FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ora cocoșului
Text postat de Adriana Lisandru
poți auzi cum crapă tăcerea
vrej
sub călcâiul luminii

umbra ți se lungește de-a lungul pereților
și-adoarme
cu șarpele casei drept căpătâi

Numele
s-a adăpostit în oglindă

între ea și tine
trei pași.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  nu intamplator, numarul 3, este folosit atat in viata reala, cat si in scris; simbolistica lui 3, e faina, deoarece acopera atat 'implinirea' cat si 'esecul'... eu asa simt... si asa am citit:

între ea și tine
trei pași.


cei trei pasi - asa cum 'intuiesc' eu, sunt o invitatie, ceva de genul: 'este la latitudinea ta sa'... ori, in orice caz - este o descriere a unei situatii in 'litigiu' - ideatic litigiu...

am spus un pic, despre 'cei trei pasi' - pomeniti de tiberiu-m... asa cum am inteles eu - poate revin cu o 'parere' per intreg poemul...

gand bun,

regards,

goia


 
Postat de catre nula nada la data de 2008-10-11 01:47:03
         
 
  nu le-am citit sau le-am uitat intre timp, n-am absolut nicio legatura cu commurile altora,
nici cu ei insisi macar. nu ma fac inteles, dar stiu ca e ff tarziu ...

g'night & take care
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-10-11 01:40:18
         
 
  cocosului*  
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-10-11 01:29:53
         
 
  pai cred ca am spus ce aveam de spus. :)
Tiberiu, nu-i vorba de tulburat, nici de tulburel...-:);dar poemul asta, bietul, a avut parte de o intampinare "furtunoasa", dupa cum ai vazut. :)) de au zburat penele cocosunui prin toate meridianele si paralelele mitologiilor!
la asta ma refeream.
iar "povestit" ar fi trebuit pus asa, in ghilimele, in loc de "deslusit".
noapte buna. mai vorbim, dar pt. azi mi-am facut norma in fata calculatorului cu varf si indesat!
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-10-11 01:29:28
         
 
  Adriana,
n-am cerut nimanui, cred ca niciodata :)
sa "povesteasca" poemul scris. dimpotriva.
intrebarea mea, caci intrebare era,
avea un scop precis: deslusirea simbolului "trei pasi" folosit de tine. sa-mi spui ce inseamna
ci "trei pasi" nu inseamna sa povestesti ce ai vrut tu sa zici cu asta. inseamna doar ca vreau si eu, un novice, sa inteleg ce e simbolul asta.
de unde si urmarea comentariului meu precedent, in legatura cu invatatul.
imi pare rau ca ai inteles altceva si te rog sa
ma scuzi ca fara sa vreau am tulburat linistea poemului.

cu stima,
tm




 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-10-11 01:15:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  aha, acum am gasit. nici nu-i de mirare ca nu le-am vazut, la cat de multe commuri curg zilnic aici.
raspunsuri:
incearca o interpretare mai dinspre hermeneutica: umbra, ca proiectare a divinitatii, ca efemer ce se desface de real.
triada pasilor: omul este cel care completeaza Marea Triada...sau, pana la descoperirea desavarsirii, ai trei pasi de facut.
te rog, nu-mi mai cere vreodata sa-mi povestesc poemele...asta, cel putin, a fost ultra-povestit!
multumesc frumos de link, il deschid acum. nu ascultasem.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-10-11 00:03:06
         
 
  revin la textul tau, la comentariul meu si la PS-ul lui, cu adresa youtube precisa:
http://www.youtube.com/watch?v=c4G91mDxSxQ
pentru "cocosii negri" (am mai vorbit eu de asta aici, fie o data in plus). un cantec extraordinar, de jale -- intr-o inregistrare recenta, un pic bruiata, dar ok.

in sfarsit, o intrebare: triada pasilor.
despre ce e vorba mai precis?

dar daca n-ai timp, no problem. propuneam un dialog constructiv, din care as fi avut de invatat mai mult eu.

toate cele bune,
tm
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-10-01 17:50:14
         
 
  crapatul de ziua, moment atat de greu de sesizat, greu de asteptat, prea greu...

cu pretuire,
:) tm

PS ai ascultat vreodata "cocosii negri", acel vaiet ritmat cantat de "phoenix"? (daca nu, vezi youtube)
PS2 umbra care se lungeste si adoarme se potriveste de buna seama cu primele raze, cele aproape orizontale. as zice atunci "umbra lungita" sau asa ceva; e un moment greu de prins, cum mai spuneam...
in sfarsit, ultimele doua secvente sunt extrem de scurte si insurubate. nu vrei niciun compromis :)
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2008-09-02 12:35:25
         
 
  Esenta imaginilor tale, ermetic prezentata sau nu, este uneori coplesitoare : "poti auzi cum crapa tacerea / vrej / sub calcaiul luminii".....trairile tale sunt -aparent- un calcul al dimensiunilor de dincolo, din spatiul acela catre care ne indreptam, evident, fara voia noastra, dar inevitabil....zic aparent , pentru ca, pentru mine, cel putin, apar incarcate pana la refuz de un consum emotional, care pur si simplu, sufoca.

"intre ea si tine
trei pasi"!

Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-09-01 16:11:51
         
 
  asa este, vina mea sa fie.
dar chiar nu-mi place sa-mi comentez propriile texte.
La revedere.
nu este nevoie de scuze, domnule Rechesan.
sa nu exageram, totusi, cu malitiozitatea. :)
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 13:15:27
         
 
  Acum voi fi direct:vina este a dumneavoastră că nu ați vrut(sau priceput)să-i lămuriți cucurigatul!
La revedere și scuze pentru timpul scurs inutil!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 13:11:24
         
 
  sa ma iertati...nici nu intentionase sa va trezeasaca, de fapt.
cred ca data viitoare o sa-i antifonez ciocul.
saracul cocos!!
ce vina o fi avand el?
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 13:08:28
         
 
  Vă mai răpesc din timp( nu aveam intenția să mă lansez în divagații, nici să ascult docte prezentări generalizante)doar pentru un argument clar la al doilea mesaj, pentru că din versuri chiar nu reiese că acel cocoș a cîntat a treia oară!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 13:06:35
         
 
  sarpele casei - sarpele de casa - spiritul ocrotitor al casei, Dl-e Rechesan (folclor neaos romanesc). daca tineti mortis sa-i cautati un echivatentul pe coclaurile greco-romane, il gasiti: zeii Larri.

"la cantatul cocosilor" e ora cand se rupe ziua de noapte.
poftim, interpretare ultrasimplista si nonmetafizica.

cat depre comentat sau necomentat - tot alegera dumneavoastra este.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 13:04:39
         
 
  Daca dvs vreti sa claditi Troia...e alegerea dvs.
sau vreti sa ne jucam la nesfarsit de-a vorbele?
Pe Platon l-am adus in discutie in urma remarcii d-lui Peia, pe Apollo - in urma remaccii dvs.
Nu de ei este vorba in text.
ne pierdem (sau vreti sa va pierdeti) in divagatii.

dar, daca insistati..
Platon vorbea de geometria sacra, care, in cultura greaca, este totuna cu arhitectura sacra, definind, de fapt, cladirea Lumii( nu a Troiei) sau Manifestarea Principiuli Unic.
of, pe unde am ajuns...
daca vreti sa vorbim despre text, e ok.
dar pt altfel de discutii nu am timp, sincer.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 13:01:05
         
 
  Ahaaa!Dar dacă în poezie e sfîntul Petru, unde e Iisus? În oglindă? Iar șarpele e cel edenic sau al lui Asclepios? Ufff, da' greu e pentru mine drumul înțelegerii versurilor de mai sus... cred că în viitor mă voi abține să comentez ceea ce nu înțeleg nici ideatic, nici poetic!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 12:57:50
         
 
  Bine, de la Platon ajungem la Apollo, care în calitate de geometru ajută la zidirea Troiei, o întoarcem la Homer, navigăm cu Ulise, mitul reîntoarcerii imperfecte și tot nu mă lămuriți...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 12:53:14
         
 
  sa dau un extemporal*  
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 12:52:09
         
 
  mai departe: titlul.
oare sa fi uitat lumea de tot de "cel de-al treilea cantat al cocosilor"?
va rog, nu-mi cereti sa spun ca oglinda este, in hermeneutica, reprezentarea inteligentei divine, ori sa dau detalii despre semnificatia numelui, ori a umbrei...ori despre triada pasilor, ca ar insemna sa fac un extemporal despre propria mea poezie.

de ce sa va iert malitiozitatea?
erati malitios?
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 12:49:48
         
 
  pentru ca Platon, vorbind de caracterul sacru al geometriei, a spus asta. Si cred ca mai degraba il putea invoca pe hiperboreanul Apollo, care si este , in traditia greaca , "zeul geometru" = arhitectul.
Dumnezeu, in citatul de mai sus, este doar o numire a divinitatii, Domnule Rechesan.
Iar eu l-am adus pe Platon in discutie doar raspunzandu-i d-lui Peia, voind sa spun ca atributul de "geometru" dat poeziei nu m-a deranjat
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 12:45:56
         
 
  D-na Lisandru,
Tot nu pricep unde e " sensul geometric" din stihuirea dumneavoastră! Dacă el există de ce neapărat Dumnezeu și Platon (care-l putea invoca eventual pe Cronos sau Zeus), de ce nu Euclid sau Thales din Milet?
P.S.Scuze pentru insistență sau malițiozitate, dar chiar sunt curios de mesajul acestei "Ore a cocoșului"!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 12:24:26
         
 
  Era un punct de vedere, Adriana.
Am și eu cîteva lucruri scrise cam în aceeași notă. Dar, recitindu-le, am simțit că nu respir acolo decît cu plămînii prinși în agrafe.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-09-01 12:06:20
         
 
  typo: BIBLIE  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 11:57:15
         
 
  Doamnă Lisandru,
Acum chiar îmi oferiți o perfectă " ceață" poetică!Mărturisesc că nu înțeleg nimic din trimiterile la Bblie, Nomen sau ce ați mai scris, explicîndu-vă stihurile!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 11:56:43
         
 
  erata la erata!!
"sa cautam prin mitologia"...
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 11:48:18
         
 
  D-na Elena Munteanu, multumesc pentru stea. Mult ma bucur ca mesajul a ajuns!  
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 11:47:40
         
 
  erate: ascultam; ia te uita;
...si Biblia
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 11:46:28
         
 
  Domnule Rechesan, de ce trebuie sa acutam prin mitologia din Tara Soarelui Rasare (ia te iuita, ca o legatura tot ar fi!), cand biblia ne este atat de aproape?

virbatia mea a sublimat momentan, domnule Peia. :)
ok...in ultima instanta, pot face si o "decodare" hermeneutica, dar ma intreb ce farmec ar avea...
intredeschid insa o usa: Numele e singurul substantiv scris cu majuscula. pentru cei care-i cunosc semnificatiile, va fi foarte simplu.chiar nu-l consider incifrat.
iar geometric...de ce nu, din moment ce Platon spunea ca "Dumnezeu geometrizeaza intotdeauna?"
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-09-01 11:45:40
         
 
  typo: o luăm altfel, direct, codarea...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 11:36:54
         
 
  Da.
Bine condensată.
Dar schemele astea geometrice, care nu lasă loc de greșeală, care-s un crochiu necompromițător, prin perfecție, sunt și păcălicioase: te închistează în marmora rece a comunicatului sec și lipsit de pulsație. Acolo duc. Spre moarte lirică. Numai vibrația sanguină, incandescentă, neîncorsetată poate recrea viața prin cuvînt.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-09-01 11:33:55
         
 
  Ora cocoșului în mitologia niponă e ora la care vin stafiile; chiar nu percep legătura ideatică între titlu și conținut, sau dacă oluăm altfel, direct codarea ta unde ne trimite?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-09-01 11:33:13
         
 
  "călcâiul luminii", "adoarme/cu șarpele casei drept căpătâi", "numele |...| adăpostit în oglindă"

Pentru poezia acestor sintagme, dar și pentru mesaj,
*, cu admirație,
Elena

 
Postat de catre Elena Munteanu la data de 2008-09-01 11:17:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE