FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
iubito, îți lunecă-n gând...
Text postat de D. A. Costinescu
iubito, îți lunecă-n gând păsări calme,
eu aprig alunec din noapte spre zi,
lumina-ți respiră în cuibul din palme
lipite a rugă cuminte, nu știi
că-nving pentru tine tăcerea, sudalma,
reproșul, sărutul trădării păgân...

și ninge pe noi cu tristețe de-a valma,
tu, doamnă copilă, eu copilul bătrân...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  E lipsa mea ca n-am stiut de valma(chiar pop. fiind)...cat despre deavalma am gasit in dictionare (nu DEX) ambele forme: de-a valma, deavalma ca si la dealtfel....de altfel...

m-am cam departat , se vede si confuziile...curg!

si daca imi si amintesc de schimbarile fortate pe care le-am trait ......raman si mai.....nedumerita.

Scuze, baieti!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-07-29 00:46:20
         
 
  1. VÁLMĂ, vălmi, s.f. (Pop.) Mulțime, învălmășeală; p. ext. hărmălaie, tumult. ♢ Loc. adj. și adv. De-a valma = (care este) laolaltă; amestecat (în dezordine); claie peste grămadă. ♢ Expr. A da valma = a da buzna, a se repezi, a da năvală. – Cf. rus., ucr. v a l o m [=v a l i t] a veni buluc, a se îmbulzi.

2. Ștefan Baciu- Elegia sexagenarului adolescent http://www.romanianvoice.com/poezii/poezii/elegia.php

3. Nichifor Crainic - Vărul Dionis
http://poezie-crestina.trei.ro/?p=609

Voi alege forma corectă, cea existentă în DEX.

Veronica, recunosc, pe ultimul vers am lucrat mai mult decât pe toată poezia. Făceam ce făceam, și tot de 12 silabe îmi ieșea! Poate și ora târzie a fost de vină...

Gheorghe Recheșan, son feminin? Mă îndoiesc!

Vasilica, nu știu cât de poet sunt. Mă străduiesc!

Adrian, corectă obesvația ta! Mea culpa! Voi corecta, așa cum am spus mai sus.

Tea, mă bucur că ți-au plăcut versurile. Știu, e un mic poem, însă așa l-am dorit, concentrat.

Vă mulțumesc tuturor pentru prezența în pagina mea :)





 
Postat de catre D. A. Costinescu la data de 2008-07-28 23:13:19
         
 
  ...Pentru "de altfel" am găsit ca variantă corectă și "dealtfel". Nu știam de ea. În fine.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-28 23:02:13
         
 
  ...Tea, dacă bine mi-amintesc, "valmă" înseamnă "învălmășeală", "mulțime", etc iar "de-a valma" este o locuțiune adv. și se scrie dezlegat. Ca si "de altfel".

...Poate, între timp, o mai fi ieșit v'o normă de asta... cu puf și eu nu știu de ea.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-28 22:58:06
         
 
  S-a sters comul meu: Am fost in DEX, am verificat, corect este "de-a valma" asa cum a spus si AAA.

DAC, in sperantza ca vei corecta, acord si eu un vot.

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 22:48:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ps. logic dealtfel: valma ? nu-i in limba romana!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-07-28 21:49:07
         
 
  deavalma se scrie intr-un cuvant... chiar si dupa vechea orto.

ceea ce vreau sa spun, de fapt, este ca imi place micul tau poem, DA.

Calvar si vot
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-07-28 21:46:12
         
 
  Vasilica,

Ai dreptate, ma bucur ca scrisesesi erata inaintea notitzei mele (se poate vedea) si e bine ca nu mi-ai luat-o in nume de rau! Bravo!!!

V.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 21:39:23
         
 
  Eu asa auzisem, cum am scris, prof. Mihai Zamfir (scriitor, a publicat si la Polirom:))) mi-a spus ca nimeni nu respecta noua ortografie.....

In aceste conditii, in care regulile noi nu prea se respecta, "de-a valma" ar fi trebuit scris separat....

Nu stiu de ce DEX-ul e tot blocat, mai incerc.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 20:38:26
         
 
  (primul) dar = da  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-28 20:24:12
         
 
  ...Taman de-aia am pus și semnul întrebării la final. Poate există vreo normă de ultimă oră și eu nu știu.


... Eu nu știu nimic de "intr-o/intr-un". De nici o (nicio) si nici un (niciun), dar. Dar de intr-o/intr-un. nu.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-28 20:23:40
         
 
  In ortografia pe care o stiam eu ar fi trebuit sa fie "de-a valma". Dar acuma s-au mai schimbat lucrurile, "intr-o" se scrie "intro" si "intr-un" se scrie "intrun", asa ca poate si "deavalma" s-o fi scriind impreuna. Am incercat sa intru in DEX, dar n-am reusit.  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 20:21:03
         
 
  deavalma - de-a valma (?)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-28 20:14:53
         
 
  Veronica, multumesc, am scris inaintea ta erata, dar tu ai un avantaj; iti apar imediat comentariile...  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-07-28 20:14:22
         
 
  Erata: decat.

Si, daca tot sunt aici: Vasilica, nu mi-o lua in nume de rau, in comul tau trebuie "ale unui poet adevarat" nu "a unui poet adevarat". Dar te-ntzeleg, erai emotionata....
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 20:08:15
         
 
  Asa, acuma merge, curge pana la sfarsit, ai modificat altceva, chiar mai bine decta ce sugerasesm eu!
Bravo!

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 20:05:23
         
 
  erata:a unui = ale unui  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-07-28 19:30:08
         
 
  Frumoase versuri de dragoste; sincere, sensibile, a unui poet adevarat, mi s-au "lipit" de suflet!  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-07-28 11:56:27
         
 
  D-le D.A.C.
Ai un son foarte feminin, urmează să ne convingi dacă e real!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-07-28 10:50:32
         
 
  Frumoasa poezie.
Iti sugerez in versul final sa inlocuiesti "copilul" cu "tânar", altfel e ruptura de ritm.
Felicitari, am citit si poezia cealalta, ai sensibilitate!
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-28 01:54:00
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE