FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Despre zeul ce (parvine) în taină...(XC) -poem postat de Ionuț Popa
Text postat de george savu
Sunt zeul ce în taină... (XC)
Text postat de Ionut Popa

Sunt zeul ce în taină îți umple goliciunea
Cu sforile din barba-i frunzișului celest,
Și de ai fi un vultur să-mbrațișezi minunea
Cu aripa, ți-aș spune un tâlc din Everest.
De vraja ce pătrunde în visul tău cu dorul
Purtatelor fațade prin globul ocular,
Te-ai agățat cu mintea și mi-ai urnit fiorul
Pe pulpa ta de stele din firul capilar.
Atârn în curcubeie sub geana-ți de ispită,
Și trec nebun prin lume ca-n viața fără rost
Ce ne strivește somnul cum pâinea pe o plită
Se coace spre a umple castronu' cel de post.
Parvin cu răsuflarea pe sânu-ți de ambrozii,
Când cerul gurii mele pălește în explozii.

Acum, taci tu, Ionuț, spun eu...
Motto:
„Să aberăm duios și cu tandrețe”
(Bacoviană petru mulți – de Ionuț Popa)

-Frați întru tastatură și viteji condeieri! Dușmanul ne împresoară. Ori îl înfruntăm în cîmp deschis ori luăm calea codrului. Eu am ales calea codrului. Pentru că nu am veleități și nici unelte de critic literar. Sînt doar un biet scrib, care rareori e încîntat și mai ades se îndoiește de scriitura sa. Dacă aș încerca o analiză critică a unui text, probabil că ar fi doar o umbră palidă a „beției de cuvinte”.
Dar nu mă mă pot abține de a mă dedulci la o invocație, renunțînd a profera o imprecație:
? Oare-i vezi tu, Titu dragă, pe ai poeziei zei
Cum se-mbată cu cuvinte și cu onomatopei?
Cu eforturi și căznire îl imită pe Sion
Și de șchioapele lor stihuri rîde chiar și Pelimon.
Acum, unii vor zice că am ceva împotriva lui Ionuț. Am, sigur că am și nu numai împotriva lui. De la un cenaclu de cartier, Ionuț Popa ar fi plecat dup㠄a doua venire”. Am intrat pe lista textelor sale și am citit cu osîrdie, cu răbdare; mi-am notat cu migală. I-am citit și pe cei care îl înstelează. Mă opresc aici cu aprecierile.
Nici nu mă mai întreb cum a primit Ionuț nivelul de acces 100, pentru că știu. A cotizat înainte de Paștele catolic cu mielul care apare pe genericul saitului din săptămîna premergătoare Paștelui ortodox. Dar și mielul privește cu jale la compunerile sale. Uitați-vă, cum pe zi ce trece, iarba rău se ofilește, el mai rău slăbește și își ridică botișorul, scîrbit de mirosul de ouă stricate.
Ionuț Popa, pare a fi un tînăr simpatic și de ispravă. Pariez că este student la o facultate particulară de Irelevanță Comparată (300-400 euro per an). Studiază Literatura Sumeriană Contemporană și dorește să se specializeze în Gramatica Deviației*. Îi prevăd un viitor strălucit și cred că va avea un loc de frunte în Noua Revoluție Culturală. La cantitatea XC, poate să devină chiar ISBN-ist (vorba lui Exintescu), dar este doar părerea mea (vorba lui Văcăroiu).
Eu mă trag către codru, trist și ignorant. Nu voi afla cum și cui îi va acoperi goliciunea cu sforile-i din barbă, nici tîlcul din Everest, nu voi ști cum este să stai pe o pulp㠄de stele din firul capilar”, nu voi coace pîinea pe vatră și nici nu voi ști ce mîncare conține castronul (de post sau de „dulce”).
Dar vă previn, odată și odată, o să revin și o să parvin. Pentru că, în acest moment, Ionuț are libertatea să posteze trei poeme, iar eu voi aștepta trei ore pînă cînd un redactor îmi validează textul.
Așa că: „să aberăm duios și cu tandrețe”, sau cum spune marele muzician, Mihai Mărgineanu: „ia ascultați vrăjeală”.
"Ne cad la stele oarbe-n bătătură;
Credeai că-nspre un gol de frumusețe
Păleau bujorii triști, doar ca prin piețe
Cădeau la stele oarbe de cultură..."
(Bacoviană pentru mulți - Ionuț Popa)

* - aceasta nu este o stea. Ci doar o specificare. Sintagmele: " facultatea de irelevanță comparată", "literatuta sumeriană contemporană" și "gramatica deviației" aparțin lui Umberto Eco.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE