FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
RONDEL
Text postat de Veronica Pavel
Din cactus răsărit-a floare
În plină iarnă, ger și vânt
Ma uit cât de încântătoare
S-a înălțat de sub pământ

Și urmarind-o mă framânt
Să știu de-i simplă întâmplare,
Din cactus răsărit-a floare
În plină iarnă, ger și vânt.

Și-n vraja plină de ardoare
Mi-am așternut rondelul-cânt
Ce-mbracă floarea în cuvânt
Și-o duce-alene către soare...
Din cactus răsărit-a floare.




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Daniel Bratu,

Insfarsit, cu intarziere, am realizat ruperea de ritm.

Mai bine mai tarziu decat niciodata , desi, în anumite privintze, eu cred ca decât prea târziu, mai bine deloc!

Am modificat textul utilizand sugestia pe care mi-ai dat-o, pentru care iti multumesc foarte mult!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-03 16:53:10
         
 
  Cristi....

Nu se poate...Pur si simplu glumesti....Vreau sa spun cu semnul glumesti, nu cu istoria: acolo unde spui "Cand eram mic scriam si eu asa" ai dreptate. Si eu "cand eram mica scriam asa", doar ca, vezi tu, eu, "cand eram mica", adica la inceputul scrisului meu de poezie, eram deja mare, pentru ca am scris poezie tarziu-tarziu....

Asta seamana cu vorba mea din copilarie: "cand eram eu mare si purtam taior"...

Cristi, asculta-ma bine: Poate ca poezioara asta e simpatica, bine rimata , corect ritmata, dar unde e "simtul echitatii"? Esti atat de generos, ca acuma, cand am deschis site-ul si am vazut lumina nu mi-am crezut ochilor! Poate ca stelutza e parte din emotia ta de cititor, nu din atributele poeziei! Infine, evident, nu pot nega faptul ca ea, ca si vorbele tale nu mi-au incalzit sufletul mult, mult....

Si eu "am crescut", Cristi, nu stiu nici eu de ce am scris asa, in forma fixa, pur si simplu asa a "crescut" poezia asta in mine.

E o bucurie sa schimb "emotii" cu oameni ca tine, n-ai idee cu cate rabdare (zis si ne-rabdare) astept sa se coaca si in tine un poem, sa creasca si sa izbucneasca aici....Zilele trecute m-am bucurat grozav sa te recitesc....

Foarte multumesc pentru loialitatea cu care ma citesti, prietene!

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-03 00:41:58
         
 
  Ei, cum e?!
Ai avut emoții?!!

Acum douăzeci și ... de ani scriam versuri cu rimă.
Dar lucrurile au luat o întorsătură și m-am trezit scriind vers alb.

Poema Rondelurilor a readus acel ceva ce-l lăsasem în timp, spre a fi redescoperit la momentul oportun!
...
Așa cum din cactus răsărit-a floare, pe care ai îmbrăcat-o în cuvânt, așa tu ai așternut acest rondel într-un cânt îndreptat spre soare!
...
Pentru curaj dar și pentru versurile ce inima ți-o liniștesc o * este cât se poate de reprezentativă!

Cu drag și admirație,
Cristi
 
Postat de catre Cristi Stanculeasa la data de 2008-04-03 00:16:56
         
 
  Comunicarea naste vibratii, plantele capteaza rezonantele pozitive ori negative si se manifesta ca atare.
Da, exista unde magnetice care pot influenta evolutia vegetativa. Nu este locul, dar iti pot povesti lucruri uluitoare din experienta proprie.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-04-02 16:00:00
         
 
  Doar daca prin suma parametrilor factorilor de mediu ii induc, chiar intr-un numar mai mare de zile, perceptia a 24 de ore!(EX. daca este iubitor de apa si ajunge la o umiditate sub capacitatea substratului, sub 20%, cronologic pierde acea zi, intrand in latenta...si multe altele legate de intensitatea luminoasa, etc)
mii de scuze pentru offtopic
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-04-02 15:37:54
         
 
  Cris,

Se numeste "Christmas cactus" si de obicei infloreste de Craciun. Dar acum doua saptamani, hodoronc-tronc, desi e ierna aici, a inflorit iar. Are tzepi, dar spre deosebire de alti cactusi, iubeste apa si trebuie udat bine ca sa infloreasca....E un cactus special, pentru ca anul trecut, in februarie, cand era un ger demential si eu eram disperata de asprimea iernii, m-am uitam la el si literalmente l-am "ruigat" sa infloreasca. Si miracolul s-a intamplat, dupa doua zile am vazut bobocul, unulo singur, mititel, atunci floarea a tzinut doar o zi si apoi a cazut....Am fost foarte impresionata. Exista oare niste unde magnetice la care plantele sunt sensibile?

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-02 15:06:32
         
 
  Daniel,

Observatiile tale sunt foarte folositoare. Cratima din primul vers al ultimei strofe era in plus, asa e, nu intzeleg cum de mi-a scapat, merci foarte mult, am sters-o imediat.

In legatura cu tautologia iarna-ger, ai dreptate, o sa ma gandesc, dar aici a avut mai mult sensul de accentuare a disconfortului meu (sau cel putin asa am gandit-o)...decat de repetitie...

Cat despre "ruperea de ritm" de care vorbesti, nu stiu de ce n-o simt, n-o aud, am numarat si silabele si totul pare ritmat si bine. Infine, poate ca ma insel. Cum bine ai remarcat, sunt la prima postare de poezie in forma fixa si mai am de invatzat....

Foarte multumesc pentru oprire, comentarii si aprecieri!

Cu pretuire,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-02 15:00:46
         
 
  Inseamna ca nu a fost cactus, ci alta planta din familia suculentelor...ori poate mai sunt specii pe care inca nu le cunosc; m-ai facut curios!
Sarut mana!
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-04-02 14:56:42
         
 
  Cris,

Ma bucur de vizita pe care ai facut-o florii mele! Nu a tzinut doar o zi, ci mai multe. Si culoarea era superba: un mov aprins.

Multzam de cuvintele frumoase,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-02 14:52:25
         
 
  text sensibil, romantism floral cu nimb simbolist, bine construit prozodic, cu idee/poanta-n final (efemerul florii e salvat de transpunere, de transmiterea imaginii, chiar prin rondel)

cateva observatii:
- "În plină iarnă, ger și vânt" / sambure tautologic ("iarna, ger")
- "Eu o privesc lung, cu mirare" / rupere de ritm - solutie: "Ma uit cat de incantatoare/ s-a inaltat de sub pamant..."
- "Și-n vraja plină de-ardoare" / pierdere de masura - cratima a doua e in plus ("Și-n vraja plină de ardoare")

cred ca e primul tau poem in forma fixa pe care il citesc,
felicitari,
vot
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2008-04-02 11:30:20
         
 
  Pacat ca floarea ce te-a inspirat , traieste doar o zi!
Cu adevarat merita cantata!
I-a trebuit ceva....eu stiu; cere putin!!!
Ti-a taiat rasuflarea si bine-ai facut c-ai dat fuga la condei.
Cu respect, Cris
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-04-02 08:47:57
         
 
  Gina,

Tu trebuie sa scoti doua volume. Unul de poeme (in versuri si/sau proza) si altul de comentarii. Esti fantastica!

Asa e, aproape ca avem o nevoie vitala de a imagina atunci cand biologicul cere primavara si afara e iarna. Poate ca optimismul meu e un fel de strigat, poate ca imi doresc atat de tare sa fie asa incat acel "asa" chiar devine! Dar si aici ai dreptate, poate optimismul meu e "built-in", cu tot cu alte "atribute" (nu le zicem nici calitati nici defecte!

Multzam mult, Gina, pentru prezentza ta continua, intr-un fel ma simt jenata, pentru ca nu cred ca gasesti intotdeauna, pe pagina mea, ce ai merita....

Prietena noastra sufera de lipsa de Internet (defectiune tehnica), ii "povestesc " eu ce se mai intampla....

Cu drag,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-02 01:24:55
         
 
  Din cactus răsărit-a floare
În plină iarnă, ger și vânt
Eu o privesc lung, cu mirare
Cum s-a-nălțat de sub pământ

de sub pamant florile se inalta Vero!... daca ai mentionat ' plina iarna, gerul si vantul' in care o floare de cactus a inflorit (totusi!!!) ... ai nascut cumva o 'anomalie de sezon' vs. 'pantecul pamantului' revedincandu-si fiziologicul'... psihologic ideea de autosugestie se contureaza ca o necesitate: dependenti de o stare in momentele de 'criza' ne impunem ori chiar credem ca vedem...

Mi-am așternut rondelul-cânt
Ce-mbracă floarea în cuvânt

Din cactus răsărit-a floare
În plină iarnă, ger și vânt

optimism mult aici... la tine,

regards,

goia






 
Postat de catre nula nada la data de 2008-04-02 00:07:31
         
 
  Lory, sunt onorata de prezentza ta pe pagina mea!

Te citesc cu mare bucurie, chiar cand nu comentez!!!

Multumesc pentru vot; venit de la tine e valoros!

Drag,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-01 23:42:21
         
 
  ,,Din cactus răsărit-a floare
În plină iarnă, ger și vânt
Eu o privesc lung, cu mirare
Cum s-a-nălțat de sub pământ''

semn ca nimic nu s-a schimbat in cea mai frumoasa lume vie, cea a florilor

vot, Vero

cu pretuire - Lory
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2008-04-01 22:59:15
         
 
  Erata: Cami....Scuze....  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-01 22:31:20
         
 
  Cani, ma bucur ca ti-a placut. Sa stii ca poezia nu e metafora, e de-adevaratelea, chiar asa e, au aparut flori de cactus aici, unde e inca iarna, le-as fi fotografiat si postat daca as fi stiut cum sa copiez fotigrafii!

Nu, lumea nu te-a uitat, am citit poemul tau, doar ca n-am comentat...mi se parea nepoliticos sa scriu doar o vorba, dar cred ca m-am inselat....

Primavara buna cascadelor tale,

Vero


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-01 22:30:29
         
 
  Nu știu, dar mie îmi plac florile cactușilor. Este de-a dreptul impresionant cu printre atâția țepi poate supraviețui ceva atât de gingaș și de frumos.
Frumoase gânduri,
mult drag,
Cami
 
Postat de catre camelia silea la data de 2008-04-01 22:24:12
         
 
  Iulia,

Merci de o mie de ori, am si corectat. Sigur ca era prea mult. Mi se paruse si mie cam lung, dar nu numarasem silabele. Acum le-am numarat si aveai dreptate! Ma bucur ca ai fost vigilenta!

Cu drag,
Vero



 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-04-01 22:08:47
         
 
  delicat si frumos, Vero !
Ai scris dintr-o suflare :) !

...fara sa numar in mod deosebit silabele, as sugera, poate " incalzitor si galben/gingas soare", e prea incarcat acolo...
...imi place emotia ta "in plina iarna, ger si vant", drag, iulia
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-04-01 21:58:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE