FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
La pieptul tău aș depăna povești
Text postat de Veronica Pavel

La pieptul tau aș depăna povești
Și pradă ți-aș servi. O veșnicie
Nu i-ar ajunge inimii să știe
De ce, cu slova, timpul mi-l oprești…

Când s-ar aprinde-n simțuri carne vie
M-aș arunca din bolțile cerești
Spre ale filei cărți; trăiri firești
Ar deveni fiori de bucurie

Si-aș da, citindu-l, plinul de cuvinte,
Misterul vocii, truda literară,
Impreunând povestea mea din minte

Cu clopotul ce-n vremuri stă să bată
Dintr-o rostire, gata să dispară,
Ce-a fermecat cărarea mea, odată…..

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multam mult Vero pentru explicatii.
Marturisesc ca e atat de multa poezie in expresie incat nici eu nu m-as fi putut abtine s-o utilizez. :)
Cu pretuire :)
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-09-20 11:42:16
         
 
  Vero,
esti generoasa cu zambetele azi (généreuse tout court),
mie mi-ai pus chiar si unul quadruplu, il pastrez bine :)

asta-i tot, nu vreau sa devin o prada tentatiei de a "posta" ;)

reverenta,
tm

 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-09-19 18:50:56
         
 
  Tea,

Ar trebui strânse comentariile tale la toate textele, nu doar la ale mele, am avea cu totii de invatzat. Poate ca Gina le strange! :)))

Da, asa e cum spui tu, poezia apartine autorului. Dar oare numai lui??!! Tu stii exact câta incredere am eu in mine, si poate ca esti prima care ai intzeles pe deplin ezitarile mele...

E drept ca, stiindu-ti rigoarea si profesionalismul, aplecarea ta catre poezia mea ma incurajeaza. Am fost totusi complet surprinsa cand mi-ai acordat o stea...

Da, ne intoarcem în permanentza "acolo", ai dreptate, vrem nu vrem, constient sau nu, drumurile ne conduc, chiar când înaintam, si facem un ocol trecând tot "pe acolo".

Mutzam mult de prezentza si incurajare!

V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 18:12:53
         
 
  Vero, mai bine mai tarziu decat niciodata-asta e pentru mine, nu pentru tine- doua idei:

tensionat sonetul....timpul te (ne) "macina", nu asa obiectiv, la vederea fiecaruia, ci asa...instalat in constiinta....in "lectia" -neinsusita in general- a "trecerii" fie ca o consideram scurta, fie ca o consideram ...fara limita ; ultimele trei versuri sunt edificatoare

pe urma, stii foarte bine ca ceea ce scrii iti apartine...tu oferi si fiecare ia ceea ce stie, poate, crede... asa ca disputata imagine "ale filei carti" nu numai ca-ti apartine, cum am zis, dar are si sensul ei profund.....compartimentarea temporala de care ziceam....cartea este deci tributara (nu-mi place termenul ca suna lozincard, dar n-am altul acum) tributara,zic, filei....careia ii apartine !

Frumos!*

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-09-19 17:42:02
         
 
  TB,

Bucuroasa de prezentza ta aici. M-as fi aruncat si eu "din boltile ceresti in slovele din fiile", daca "slovele" ar fi stat cuminti si n-ar fi aparut in prima strofa! :)))

Te astept si cu postari. Nu ca toate cometariile tale n-ar fi in sine o lectura grozava, dar, ca "sa-ti creasca nivelul" tre' si postari....

:))))

Multzam mult de comentariu, nu intru in detalii asupra relatiilor incluziune, apartenentza si multimi, las matematicienilor placerea asta

:)))

Stima,
V.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 17:26:53
         
 
  Hello Veronica,

ma tot abtin sa ies in afara "nivelui",
pe alta cale ti-as fi criticat fiecare rand...:)
dar aici nu "m-as arunca din boltile ceresti spre
slovele din file"

doar atat as zice: am recitit si nu vad "spre ale filei carti".

ai dreptate sa te intrebi ce vede cel care citeste si daca il vrei un cititor atent sau nu prea.

cartea e carte. lectia ta de logica nu-i chiar la obiect; de relatia de incluziune e vorba aici si nu tu esti cea care sa poti spune ca e o relatie simetrica.

nu pot "divaga" prea mult, n-am nivel pe pagina asta...:)

doar
..."graiesc, Doamna, catre tine, nu din gura ci din carte, ca ne esti asa departe" ;)

yours,
tm
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-09-19 15:39:40
         
 
  Luchi,

Umor perfect in minimum de cuvinte! :)))

Hai ca m-a bucurat trecerea ta si votul, juma-juma cu al lui GD! Multzam mult!

Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 15:10:10
         
 
  George D,

Cum, inca nu ti-a raspuns d-l Corbu? Trimite-i mesaje pana iti raspunde, ca meriti "nivel"!

Multzam pentru trecere si vot!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 15:08:44
         
 
  Gheorghe S,

Tare m-am bucurat ca ti-a placut. Ai patruns in "limbajul" meu poetic, ceea ce eu inca n-am ajuns la al tau, dar sa stii ca te citesc mereu si intzeleg (sau imi inchipui ca intzeleg) mesajul tau....

Multzam pentru stea, ma onoreaza!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 15:07:31
         
 
  Adriana,

Intâi vreau sa-ti multumesc pentru complimentul tau, care mi-a facut placere, cu atât mai mult cu cât te urmaresc cu interes si in poezii si in comentarii si mi s-a parut ca ai mereu ceva inteligent de comunicat.

Hm...Vrei o lectie de logica? Daca numai asta vrei, e simplu. Iata: în orice relatie intre doua elemente exista o reciprocitate de apartenentza, a carei balantza e înclinata intr-o parte sau într-alta. In cazul de fatza, sigur, foile apartin cartii, suntem obinsuiti sa gandim asa. Dar nimeni nu ne opreste sa gandim mai departe si anume ca, de fapt, si cartea apartine foii. Reciprocitate de dependentza exista intre toate, chiar si între autori-cititori, unii neputând exista fara altii....

In cazul poeziei in sine, tu, care esti poeta si ai trecut deja prin mai multe etape ale "nasterii" ei, cum singura ai marturisit (superb, de altfel) intr-un comentariu, stii ca un "poet" nu stapaneste poezia, ci e invers, poezia pune stapanire pe el, iar acesta o scrie, iar la sfarsit o cizeleaza.

Prima mea pornire (uneori primele porniri sunt cele mai autentice) a fost cea atat de mult controversata. Apoi am observat eu insami mica inversiune logica, dar nu m-am indurat sa schimb. Cand mi s-a atras atentia, sigur, n-a fost o problema sa schimb "Spre ale filei carti" cu "Spre filele din carti", varianta cuminte, logica, exacta, dar mai putzin poetica, in sufletul meu, decât prima. Cum insa am considerat ca poezia, in ansamblu, nu este un rezultat numai al autorului, ci si al perceptiei creatoare a cititorului, mi-am spus ca poate prima mea pornire nu poate fi perceputa asa cum am simtit-o, asa ca am schimbat.

Când însa am vazut ca mai sunt câtiva oameni -poeti de altfel - care au simtit si ei ca prima varianta le spunea mai mult, poetic vorbind, decat cea logica, rationala, ordonata si cuminte, am revenit la prima formula.

Asta-i tot....

Multzam de trecere,
Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 15:05:24
         
 
  Am votat eu pentru George, pana face rost de nivel!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2008-09-19 11:12:52
         
 
  Vero, te-as vota dar nu am nivel ;)

Mi-a placut

GD
 
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2008-09-19 10:36:03
         
 
  draga Vero,

ai dreptate - de la poemul modern la poemul clasic, si atunci cind reusim sa-i dam poemului clasic o oarece modernitate, efortul nu mai conteaza ...

" Spre ale filei cărți; trăiri firești "

cu pretuire,
stea
 
Postat de catre gheorghe Sarbu la data de 2008-09-19 08:11:57
         
 
  Vero
e prea rafinat poemul(ca de altfel toate scrierile tale) ca sa iti motivezi expresia(de care este evident ca te-ai indoit si tu, ca si cand ai fi fost constienta cat de mult ai fortat logica)- cu un vag "licenta poetica" O, nu! Tu esti un autor de exceptie... sa fie cartile filei o incarcatura de intelesuri ? Sau ce? Hai... da-mi o directie logica.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2008-09-19 03:59:26
         
 
  Gina,

Nu e gafa, toate execitiile tale de lectura sunt personale. Chiar ma gandeam, zâmbind, ca tie ti-a placut "spre ale filei carti", care-mi placuse si mie si-mi ziceam ca asa, cu limbajul tau "special" era normal sa-ti fi placut!
Acuma am schimbat la loc, ca am vazut ca si lui AAA i-a placut.

AAA,

Multzam de sfat, interventia ta a fost o totala surpriza, eu credeam ca tu vei fi primul care s-ami gasesti "nonsensul" , de fapt un sens, dar putzin învârtit. Asa ca, daca si voua v-a placut, si Mirelei, si mie, l-am pus la loc....

Cu stima,
V.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 01:28:52
         
 
  Veronica,

am facut o enorma erata/ gafa: 'cele scrise, sunt un exercitiu de lectura, personal'

a se citi:

'cele scrise, sunt un exercitiu de lectura personala':

Impreunând povestea mea din minte

Cu clopotul ce-n vremuri stă să bată
Ca vorba caldă, dar atât de rară
Ce-a fermecat cărarea mea, odată… / etc.

trebuia sa specific,

sorry,

g.
 
Postat de catre nula nada la data de 2008-09-19 01:20:53
         
 
  ...Choar dacă a fost o eroare, zău că mie mi-a plăcut "ale filei cărți". Puteai liniștită s-o lași.

A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-09-19 01:09:02
         
 
  Asa este, Gina, ai deslusit foarte exact, exista undeva o rana, credeam ca era vindecata deja, "lecturile mamei"....
Nu spun mai mult.

Comentariul tau va ramane ca dovada a fostei forme, pentru ca intre timp am schimbat putzin si nu mai sunt la fel acele cuvinte, dar semnificatia e aceeasi....

Multzam de trecere si semn,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 00:51:34
         
 
  Veronica,

mi-a placut teribil :'ale filei carti' - un fel de 'anormalitate' in cursul atat de 'lin' al scrierii.

La pieptul tau aș depăna povești
Și pradă ți-aș servi. O veșnicie

'vesnicie', care se 'divide sprijin',urmatoarelor:

O veșnicie
Nu i-ar ajunge inimii să știe
De ce, cu slova, timpul mi-l oprești…

cele scrise, sunt un exercitiu de lectura, personal:

Impreunând povestea mea din minte
Cu clopotul ce-n vremuri stă să bată
Ca vorba caldă, dar atât de rară
Ce-a fermecat cărarea mea, odată…

o idee de iubire, razbate in 'umbra versurilor'de mai sus - si cum 'iubirea e de sapte feluri', o aleg pe cea parinteasca, 'vinovate' versurile:

Ca vorba caldă, dar atât de rară
Ce-a fermecat cărarea mea, odată…

spun,

gand bun, Veronica,

regards,

goia









 
Postat de catre nula nada la data de 2008-09-19 00:23:09
         
 
  Cristi, a disparut "licentza", da' zau ca-mi placuse! :)))

Cât despre silabe, da, sunt 10, in primele doua strofe sunt alternantze de 10 si 11 silabe. Nu e voie?

Mirela,

Pai tocmai cand a disparuit "licentza" tu zici ca ti-a placut?

Ma bucur de trecere si apreciere!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-19 00:03:00
         
 
  Vero, imi place, e fain sonetul:)
Cu "licenta" cu tot:))

Vot,
ML.
 
Postat de catre Mirela Lungu la data de 2008-09-18 23:57:33
         
 
  Cristi,

Exact asta ma si asteptam, sa ma intrebe cineva, ce-i cu "ale filei carti". Si-mi pregatisem raspunsul :"licentza poetica"...:)))

Multzam de osteneala!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-18 23:52:24
         
 
  "Spre ale filei cărți; mirări firești" are 10 silabe si este un pic ilogic : "ale filei cărți" (cartile filei????)

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2008-09-18 23:13:51
         
 
  Multzumesc, s-a facut, ai dreptate cu "depanarea", era interpretabila! :)))

Pai eu am cazut invers, din modernism in clasicism! Infine, scri si eu ce-mi "vine la inspiratie", sa traiti!

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-09-18 22:56:39
         
 
  Scuze,
Vero,
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-09-18 22:50:01
         
 
  vero,
Știind cît de mult ții la titluri, am o rugăminte: încearcă să-i pui pălărie lui DEPANA, căci se înțelege cu totul altceva decît ceea ce ai avut în intenție.
În rest, numai de bine.
Ai mînă, dar nu ar fi rău dacă ai evada puțin din clasicism.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-09-18 22:49:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE