FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
O comemorare: Eminescu și bacalaureatul în ediții samizdat
Text postat de Emanuel Cristescu
Cred cu tărie și am spus-o de nenumărate ori, că nimic din ceea ce este impus cu forța nu rezistă.

Iată o mostră din efectele încercării de a-l impune cu forță instituțională pe Eminescu în conștiința tinerei generații.

„cutler
Jun 17 2005, 07:14
Domnule eminescu , ne-ati terorizat copilaria cel mai... cel mai ..., nici in liceu nu ne-am despartit , la Bac erati pe toate biletelele la oral la romana...cum poate un mort sa fie asa de terorist ?

A si in fiecare an este anul eminescu . Cat ati platit ? Unde sunt Sadoveanu, Creanga , Cosbuc, Caragiale..."


Aflu că Eminescu a fost scos din programa da bacalaureat. Unii sunt speriați. Alții de-a dreptul isterizați. Poate să fie cumva primul pas spre interzicerea lui Eminescu. Abia aștept să citesc Eminescu în ediții samizdat. (Unele poeme, deja, sunt în incompatibilitate ideologică în raport cu mafiile spritualității dâmbovițene.)
Abia atunci vom descoperi adevărata eternitate eminesciană.


Nu dărâmați templele. Scoateți din ele idolii și amintirile și veți cuceri popoarele. Eroarea acestor marketeri spirituali constă în ignorarea tipologiei idolatrice. Ei au dreptate în cazul pseudoidolilor. Nu și în al idolilor adevărați. Creația eminesciană face parte din segmentul idolatriei spirituale adevărate.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stilul folosit de dumneavoastra, stimate profesor universitar iubitor declarat de Eminescu, este cel putin nepotrivit. La ce este buna citarea ineptiilor unui elev incult, probabil corigent la limba romana, ineptii citate copios? La ce este buna si cum poate lamuri pozitia dvs. ambiguitatea de limbaj cu idolii scosi din temple? La ce este buna exclamatia "abia astept sa... "? Stilul este voit incalcit, stimate admirator al Europei Unite, al suflului nou, tolerant cu agramatismele si pornografia in literatura. Ma vad nevoit sa va intreb: in ce fel de gentoaca tineti sortuletul de mason, stimate (si, poate, "stimabile") inovator? Nu cu astfel de chestii "in doua ape" trebuie combatute aceste ineptii, ci prin atitudini clare de dezaprobare. Dumneata "o scalzi" si numai dracu stie de ce. Fara nici un dubiu, K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-06-18 10:55:21
         
 
  Poate cineva sa explice mai pe inteles ca textul de mai sus este la antipodul unei posibile cereri de scoatere a lui Eminescu din literatura romana?

Oare mafiile spiritualitatii dambovitene sunt interesate de eternitatea eminesciana? Oare, "Creația eminesciană face parte din segmentul idolatriei spirituale adevărate." este un act denigrator la adresa operei eminesciene?


Doamne, raman consternat. Pe 15 iunie a fost comemorarea mortii marelui poet. Am lipsit cateva zile. Cand am revenit, pe Europeea nici un semn. In felul meu, usor ironic, poate cumva sarcastic am scris tableta de mai sus. La orice m-as fi asteptat dar ca sa mi se reproseze ca ar reprezenta o tentativa de scoatere a lui Eminescu din literatura romana nu ma asteptam.

Tableta, pentru cine nu a inteles, este un omagiu adus marelui poet si eternitatii operei sale. In ciuda tuturor detractorilor. In ciuda acelora care l-au scos din programa de bacalaureat. Si am sintetizat mecanismele prin care se incearca destructurarea unei minuni de latinitate aflate intr-o mare slava.

Am un prieten flamand, profesor la Universitatea din Gand, Belgia. Au o revista a lor, in flamanda, in care nici macar un articol stiintific pe care l-am scris imprereuna nu a vrut sa-l publice in limba franceza. Din respect si ca expresie a cultului pe care il are pentru limba sa natala si pentru istoria neamului sau. Si asta unde? In inima Europei!!!
Pledoaria mea este pentru valoarea operei eminesciene si pentru protejarea acestei valori de orice exces. Chiar daca, temporar, unii care cred ca au painea si cutitul literar in mana,l-au scos pe Eminescu din programa de bacalaureat. Un astfel de Eminescu, a carei opera incearca sa o reduca statutul de samizdat, este si mai viu, si mai puternic si mai corziv. Adica etern.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-06-16 21:37:44
         
 
  Domnule EMANUEL CRISTESCU,

Dificultatea reclamată de dumneavoastră se datorează incapacității mele de înțelegere. Dar, fără să vreau v-am oferit argumente în sprijinul ideii de bacalaureat subversiv. Și pentru că tot ați deschis un dialog cu umila mea persoană, vă reamintesc solicitarea de a primi un nivel de acces superior. Doar atît cît să postez textele și comentariile fără să aștept validarea lor. De ce să mai trimit un e-mail?

Datele personale le pot face publice.
Nume: SAVU
Prenume: GHEORGHE
Pseudonim: GEORGE SAVU (puteți să-mi ziceți și Eugeorgen- scris cu prima literă versală-, dar numai d-voastră)
Data nașterii: 26-10-1951, Rădăuți, jud. Suceava.
Domiciliul stabil: Buzău, str. Pietroasele , nr. 7
Studii –tehnice
Ocupația – liber profesionist
Telefon: 0723 469371; 0788 322075
E-mail: [email protected]

Prestația pe ogorul literaturii, idem:
- în publicații: Luceafărul, Viața Buzăului (Gh. Savu); Focuri Vii ( pseudonim- Grișa Vorbaciov); Opinia, Amprenta – Buzău (pseudonim – George Savu) Fereastra literară Ploiești ( –același).
- în volum: „Facerea poeziei” – versuri, editura Teocora – Buzău, 2005
„Profana scriitură”- roman, editura Raluca – Buzău, 2007
- în pregătire: „Lumea de dincolo”, roman pamflet anticlerical.

Useri care mă cunosc personal: Kosta Vianu, Nicolae Tudor.

Vă stau la dispoziție și cu alte detalii. Doar dacă le voi considera confidențiale, vi le comunic pe sait. Ador fenomenele, faptele și situațiile care se pot desfășura la scenă deschisă și nu în culise.
 
Postat de catre george savu la data de 2008-06-16 18:41:22
         
 
  Cum vad eu te incanta ideea eliminarii lui Eminescu din literatura romana. Mai ai putin si vei propune inlocuirea textelor lui cu ale lui extinctescu. Chiar nu te jenezi de nimic, domnule? Cum poti sa sustii asemenea idei aberante? Ma rog, e site-ul dumitale, dar sa aprobi scoaterea lui Eminescu, la asta nu credeam ca vei ajunge.K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-06-16 16:52:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Scuze pentru eroarea comisă, domnule EMANUEL CRISTESCU. Nu a fost cu intenție. Cum nici cacofonia regretabilă - "le multiplică ca pe fițuicile"...  
Postat de catre george savu la data de 2008-06-16 15:27:37
         
 
  Stimate domnule eugeorgen savu,

Conotația pe care am intenționat să o dau în titlu a fost aceea a unui bacalaureat subversiv în raport cu acela oficial. Îmi asum, poate impecizia limbajului. Însă pentru mine este limpede. Unde ar fi dificultatea, elegant ironizată în finalul comenariului?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-06-16 14:57:00
         
 
  Stimate domnule Eugen Cristescu, stimați useri,
Elena Toma are un obicei consacrat de de a deturna sensul discuțiilor. Poate că inițialele numelui ei (ET) explică măsura în care îi cunoaște pe terrieni și cultura lor.
Ca să nu rezulte de aici că nici eu nu știu despre ce era vorba în propoziție, vin cu precizarea (doar pentru ET) că: multe din basilicile creștinismului au fost construite pe locurile templelor așa zise păgîne și multe din sărbătorile creștine respectă datele altor sărbători precreștine (Nașterea Domnului - Saturnaliile, Floriile - Ziua zeiței Floras etc. Grecii și romanii aveau temple închinate zeilor necunoscuți, noi avem o sărbătoare a tuturor sfinților. Nu are importanță ce știu eu despre Biblie. Dar ca să arăt că știu (valabil doar pentru ET), Biblia sa fost scrisă în trei limbi: ebraică, aramaică și greacă (koine). Este acceptat faptul că familia lui Isus (cea pămînteană) vorbea aramaica. În ce limbă se înțelege el cu Tatăl și cu Porumbelul, este altă problemă. Cum, de altfel, aici era vorba despre cu totul altceva. De nevoia de idoli spirituali, de impunerea lor și de reacția contrară. Părerea mea, - vorba lui Văcăroiu.
Revenim la fondul discuției. Eu nu știu dacă Dante este în programa de bacalaureat a elevilor italieni. Dacă nu este, opera lui nu pierde nimic din valoare. Nu trebuie să uităm că, la sfîrșitul secolulul al XIX-lea, Eminescu s-a impus în Massolit (ce-mi place mie termenul ăsta, al lui Bulgakov!) prin poeziile convertite în romanțe. Toți elitiștii și culturiștii la grămadă nu au reușit să-l impună pe Eminescu așa cum au făcut chitarozii și guriștii.
Dacă în acest moment se simte o saturație eminesciană poate că e nevoie de o pauză. Sau o revizuire de concepte. Nu știu! Dar nu cred că se va ajunge în situația în care opera eminesciană să fie citită în ediții samizdat, după modelele Pasternak, Soljenițin etc. Nu cred că antipatia gimnaziștilor și liceenilor merge pîna acolo încît să ardă operele lui Eminescu. Dascălii lor ar trebui să le explice că, feciorului de căminar nu i-a plăcut să-și roadă coatele pe băncile școlilor. O spune chiar el: „În zădar în colbul școlii....”
Domnule Cristescu, am și o întrebare. Eminescu în ediție samizdat, da, dar și bacalaureatul? Adică, absolventul primește în cutia poștală subiectele de bac, le multiplică ca pe fițuicile cu Sfîntul Anton, le trimite la zece absolvenți și merge apoi să-și ridice diploma de la secretariatul liceului(colegiului)?
 
Postat de catre george savu la data de 2008-06-16 13:44:25
         
 
  http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t63577.html  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-06-16 11:21:57
         
 
  don georgel de`l savu, legat de istoria crestinismului, aveti idee cine a scris Biblia ?:)) Pavel, Marcu, Matei, Luca, Ioan, cei care au scris Noul Testament, nu sunt apostolii lui Iisus, nu au participat la evenimente, au scris, pur si simplu, din varii motive, atat cat si cum au inteles ei, adaugand, eliminand fapte din povestirile orale care circulau dupa zeci si sute de ani de la moartea lui Iisus.
Biblie scrisa pe foi de papirus in limba ebraica, dupa sute de ani scrisa in limba latina si abia dupa anul 1300 scrisa si in limba engleza, tiparita si imprastiata, vai noua ! cum au reusit ?
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-06-16 08:59:40
         
 
  Comenta-voi eu fenomenul cînd voi ști unde se termină argumentele lui "cutler" și încep argumentele domniei-voastre. De obicei, băieții deștepți înlocuiesc idolii din temple cu alți idoli(a se vedea istoria creștinismului timpuriu). Și idolatria e veșnică!  
Postat de catre george savu la data de 2008-06-16 07:27:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE