FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Facil, profund, sinelar
Text postat de gheorghe Sarbu
Școala răului a făcut carieră; astăzi, astfel, cine nu fură, cine nu minte, cine nu ucide este trecut în stirpea ciudaților; spus cu vorbe adecvate: omul cu caracter este văzut ca un pericol social, și tratat în consecință.

Față de creșterea firii, nimic în este mai fără de noimă. Ori, se știe că răul este de două ori neproductiv: odată pe scala progresului, a doua oară pe grila evoluției. Ce forță, atunci, determină firea să cumuleze educație, tocmai în detrimentul creșterii sale, întru ordin demo-caracterial? Așadar, starea de fapt, deplorabilă în raport de funcție cu ceea ce ar trebui să ni se înfățișeze, nu poate fi pusă pe seama lipsei de educație; ar însemna să facem încă o eroare, deoarece, cariera înseamnă deprindere, cu tot ce ține de înțelesul termenilor: chemare, exersare, comparație. Ca fapt ieșit din comun este aspectul de loc de neglijat: educația pe calea producerii de rău este cu mult mai aspră; cei fără pregătire temeinică sunt eliminați; și cu toate acestea, la școala binelui, absenteismul este în floare. Ne-am amăgi a nu știu câta oară, dacă am gândi că, avantajele materiale, sociale, VIP-ice, luate în perspectiva lor, sunt diapazonul aici; da, de unde, dacă germenele răului nu ar fi parte integrantă a grupei sanguine? Dați-vă fața pe mâinile copilului vostru din leagăn; instinctiv, mânuțele lui se îndreaptă în-a-vă scoate ochii din orbite. Dați-vă fața pe ciocul unui pui de corb, și veți constata cu nedumerire că nu veți fi tratat asemenea. Sau nu mai este corbul cel orânduit să se hărănească cu hoituri? Desigur că este, dar, corbul ucide numai cind se găsește trecut de limita foamei … Mai putem statua, în atare conjuncturi, omul pe piedestalul ființei superioare? Se pare că, pentru astfel de evaluare, graiul propagat și înțeles oricum, nu mai este suficient; neapărat, pentru a ne păstra poziția pe mapamond, trebuie să propagăm graiul bine, și să-l înțelegem tot bine, altfel, ne scoatem din sens. Dacă luăm în calcul și cea mai sumară statistică, vom observa că, în cei aproape 5 ani parcurși din mileniul 3, oamenii au făcut mai multe victime decât animalele carnivore. Am început să producem la scară planetară morți, cu o ușurință și un sadism aproape de neconceput Nimeni, aproape nimeni nu mai este sigur dimineața, când pleacă la serviciu că se mai și întoarce. Instituția de învățământ este nesigură, strada este nesigură, cinematograful este nesigur; sigură este numai moartea, cu atât mai sigură, cu cât, în ultima vreme este livrată la pachet. Copiii nu mai contează, dascălii nu mai contează, preoții nu mai contează … Poetul, savantul, filosoful, termeni scoși din uz. Modelul de onestitate, de bun simț, modelul spiritual se află în este fără acoperire reprezentativă. În atare interacțiuni edilitare, familiale, de încrengătură, sistemul de valori se află deja pe catafalc.
Atunci, de ce ne mai mirăm că, în orașele de munte dau năvală urșii?

Dacă oamenii nu realizeză la vreme că, nu e bine să învățăm în devălmășie cu pruncii uciderea de semen, nu este exclus ca și orașele de șes să fie invadate de lupi.
Excepție nu fac nici comunele, nici satele, nici cătunele …
Vorba proverbului: “ cine se aseamănă, se-adun㠓 …


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  un munte de-o parte
o mare de alta

pe-o bancă marmura unui om
o cât este lumea de mică
prin fața-i treceau trecea trecea-vor
un parvenit cu-o parvenită

un munte de-o parte
o mare de alta

excurs: de spus?
era spus?
Pilat …
Iisus …
 
Postat de catre gheorghe Sarbu la data de 2008-07-20 12:27:40
         
 
  Dle Sârbu, copiii întind mânile spre fețele celor care se apleacă spre ei, nu pentru a le scoate ochii, ci doar pentru a le îndepărta albeața de pe ochi. Și se comportă așa numai cu idealiștii (poeți, filosofi, savanți), care cred că lumea este o imensă prăjitură cu frișcă ori un bal de binefacere.
Încercați o altă abordare tematică:
„Peștera devine din ce în ce mai nesigură. Azi, în timp ce toți erau plecați la vânătoare (chiar și femeile), un mamut a vrut să intre, dar deschizătura era prea îngustă. De frică am vărsat bruma de vopsea cu care încercam să pictez pe peretele peșterii o scenă de vânătoare. Așa cum mi-o imaginam, pentru că la o vânătoare adevărată eu n-am fost în viața mea. Neajutorat și fricos cum sunt, nu mă bagă nimeni în seamă; drept e că șeful clanului îmi aduce fierea animalului ucis, din care îmi prepar vopselurile”
Așa că, d-le Sârbu, dacă n-ar exista cei care fac lumea nesigură, în virtutea selecției naturale, neajutorații de poeți, filosofi, savanți n-ar putea beneficia de timpul dedicat creației, teoriilor și invențiilor.Iar dacă cei din fraza de mai sus n-ar crea mijloace și metode de a face lumea nesigură, cercul vicios nu s-ar închide.
Aceasta este o mostră de expunere gen „abureală”, așa cum sunt mai toate teoriile domniei voaste despre lume și viață. Latunski combate în continuare „pilatismul”!
Anticipez și reacția. Pentru colegi sunteți Gheorghe.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2008-07-19 21:14:33
         
 
  sarut mina, Tatiana,

pt colegi sunt gheorghe, te rog ...

m-a prins comm-ul tau; patrunzi, distingi si numesti, ceea ce pt mine este de bun augur.

sper sa te gasesc mai des pe aici,
 
Postat de catre gheorghe Sarbu la data de 2008-07-19 20:42:14
         
 
  `Ca mergeti`- cu scuzele de rigoare pentru formularea personala dar m-am aprins in subiect.

Tania
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-19 20:26:30
         
 
  Ok, vad ca esti in forma dle Sarbu. Prin urmare hai sa deschidem si noi un topic pe marginea a cele ce incerci sa ne tot spui de azi dimineata. Nimic nu e intamplator. Asa cum se practica mai nou dar fara rufele din familie- nu trebuie sa fi vazut neaparat in pijamale sau proaspat iesit de la dus ca sa fii credibil.
Din titlu incep deja contradictiile. Si bine si rau si invatamant si autoeducatie si reactii instictuale. La chestia cu mana reflexa a copilului sunt intr-un dezacord total. In primul rand ca un copil abia la 6 luni distinge umbre si pe urma incep ...fazele de vedere. Reactia este la stimulul luminos al privirii. M-a socat afirmatia dumitale.
E posibil sa se puna in aceasta maniera asemenea laturi negative ale umanitatii pentru a se sustine un/reactie instinctuala de a ucide? Ganditi-va macar o clipa la ceea ce intelege o mama proaspata. Isi va feri ochii?
Recunosc ca nu acesta este punctul forte al textului dar acesta mi-a atras mie atentia. Ati cautat sa sustineti prin diverse argumente ceva fara finalitate.
De ce ar fi corbul educat de a nu scoate ochii si ursul ba? Amandoi reactioneaza in cazuri limita de flamanzire atacand omul.

Am avut si am sentimentul ca mergi cu doua subiecte paralele deodata.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2008-07-19 20:24:58
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE