FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de george savu
Subordonatul Șaguna

1. Se spune că Subordonatul Șaguna era un bărbat scund de stat dar mare la sfat cu șefii, cu boi ales și cu discurs de soi, fără a avea nimic în comun cu soia, cum ar fi dispuși unii și alții să rupă din context. Și el s-a angajat încă din tinerețe la Romfiare SA, iar pe Șef îl peria zi de zi și la propriu și la figurat și mare vamă da pentru a se face remarcat.
2. Dar despre el, despre Șef și despre Romfiare SA , spune chiar Subordonatul Șaguna: „La început a fost Șeful și după el, conform ierarhiei, subordonații. Și tot el a hotărît să fie actuala Romfiare SA, iar despre cum se numea înainte nu se mai spune. Însă în vremurile de mai înainte, tot el a dat dispoziții la Personal-Învățămînt-Salarizare ca să se califice un număr nelimitat de oameni ai muncii (care mai tîrziu angajați se vor numi), în alte unitați socialiste și de profil, după soiul meseriilor și în baza nomenclatorului în vigoare. Iar cei calificați să beneficieze de fișa postului de lucru și de salarizarea cuvenită, care mai tîrziu, venitul minim garantat se va numi. Iar cînd perioada de calificare la locul de muncă va fi încheiată, ei să devină specialiști în domeniu. Și s-a făcut așa, iar Șeful a văzut că deciziile lui erau bune.
3. Și a mai zis Șeful: *Să mișune Romfiare SA de oameni ai muncii, așa cum mișună chiții cei mari în oceane și păsările în văzduh. Și ei să se prăsească și să se înmulțeasca, pentru că doar așa vor primi apartamente cu doua ori cu trei camere.* Și așa a fost și a văzut Șeful că este bine.
4. Iar celui de la Proiectare și Cercetare i-a zis: *Ai tăi, mă, să măsoare cu halatul, cu șublerul și cu prăjina tot ce s-a construit cu țolul si cu foot-ul. Apoi să afle că tot ce a fost bun și pentru alții, se va converti in ISO 2001 mai tîrziu și va fi pentru noi, cum tot ce vom face acum va ramîne o vreme.* Și așa a fost iar Șeful a văzut că tot ce a făcut era bine și pe placul lui.
5. Atunci am zis eu către Șef: Iată Sefu’ că *Romfiarele este la început și nu are ele* nici Sală de Protocol, Bufet de Incintă pentru staff, cum nici Cameră de Odihnă pentru Șef și Salariatele de Serviciu. Atunci Șeful a văzut că și inițiativele mele sînt bune iar cele de mai sus s-au ivit precum toate cele din neant ori precum curcubeul după potop; iar eu răspundeam în fața Șefului de buna lor funcționare.
6. Și Romfiare SA își depășea constant planul de producție și realiza în acest fel o mulțime de ansamble și subansamble, care țăcăneau, păcăneau, sacadau și ele erau mai cu seamă periferice decît de bază, cum și tulburările Șefului către salariate erau tot periferice. Iar dintre salariați doar trei, patru ce erau mai răsăriți, însă eu, Șaguna, eram cel mai orientat, mai binecuvîntat și mai iubit de către Șef”
7. Apoi se duse totul dracului și de rîpă, căci „e vis al neființei, universul cel himeric”, cum se spunea mai înainte. Șeful fu înlocuit iar Subordonatul se orientă către alți Șefi, care după o vreme ziseră că nu el era vinovat ci vremurile. Dar nici fostul Șef nu mai era ca înainte, fiind el depășit de evenimente și bolnav de anus contra naturii. Subordonatul Șaguna îl regreta oarecum, pentru că în van spunea către noul Șef: „Șefu, tot ce trebuie să ai, poți să ceri! O vrei pe Olguța, o vrei pe Mariana, pe Veronica, pe toate le poti poseda, așa cum în vechea noastră reclamă se spunea că posedăm pompe de injecție!”
8. Atunci zise fostul Șef către Subordonatul Șaguna: „Măi Șaguna, ce crezi tu despre mine, acum cînd nu-ți mai sînt Șef, ba am și anus contra naturii?” Iar fostul Subordonat se blocă spiritual și bucal o vreme, medită ce medită, apoi zise:
9. “Doar periuța de dinți Șefu este bună o vreme, apoi se uzează, pentru că nu degeaba au spus și tehnologii ăia de nemți de la care cumpăram înainte utilaje germane, cum că măturile noi, mătură bine. Reclamele astea minciunoase nu spun nimic despre Periuțe așa că, din punctul meu de vedere, șefii trebuiesc înlocuiți după o vreme, ca să se poată spune mai tîrziu că totul este nou, adică : Apa Nova, New Age, noul absorbant, noua revoluție tehnologică, noul Șef, noul parizer cu soia. Iar un Șef care nu înțelege aceste premize minore, va fi înlocuit de către altul care le pricepe pe cele majore și care va accepta că tartrul bucal nu este tot una cu inflamația anală”
10. Subordonatul Șaguna trăiește acum pe alte meleaguri și este sărbătorit de către foștii oameni ai muncii, actualmente angajați sau pensionari, la cîteva zile după unele evenimente fericite din viața lor, cum ar fi greva spontană, primirea ajutorului social ori a subvenției pentru întreținere. Ei își amintesc chiar mai des de Subordonatul Șaguna decît de Moș Gerilă, care, orice s-ar zice, este un personaj destul de oprimat în vremurile noastre.
11. Iar cei care nu pricep cele spuse în aliniatele de mai sus, înseamnă că se pleacă după parmalîc în fiecare zi și pupă cu osîrdie moaștele foștilor și actalilor șefi, acum și pururea, în vecii vecilor, amin!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE