FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de george savu

Tovarășul Duda

Tovarășul Duda s-a născut în cetatea B..., in cartierul *Înțepaților*, denumit mai tîrziu *Vlad Țepeluș*. Încă din copilărie, tovarășul Duda se dovedi a fi un fiu de origine sănătoasă, printre îndatoririle lui figurînd întreținerea focului casnic și procurarea de butelii. La școală nutrea un dispreț distant față de cei născuți la țară, iar mai tîrziu cînd s-a calificat tratamentist, disprețul lui s-a accentuat față de cei care se mutau la oraș din diverse motive ori de nevoie.
Dar meseria lui era una onorabilă și înscrisă în nomenclatorul de meserii la loc de cinste. Șefii lui îl apreciau și drept recompensă l-au trimis la Reșița unde a urmat cursurile comasate de activiști-tratamentiști. Iar cînd le-a terminat *manganus cum laude*, l-au și numit secretar BOB pe secție. Și asta s-a întîmplat la vîrsta de 33 (treizecișitrei) de ani, cînd, stînd el lîngă Cuptorul cel Mare auzi un glas fierbinte: *Cine vrea să ardă ca oțelurile speciale, să-și ia propriul aparat Rochwell în spate și să vină la mine!*. Iar de atunci inima și sufletul tovarășului Duda au ars ca și Cuptorul cel Mare.
El pe mulți tineri îi converti și îi făcu membri de partid, le procură butelii și case (chiar contra cost și pe produse), cu drag se uita la ei în ședințele pe care le prezida, ba chiar îi lua lîngă el în prezidiu. Uită vechile lui porniri din tinerețe cînd gîndea că *să-i arză focul pe vecini, pe dușmani și pe colegi*. Chiar dacă din cauza căldurii contractă o boală profesională, încît ochii de lacrimi îi erau pururi întunecați, el înfruntă vitejește vicisitudinile profesiei și meșteșugul diavolesc pe care îl practica îi înfrumuseță lui și mai mult trăsăturile și firea.
Dar apoi au venit Evenimentele, cum se spunea și de către contemporanii lui: *Nu la Gălbinași, la Bentu se-ntîmplă Evenimentul!* Și a fost nevoit sa iasă la pensie, deși o vreme se mai plimba prin cartier în halat și cu agenda roșie sub braț .Apoi după multe intervenții pe la diverse foruri, se resemnă și stînd el în Părculețul dintre Blocuri, unde erau topogane, leagăne, table de șah și table de table, gropi de nisip și gropi de gropi, așa zicea către cei din jur: *ce vremuri!, ce oameni!*
Într-o bună zi răbdarea lui -din greu pusă la încercare- îl tradă, iar asta s-a întîmplat cînd nebunul a fost mutat greșit, ca și cum ar fi fost un cal. Atunci s-a manifestat atipic și a fost alungat din Părculeț, din apartament și din viața socială. Și după ce a petrecut mai mulți ani prin ospicii, într-o noapte, un fost tovarăș de BOB i-a apărut in vis și i-a spus: *Să lași aceste erezii și să te întorci în cartierul tău de baștină! Să te ocupi de casa retrocedată și dărăpănată a strămoșilor tăi, pentru că doar acolo ți se cade să fii și foc să faci, că acum butelii sînt pe toate drumurile*.
Iar acolo, nu multă vreme mai petrecu, încît le lăsă pe toate și vecinii îl descoperiră abia după trei săptămîni, în urma unei vedenii a Saftei, sora fostei lui cumnate, care era femeie de serviciu la Cvartalul trei din cartierul State și clarvăzătoare din născare.
Numele tovarașului Duda este pomenit în politica locală în ziua a șaisprezecea a lunii Brumărel, cînd Safta a prezis pentru prima oară revenirea la putere a celor din partidul lui. Amin!

Notă: B.O.B.- Biroul Organizației de Bază
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ma bucur ca nu ti-ai uitat vechii tovarasi si ii faci nemuritori..
scucces!
 
Postat de catre Marian Radulescu la data de 2008-02-10 14:15:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE