FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Prezbitera și Optimed SA
Text postat de george savu
Motto: [...]ce numar erau ochelarii cu care ai postat textul,[...] - Cornel Bălescu, în comentariu

21. Șeful și Subalternul

1. Acum venit-a vremea să se vorbească despre Subaltern și Prezbiteră, pentru că am trecut în alt mileniu, drept pentru care autorul va ureaz㠄un mileniu fericit”, și dacă el va fi precum celelalte ori nu va fi defel, mai puțin ne interesează. Important este faptul ca au trecut destui ani pentru ca faptele să poată fi deconspirate.
Subalternul era plin de rîvnă pentru slujba lui, deși Șeful nu venea niciodată in control. De fapt Șeful nu-i controlase niciodată pe Subalternii dinaintea lui și nu dădea semne că ar veni prea curînd în control.
2. Și pentru a fi mai conciși: Șeful nu-și vizitase niciodată Subalternii. Asta nu-l împiedica pe Subaltern să fie plin de rîvnă pentru slujba lui și să respecte Regulamentele, Canoanele, Acatistele, Testamentele și Ordonanțele de Urgență.
3. Dar și slujba lui era ciudată. Deși era bugetar, cei din subordine îi ziceau Părinte. Și deși se spunea despre el că păstorește peste turmă, tot el îi spunea Șefului, Miel. Fără să respecte regulile transhumanței avea pe lîngă casă și pe fiul asinei cu care în secret dorea să intre călare în Capiște, deși avea Trabant.
4. Subalternul avea și o nevastă, pe care Oița o chema și pe care turma pe nedrept Subalterna o numea, deși ea nu era bugetară. Și ea era stearpă, pentru că nu putea face minisubalterni pe care să-i trimită mai tîrziu la seminar si apoi la zeologie. Iar
Epaminonda trecînd pe lîngă casa Subalternului și fiind el în deplinătatea frumuseții lui mature, cu haine noi și boi de soi (ce trecătoare sînt toate ambițiile, orgoliile și cuceririle!) și Subalterna fiind la geam, el a stăruit ca ea să-l primească si ea a stăruit ca el să intre, cît Subalternul era la slujba lui bugetară și spirituală.
5. Apoi ori de cîte ori Epaminonda trecea, el se oprea și intra. Iar după o vreme Subalterna i-a zis Subalternului: „Iată ca Epaminonda trece mereu pe la noi, el este intelectual ca și noi, face parte dintre cei aleși să lumineze pe alții și binecuvîntează
el de la buget, fiind profesor-maistru-instructor. Deci să-i dăm lui o odaie la mansardă, chiar dacă n-are ferestre Vellux, să punem în ea un pat pentru el, o masă și pe masă un calculator Penthium 6, un scaun ergonomic și o veioză, ca să stea el acolo cînd mai vine pe la noi. Și să-si definitiveze Noul Manual de Lucrări Practice pentru Atelier, ca să nu se spună despre el mai tîrziu ca despre bărbatul Xantipei, ori despre Țuțea, că n-a scris el nimic, ci doar a transmis prin viu grai ce-au scris alții”.
6. Iar Subalternul a zis ca așa să fie. Și drept mulțumire Epaminonda i-a zis Subalternului: „La anul pe vremea aceasta vei avea un fiu. Și să-i pui lui numele Ambrazură, iar ca să-și împlinească destinul, părul lui să fie mereu tuns zero și nu cu numărul unu, ori cu creastă”.
7. Subalterna a rămas însărcinată și l-a născut pe Ambrazură așa cum a spus Epaminonda, anul următor, pe vremea Campionatului Mondial de Fotbal. Însă Subalternul s-a transferat între timp la cele de obște, iar Subalterna a devenit după naștere prezbită.

22. Optimed S.A.

1. Se duse la Optimed unde își comandă ochelari. Iar în urma controlului, la ochiul stîng avea + 4,5 iar la ochiul drept + 3. Lucrînd oculistul la lentile, o plăcu și îi făcu oarecare avansuri, dar se alese cu un refuz categoric, deoarece nu era decît tehnician.
2. Și după ce purtă ea ochelari o vreme, Turma nu îi mai spusese Subalterna, ci Prezbitera și i se permise ei să locuiască pe mai departe în locuința de serviciu a Capiștei.
3. Apoi după o altă vreme, deși nu strălucea ea nici prin frumusețe, nici prin deșteptăciune, faima ei crescu fără un motiv aparent. Iar cînd a plecat să-l viziteze pentru totdeauna pe Subaltern, Turma a spus că este mai aproape de Șef decît de Subaltern.
4. Unii credeau că încă mai este printre ei, iar alții o vedeau chiar cum se preumblă prin bătătura capiștei.

23. De la mit la realitate

1. Ba cîrtitorii spuneau că Șeful și nu Epaminonda o vizitase înainte de plecarea Subalternului, referindu-se strict la dioptriile ei mari care îi dădeau un aer atît de intelectual și o prestanță nemaivazută!
2. Atunci au delegat pe trei dintre ei care s-au deplasat la Optimed, în interesul obștei s-au deplasat și au vorbit cu tehnicianul de serviciu care i-a montat lentilele.
3. Acesta întîi i-a trimis la plimbare, apoi a privit la microscop și a spus că așa este. Și a mai spus el, pentru că era un filosof în timpul liber (așa cum sînt toți șlefuitorii de lentile), cum că: „Genealogia strică omenia, dar adulterul întărește caracterul”.
4. Iar cei din fruntea Turmei, pentru că aveau mai multe zile pe an nevoie de Păstor, și doar cîteva de Miel, au dezgropat-o după moarte și au văzut că lentilele ei erau strălucitoare precum cerul din zilele de vară, doar rama ruginise nițel.
5. Iar acest exemplu de viață este dramatic, dar ce consolare poate avea pentru Epaminonda? Poate de aceea, el evita mereu acest subiect și mîhnit se înscrise în Partidul Ecologist Literar, ca să se împlinească ce au spus cei din vechime: "Un om curat într-un copac curat".

(fragment din romanul „Profana scriitură”, editura Raluca, 2007, capitolul Cartea lui Epaminonda. Titlul fragmentului și motto-ul ilustrează doar actuala postare)

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  George,
Un vot cu * pentru umorul sănătos,inspirat din realitatea absurdă în care viețuim.

nonpoetulGheorghe
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-06-10 09:43:59
         
 
  De unde trag concluzia ca George e un bun crestin! :))
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-06-09 22:36:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE