOTA
[1] De ȋndară ce au ieșit din casă, unul a ȋnceput să rȃdă, iar celălalt să plȃngă


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE