FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Femeia cozii de păun
Text postat de Tania Ramon


Nu-ți apleca urechea la spaima ce vine.
Sinceritățile-s săbii și plini de rubine
`ți vor fi ochii femeie! Cu mîini pelerine
vor odihni lumina pe un cer sîngeriu
ale tale suspine.

Cînd s-o `ntuneca ai să vezi ce bine făcută
e mirarea iubirii strînsă-n ochi de ciută
cînd printre cozi de păun lumina e slută.
E război amintirea ce despică pe viu.
Cu durerea cusută,



printre palme de floare, te arde tot cerul
legănat doar cu ierburi de vânt. Căci eternul
leac de iubire dorit, degustînd efemerul ,
nu te mai poate ierna ca pe-un pom înflorit.

Îndreaptă-ți reverul.




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  gigi duru, buna dimineața :)

ca s-o citez pe Tania :

"îndreapta-ți reverul" !

Elena Toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-07-26 09:06:11
         
 
  =)) Oau, ce splendoare!... :)
O creație in toată regula. Și e de bine, că și pe acest sait s-a început a se comenta într-o manieră constructivă. Dar mai ales educativă.
Comentarii ample, finuțe - cu sens de subtil, ingenios - ce își ating ținta în plin (cel de la orele 23:51:59 m-a cucerit!).
Vă felicit!
 
Postat de catre Gigi Duru la data de 2008-07-26 04:17:27
         
 
  ...`Pentru a se implini omul trebuie sa creeze, nu sa repete.`
Simplu ca buna ziua. - corect. De aia tot îmi citezi de zor? Sau tu creezi. Îmi place cum citezi. Ți-am mai spus.

...Tania, uneori, ironia se confundă atât de des cu firescul...

...Furtuna ta demolează... paharul de plastic. Când vrei să pari mai mare decât ușa, te izbești cu țeasta de pragu' de sus. Abecedarul a apărut înaintea manualului de gramatică de-a V-a. Poezia înseamnă și ambiguitatea, ambiguitatea nu e poezie. Literele te ascund atâta vreme cât nu-ncerci să le aliniezi în propriile-ți cuvinte.

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 23:51:59
         
 
  Observ, ar trebui sa caut ceva mai simplut. Cui pe cui. Puteam deschide o discutie libera, nu ma sfiesc, dar am preferat sa te trimit la sursa.


`Pentru a se implini omul trebuie sa creeze, nu sa repete.`
Simplu ca buna ziua.

Dar imi place, ca sa vezi, si mie, agresivitatea asta a ta subliminala.
E un inceput.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-25 23:41:04
         
 
  ...Oricum, îmi place enorm cum citezi. Ai talent.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 23:27:48
         
 
  ...Dragă Tania, atunci când ești întrebat ce este un copac, este ușor să iei o bucată de hârtie și să spui: uite, aici, desenată, este o copie a copaculi. Și mai ușor este să intinzi arătătorul și să spui: acela este un copac.

...De aceea, în discuția despre artă, originalitate și demersuri hermeneutice, mă simt depășit de citatele tale.

A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 23:25:24
         
 
  Draga A de trei ori, te simt foarte incordat in a-mi da sugestii de creatie. Uite, eu, simtindu-ma datoare, iti propun o mica lectura la care sa reflectezi. Facem schimb de stiluri.

` Îmi place acela care cunoaște dansul și dansează. Căci doar în aceasta se găsește adevărul. Pentru a seduce trebuie să îmbrățișezi. Și trebuie să îmbrățișezi pentru a reuși să ucizi. Îți sprijini spada pe spadă și oțelul dansează pe oțel. Dar l-ai văzut pe cel care luptă raționînd? De unde timp pentru a raționa?

Iar sculptorul? Privește-i degetele dansînd în lut, apăsînd cu degetul mare pentru a corecta urma arătătorului. Pentru a contrazice în aparență, dar numai în aparență, căci DOAR CUVÎNTUL ÎNSEAMNĂ CEVA și nu există contradicție în afara cuvintelor.
Viața nu e nici simplă, nici complexă, nici limpede, nici obscură, nici contradictorie, nici coerentă. EA ESTE. Și numai LIMBAJUL o ordonează sau o complică, o clasifică sau o întunecă, o diversifică sau o grupează. Iar dacă ai făcut o mișcare la stînga și una la dreapta, nu trebuie să deduci din aceasta două adevăruri contrare ci un singur adevăr, al întîlnirii. (…)

Cei care se oferă pentru motive coerente și nu cu bogăția inimii lor, și care discută pentru a acționa conform gîndirii lor, nu vor acționa niciodată, căci silogismelor, altul mai abil le va opune argumente mai bune, la care, reflectînd la rîndul lor, vor opune argumente și mai bune.

Și dacă vrei să explici, conform rațiunii pentru ce o operă e mare sau nu, vei reuși.
Căci cunoști dinainte ceea ce vrei să demonstrezi.

Dar creația nu o vei întîlni aici.

Dă-i contabilului tău pietre și nu va construi un templu.`
(Antoine de Saint Exupery- `Citadela`)

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-25 22:59:55
         
 
  anapest, 3 picioare, dactil 1 picior - ...dactil un picior JUMATATE  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 22:24:36
         
 
  anapes - anapest. m i-ești - mi-ești  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 22:02:52
         
 
  ...Păi, uite, îți spun eu o combinație originală: anapest, vers de 3 picioare, dactil, 1 picior jumătate, (versul 1) anapest, 3 picioare, dactil 1 picior, (versul 2) iamb 2 picioare (versul 3). Repetă această combinație de 2 ori. Rimează 1 cu, 2, 3 cu cu 6, 4 cu 5. Încearcă două rime compuse. Fie folosind cratima, fie negația/ afirmația/ fie îmbinând 2 cuvinte monosilabice unde primul atrage artificial accentul. Încearcă spondeul în anapes sau dactilă. Schiller și Goethe n-au prea reușit cu ăsta din urmă. Poate o faci tu. Fă 3 strofe după această schemă. Folosește, în prima, o alegorie a ființei unde fiecare vers e de sine stătător. Folosește 2 anadiploze în strofa 2. În strofa doi, bagă un acrostih. Să fie, preferabil unul gen "memento mori". Fără "te iubesc" sau "m i-ești viața" că strici totul". În storfa 3, deplină libertate. Poetică libertată. Euterpe fie cu tine!


A.A.A

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 22:00:00
         
 
  Radu, toti muncim/ literar vorbind dar nu toti avem unelte computerizate/ tehnici la o adica. Eu inca am ramas la munca domestica. Am eu o/un fixa in cautarea unei formule si nu e neaparat versul alb.
Pe mine nu lipsa de idei ma da gata, de asta nici nu muncesc foarte mult asupra lor.

Suntem in atelier totusi.
no offence

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-25 21:42:16
         
 
  Esti politicos in felul tau dar eu cred ca Sade isi sustine singur afirmatiile.

Constructii originale/ constructii haotice

Ale mele aparent sunt haotice pentru ca nu ai unde sa le incadrezi. Si nu sunt finalizate. Nu sunt batute pe muchie ca si un sonet ce se scrie la fel de sute de ani ca sa fie o constructie Mai am ceva de lucru.:)
Consider ca originalitatea nu e doar in vers alb ci si intr-o combinatie de versuri pe care eu o tot caut.
Mersi.
Acest comentariu lasat inseamna mult, mai ales asa in varianta no offence.

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-25 21:33:42
         
 
  De acord cu antevorbitorul (ultimul). Esti plina de contradictii de la un vers la altul, de la un poem la altul, de la o zi la alta.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-25 21:14:34
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ...Gheorghe este un tip finuț și spune "construcție originală". Eu aș spune consturcție haotică. Orice construcție urmărește un algoritm. A ta nu are nicio noimă. Totodată, te anunț ca rimele nu au niciun efet dacă nu sunt ajutate de ritm și măsură. Nu-mi voi mai pierde timpul pentur sugestii. Am făcut-o o dată și nu s-a întâmplat absolut nimic.

...În ceea ce privește interiorul... ai unele imagini reușite, altele la pământ. No offence.


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-07-25 21:07:32
         
 
  Multumesc Sade

legat de sugestie, nu poate avea consistenta `eterul` leac de iubit. Ar trebui sa schimb toata expresia. Deocamdata va ramane asa.

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-25 20:57:43
         
 
  Construcție originală, imagini bine elaborate...aș îndrepta doar rima forțată din strofa a III a: "căci eternul" cu, de exemplu: "căci eterul"...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-07-25 09:14:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE