FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pledoarie într-un proces fără sentință…
Text postat de Cristian Vasiliu
Se impune o privire lucidă asupra evenimetului care a încins până la combustie spiritele de pe Europeea:
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=26982

Elena Toma a afirmat că Mirela Lungu își scrie poeziile pe ymessenger, telefon, sms, mail, etc… cu Cristian Vasiliu, Radu Ștefănescu, Al Trep, Cristi Stănculeasa (de ce nu și cu Adrian Păunescu sau Mircea Dinescu ?:) ) Nu este vorba de sugestie-comentariu în văzul tuturor ci de colaborări ascunse, contra naturii,...

"Radu Stefanescu, Cristi Vasiliu, Al Trep, Cristi Stanculeasa, colegial, va rog :
aveti bunul simt si recunoasteti care a fost, este si va mai fi :):) "aportul vostru" la imaginea autoarei Mirela Lungu."

Elena Toma a prezentat următoarele "dovezi":

1. - Florin Radulescu nu i-a dat stea…
"Florin Radulescu, nu o data, i-a atras atentia, in subsolul poeziilor, sa renunte la poezie:) se vede treaba ca acele poezii erau scrise de una singura, fara indrumarea colegilor, altfel... poezia s-ar fi bucurat de stea si din partea lui Florin Radulescu, nu numai din partea colegilor Radu Stefanescu si Cristi Vasiliu, completati, pe alocuri, de distinsul colrg Cristi Stanculeasa si chiar de mine :))"

Și ce dacă Florin Rădulescu nu a dat stea? FR nu a apreciat cred niciuna din poeziile pe care ea le-a scris. Nu are nici o relevanță acest aspect. Să trecem mai departe…

2. - pe club.neogen.ro/incercariliterare Mirela Lungu (aka Euridike) a fraternizat cu Cristian Vasiliu și cu Ștefan Rădulescu
"http://club.neogen.ro/profil/?1=1&profil_p=allfriends&idp=2625049&clid=2
radu:
http://club.neogen.ro/profil/?1=1&profil_p=allfriends&div=1&pag=0&nr_all=32&idp=128184&clid=1"

Amintesc că o vreme și Elena Toma a fraternizat cu Radu Stefanescu dupa cum ea însăși susține. Să înțelegem de aici că ea ar fi cerut asistență pentru scrierea unor poezii lui Radu, iar Radu, sictirit de insistențele ei, a scos Flit-ul. Nu?! Atunci așa-zisa dovadă cade…

La un moment dat Elena Toma chiar își exprimă regretul că a fost refuzată literar:

"La gunoi cu tine ! :)) Dar, daca ai fi avut si tu, Eleno, draga nenii, anii Mirelei Lungu si "strungareata ei:)), mooooamaaa... ce-ar fi sarit si pentru tine preacinstitii autori de una si alta:))"

3. - Cristi Stănculeasa ar fi avut o discutie Elena Toma în care se arata surprins că Elena Toma are curajul să o acuze pe Mirela Lungu. Nu se înțelege dacă Cristi Stănculeasa are dovezile sau doar a fost mirat de actiunea Elenei Toma.

" Cristi Stanculeasa, esti prin zona ?:) Nu ai nimic de spus la aceste afirmatii ale mele ? As vrea sa redai tu discutia noastra telefonica legat de acest subiect, tu m-ai sunat si te-ai aratat mirat ca am indraznit sa acuz pe Mirela Lungu ca nu semneaza poeziile si cu numele celor care o ajuta, o consiliaza, ii dau idei, mai retuseaza... pe ici, colo, versurile, etc :)"

Nimic concret! Praf în ochi după modelul: “Mi-am făcut tema dar nu o am uitat-o acasă”. Cristi Stănculeasa a negat si el. Cum era de așteptat!

Elena Toma a împins insinuările mai mult în comentariile ulterioare: Cristi Stănculeasa ar fi fost în trecut un colaborator al Mirelui Lungu

"De ce, Cristi, prietene, om drag, nu ai recunoscut ca, tu, personal, mi-ai spus ca si tu ai indrumat-o, si, fireste, dupa "separarea" voastra, nu mai stii cu cine/ce scrie ?"

Cristi a negat odată acest fapt. Nu a fost nevoie să mai nege încă o dată. Elena Toma nu beneficiază de nici o credibilitate!

4. - Al Trep ar fi și el în cunoștință de cauză.

"Al Trep, ce mai faci ? Esti plecat in vreo delegatie ? Daca nici tu nu ai nimic de comentat la acest subiect, nu ma supar nici pe tine:)".

Al Trep a negat scurt, bărbătește și când vine vorba de pus în balanță cuvântul Elenei Toma și cuvântul lui Al Trep, îi dau fără echivoc dreptate lui Al Trep. Iar praf în ochi...

Nici Al Trep nu a fost scutit de hărtuirea (atat pe plan literar cât și în plan personal). Elenei Toma: Al Trep ar cunoaște colaborările lui Radu cu Mirela dar nu ar vrea să recunoască!

"Aveai doar sa recunosti ca tu mi-ai spus la telefon ca ai cunostinta despre intalnirile Mirelei cu Radu, despre colaborarea lor, apoi, intalnirile voasre, etc, exact asa cum mi-ai relatat la telefon."

Și Al Trep a mai negat o dată că ar fi afirmat că Mirela colaborează cu Radu. Nu este nevoie să mai nege o dată. Îl credem, mai ales că și Radu susține același lucru. O țesătură grosolană de minciuni din partea Elenei Toma!

5. - de asemenea și Radu Ștefănescu i-ar fi făcut confidențe Elenei Toma.

"In urma convorbirilor noastre telefonice, am clarificat mai multe aspecte legate de colaborarile pe care le ai (n.n. Radu Stefanescu)... nu numai cu Mirela Lungu."

Mă îndoiesc sincer :) și nevăzând dovada înclin să îl cred pe Radu.

6. - similitudini artistice între textele Mirelei și textele lui Radu (si ale lui Cristi Vasiliu) (în sprijinul afirmației că Mirela și Radu/Cristi ar "colabora" la realizarea unor poezii!)

"izbitoarea asemanare intre textele tale (n.n. Radu Stefanescu) si ale Mirelei, ca si intre textele Mirelei si ale colegului Cristi Vasiliu, nu trebuia sa va revolte,"

"Colaborarea ta (n.n Radu Ștefanescu) cu Mirela si-a pus amprenta, de aici si influientele care lasau convingerea, ca textele Mirelei sunt scrise sub indrumarea ta. Unde-i, bre, originalitatea textului acestei distinse autoare ? Care este placerea ei, parcurgand comentariile fraierilor care, nestiind ca tu esti cel care o "indrumai" pe un segment de timp, acordau stele la greu:)), pana a trebuit sa-mi cada fisa si sa inteleg natura colaborarii voastre ?"

De ce o revoltă pe Elena Toma “asemănarea” între textele celor doi și de când revolta ei constituie o dovadă? Cel mult putea să afirme că Mirela este un epigon!…

“Nu numai o data, si pe tine (Radu Stefanescu), ca si pe Cristi Vasiliu, v-am salutat de pe paginile voastre sau ale Mirelei, felicitandu-va pentru atentia si grija de " indrumatori" ai colegei noastre.”

… Tăcerea lui Cristi Vasiliu (și a lui Radu) nu poate constitui o dovadă când Elena Toma tace. De ce i-a salutat ea pe cei doi in paginile Mirelei si de ce ar fi trebuit sa citească cei doi ceea ce ea a scris? Și cum devine acest fapt o dovadă? Complet illogic…

7 - este introdusă ca martor și Casandra Adam:

"Cassandra Adam mi-a spus ca si pe ea, atat tu, cat si Radu Stefanescu ati ajuta-o, i-ati mai corectat cate un vers, idee"

Aceeași tactică - jocul la ofsaid: Cristi Vasiliu nu a discutat niciodată în afara comm.-urilor de pe saituri cu Casandra Adam, pe ymess sau tel. Casandra Adam a confirmat.

După ce a acuzat-o pe Mirela Lungu că își scrie poeziile în colaborare cu Cristian Vasiliu, Radu Stefănescu, Al Trep și Cristi Stănculeasa fără să-i nominalizeze ca și coautori, în acest moment Elena Toma (deturnând sensul discuției de până acum) a vrut să vehiculeze ideea că un comentariu în văzul tuturor, cu sugestii de prozodie dă dreptul celui care îl face să își revendice paternitatea parțială a poeziei. Probabil frustrarea Elenei Toma provine din faptul că nici unul dintre "cei nominalizați" nu au ajutat-o pe să își salveze textele!

Iată și demonstrația acestei frustrări:
"Dar, daca ai fi avut si tu, Eleno, draga nenii, anii Mirelei Lungu si "strungareata ei:)), mooooamaaa... ce-ar fi sarit si pentru tine preacinstitii autori de una si alta:))"

În concluzie: nici o dovadă concretă… Toată polologia Elenei Toma a avut ca scop să ne amețească de cap. Elena Toma este o mincinoasă!

Mirela Lungu a ieșit la rampă foarte elegant și echilibrat la asfințitul acestui proces, când devenise foarte clar că Elena Toma își transformă impresiile în certitudini pe care mai apoi încercă să le impună și altora învelindu-le în noroi:

“Constat și eu că într-adevăr a fost o "furtună într-un pahar cu apă", în sensul că doamna Elena Toma nu a prezentat niciun fel de dovezi care să poată susține afirmațiile făcute privind "colaborările" mele cu cei menționați. Toate persoanele direct implicate și-au negat aportul la textele postate sub semnătura mea în cadrul acestui atelier literar. La rândul meu, deși mă repet, vă asigur că nu "colaborez" cu nimeni în secret și anterior postării textelor pe site.” (Mirela Lungu)

Nici intervenețiile acre ale Taniei Ramon, nici cele aiuristice ale Amaliei Cojocaru (îndrăgostită de Arsene Lupin și Sherlock Holmes) - care desigur, va trage concluziile corecte după lecturarea acestui articol, nici cele perpendiculare ale lui Gigi Duru (care susține, în contiuare, că ar exista dovezi, că cineva împiedica accesul la aceste dovezi și mai ales că Shakespeare nu a scris sonete!  http://club.neogen.ro/incercariliterare/o-discutie-lamuritoare-despre-sonete/151452/1) nu au mai putut salva miciunile Elenei Toma.

Amintesc în treacăt și comentariul dlui Vaida Alexandru pentru că trecutul dnei Elena Toma este relevant pentru acțiunile dânsei din present. Elena Toma a susținut că acel incident de pe Agonia (nu face subiectul discuției deci nu detaliez!) ar fi avut drept cauză necunoașterea calculatorului (a modului în care acesta funcționează) (sic!). Ce să credem: tastatura scrie ea de capul ei? Daca da, ar trebui schimbată!... E aceeași de acum 4 ani!

Dl Cristescu a considerat acest conflict un exercitiu al democrației. Poate că are dreptate și că toti ar trebui să învățăm ceva de aici… Chiar daca nu va există o sentință în acest proces fiecare va avea de purtat în spate în primul rând povara propriilor cuvinte și nu a celor aruncate de ceilalți.

Dixit ,
Cristi

P.S. Pentru delectare, vă ofer câteva mostre din comentariile Elenei Toma menite să-i dezvăluie caracterul:

“am fost bineintentionata si tie ti-am recomandat un "pasaroi", unul si bun in cuibul tau, care sa te "asiste" in tot si toate. :)” ?

"La gunoi cu tine ! :)) Dar, daca ai fi avut si tu, Eleno, draga nenii, anii Mirelei Lungu si "strungareata ei:)), mooooamaaa... ce-ar fi sarit si pentru tine preacinstitii autori de una si alta:))"

"Cristi Vasiliu (...) Esti cumva langa ea, in cuibusorul de nebunii:), de creatie, pardon, :)si simti nevoia sa-i faci dovada devotamentului tau ?"
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Si vor mai putea fi scrise multe randuri referitor la acest conflict: tabara pro Elena Toma - cu adevarul sau -; tabara contra Elena Toma - cu adevarul sau -.
Doua adevaruri ce nu vor fi niciodata tangente.

Dupa cum ati afirmat, domnule Vasiliu, procesul este oricum unul steril, fara sentinta.
Nu inteleg de ce insistati, atat Domnia voastra, cat si tabara adversa.

Pentru toti cei implicati in acest conflict:
Am sa va rog sa tineti cont si de faptul ca timpul editorilor este, si el, limitat, si sa nu va bateti joc de el.

Multumesc.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-05-13 08:47:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE