FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
JOCUL
Text postat de Veronica Pavel

Îmi desenam cu creta
Pe trotuarul vieții mele
Un șotron.
Il priveam de sus în jos
Și săream în el
Fără să mă gândesc
La recele de dincolo de nori.

Nimic nu era invizibil
Pe atunci.
Nici chiar asfaltul
Vălurit vara
Peste rădăcinile teilor
Înfloriți.

Astăzi jocul meu
E desenat pe trotuarul
De dincolo de nori
Și il privesc
De jos în sus.

Foarte curând, mă voi ridica
Spre șotronul invizibil
Al constelațiilor
Ca să-mi continui jocul
Început pe asfaltul
De sub teii
Înfloriți
Ai copilăriei…



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mie mi-a placut "de sus in jos" si "de jos in sus", e clar, asa as spune si eu. Am mai intilnit sotronul in alte poezii, incepi sa ai o lume a ta, mitica, in poeme, cum o am eu pe a mea, in vise. Frumos, mi-a placut, multzam.
Aniram
 
Postat de catre Marina Shalmon la data de 2008-02-18 04:53:46
         
 
  Ei, Cami, ne-am suprapus cu comentariile! Chiar ma gandeam prin ce "cascade" te mai scalzi...
Nu te speria, totul in poezie e metafora!

Multzam de trecere si frumoasele cuvinte,
Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-13 16:38:21
         
 
  Ioana,

Sunt onorata de prezentza ta! Te citesc cu regularitate si iti admir talentul, chit ca nu intotdeauna comentez.
Hm...intr-adevar, nu observasesm pleonasmul. Doar ca in limba românå, a "privi de sus" are totusi o semnificatie diferita de cea din poezia mea. Ma voi gandi.
Multzam de trecere, sugestii si vot!
Cat despre restul...eu stiu? Poate ca n-o fi democratie in Canada, dar cum e, e bine!

RK,

Bun sosit, calatorule! Pai fetitza cu spielhosen galben e aceeasi, trage si ea cu ochiul sus, sa vada daca e rost sa se joace si acolo!

Iulia,

Intr-adevar, cum spui si tu, a "privi de sus" ar schimba sensul! Multzam mult de interventie. Si, daca tot sunt aici, hai sa-ti zic un secret: Nu mia e nevoie sa pui duble ghilimele, site-ul s-a cumintzit, am observat ca accepta si ghilimele normale!

Cu multumiri tuturor,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-13 16:32:08
         
 
  Copilăria este un sertar pe unde ne căutăm din când în când jucăriile...
Frumos, Vero!
Eu sper însă, că vorbești la figurat în ultima strofă, despre acea ridicare spre șotronul invizibil:)))
Drag,
Cami
 
Postat de catre camelia silea la data de 2008-02-13 16:22:17
         
 
  la ""a privi de sus"" ma refeream la comentariul ioanei, e cam ciudat cum explica...  
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-02-13 15:00:18
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ...nu stiu ... a privi ""de sus "" are cu totul alta conotatie...
...ce frumos te scuzi tu, Vero, ca faci poezie in viatza asta in care avem sarcini mult mai importante ! :) sweet
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-02-13 11:36:32
         
 
  - forte frumos Vero dragă...

- mi-ai dovedit cu acest text că nu te cunosc...(de ce ''foarte curând...''????!!!)(unde-i fetița în spielhosen galbeni???...)

- votez cu drag, (în speranța că ne vom ridica, cândva, la vârsta-n care desenam cu cretă pe trotuarul vieții...un șotron...)


r.k.

 
Postat de catre Rudolph Kuttesch la data de 2008-02-13 10:56:43
         
 
  ...  
Postat de catre I BG la data de 2008-02-13 02:23:53
         
 
 
pentru a elimina sensul pleonastic, ''Il priveam de sus în jos'' poate deveni ''Il priveam de sus'' iar ''Și il privesc/De jos în sus.'' poate deveni ''Și il privesc/De jos''

vot
 
Postat de catre I BG la data de 2008-02-13 02:23:42
         
 
  Oh, Iulia, iarta-ma, nu vazusem comentariul tau. Ma bucura aparitia ta si comentariul tau atatt de generos! Ce sa-i faci? La minus 15 grade si 20 cm de zapada cat avem acuma aici in Toronto, mai se gandeste omul si la flori de tei si la alte nazbatii....
Multzam mult!
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-13 01:10:41
         
 
  Multumesc, Andrei, pentru vizita si comentariu. Interesanta viziunea ta cu un U intors!

Cat despre poezia ta "Cearta", imi pare rau ca n-a iscat mai multa vâlva, era un text foarte simpatic! Si m-a amuzat ca in text iti da mana sa "combati" (acolo te auto-combati), dar cand scrie cineva un com, declari sus si tare ca "nu indraznesti sa contrazici".

Sa ne recitim sanatosi!

Autoarea cu suflet fara varsta,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-13 01:06:27
         
 
  Asociatie de idei deosebita, inspirata, un grafic "U" intors cu un punct de maxim pe curba maturitatii:
"Astăzi jocul meu
E desenat pe trotuarul
De dincolo de nori
Și il privesc
De jos în sus."
Sensibilitatea se impleteste cu parfumul de tei, simbolizand, in opinia mea, puritatea unui suflet fara varsta.
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-02-13 00:22:12
         
 
  ...una din Cele mai frumoase poezii... de colectie...si un frison la final...
Felicitari, Vero !
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-02-12 23:58:44
         
 
  Ei, Vero, de data asta poezeaua mea e ficțiune curată. N-a fost nevoie să mă ascund de dirigintă, de nevastă și, slavă Domnului, până acum nici de boală.
Am vrut numai să vin cu un joc paralel cu al tău, început în copilărie și ne-sfârșit.
Mă bucur că ți-a plăcut.
:)


 
Postat de catre Dan Norea la data de 2008-02-12 09:14:16
         
 
  Tea,

Cu acest "gata" de la sfârsitul prelegerii tale, praf m-ai facut!!! Mi-a placut la nebunie, spune TOT!!!

Multzam de vizita si ingaduintza cu care "m-ai judecat", ma asteptam la o mustruluiala mai mare de la tine....

Pretuire, ca de-obicei,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-12 02:06:45
         
 
  Te duci si te intorci, Vero si nu totdeauna incursiunile inapoi sunt eficiente....mai ales daca te uiti, numai .... si unca ceva....fortarea mainii destinului e riscanta, grozav de riscanta....imi place poema ta ...imi plac imaginile si intensitatea starilor care le-a generat, dar.....dincolo de nori stau numai intrebari....nu le cauta raspunsul!

gata!

Calvar...si vot
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-02-12 01:33:19
         
 
  cumva am stiut ca ai fost Vero...thanx,

g.

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-02-12 01:23:39
         
 
  Gina

Ce bucurie sa te am pe pagina! Si eu fusesem mai devreme la tine, votând tiptil-tiptil, fara sa las V-V-ul la com! Ma gândeam cum ar fi sa treci si tu ca mine si sa spui doar G-V...Nu, de neconceput! Tu STII sa faci comentarii, nu ca mine!

Chestia cu teii chiar asa era, aveam tei pe strada mea si aveau radacini atat de mari ca ondulasera pavajul, drept care si sotronul se ondula....

Mai, ca bine le zici cu "simplu si in fond isi doreste linistea"! De unde stii asa bine?

Multzam mult,
Vero


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-12 01:10:11
         
 
  jocul sotronului...acel saltat care are la baza pastrarea echilibrului...ciudat cum aproape fiecare aduce din copilarie teii...o idee de umbra de rotund si de terapie...o alta aceea de 'inaltare' - o 'catarare' a sinelui atunci cand simplu si in fond isi doreste linistea...

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-02-12 01:02:44
         
 
  Mi-a placut, Norica, e grozava poezioara ta!

De-a v-ati ascunselea si la toaleta sa nu vina diriginta, he? Noi ne ascundeam "la pod", ca diriginta ne gasea la toaleta fetelor! Eu fiind responsdabila cu condica clasei, ma ascundeam "la pod" cu condica cu tot, spre disperarea profesoarelor care vroiau sa-i insemneze pe "indisciplinati". Ce vremuri!

Multzam mult pentru trecere, poezioara si vot,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-12 00:54:50
         
 
  Vero, în aceeași idee.


În copilărie jucam
de-a v-ați ascunselea
dar copiii mă găseau totdeauna.

La școală, cu lecțiile nefăcute
mă ascundeam la toaletă
dar diriginta mă găsea totdeauna.

Bărbat fiind mă ascundeam
cu prietenii într-o cârciumă
dar nevasta mă găsea totdeauna.

Pensionar, mă ascundeam
pe-o bancă, în parc
dar boala mă găsea totdeauna.

Nu degeaba am exersat toată viața.
În curând mă voi ascunde atât de bine
încât nu mă veți mai găsi
niciodată.


Vot.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2008-02-12 00:06:54
         
 
  AAA, asa este, in ultima strofa vizez exact ce ai gandit.
Observatia ta e justa, o sa caut o alta exprimare, desi aceea a fost spontana, dra nu intotdeuana spontaneitatea scuitezxte banalitatea, dimpotriva!

Multzam mult si aprecierile mele!
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-11 23:32:25
         
 
  Elia,

Ma bucura oprirea ta la mine...Poezia mea, ce coincidentza, a aparut chiar langa a ta, dra a mea nu e nici pe departe atat de senina cum sunt poemele tale, mici bijuterii!

Radule,

Sunt onorata de votul tau, ma bucur ca ti-a placut ideea! Merci de trecere!

Elenoooo,

Cine poate fi tot timpul vesel ca tine? Te admir, da' eu nu pot! Pai numele de "maimutza de matase" ti se potriveste, maimutzicile sunt aproape tot timpul vesele, iar cand sunt si de matase, le creste valoarea, nu? Merci pentru trecere si aprecieri.

Placut surprinsa de vizite,
Cu drag,
Vero


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-11 23:29:17
         
 
  ...Ultima parte mi se pare vizează - mi se pare CĂ

...forțat sau poate, - forțat sau, poate,
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-11 23:28:23
         
 
  ...Ultima parte mi se pare vizează eterna întoarcere. Simt o notă accentuată de nostalgie și totodată de speranță în viitorul văzut prin lentila trecutului.

..."La recele de dincolo de nori" -epitetul mi se pare puțin forțat sau poate, prea banal prin valența sa generală.


Amical.

Vot.


A.A.A

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-11 23:27:02
         
 
  Astăzi jocul meu
E desenat pe trotuarul
De dincolo de nori
Și il privesc
De jos în sus.
................

sa ne bucuram cat mai putem privi, atat ne-a ramas ! din pacate !
un vot
p.s - si nu mai fi trista, vine ziua indragostitilor :)

elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-11 23:19:05
         
 
  frumoasă idee, Veronica

vot
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-02-11 23:10:25
         
 
  'Foarte curând, mă voi ridica
Spre șotronul invizibil
Al constelațiilor
Ca să-mi continui jocul
Început pe asfaltul
De sub teii
Înfloriți
Ai copilăriei…'

Foarte frumoasa aceasta strofa, in ea se concentreaza toata emotia. Mi-a placut mult.
 
Postat de catre elia david la data de 2008-02-11 22:25:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE