FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
netoamne
Text postat de Tania Ramon


Încerc, cum știi, să-mi amintesc de toamne
îngenunchiate-n brumă, însă m-ai oprit:
mai sunt iubiri, mai e și doamne-doamne
ce șade pe undeva, da-i fîstîcit

de senzori și butoane, știi tu- zei păgîni,
ce ne montează viețile-n clișee.
Doar noi mai coborîm pe pîrtie în fîntîni

treziți de mistica întîmplare ce e
un vals dansat. De toamna parcă a venit

numai pe bonturi și nu frunze, poezii
dezleagă din copaci. Și nici n-aș fi zărit
cum ninge cu aramă în fantezii

de timpul n-ar fi devenit bonom subit,
să ne absolve de tristeți c-un Doamne
îngenunchiat în brumă ce nu ne-a oprit
să ne iubim. Și-acu`-nfloresc netoamne.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "De-ar fi o poezie oricat de inchegata,
Toti criticii cu zgomot, pe dansa navalesc -
Si mustele intocmai poftarete pandesc
Sa afle-o rana mica, p-un corp frumos de fata."

Proverbe indice
Traducere George Cosbuc
 
Postat de catre Adra Pescarus la data de 2008-10-26 11:44:33
         
 
  Mirela, nu am inteles in ce calitate ai intrat pe pagina mea, dar sunt foarte atenta la cine vorbeste si apoi la ce vorbeste.

Elena, sufletista ca intotdeauna.

Sunt ok. Nu ma voi sinucide nici literar si nici altfel, nu sufar de orgolii inutile.

Multumesc tuturor pentru gandurile exprimate.

Eu mi-am invatat lectia.

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-21 00:58:47
         
 
  ...... . .... ... ......... ..... ......... .... .... ....... ........... .. . .......... .... ........ ......... .... .. ... ..... ...... ........... ...... .. ... ..... ........ . ...... .... ....... ....... ... .. ..... ........ ....  
Postat de catre forfan forfan la data de 2008-10-20 23:52:04
         
 
  Mirela... îți recomand și Limbă cu masline, pe bune, e delicioasă, stropită cu zeamă de lămâie, multă verdeață, etc.

Ai dreptate... încep să cred în evoluția democratică. Succes ! Ai devenit mai inteleapta. E bine :)

Dar parcă nu era cazul să dai dovadă de sadism, ajunge un SADE pe aici... faci pe gâdele, când nu prea e cazul.

colegial

ET--

apropo

veniți și voi, luni, 27 oct. la lansarea cărții lui Valeriu Barbu ? :)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-20 14:02:15
         
 
  Elena, iar faci afirmatii gratuite, ca de obicei.
Numai ca de data asta nu ma intereseaza. Esti libera sa crezi si sa afirmi ce doresti despre "creatiile" mele pe acest sait ("democratik").
Cat despre dezgropatul mortilor, sunt de aceeasi parere cu tine. Sa-i lasam sa se odihneasca in pace:), ca n-au saracii nicio vina:))
Te asigur ca sunt eu insami si ma straduiesc sa evoluez in ce directie pot:)

P.S. Dar mai lasa si tu "limbile" alea deoparte, k?!

Cu aceeasi stima,
M.L.

 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-10-20 13:45:59
         
 
  AAA... poet și genial deodată !
Sarcasmul te clădește, dar... ai grijă la risc.
Degeaba o clădire are o arhitectură deosebită, dacă axa e strâmb concepută.

colegial

ET
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-20 12:32:02
         
 
  Mirela... nu dezgropa morții, lasă-i în tihna pământului. Vezi-ți paiul din ochi, evoluează tu, ajutată de x și y. Tania nu se folosește de colegi, ca alții, pentru " a evolua ".

Mai sunt unii care cunosc natura evoluției tale. Cel puțin, Tania moare pe limba ei, tu evoluezi pe limba altora.

Tania... scuze pentru intervenție.

Te felicit pentru curajul de a-ți asuma puterea de a fi tu însăți.

Continuă să scrii, suntem într-un atelier, învățăm. Succes !

colegial

ET
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-20 12:27:59
         
 
  poftiți la circ !
râsul decolorat spectacolul dresajului începe
cercul în flăcări prinde-ntre colți negrul panterei,
ursul dansează rumba pentru cubul de zahăr,
animalul din om sub cupola-nstelată
aplaudă, râde-n extaz...
orchestra alămuri îngână
partituri într-o lume nebună.

caii nechează înfipți în potcoave.
clovnii din bănci sar în arenă,
trapezul se leagănă, zburătorii cad
sub plasa învechită jungla trezită
strânsă sub cort se amuză.

poftiți la circ !
arlechini, slatimbanci în costume de gală,
minciuna, machiată, vă face ochi dulci.
circul e viața, omul sălbatic, e hohot
scăldat într-un plâns.
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-10-20 12:10:53
         
 
  Orice persoana are ganduri personale, Tania:)
Inclusiv, Adrian;)
Subscriu opiniei lui Radu, poezia nu e de stea, dar nu asta-i baiul, cred ca realizezi.
Ci faptul ca, pur si simplu, refuzi sa "evoluezi", desi sunt destui cei care iti stau prin preajma cu ganduri mai mult sau mai putin pozitive. Stiu ca nu e usor sa "evoluam" si asta pe nici un plan, nu doar in "poezie", ca sa zic asa. Vorbesc din experienta, nu din carti.
Candva, daca iti mai aduci aminte ai avut de-a dreptul "tupeul" sa intri la o poezie de-a mea (instelata, probabil, nu mai stiu, nici nu conteaza) ca sa o "critici" (tocmai tu:)), intrebandu-i pe ceilalti unde vad ei valoarea "literara" a acesteia?!
Vad ca nu iti place sa ti se intoarca "serviciul" generat de evidente frustrari (literare, desigur;)
Stii ce spunea porstul ala de Kant (pe care unii l-ai citit din kant in kant:)), vb unui alt coleg "diletant" de site?!
Asa, intr-un limbaj mai popular "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!" (uite ca si rimeaza:))
Ma rog, in limbaj filosofic, ma refer la "imperativul categoric", nu stiu daca ai auzit de el, parafrazand: priveste-l pe celalalt ca pe un scop in sine, niciodata ca pe un mijloc.
Poezia nu ar trebui sa fie doar un "mijloc" de a ne "defula", in caz fericit "sublima" trairile, ci un "scop in sine":)
Asta apropo de "diletantism";)

P.S. In rest, numai de bine, caci si "incapatanarea" e o virtute, nu?!

* Euridice
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-10-19 23:52:11
         
 
  In ale poeziei, (făra virgulă), stric - strict, tunelul dintre existențial - fără "dintre.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-19 23:12:31
         
 
  ..."Nu stim nici unul ce suntem cu adevarat in viata reala si ce valoare avem acolo. ". Dacă despre partea cu "diletanții" în ale poeziei, sunt perfect de acord să ai o părere, așa cum și eu am avut, când vorbești de viața reală și folosești "suntem", te-aș ruga să vorbești în numele tău. Dacă tu mai rătăcești încă prin tunelul dintre existențial care duce la decoperire și scop,e stric problema ta și atât. Cu atât mai mult daca acel tunel este drumul de la bucătărie până la mașina de spălat.


...În altă ordine de idei, despre diletantismul gramatical, respectiv virgulele puse intre S. și P. și verbele scrise la timpuri greșite ce ai de spus?
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-19 23:08:41
         
 
  Adrian, la cata valoare are cuvantul tau in literatura romana ar trebui sa imi tin doar capul plecat si sa spun ca ai perfecta dreptate catalogand astfel talentul sau netalentul meu.

Insa, cand te gandesti ca amandoi suntem diletanti pe acest site, ca ne jucam aici si unul si altul de-a poetii, e o copilarie sa iti dau crezare.

Nu stim nici unul ce suntem cu adevarat in viata reala si ce valoare avem acolo.

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-19 21:48:53
         
 
  Știu. Foarte rar îmi recitesc comentariile înainte de postare, ceea ce e ok pentru mine, dar nu este-n regulă pentru cititor. Voi încerca să fiu mai atent.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-19 15:31:23
         
 
  Adriane,
Ai o droaie de typo în acest comentariu! Nu ți le semnalez,o scuză fiind graba în care îți aperi punctul de vedere.Am fost greșit înțeles, nu țin garda nimănui, de cele mai multe ori o trag pe Tania de urechi...virtual!
Succes la lectură pe mai departe!
SADEperfectimparțial
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-19 15:27:28
         
 
  ...Tania, am luat aminte la ce ai spus. Vezi că ai o virgulă între subiect si predicat în "Eu, iti vad comentariul" și un verb la un timp greșit în "mi-ar place ca...". Și mai sunt, dar sunt mici de tot. Știu, îmi vei spune că tu nu țintești nici măcar moftul gramatii, că nici ep asta n-o bibilești, deci rezultatul nu e tocmai cel scontat.


...Gheorghe, eu nu sunt aici pentru a ajuta, nici pentru a învăța. Sunt aici pentru a citi, apoi pentru a posta, și abia atunci pentru a invătă și, eventual, a ajuta. Atunci când ceea ce citesc nu mă mulțumește, ba din contra, am de ales dacă reacționez, ori nu. Și dacă o fac, o fac ca o consecință a primei cauze (aceea de-a citit), nu o fac din aceea de a învăța (pe cineva). Și de aceea comentariile mele ai impresia de ușă închisă-n nas. Poftim și traducere incoerenței de aici:

"...Între slava poetică și păcatul diletantismului rămâne, pururi, ambiguitatea. (care e Mama Poeților de Pretutindeni).Sensul conform trăirilor nu este cel veridico-logic (al lumii, reprezentată de toți la fel), nici măcar nu este cel bâjbâit sau nimerit de autor, ci este cel al receptorului, care, în marea sa bunătate, ori în lipsa caracterului ezoteric, îl va ciunti, îl va opera, îi va cârpi găurile, și-l va numi propriul său sens, astfel legitimizându-i valoarea. Oau fabricându-i-o. Sau se va mulțumi să declame că nu înțelege, deci versurile sunt fie proaste, fie școlărești. Și când ușa scârțâie, nu-i de vină pragul, e de vină balamaua."


Difereța dntre un poet veritabil și un amator rămâne ambiguitatea. (care e mama poeților de pretutindeni, deoarece numai ea ascunde prețiozitatea excesivă ori accidentul poetic). Sensul (poeziei), născut de trăirea momentului in care poezia este scrisă, nu este cel impus de adevărul și logica universală, nici cel dat sau nimerit de catre autor, ci este al celui care citește, care, fie din bunătate, fie din faptul că nu este inițiat, il va deforma, dându-i propriul său sens, astfel legitimizându-i valoarea. Sau se va mulțumi să spună că nu înțelege, deci versurile sunt fie proaste, fie școlărești.


...I-am spus-o și Taniei. Eu nu cred în talentul ei, pentru că nu-l are. Are în schimb ambiție, dorința și muncește. Uneori e de ajuns, alteori nu, deoarece nici un simț formidabil al limbii române nu-l are. Dacă uneori îi iese, alteori pur și simplu fentează poezia, alege o prețiozitate excesivă, proptește 3 cuvinte în cursul unei idei care se pierde într-un hău, își îmbracă orice spusă într-o ambiguitate (care este maam poeților de pretutindeni) mereu gravidă, și a mai scris o poezie. Ok, accept faptul că tu vezi în ea ceea ce eu nu văd, accept și toate stelele și voturile care au fost și care vor urma, meritate sau nu, pentru încurajare sau pentru ziau internationala a femeii, dar îmi voi permite să am propriile pareri legate de ceea ce scrie Tania, incoerente sau și mai incoerente, fără să mă simt lezat de garda ta care se pare că ține în brațe poezia tanisciană.


Sper c-am fost coerent.


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-19 15:17:04
         
 
  Adrian,
Să-ți mărturisesc ceva, cu sinceritate:sunt pe acest site pentru a învăța și pentru a-i ajuta pe unii colegi...pe cei care se lasă ajutați!Nu cred că trîntirea ușii în nas o ajută pe Tania!Pentru edificare răsfoiește și alte comuri de ale mele la textele ei.
P.S. Critica d-lui Jorz, de exemplu mi se pare mai nimerită!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-19 13:42:30
         
 
  JorZ, scuze ca v-am botezat  
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-19 12:08:23
         
 
  Domnule Jorj, am luat aminte si de comentariul dvs chiar daca a aparut mult mai tarziu.

Multumesc,
Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-19 12:03:52
         
 
  Radu, cunosc valoarea textului si nici nu am emis pretentii. Si nu cred ca am lezat pe cineva, nici pe Sade ca mi-a dat stea, nici pe Adrian ca a adus un comentariu in opozitie, foarte taios si fara adresare directa.
Dar voi lua in calcul si observatia facuta de tine.

mersi Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-19 09:36:53
         
 
  Tania, cand scrii, scrii. Cand te plictisesti, faci misto de cititor, cu cate o perla gen "vals dansat", "doamne-doamne", "bonturi", "dezleaga din copaci" si altele, mai dragute, gen "coborîm pe pîrtie în fîntîni", si astepti feedback constructiv. Daca vrei sa faci bine ceva, trebuie sa tintesti capodopera, pentru ca oricum rezultatul e sub asteptari. Daca nu tintesti nimic, rezultatul e hilar. Daca vrei sa te joci cu tine, e usor, daca vrei s-o faci cu altii e mai greu, nu oricine accepta regula jocului. Iar prozodia nu a fost niciodata punctul tau forte. Textul asta nu merita stea, stii bine.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-10-19 08:59:35
         
 
  Adrian, a scrie scolareste nu inseamna a o face pe un fund de bucatarie. Niciodata nu scriem la fel de serios si de tehnic. Poate tu sa faci exceptia.
Stii care e diferenta? Tu imi critici scrierea de la nivelul unei capodopere ce ar fi trebuit scrise si nu a iesit sau pur si simplu nu s-a vrut a fi, pentru ca nu am bibilit versurile. Eu, iti vad comentariul ca pe o nuca in perete pentru ca nu e raspuns la nici o intrebare pusa, nu pare a fi nici completare sau o explicatie cursiva la ceva anume si nu imi e nici macar ca o adresare directa. Ai intrat pe pagina si ai varsat fierea unui critic ce nu mai da de poezii de valoare pe nicaieri, spun asta pentru ca comul tau are o conotatie universala.
Personal nu am perceput decat o mare tristete a unui suflet ce, de atata tehnic, nu mai gaseste nici o intrare. Stii, mi-am amintit de niste cuvinte, nu stiu daca sunt citate sau sunt ganduri personale ale persoanei de la care le-am citit dar ti le spun si tie: `mi-ar place ca sufletul meu sa fie o fereastra care sa nu mai dea intr-o curte interioara`.

Multumesc totusi de prezenta
Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-19 08:38:17
         
 
  ...Criticul unei balamale, mai curând și mai echitabil, decât sedusul receptor de către un vers tocat pe un fund de bucătărie.:)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-19 01:57:37
         
 
  Asta doar daca nu vrei să rămîi în memoria europeica drept "criticul unei balamale scîrțîitoare"!:))  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-19 01:35:20
         
 
  ...gheorghe, comaprativ cu textul de mai sus, in special cu "de timpul n-ar fi devenit bonom subit,
să ne absolve de tristeți c-un Doamne
îngenunchiat în brumă ce nu ne-a oprit
să ne iubim", categoric sunt vag incoerent.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-19 01:23:12
         
 
  Adriane,
Nu te supăra dar și tu ești vag incoerent..pentru mine, probabil!Mai puțin chestia cu balamaua:)))
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-18 18:37:22
         
 
  ...Prozodia e un talmeș-balmeș, iar în fuga de după "originalitate", te împeidici, pe alocuri, de incoerență.

...Între slava poetică și păcatul diletantismului rămâne, pururi, ambiguitatea. (care e Mama Poeților de Pretutindeni).Sensul conform trăirilor nu este cel veridico-logic (al lumii, reprezentată de toți la fel), nici măcar nu este cel bâjbâit sau nimerit de autor, ci este cel al receptorului, care, în marea sa bunătate, ori în lipsa caracterului ezoteric, îl va ciunti, îl va opera, îi va cârpi găurile, și-l va numi propriul său sens, astfel legitimizându-i valoarea. Oau fabricându-i-o. Sau se va mulțumi să declame că nu înțelege, deci versurile sunt fie proaste, fie școlărești. Și când ușa scârțâie, nu-i de vină pragul, e de vină balamaua.


A.A.A

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-10-18 18:26:57
         
 
  SAde, daca am facut aceasta precizare in versul cu pricina- `cobor pe partie in fantani` si nu am spus simplu ma dau pe franghii este clar ca am vrut sa fie altceva, fantana aici aducand a adancime, a substratului esential al vietii, etc etc. De unde si continuarea cu o mistica intammplare sau de la care s-a plecat pe acea partie. In fine.
La versul urmator ar mai fi ceva de finisat, sunt de acord cu tine- `mistica intamplare ce e` dar deocamdata ramane asa.

Tania
Mersi pentru lumina.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-10-18 18:14:56
         
 
  Contradictoriu, steluța e de la mine ca să își dea și alții cu părerea..s-ar putea ca eu să gafez în aprecieri!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-18 17:53:33
         
 
  Tania,
Habar n-am de rigorile metricii prozodice, cred că sună bine, deși uneori nu are logică:"Cînd noi ne coborîm pe pîrtie în fîntîni"( de ce nu simplu firesc: pe frînghii?!)sau "treziți de mistica întîmplare ce e,
vorbești de vals de parcă toamna a venit"!!!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-10-18 17:42:59
         
 
  Un text nerealizat, sub aspect prozodic. Se mai poate lucra pe el. Nici ideea nu este dusă până la capăt, finalul, cu acel "netoamne", parcă ghilotinează poema. Sunt câteva imagini, de început, pentru care merită a fi rescris textul. Colegial,  
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2008-10-18 17:26:16
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE