FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Radu Herjeu
se trage cu puºca în noapte
cãderi ºi tãceri ºi hãituiri ºi spaime
agãþaþi de colþurile labirintului îngerii se deºirã
firul alb vorbeºte limba Minotaurului
ariadnele se-ascund îngrozite
strigând
isterice
cad stele din cer nãlucile îºi pierd aripile
oamenii îºi croºeteazã pulovere din ele
pufoase moi sã tot adormi în ele
mai puþin zbor mai mult vis
fiecare îºi ia îngerul deºirat acasã
îngerul personal
sã-mbrace toatã familia mobilele cãþelul
sã se laude la prieteni cu rezerva lui de scame albe
agãþate de tãlpi

ºi vânãtoarea de îngeri reîncepe
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ma uit in stanga - imi vad ingerul
ma uit in dreapta - imi vad ingerul

pacat

muritorii au incetat sa mai creada
in ingeri

mai trec:)
 
Postat de catre eugenia reiter la data de 2005-12-29 16:18:23
         
 
  Radu, la multi ani, dragule. Sa ai parte numai de bucurii si impliniri pe toate planurile.

Craciun fericit!
sorin
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-23 15:57:13
         
 
  Vladimir, multumesc de atentia acordata textului. Unele lucruri au gasit ecou in mine, si, prin urmare, le-am dat curs... Altele... mai putin, poate si pentru ca nu sunt poet :) Si pentru mine, cel putin acum, mesajul e mai important decat forma. Chiar daca asta inseamna (si stiu ca asa e) uneori prea le spun pe toate si nu-i mai las cititorului libertatea sa "respire"... neprogramat :)  
Postat de catre Radu Herjeu la data de 2005-12-22 21:55:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Radu sper sa nu ma consideri carcotas daca afirm ca titlul e banalizat chiar daca ideea ce sta indaratul acestuia este atat de generoasa in semnificatii.
Apoi nu stiu ce-i aceea "Minotaurui"... cred ca e vorba de "minotaurului".
Textul este insa unul interesant, in mod voit fragmentat... o succesiune de imagini care se succed intr-un soi de caleidoscop... chiar si asa eu as incerca sa scriu fara semne de punctuatie si fara majuscula la inceput de rand, incercand sa sugerez hiatusurile prin recurs la topica si intertext.
Remarc:
"Se trage cu puºca în noapte"... constructie simpla dar de efect tocmai prin inducerea ideii de fragmentare a spatiului, de asezare a unui "perete" intre cel ce asculta sunetul fara a sti de unde provine, fara a putea cuantifica gradul de pericol si ocultarea acestei frici prin cuvantul "noapte"... despre care stim ca este depozitarul spaimei noastre ancestrale de intuneric.
Cred insa ca a utiliza Minotaurul, Ariadna si labirintul in acelasi context da textului o aparenta facila si poate prea explicativa ce nu poate decat sa dauneze intregului.
As scoate "strigand" pentru ca ai cuprins deja genul in cuvantul "isteric" si nu e nevoie sa particularizezi.
"Fiecare îºi ia îngerul deºirat acasã"... imi place fraza tocmai pentru ambiguitatea pe care o induce lectorului... ingerul e desirat? cel care ia ingerul e desirat? Daca e sa ne gandim la lipsa unei virgule acolo unde trebuie sensul este lesne de priceput dar e bine ca ai lasat asa... de fapt virtutea acestei constructii este aceea ca problematizeaza pe o tema interesanta... natura relatiei dintre om si fiintele intermediare, in speta ingerii.
Spre final, constient fiind ca trebuie sa-ti termini ideea ai cazut cred in capcana de a rotunji textul... Radu mai lasa poeziile si neterminate... unui poet ii este permis orice :)

 
Postat de catre Vladimir Negru la data de 2005-12-22 21:01:13
         
 
  Eu nu uit niciodata pustile :) Si am inceput sa nu mai vad poezia din viata...
Multumesc.
 
Postat de catre Radu Herjeu la data de 2005-12-21 19:01:32
         
 
  "Nãlucile îºi pierd aripile,
Oamenii îºi croºeteazã pulovere din ele,
Pufoase, moi,
Sã tot adormi în ele"
- iaca ce numesc eu "poezia din poezie". Aici nu mã mai gîndesc la puºtile acelea care nu tac în noapte. Antitezã. Hmmm... Frumos.
 
Postat de catre Name Old la data de 2005-12-21 18:59:29
         
 
  Ingerii din noi... frumosi, urati... buni de pus in geam sau de laudat cu ei laprieteni... ingeri haituiti, vanati pentru scamele lor, pentru ca asta e tot ce pricepem din ei...
Multumesc, Sorin, pentru cuvinte.
 
Postat de catre Radu Herjeu la data de 2005-12-21 16:36:40
         
 
  PS: As fi onorat daca ai accepta invitatia d-lui Emanuel. Ar fi pacat sa nu ne dam aceasta sansa.  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-21 16:34:18
         
 
  Multe 'capcane' in poezia ta, Radu.

Fiecare îºi ia îngerul deºirat acasã,
Îngerul personal,
Sã-mbrace toatã familia, mobilele, cãþelul,
Sã se laude la prieteni


Ingerul de acasa trebuie sa fie in primul rand frumos, sa te poti lauda cu el. Si mai sunt cateva clauze pentru ingerul personal. Conditii impuse, iar daca ni se prind scame albe din rezervele lor pe haine si pe papuci avem la indemana aspiratorul. Ingerii trebuie sa risipeasca frumusetea atat cat hotaram noi, stapanii de ingeri personali.
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-21 16:28:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE